Ik trek het breder dan van Lommel of BDE in dit geval. En je zal denk ik nog schrikken van de hoeveelheid aan wetenschappers die niet objectief zijn. Imo natuurlijk. Om uit te gaan van de objectiviteit van de wetenschap is een vergissing denk ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
er heerst een cultuur?? welke cultuur bedoel je? En wat vindt je ervan dat er wel degelijk bewijs is voor een hersenmalfunction tijdens de BDE itt het bewijs van van lommel(bewijs). Het is onomstotelijk bewezen. niet slechts een theorie. Echte wetenschap tracht overigens zo objectief mogelijk te zijn, zeker bij dit soort zaken. Ze verdraaien iig geen feiten zoals van lommel(ik doel hier op hogere wetenschap overigens)
niemand is 100% objectief. we proberen het allen te zijn. Ik vind het echter geen argument op de bewijslast die ik aandroeg. ga hier eens wat dieper op in.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik trek het breder dan van Lommel of BDE in dit geval. En je zal denk ik nog schrikken van de hoeveelheid aan wetenschappers die niet objectief zijn. Imo natuurlijk. Om uit te gaan van de objectiviteit van de wetenschap is een vergissing denk ik.
Deed ik een paar posts terug alquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:11 schreef Michielos het volgende:
[..]
niemand is 100% objectief. we proberen het allen te zijn. Ik vind het echter geen argument op de bewijslast die ik aandroeg. ga hier eens wat dieper op in.om dit af te doen als "het is subjectief" zou ik ronduit flauw vinden eigenlijk
What the thinker thinks the prover proves. Ik raad je 'prometheus rising' aan om eens de andere kant te belichten. Van Lommel zal volgens wat mensen niet wetenschappelijk gestoeld zijn maar ook in de quote die ik heb geeft de criticus aan dat het een inherent problem is van BDE's, je kan ze namelijk niet ethisch verantwoord opwekken enzulks.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:19 schreef Michielos het volgende:
wat ik bedoel is.. ontkrachtigen van de "theorieen" (ik noem dit feiten , ze zijn repliceerbaar, voor iedereen na te doen en ook te controleren) die ik aandroeg. De huidige cultuur staat daar even los van mijn inziens..
Het boek van Van Lommel bleek geen goede bron vanwege de vele fouten, misquotes en verkrachting van wetenschappers die iets totaal anders zeiden dan wat hij quoteerde
nogmaals, ga eens op mijn bewijslast in aubquote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:26 schreef jogy het volgende:
[..]
What the thinker thinks the prover proves. Ik raad je 'prometheus rising' aan om eens de andere kant te belichten. Van Lommel zal volgens wat mensen niet wetenschappelijk gestoeld zijn maar ook in de quote die ik heb geeft de criticus aan dat het een inherent problem is van BDE's, je kan ze namelijk niet ethisch verantwoord opwekken enzulks.
Van iedereen kan je toch leren ?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 07:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
tuurlijk mag jij dat. Alleen ik vind dat er ALTIJD mensen zijn waarvan je iets kunt leren, die ergens meer verstand van hebben dan jij. Ik zou het arrogant vinden om te doen of je alles al weet en dus bij je "eigen waarheid" te blijven. Wat ik bedoel is.. waarom zou je niet van andere mensen willen leren hoe iets werkelijk in de steel zit? N.O ofzo maar er zijn ALTIJD mensen die iets beter weten dan jij, ook op het gebied van BDE en een bewustzijn BUITEn het lichaam(wat mijn inziens indruist tegen elke wetenschappelijke verklaring en ook al is aangetoond ). Je leert altijd bij, ook van mensen met wie je het niet eens bent. "bij je eigen waarheid blijven" vind ik persoonlijk enorm arrogant, niet als je het er niet over hebt(to each his own) maar wel in een discussie.
Ik denk dat dat de reden is waarom het botst tussen ons. Kun jij je hier in vinden (hierbij zeg ik niet dat hetgeen ik zeg dus waar is ofzo![]()
)?
Ik kan jou geen bevredigend bewijs geven op de manier dat jij wil. Ik kan je wel andere perspectieven geven en dan mag je zelf beslissen of het enig hout snijdt of niet. Ik kan je met een beetje moeite wetenschappers geven die niet tevreden zijn met de huidige gang van zaken, ik kan in jouw ogen pseudowetenschappelijke bronnen geven. maar ik kan vrmoedelijk geen bewijslast geven waar het er voor mij niet is. Maar zodra ik nuchter ben doe ik een pogingquote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
nogmaals, ga eens op mijn bewijslast in aublol
Van lommel is niet alleen wetenschappelijk gestoeld maar verdraaid alles om maar een punt te hebben maar dat terzijde.
wat ik bedoel is: de gehele gang van zaken wat er in de hersenen gebeurd , het hele proces is aantoonbaar op computers. De BDE kan kunstmatig opgewekt worden waarbij het hele proces ook gevolgd kan worden. Deze mensen verklaren exact hetzelfde als de mensen die op sterven na dood zijn. Als het gehele proces gevolgd kan worden noem ik dit stuitend bewijs, er is geen tegenargument. Als het enige bewijs is: van lommel had een boek terwijl dat boek al 1000 maal ontkracht is ben ik benieuwd naar de ontkrachting van een stuitend bewijs, dat bedoel ik. Je weet overigens ook niet welke kant van de wetenschappers dit gegeven onderzocht hebben. Dit kunnen ook de wetenschappers zijn die moeite hebben met de stand van zaken(je vermoedt natuurlijk dat dit de "kwaadaardige"wetenschap is omdat het bewijs niet esoterisch is, je goed recht maar dit kunnen ook de wetenschappers zijn die afgeven op de wetenschap[waar ik nog steeds gemengd over denk]). Wat ik dus bedoel is: onktracht stuitend bewijs..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 05:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik kan jou geen bevredigend bewijs geven op de manier dat jij wil. Ik kan je wel andere perspectieven geven en dan mag je zelf beslissen of het enig hout snijdt of niet. Ik kan je met een beetje moeite wetenschappers geven die niet tevreden zijn met de huidige gang van zaken, ik kan in jouw ogen pseudowetenschappelijke bronnen geven. maar ik kan vrmoedelijk geen bewijslast geven waar het er voor mij niet is. Maar zodra ik nuchter ben doe ik een poging.
Je kan een BDE simuleren inderdaad maar die van lommel, waarvan ik zie dat hij niet wetenschapelijk te werk is gegaan en ik heb het niet specifiek over hem als ik het over het probleem van de wetenschappeijke cultuur zelf heb, wilde dus bewijzen leveren voor zijn idee dat ook als er geen hersenactiviteit is de ervaring blijft en dat zou onmogelijk moeten zijn. Dat er gaten zitten in zijn onderzoek en besluitvorming is jammer. Je kan ook met bepaalde trillingen iemand laten denken dat er een geest is maar dat is niet meteen de verklaring voor alle ervaringen in combinatie met geesten, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
wat ik bedoel is: de gehele gang van zaken wat er in de hersenen gebeurd , het hele proces is aantoonbaar op computers. De BDE kan kunstmatig opgewekt worden waarbij het hele proces ook gevolgd kan worden. Deze mensen verklaren exact hetzelfde als de mensen die op sterven na dood zijn. Als het gehele proces gevolgd kan worden noem ik dit stuitend bewijs, er is geen tegenargument. Als het enige bewijs is: van lommel had een boek terwijl dat boek al 1000 maal ontkracht is ben ik benieuwd naar de ontkrachting van een stuitend bewijs, dat bedoel ik. Je weet overigens ook niet welke kant van de wetenschappers dit gegeven onderzocht hebben. Dit kunnen ook de wetenschappers zijn die moeite hebben met de stand van zaken(je vermoedt natuurlijk dat dit de "kwaadaardige"wetenschap is omdat het bewijs niet esoterisch is, je goed recht maar dit kunnen ook de wetenschappers zijn die afgeven op de wetenschap[waar ik nog steeds gemengd over denk]). Wat ik dus bedoel is: onktracht stuitend bewijs..
Heb al een fles opquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:19 schreef Michielos het volgende:
proost... ik ben bezig met montignac(eigenlijk eerder om mijn ouders tevreden te stellen omdat ik het een methode vind die op niks gebaseerd is) dus voor mij wijn ipv bier. Ik doe dit nog een week en geef er dan de brui aan
bier dus
ik drink niet voor 20:30. ik studeer voor die tijd elke dag(9 uur per dag ofzo, ja ik ben een nerd). Ik weet dat er anders niks van mn studie over zou blijven als ik dan al begon met wijn drinken hahaquote:
Jeetje 9 uur!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:48 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik drink niet voor 20:30. ik studeer voor die tijd elke dag(9 uur per dag ofzo, ja ik ben een nerd). Ik weet dat er anders niks van mn studie over zou blijven als ik dan al begon met wijn drinken haha
dat doe ik.. na 20:30quote:Op zondag 11 januari 2009 09:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jeetje 9 uur!Hoe oud ben je dan? Wil je niet gewoon lol maken?
Nein! Maar het hoeft ook weer niet zo streng gereguleerd te zijn dat er niets mag natuurlijkquote:Op maandag 12 januari 2009 17:10 schreef maedel het volgende:
Hè wat gezellig!
Is de slowchat naar FB verplaatst ofzo?
Ja, daag,quote:Op maandag 12 januari 2009 17:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Nein! Maar het hoeft ook weer niet zo streng gereguleerd te zijn dat er niets mag natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |