abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64650617
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:33 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb wel een reactie op je vraag gegeven hoor. Maar kennelijk bevalt dat antwoord je dan niet.
Oh sorry, dat had ik nog niet eens gezien.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 4 januari 2009 @ 16:36:13 #127
121310 venomsnake
El Saltador
pi_64650618
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:34 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Hamas maakt al tig jaren gebruik van menselijke schilden. Maar ik ga er vanuit dat Israel niet veel beter is als het er op aan komt.
Tja, Israel bezet jaren een compleet volk. Dat vind ik even erg, zo niet erger.

Dat is dan ook de bron van dit hele conflict, de bezetting door Israel.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 4 januari 2009 @ 16:36:59 #128
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_64650647
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:24 schreef Mylene het volgende:
Door wie is het dodenaantal van 400 eigenlijk bevestigd? Hoeveel doden van de Hamas zitten daar tussen? Hamas zelf maakt namelijk niet bekend hoeveel doden er onder hen zijn gesneuveld.
Jij gelooft niet dat er burger slachtoffers zijn? Of je denkt dat het er minder zijn dan bv de helft?
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 16:37:27 #129
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_64650669
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:34 schreef Reki het volgende:

[..]

Ik kwam het net pas tegen. Dat sommigen dat nog goedpraten
Correct. Er is geen énkele, maar dan ook werkelijk geen énkele reden om deze actie, van welke kant dan ook, goed te praten of te begrijpen. Het is een probleem van twee volkeren die in de loop der jaren enorm onderdrukt zijn en die dat gevoel van nationalisme, onderdrukking en patriotisme van generatie op generatie heeft doorgegeven waardoor de haat richting de ander alleen maar gevoed wordt.

Een gebed zonder einde.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 4 januari 2009 @ 16:37:32 #130
21467 franske19
Hit the deck!
pi_64650677
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Begin weer een beetje respect terug te krijgen voor Balkenende, hij heeft echter nog veel goed te maken naar die dhimmi praat voorafgaand aan Fitna.
pi_64650700
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Afschuwelijk. Maar na 10 seconden zie je overigens al Hamas-figuren. Dus extreem misgeschoten is het ook weer niet.
Het is duidelijk dat iemand op die fiets naar Israel wilde gaan om zichzelf op te blazen, waarschijnlijk een van de kinderen. Dus heeft Israel duidelijk levens gered met deze bom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64650713
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:36 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat is dan ook de bron van dit hele conflict, de bezetting van Israel.
Ik moet het hier eigenlijk wel mee eens zijn. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik de Hamas goedkeur ofzo.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 16:38:32 #133
95179 TheGrandWazoo
pi_64650721
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:36 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat is dan ook de bron van dit hele conflict, de bezetting door Israel.
Kun je uberhaupt spreken van zoiets als 'erger' ?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_64650728
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:37 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Een gebed zonder einde.
Nou, Israel doet anders goed hun best om er toch echt een einde aan te breien!
pi_64650747
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:37 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Correct. Er is geen énkele, maar dan ook werkelijk geen énkele reden om deze actie, van welke kant dan ook, goed te praten of te begrijpen. Het is een probleem van twee volkeren die in de loop der jaren enorm onderdrukt zijn en die dat gevoel van nationalisme, onderdrukking en patriotisme van generatie op generatie heeft doorgegeven waardoor de haat richting de ander alleen maar gevoed wordt.

Een gebed zonder einde.
Enige juiste conclusie in dit conflict, goed verwoord.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:39:26 #136
16715 Mylene
*schatje*
pi_64650760
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:36 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Jij gelooft niet dat er burger slachtoffers zijn? Of je denkt dat het er minder zijn dan bv de helft?
Tuurlijk geloof ik wel dat er burgerslachtoffers zijn gevallen. Alleen zijn de Palestijnen natuurlijk ook niet vies van propaganda voeren.
pi_64650763
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Door Gaza van de kaart te vegen?
  zondag 4 januari 2009 @ 16:39:55 #138
121310 venomsnake
El Saltador
pi_64650792
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:38 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ik moet het hier eigenlijk wel mee eens zijn. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik de Hamas goedkeur ofzo.
Nee tuurlijk niet. Ik keur de aanslagen van hamas ook niet goed.
Maar Hamas is zo groot door de bezetting van Israel. Als die er nooit geweest zou zijn zou hamas never nooit zo groot zijn geworden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 16:39:59 #139
236264 crew  capricia
pi_64650796
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:32 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Deels mee eens, maar op de filmpjes van die luchtaanvallen is vaak een secondary explosion te zien, die erop wijst dat daar explosieven (raketten) opgeslagen lagen. Als er dan burgers omkomen door de (veel grotere) explosie van de raketten, wie z'n schuld is het dan? De Israëliërs wilden alleen die raketten weg hebben (uit zelfbescherming).
Schuld? Ik ben niet echt pro israel of pro palestijnen. Denk dat de schuldvraag moeilijk te beantwoorden is. Het gaat wel om prioriteiten. Het welzijn van de Palestijnse burgers heeft kennelijk geen prioriteit voor Israel. Het zal waarschijnlijk ook niet in de afweging meegenomen zijn, tenminste zo komt het op mij over.

Hebben de mensen geweten dat ze op die plek veel risico liepen? Dat ze op een gevaarlijke plek waren? Hebben de mensen de kans gehad om weg te gaan? Naar een veiligere plek? Heeft Israel ze specifiek gewaarschuwd?
Heeft Israel er prioriteit aan gegeven, om zo min mogelijk burgerslachtofferst te maken?

Als die vragen met JA te beantwoorden zijn, dan heeft Israel er veel aan gedaan om burgerslachtoffers te voorkomen. Maar dat weet ik zo net nog niet...
Volgens mij hebben ze niet zoveel interesse in het leven van een Palestijns burger.
Dat kan ik heel goed begrijpen, maar ik vind het niet netjes.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64650814
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Meki, als iemand iets doet wat jou niet aanstaat, schiet je dan ook maar een raket op diegene af?
Nogmaals 60 jaar worden ze daar geteroriseerd door Israel.. en 60 jaar worden zij uit hun huis en hun grond weggeschopt. !

en die vraag die je stelt komt niet eens 0.001 % wat Israel doet jegens de Palestijnen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64650818
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

Alleen zijn de Palestijnen natuurlijk ook niet vies van propaganda voeren.
Propaganda hoort net zo bij een oorlog als bommen en granaten, het is helaas niet anders.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:40:55 #142
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_64650846
Meer dan 500 doden volgens Palestijnen - CNN
Trouwens worden er nu ook raketten afgevuurd op Israel door Hamas
pi_64650895
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef mrcool het volgende:

[..]

Door Gaza van de kaart te vegen?
Ja, hoe verderfelijk iedereen dat ook kan vinden; ik denk dat Israel dit als enige oplossing ziet voor het probleem.
pi_64650905
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:35 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Ik heb nog niemand gezien die het goedgepraat heeft.
Absoluut, velen geven de schuld nog aan Hamas, die zou dat hebben gedaan.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:42:00 #145
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_64650918
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

Tuurlijk geloof ik wel dat er burgerslachtoffers zijn gevallen. Alleen zijn de Palestijnen natuurlijk ook niet vies van propaganda voeren.
Ik begrijp het niet. Wil je het aantal slachtoffers relativeren? Is dat het? Dat beide partijen niet vies zijn van propaganda lijkt me duidelijk. Dat Israël veel beter is geweest in het voeren van die propaganda (tot op heden) staat naar mijn mening ook als paal boven water. Anders zouden er wel meer wereldleiders op staan om een halt toe te roepen aan deze aanvallen.
pi_64650935
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze niet zoveel interesse in het leven van een Palestijns burger.
Israel stuurt via SMS waarschuwingen naar gebieden die getroffen worden. Zelfs naar leden van de Hamas. Want het doel is niet mensen doden, maar gebouwen en de infrastructuur van Hamas vernietigen.
pi_64650937
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, hoe verderfelijk iedereen dat ook kan vinden; ik denk dat Israel dit als enige oplossing ziet voor het probleem.
Dan zijn ze dus geen haar beter dan Hamas.
pi_64650968
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:42 schreef mrcool het volgende:

[..]

Dan zijn ze dus geen haar beter dan Hamas.
Klopt, maar zijn er uberhaupt "betere" en "slechtere" partijen in dit soort conflicten?
  zondag 4 januari 2009 @ 16:43:01 #149
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64650974
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gaan ze 1,5 miljoen palestijnen vermoorden? Ze hebben in 2006 een grondoffensief gevoerd tegen Hezbollah. Is Hezbollah weg? nee. Zal Hamas door deze aanval verdwijnen? denk t ook niet. Natuurlijk zal Hamas zware verliezen oplopen maar deze oorlog zal voor veel palestijnen een reden zijn om te blijven vechten tegen Israel, dus het conflict zal voortduren ook na het (gedeeltelijk) uitroeien van Hamasstrijders.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 16:43:02 #150
95179 TheGrandWazoo
pi_64650975
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef capricia het volgende:

[..]

.
Hoe kun je na alle berichtgevingen nog praten over ' niet netjes' ?
Het lijkt wel of deze oorlog tamelijk normaal zijn gaan vinden in de loop der jaren. Elk offensief zaait nieuwe haat . Wanneer we woorden gebruiken als 'niet netjes', blijkt maar weer hoe afgestompt we kunnen reageren op zulke gebeurtenissen.
(Superworm)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')