Dat je dat durft te vertellen op een forumquote:Op zondag 4 januari 2009 16:40 schreef MLI het volgende:
Oh tijn, ik heb een psych getroffen die me goed bevalt (en in 1 keer) en ik ben pas 3 maanden bezig, voel me véél beter. Ik merk wel dat de vooruitgang groter is nu ik geen diagnose meer 'zoek'. Voor mij persoonlijk leeft het prettiger. Ik omschrijf mezelf ook liever als MLI, die als kind gewoon echt raar was maar die als volwassene nog heel aardig terecht gekomen is.
Al snap ik heel goed waaróm je het precies wil weten. Maar laat je dat niet aanpraten door je familie. In mijn geval heb ik gewoon gezegd, rot op, vroeger was ik raar, nu is er niks met mij aan de hand behalve een relatief kleine achterstand. Donderstraal maar een eind op met je autisme of borderline, of theatrale persoonlijkheidsstoornissen en weet ik veel wat. Zij, én ik hebben al te vaak geprobeerd om het af te schuiven. Terwijl ik het dus veel prettiger vind dat ik de mensen in mijn gezin ook verantwoordelijk kan houden. Want zodra er een diagnose komt, ben ik weer dat rare kind en dan kon niemand er iets aan doen want ja, zij heeft nu eenmaal dit of dat. Alleen kan ik dan wel meer feedback verwachten (en op hun manier komt dat dus altijd totaal verkeerd aan bij mij, ze gaan zo met elkaar om maar dat werkt gewoon niet voor mij), ik denk dat ik er wat betreft familie alleen maar ongelukkiger door zou worden.
Ik heb genoeg peace of mind met de wetenschap dat IK vind dat ik als kind een autisme-achtige stoornis had.
Nog iets van bijna 2,5 uur.. dus kan snellerquote:Op zondag 4 januari 2009 16:45 schreef Murmeli het volgende:
hahahahaha....
sjee we gaan echt snel.
hoe lang duurde het vorige topic?
Zo'n therapeut had ik pak em 12 jaar terug ook, en na 3 sessies heb ik hem verteld dat we er niet uit gaan komen op deze manier en heb ik via mijn huisarts een andere aangevraagd waarmee het wel klikte. Daar moet ik MLI gelijk in geven, je moet er wel eentje vinden die bij je pastquote:Op zondag 4 januari 2009 16:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar heb je een punt dat iedereen een labeltje wil tegenwoordig. Maar ik wil gen label ik wil gewoon geholpen worden voor mijn problemen. En ik heb mijn psycholoog vertelt dat ik moeite had met zijn vragen enzo. Maar tot nu toe loopt het allemaal erg stroef.
is autisme niet iets dat niet gewoon maar weer verdwijnt maar dat je gewoon de rest van je leven hebt?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:40 schreef MLI het volgende:
Ik heb genoeg peace of mind met de wetenschap dat IK vind dat ik als kind een autisme-achtige stoornis had.
Aah nee.. dit is oke.. nummers hebben ze al bij zowat elke SC enzoquote:Op zondag 4 januari 2009 16:46 schreef automatic_ het volgende:
Tvp!
Inspiratie genoeg hier voor onderwerpen voor de studie
Stiekem moeten we gewoon nummers bij de titels gaan zetten
Maar dat is wel heel confronterend
Hoe verloopt voor jou eigenlijk een gemiddelde sessie?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar heb je een punt dat iedereen een labeltje wil tegenwoordig. Maar ik wil gen label ik wil gewoon geholpen worden voor mijn problemen. En ik heb mijn psycholoog vertelt dat ik moeite had met zijn vragen enzo. Maar tot nu toe loopt het allemaal erg stroef.
Nee, ik juist het gevoel dat het vroeger makkelijker ging dan nu. Ik heb nu vooral problemen met het vinden van werk en het maken van vrienden.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:43 schreef MLI het volgende:
[..]
Heb je het gevoel dat je eroverheen gegroeid bent?
Nee, van bijvoorbeeld Aspergers is bekend dat ze in de adolescentie een inhaalslag maken, dat ze 'er overheen groeien'. Ze blijven het label wel houden maar voldoen dan dus niet meer aan de criteria.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:47 schreef Duimelot het volgende:
[..]
is autisme niet iets dat niet gewoon maar weer verdwijnt maar dat je gewoon de rest van je leven hebt?
er misschien mee kan leren omgaan maar niet iets dat overgaat naar mate je ouder wordt!?
en verder als jij gelukkig bent met hoe het gaat met jezelf en je leven is dat prima laat de rest maar kletsen
pas als anderen er 'last' van zouden ondervinden is het misschien wel verstandig verder te kijken naar andere stoornissen
ik heb sowieso snel het gevoel alsof alles in het verleden maar gevonden kan worden. En dat vind ik vreemd.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:50 schreef Duimelot het volgende:
ikzelf heb moeite met therapeuten die meteen alle problemen te gaan zoeken in het verleden
je leeft nu en wilt NU geholpen worden.
over het verleden kan altijd nog gepraat worden.
(maar komt misschien ook door mijn karakter dat ik vrij snel zelf dingen de juiste plaats kan geven en er dus niet lang sprake is van een verleden die me in de weg staat)
Nee, autisme gaat net als andere psychische stoornissen nooit meer weg je leert er mee omgaan dat is alles.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:47 schreef Duimelot het volgende:
[..]
is autisme niet iets dat niet gewoon maar weer verdwijnt maar dat je gewoon de rest van je leven hebt?
er misschien mee kan leren omgaan maar niet iets dat overgaat naar mate je ouder wordt!?
en verder als jij gelukkig bent met hoe het gaat met jezelf en je leven is dat prima laat de rest maar kletsen
pas als anderen er 'last' van zouden ondervinden is het misschien wel verstandig verder te kijken naar andere stoornissen
Het oplossen van je problemen nu is voor jou wrs het meest gewenst op de korte termijn. Door de onderliggende problemen op te lossen los je ook de problemen van nu op maar ook die zouden onstaan in de toekomst als je alleen de problemen van nu zou oplossen. Zie het als een lek waterbed, dat loopt langzaam leeg, nu kan je het probleem van een leeg waterbed wel oplossen door het bij te vullen maar je kan ook het probleem aanpakken door het lek op te lossenquote:Op zondag 4 januari 2009 16:50 schreef Duimelot het volgende:
ikzelf heb moeite met therapeuten die meteen alle problemen te gaan zoeken in het verleden
(maar komt misschien ook door mijn karakter dat ik vrij snel zelf dingen de juiste plaats kan geven en er dus niet lang sprake is van een verleden die me in de weg staat)
En dan denk je dat zo op te lossen? Volgens mij lijkt het me meer voor de hand liggen dat jouw problemen voortvloeien uit je jeugd. En als het gesprek met de psych zo stroef loopt dan kan dat twee oorzaken hebben: of die psycholoog en jij gaan gewoon niet samen (dat kan namelijk) of jij vertelt amper wat. Kijk, een psycholoog kan jou wel helpen met het oplossen van je problemen maar het merendeel moet jezelf doen. Door te praten en te doen.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Toch kan soms het verleden het heden in de weg staan.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:50 schreef Duimelot het volgende:
quote:Op zondag 4 januari 2009 16:53 schreef mrbox het volgende:
[..]
Het oplossen van je problemen nu is voor jou wrs het meest gewenst op de korte termijn. Door de onderliggende problemen op te lossen los je ook de problemen van nu op maar ook die zouden onstaan in de toekomst als je alleen de problemen van nu zou oplossen. Zie het als een lek waterbed, dat loopt langzaam leeg, nu kan je het probleem van een leeg waterbed wel oplossen door het bij te vullen maar je kan ook het probleem aanpakken door het lek op te lossen
Vinden van werk, ligt dat aan je sociale vaardigheden of aan je CV?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee, ik juist het gevoel dat het vroeger makkelijker ging dan nu. Ik heb nu vooral problemen met het vinden van werk en het maken van vrienden.
Ik vertel wat over mijn problemen en gevoelens en hij stelt wat vragen. De laatst sessie was in december maar toen heb ik vooral vertelt over het feit dat ik werkloos was en de problemen die ik ondervind met sollicititeren.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:48 schreef MLI het volgende:
[..]
Hoe verloopt voor jou eigenlijk een gemiddelde sessie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |