abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 23:58:19 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65130302
heéel mooi MB!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 17 januari 2009 @ 00:50:55 #102
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65131797
MB

+ Wauw!! Wat een prachtplaat!! Sexy en mooie toning en een zeer fraaie compositie en belichting.
- Jammer dat de twee flessen linksboven geen 'profiel' meer hebben maar alleen een etiket en dop.

Mijne

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:49:53 #103
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65141738
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef MissBliss het volgende:
- Ik zie er niet echt een onderwerp in.
imo hoeft niet elke foto een onderwerp te hebben, vooral de abstracte.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_65143040
@ ElizabethR

+ Mooie dof.
- Sffertje, doet me denken aan een rouwkaart. Maareh, dat hoeft dus niet per definitie negatief te zijn.

Ik heb mn nichtje mogen mishandelen!

"Do or do not, there is no try!"
Kick my ass!
Xblog360
[url=http:/gesignaleerd.blogspot.com]Blog[/url]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 22:58:09 #105
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65156664
idee is leuk, belichting is super. persoonlijk vind ik het jammer dat ik haar gezichtje niet zie op de rechter foto. en ik vraag me af of de muur er interessanter uit zou zien als hij wit was op de foto. Maar op zich kan je mijn opmerkingen makkelijk negeren. Ik verwacht dat de vrouwen onder ons dat toch al doen

molenviergang Aarlanderveen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Shark.Bait op 18-01-2009 11:59:07 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 18 januari 2009 @ 00:09:36 #106
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_65159046
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:49 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

imo hoeft niet elke foto een onderwerp te hebben, vooral de abstracte.
Mja, maar ik moest toch een negatief punt posten he?

Dank je wel, Pinquit en ElizabethR!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 18 januari 2009 @ 11:58:14 #107
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65165607
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:09 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Mja, maar ik moest toch een negatief punt posten he?
Nope, je moet een verbeterpunt neerzetten! Dat is heel iets anders dan een negatief punt! (zie de OP)
pi_65166374

[ Bericht 100% gewijzigd door Peet64 op 18-01-2009 16:44:48 ]
  zondag 18 januari 2009 @ 12:37:55 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65166615
ik zie m niet peet!

wauw wat een mooie foto!!
  zondag 18 januari 2009 @ 12:42:32 #110
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65166755
Wel een leuke foto!
Ik vind 'm wel wat donker en weinig contrastrijk. En blauw! Ik zou er sowieso wat meer contrast ingooien en misschien dus wat minder blauw maken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 18 januari 2009 @ 14:27:11 #111
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65170446
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:29 schreef Peet64 het volgende:
- beetje grauw en donkere plaat waar door de ruimte lijkt te verdwijnen
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:58 schreef Shark.Bait het volgende:
Nope, je moet een verbeterpunt neerzetten! Dat is heel iets anders dan een negatief punt! (zie de OP)
pi_65176511
Dank je, dat was net het laatste zetje.
Heb het gehad met de neatieve manier waarop men hier met elkaar lijkt om te moeten gaan.

Wens jullie veel plezier verder.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 januari 2009 @ 16:52:44 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65176706
wat ontzettend jammer peet!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65177978
Sharkbait

+ Wauw wat een mooie foto, mooie setting/verhouding
- kan niet echt iets bedenken, ...

Mijn fretjes in diepe slaap, jammer dat ie niet 100% scherp is, picasa geleidelijke tint erover gebruikt.

pi_65178927
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:24 schreef Logician het volgende:
Sharkbait

+ Wauw wat een mooie foto, mooie setting/verhouding
- kan niet echt iets bedenken, ...

Mijn fretjes in diepe slaap, jammer dat ie niet 100% scherp is, picasa geleidelijke tint erover gebruikt.

[ afbeelding ]
+Aaibaarheidsfactor, slapende dieren
-Vreemd standpunt waardoor niet duidelijk is wat je ziet (tot ik je commentaar las)

Achtergrond is niet egaal, maar dat laat ik zo. Commentaar verder?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 18 januari 2009 @ 20:02:51 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65183405
@ Chicolate:

+ bijna abstract beeld, is leuk!
+ kleuren en contrast (witte bollen, donkere achtergrond, levert mooi evenwichtig totaalplaatje op)
- ik zou de volgende keer nét wat meer de abstractie opzoeken, door nog closer te gaan of een stapje naar links of rechts te doen. Dan krijg je misschien nog meer een vervreemdend effect.

Die van mij:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65189044

@sugar: lekker leeg en mooie blauwe lucht (polarisatiefilter gebruikt? Leuk perspectief, niks mis mee!

Niet mijn mooiste foto want teveel fiets, scooter en mens. Begin wel een idee te krijgen voor een fotoserie over wasserettes in Amsterdam. Daar zijn er (nog steeds!) best veel van...
Never try to outstubborn a cat.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:18:09 #118
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65198203
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:48 schreef Peet64 het volgende:
Dank je, dat was net het laatste zetje.
Heb het gehad met de neatieve manier waarop men hier met elkaar lijkt om te moeten gaan.

Wens jullie veel plezier verder.
+ je hebt een eigen mening en je komt er voor uit
- het is misschien handig om je lange tenen te beschermen met stalen neuzen. Jammer dat je het feit dat jij de OP niet (goed) leest schuift in mijn schoenen. En mijn opmerking heb ik direct gequote van de opmerking naar MB toe, en die ken ik persoonlijk/irl, en dat was allerminst negatief.

so be it.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:19:42 #119
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65198234
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:02 schreef Sugar het volgende:
@ Chicolate:
Die van mij:
[ afbeelding ]
Daar kan je een leuk optisch grapje mee uithalen. Het gras horizontaal fotograferen, lijkt de toren scheef.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:36:09 #120
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65261948
Ja, dat ga ik nog 'ns doen, inderdaad. Zag het zelf ook.

@ grif:
+ sferisch plaatje, met die scooter, die 'ouderwetse' wasserette en dat blauwe licht!
- de fiets inderdaad (had 'm ff weggehaald! ) en ik vind er net wat te veel voorgrond op staan in verhouding met de bovenkant.

Mijn foto van vandaag:
pi_65269681
+ Een kip die zon tegemoed kijkt :-)
- de achtergrond.... volgende keer iets lager gaan zitten zodat het iets vlakker wordt en je meer diepte krijgt in de foto.

Vandaag (voor het eerst) met mijn nieuwe camera en objectief door de stad en metro gestruind. Deze foto is genomen op het metro station Mundet waar ik eigenlijk normaal nooit kom, maar ik kwam een foto tegen van dit metro station dus wilde ik even gaan kijken.
Tevens is dit de eerste foto die ik geheel in Photoshop bewerkt heb en niet in Lightroom. Ik ben tevreden met het resultaat, maar toch zit er nog wat ruis in, maar met ISO1000 en het licht in de metro is het niet anders.

woensdag 21 januari 2009 @ 09:09:06 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65272382
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:00 schreef firewirecable het volgende:
- de achtergrond.... volgende keer iets lager gaan zitten zodat het iets vlakker wordt en je meer diepte krijgt in de foto.
Ja, snap wat je zegt. Maar ik heb dat deze keer juist expres niet gedaan, dan had ik namelijk ook groen en andere kippen erop gehad. Nu alleen zand, vond ik rustiger.
pi_65323218
+ mooie symmetrie
+ Mooie "klinische" kleuren
- Iet ste symmetrisch, wachtend persoon achter in links of rechts had hem voor mij afgemaakt...

Calvin and Hobbes:
This one's tricky. You have to use imaginary numbers, like eleventeen...
Foto's:
http://www.flickr.com/photos/toondevries/
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:20:42 #124
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65323356
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:00 schreef firewirecable het volgende:
+ Een kip die zon tegemoed kijkt :-)

Vandaag (voor het eerst) met mijn nieuwe camera en objectief door de stad en metro gestruind. Deze foto is genomen op het metro station Mundet waar ik eigenlijk normaal nooit kom, maar ik kwam een foto tegen van dit metro station dus wilde ik even gaan kijken.
Tevens is dit de eerste foto die ik geheel in Photoshop bewerkt heb en niet in Lightroom. Ik ben tevreden met het resultaat, maar toch zit er nog wat ruis in, maar met ISO1000 en het licht in de metro is het niet anders.

[ link | afbeelding ]
pi_65325445
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:16 schreef maizmeel het volgende:
wachtend persoon achter in links of rechts had hem voor mij afgemaakt...
Je kunt nog net een knietje zien links achter in (grote verzie dan)

+ De crop van versie 2 vind ik beter dan die van versie 1 (op je Flickr dan hé), en verder is het een mooi sfeer plaatje

- Ik denk dat er meer uit te halen valt, maar dan niet uit deze foto, maar uit een nieuw geschoten foto.
Er zit erg veel ruis in de wolken en ik heb het idee dat de witbalans niet helemaal goed staat omdat de foto erg rood over komt. Tevens denk ik dat wanneer je een langere belichting gebruikt er iets meer detail in komt waardoor het interessanter wordt.

Ik check net de EXIF data en ik zie dat je ISO1600 hebt gebruikt. Probeer bij nachtopnames altijd een zo laag mogelijke ISO te gebruiken om ruis tegen te gaan. Bijvoorbeeld ISO100 met een diafragma van f8-f10 en dan een aantal seconden dat je zelf prettig vind wat betreft de verlichting.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, omdat dit hele mooie nachtopnames kunnen worden mits de juiste instellingen gebruikt.

Hier nog eentje van gisteren middag:

Hotel Diagonal met een stukje Torre Agbar

[ Bericht 2% gewijzigd door firewirecable op 22-01-2009 18:29:28 ]
pi_65329704
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:23 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Je kunt nog net een knietje zien links achter in (grote verzie dan)

+ De crop van versie 2 vind ik beter dan die van versie 1 (op je Flickr dan hé), en verder is het een mooi sfeer plaatje

- Ik denk dat er meer uit te halen valt, maar dan niet uit deze foto, maar uit een nieuw geschoten foto.
Er zit erg veel ruis in de wolken en ik heb het idee dat de witbalans niet helemaal goed staat omdat de foto erg rood over komt. Tevens denk ik dat wanneer je een langere belichting gebruikt er iets meer detail in komt waardoor het interessanter wordt.

Ik check net de EXIF data en ik zie dat je ISO1600 hebt gebruikt. Probeer bij nachtopnames altijd een zo laag mogelijke ISO te gebruiken om ruis tegen te gaan. Bijvoorbeeld ISO100 met een diafragma van f8-f10 en dan een aantal seconden dat je zelf prettig vind wat betreft de verlichting.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, omdat dit hele mooie nachtopnames kunnen worden mits de juiste instellingen gebruikt.

Hier nog eentje van gisteren middag:

[ link | afbeelding ]
Wauw, wat een plaatje
+ erg strak en moderne foto om het zo te noemen
+ lekker scherp, geen beweging
- had toch íets meer van de omgeving willen gezien

mijn bijdrage:
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_65331267
quote:

[ link | afbeelding ]
Je hebt helemaal gelijk, was ik ook al van plan maar moet even op beter weer wachten, was alleen te ongeduldig om het goed te gaan doen... :-(
Calvin and Hobbes:
Foto's:
pi_65333703
Gewoon nogmaals proberen, en wolken kunnen ook heel mooi zijn 's-avonds

pi_65342916
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef firewirecable het volgende:

[ link | afbeelding ]
+ en - ?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_65343117
is volgens mij vooral een poging om zijn punt te maken naar mij toe over nachtfoto's met wolken... :-)
Calvin and Hobbes:
Foto's:
pi_65345109
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef firewirecable het volgende:

[ link | afbeelding ]
+ Inderdaad vind ik de wolken ontzettend mooi
- Ik kan op dit moment niets vinden wat een minpunt kan zijn..

1 van mijn eerste omgeving foto's..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:40:00 #132
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65345376
Tally
+ De kleuren geven het wintergevoel goed weer, hoewel ik ze enigszins onnatuurlijk vind overkomen
- Ik vind de foto wat rommelig, takken links, takken boven die de wieken van de molen bedekken, nog net een randje huis aan de rechterkant. Misschien volgende keer toch proberen een ander standpunt in te nemen, of de foto beter croppen?? Als je voor die struik aan de linkerkant was gaan staan had je een hoop rommel minder op de foto gehad misschien?

Mijne, een voetbruggetje in the middle of nowhere

pi_65345415
Zou leuk zijn als iedereens + en -punten werden opgenoemd... is al de zoveelste keer dat mijn foto niet bekritiseerd wordt...
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:46:50 #134
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65345617
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zou leuk zijn als iedereens + en -punten werden opgenoemd... is al de zoveelste keer dat mijn foto niet bekritiseerd wordt...
Ik wil er wel wat over zeggen hoor. Ik vind de foto erg onduidelijk, veel te donker en onscherp aan de onderkant, ik zie geen echt onderwerp en voornamelijk een in verschillende gradaties verlopend blauw vlak aan de bovenkant. Ik ben er niet kapot van. Misschien kun je hem in photoshop aan de onderkant wat oplichten en er een heel stuk van de lucht afcroppen? Misschien wordt dan je onderwerp duidelijk?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:50:35 #135
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65345755
quote:

[ link | afbeelding ]
Kanonnuh!!
Had je ze gevraagd om eerst de ramen te lappen?/ Wat een megaplaat zeg!!!
  FOK!fotograaf vrijdag 23 januari 2009 @ 16:41:35 #136
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65349023
Even in navolging van de opmerking van Neo-Mullen:

Laten we bij het posten direct aan beoordelen van de voorganger denken. ElizabethR is nu zo vriendelijk geweest om even bij te springen. En uiteraard mag er altijd extra commentaar komen. Maar posters van foto's wordt dringend verzocht daar toch even aan te denken.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_65350856
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:28 schreef maizmeel het volgende:
is volgens mij vooral een poging om zijn punt te maken naar mij toe over nachtfoto's met wolken... :-)
Inderdaad, ik heb ook bewust een kleine foto geplaatst
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:12:58 #138
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65352952
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:32 schreef Tally het volgende:

[..]

+ Inderdaad vind ik de wolken ontzettend mooi
- Ik kan op dit moment niets vinden wat een minpunt kan zijn..

[ afbeelding ]
1 van mijn eerste omgeving foto's..
waar is dit eigenlijk? (als ik vragen mag)
pi_65353812
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:12 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

waar is dit eigenlijk? (als ik vragen mag)
IJsselstein in Utrecht
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 20:54:57 #140
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65366661
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:40 schreef ElizabethR het volgende:
Tally
+ De kleuren geven het wintergevoel goed weer, hoewel ik ze enigszins onnatuurlijk vind overkomen
- Ik vind de foto wat rommelig, takken links, takken boven die de wieken van de molen bedekken, nog net een randje huis aan de rechterkant. Misschien volgende keer toch proberen een ander standpunt in te nemen, of de foto beter croppen?? Als je voor die struik aan de linkerkant was gaan staan had je een hoop rommel minder op de foto gehad misschien?

Mijne, een voetbruggetje in the middle of nowhere

[ afbeelding ]
+mooi scherp en mooie compo
-het is dat je zegt dat er een bruggetje staat anders had ik hem niet gezien

zaterdag 24 januari 2009 @ 21:25:02 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65367840
Wow erasmo!! jammer alleen dat de wieken (?) er niet helemaal op staan.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 21:34:18 #142
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_65368205
+Heerlijke kleuren, waanzinnig onderwerp, mooie lucht die door de propellor door elkaar geroerd lijkt te worden. Compo vind ik ook fijn
- Ietsjes krap wellicht ik had de props er graag helemaal op gehad. Ook had het denk ik mooier geweest als de propellors recht hadden gestaan. Ben ik trouwens niet zeker over, misschien haalt dat de dynamiek er juist uit... Maar ik vind het een erg mooie plaat hoor, ik moest echt zoeken naar een minpunt.

Mijnes:
laatst geplaatst in het FOT spel topic van Ynske.
Water

[ Bericht 0% gewijzigd door tonja op 24-01-2009 21:40:13 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_65371180
@Tonja;
+ Helder, sprankelend
- Raar formaat, jammer dat de onderwerpen (druppels en dingetje ) er niet helemaal opstaan/afgesneden zijn.

Mijn foto:
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:15:22 #144
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_65373702
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:52 schreef Roi het volgende:
@Tonja;
+ Helder, sprankelend
- Raar formaat, jammer dat de onderwerpen (druppels en dingetje ) er niet helemaal opstaan/afgesneden zijn.

Mijn foto:
[ afbeelding ]
Ik snap niet wat je met 'raar formaat bedoeld'

Mooie foto. Het helder verlichte is niet overbelicht, en mooie dof.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 25 januari 2009 @ 00:24:21 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_65373942
Roi
Lekkere sfeer en mooi scherp, het lichte is niet overbelicht alleen vind ik de kleuren niet zo lekker overkomen, denk dat zwart/wit prettiger kijkt.

Vandaag deze dame in de studio gehad, ze wilde echt glossy foto's.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 25 januari 2009 @ 01:46:54 #146
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_65375463
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:24 schreef snakelady het volgende:
Vandaag deze dame in de studio gehad, ze wilde echt glossy foto's.

[ afbeelding ]
+ Lekkere schreeuwkleurtjes
- Die dubbele schaduw van die wang geeft het portret iets engs. Verlichting had wat minder symmetrisch gemogen

Roodrugpelikaan

Met de EOS30D en Tokina 2.8/135mm
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 25 januari 2009 @ 07:18:33 #147
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65377413
@ Ouwesok:
+ scherpte!
+ kleuren, mooi sober
- had het mooier gevonden als dat dakje rechts er af zou zijn. Net anders kaderen zou ik dus doen.

Mjn foto:
pi_65378518
+ :
- : Geen mindpunten, maar opbouwende kritiek. De compositie is erg centraal waardoor er geen 'spanning' in de foto zit. Tevens is de foto niet echt scherp, en is er weinig kleur te vinden in de foto.
Probeer de foto eens in z/w, dit pakt meestal goed uit bij straatfotografie.

zondag 25 januari 2009 @ 11:37:18 #149
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65379463
Oh, gosh, is ie echt niet scherp? Ik had geen idee, sorry. Maar ik krijg over een dikke week lenzen, dat zal schelen.

Geen pluspunt vind ik trouwens wel erg euhm... géén pluspunt.
pi_65379560
Ik weet niet zo goed wat ik daar op moet antwoorden omdat het gewoon niet zo'n hele boeiende foto is in deze uitvoering.... sorry

Vandaar mijn opbouwende kritiek zodat je er wat aan hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')