Hoe vaker je het zegt, hoe meer mensen je geloven is Livni's motto?quote:14:38 FM: We try to avoid civilian deaths, but Hamas is hiding behind civilians (Haaretz)
14:36 Livni: We are not trying to punish the Gaza population (Haaretz)
14:35 Livni: We represent the fight against extremism and terror (Haaretz)
14:35 FM Livni: Israel is exhibiting legitimate self-defense (Haaretz)
Die burgers die Hamas stemde? Gene enkele medelijden mee.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En in Israël tuig dat terroristische cellen denkt te kunnen opruimen door bombarderen en schijt hebben aan de consequenties voor de burgerbevolking.
Maar ja, zullen ze wel afgekeken hebben van de Amerikanen.
Dat is jouw probleem. Btw, slechts 65% stemde Hamas, dat laat 35% over. Op 1,5 miljoen is dat toch nog een flinke groep.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:34 schreef neilyoung het volgende:
Die burgers die Hamas stemde? Gene enkele medelijden mee.
Hahaquote:Op maandag 5 januari 2009 13:52 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
Nou die raketten maken anders ook flinke kuilen hoor net als die duitsers hier
Uiteindenlijk leiden de goede altijd onder de slechte hoe kwalijk ook, je kan niet wachten tot die 65% je uit heeft gemoord.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem. Btw, slechts 65% stemde Hamas, dat laat 35% over. Op 1,5 miljoen is dat toch nog een flinke groep.
Al die burgers die op Israel steunen, geen enkel medelijden mee.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:34 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Die burgers die Hamas stemde? Gene enkele medelijden mee.
Volgens mij komt dat gewoon uit een interview.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:28 schreef voyeur het volgende:
[..]
Hoe vaker je het zegt, hoe meer mensen je geloven is Livni's motto?
Dat is achterlijk want Israël is geen terroristische staat i.t.t. Palestina.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Al die burgers die op Israël steunen, geen enkel medelijden mee.
1.5 miljoen inwoners hoeft nog niet te betekenen dat er ook zoveel mensen hebben gestemdquote:Op maandag 5 januari 2009 15:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem. Btw, slechts 65% stemde Hamas, dat laat 35% over. Op 1,5 miljoen is dat toch nog een flinke groep.
gaat het ook, meki die allerlei dingen roept en mensen die dan op die troll gaan happenquote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef John.Milton het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat de discussie weer naar een dieptepunt gaat zakken.
Ik heb het liever over de vorderingen die gemaakt worden.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
gaat het ook, meki die allerlei dingen roept en mensen die dan op die troll gaan happen
Het zijn altijd de vaders die het overleven bij de palestijnen. Houden ze die baby's voor hun borst of zo om de Israelische kogels tegen te houdenquote:
zie voorlopig geen vorderingen,,alleen bloed en geweld.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:12 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik heb het liever over de vorderingen die gemaakt worden.
Zelfs journalisten niet, ronduit schandalig!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Het is duidelijk een PR oorlog, niets of niemand wordt toegelaten.
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Stel dat Hamas en al hoor wortels en vertakkingen min of meer op termijn uitgeroeid zouden gaan worden, wat me een zeer onrealistisch toekomstbeeld lijkt, dan vormt zich toch wel weer een nieuwe organisatie onder de zeer boze en geïsoleerde Palestijnse bevolking.
Ergo, Israël bereikt hier werkelijk waar helemaal niks mee als alleen het afgeven van een signaal aan de Palestijnse bevolking dat ze gevangen zitten, uitzichtloos zijn en op elk gewenst moment door Israël kunnen worden gedomineerd, verslagen. De positie van de Palestijnen is dus gewoon kansloos, Israël doet toch wat het zelf wil en kan dat ook, gesteund door hun arsenaal aan wapens en gesteund door de meerderheid van de internationale politiek.
Een oplossing kan dus alleen van Israëlische kant komen aangezien zij de touwtjes in handen hebben, zij zijn de machtigste en degene die bepaalt. Het nu stoppen van bombardementen vanuit Gaza door Hamas lost het echt niet op!
Het eerste stuk staat haaks op wat je vervolgens schrijft. Ik ben het met het eerste gedeelte volkomen eens. Ik vrees alleen dat het nooit opgelost wordt. De haat is van generatie op generatie elkaar doorgegeven. Wat dat betreft zou je het bijna kunnen vergelijken met extreme voetbalfanaten die hun club met geweld steunen zoals (wellicht in mindere mate wbt geweld) is doorgegeven door hun vaders. Er speelt een hoop emotie mee en deze wordt alleen maar heftiger wanneer de verhalen steeds gruwelijker en duidelijker worden.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Stel dat Hamas en al hoor wortels en vertakkingen min of meer op termijn uitgeroeid zouden gaan worden, wat me een zeer onrealistisch toekomstbeeld lijkt, dan vormt zich toch wel weer een nieuwe organisatie onder de zeer boze en geïsoleerde Palestijnse bevolking.
Ergo, Israël bereikt hier werkelijk waar helemaal niks mee als alleen het afgeven van een signaal aan de Palestijnse bevolking dat ze gevangen zitten, uitzichtloos zijn en op elk gewenst moment door Israël kunnen worden gedomineerd, verslagen. De positie van de Palestijnen is dus gewoon kansloos, Israël doet toch wat het zelf wil en kan dat ook, gesteund door hun arsenaal aan wapens en gesteund door de meerderheid van de internationale politiek.
Een oplossing kan dus alleen van Israëlische kant komen aangezien zij de touwtjes in handen hebben, zij zijn de machtigste en degene die bepaalt. Het nu stoppen van bombardementen vanuit Gaza door Hamas lost het echt niet op!
Universumquote:Op maandag 5 januari 2009 16:04 schreef Meki het volgende:
Absoluut is Israel een van de grootste terroristische organisatie van de hele universum
Goh, ik weet ook nog zo'n legertje wat haar uniformen door Hugo Boss liet ontwerpen.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
een oorlog voeren in stijl
(pic related)
Staat er toch niet haaks op, met de eerste alinea wil ik aangeven dat de aanval Israël zinloos is omdat je Hamas wel uit kunt roeien maar daarme nog niet de haat en agressie onder de Palestijnen. Daarom zeg ik dat ook de Palestijnse positie kansloos is omdat ze ingesloten zijn en zwak. In de laatste alinea kom ik met een "oplossing", of in ieder geval bij wie een eventuele oplossing ligt.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Het eerste stuk staat haaks op wat je vervolgens schrijft. Ik ben het met het eerste gedeelte volkomen eens. Ik vrees alleen dat het nooit opgelost wordt. De haat is van generatie op generatie elkaar doorgegeven. Wat dat betreft zou je het bijna kunnen vergelijken met extreme voetbalfanaten die hun club met geweld steunen zoals (wellicht in mindere mate wbt geweld) is doorgegeven door hun vaders. Er speelt een hoop emotie mee en deze wordt alleen maar heftiger wanneer de verhalen steeds gruwelijker en duidelijker worden.
Welnee, een oplossing is er allang, Jordanië het land dat voor 80% op israelisch gebied is gevestigd, of Egypte het land van 80% van de voorvaderen van Israelisch.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |