Oh sorry, dat had ik nog niet eens gezien.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:33 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb wel een reactie op je vraag gegeven hoor. Maar kennelijk bevalt dat antwoord je dan niet.
Tja, Israel bezet jaren een compleet volk. Dat vind ik even erg, zo niet erger.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:34 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Hamas maakt al tig jaren gebruik van menselijke schilden. Maar ik ga er vanuit dat Israel niet veel beter is als het er op aan komt.
Jij gelooft niet dat er burger slachtoffers zijn? Of je denkt dat het er minder zijn dan bv de helft?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:24 schreef Mylene het volgende:
Door wie is het dodenaantal van 400 eigenlijk bevestigd? Hoeveel doden van de Hamas zitten daar tussen? Hamas zelf maakt namelijk niet bekend hoeveel doden er onder hen zijn gesneuveld.
Correct. Er is geen énkele, maar dan ook werkelijk geen énkele reden om deze actie, van welke kant dan ook, goed te praten of te begrijpen. Het is een probleem van twee volkeren die in de loop der jaren enorm onderdrukt zijn en die dat gevoel van nationalisme, onderdrukking en patriotisme van generatie op generatie heeft doorgegeven waardoor de haat richting de ander alleen maar gevoed wordt.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:34 schreef Reki het volgende:
[..]
Ik kwam het net pas tegen. Dat sommigen dat nog goedpraten
Begin weer een beetje respect terug te krijgen voor Balkenende, hij heeft echter nog veel goed te maken naar die dhimmi praat voorafgaand aan Fitna.quote:
Het is duidelijk dat iemand op die fiets naar Israel wilde gaan om zichzelf op te blazen, waarschijnlijk een van de kinderen. Dus heeft Israel duidelijk levens gered met deze bom.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Afschuwelijk. Maar na 10 seconden zie je overigens al Hamas-figuren. Dus extreem misgeschoten is het ook weer niet.
Ik moet het hier eigenlijk wel mee eens zijn. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik de Hamas goedkeur ofzo.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tja, Israel bezet jaren een compleet volk. Dat vind ik even erg, zo niet erger.
Dat is dan ook de bron van dit hele conflict, de bezetting van Israel.
Kun je uberhaupt spreken van zoiets als 'erger' ?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tja, Israel bezet jaren een compleet volk. Dat vind ik even erg, zo niet erger.
Dat is dan ook de bron van dit hele conflict, de bezetting door Israel.
Enige juiste conclusie in dit conflict, goed verwoord.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:37 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Correct. Er is geen énkele, maar dan ook werkelijk geen énkele reden om deze actie, van welke kant dan ook, goed te praten of te begrijpen. Het is een probleem van twee volkeren die in de loop der jaren enorm onderdrukt zijn en die dat gevoel van nationalisme, onderdrukking en patriotisme van generatie op generatie heeft doorgegeven waardoor de haat richting de ander alleen maar gevoed wordt.
Een gebed zonder einde.
Tuurlijk geloof ik wel dat er burgerslachtoffers zijn gevallen. Alleen zijn de Palestijnen natuurlijk ook niet vies van propaganda voeren.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:36 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat er burger slachtoffers zijn? Of je denkt dat het er minder zijn dan bv de helft?
Door Gaza van de kaart te vegen?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, Israel doet anders goed hun best om er toch echt een einde aan te breien!
Nee tuurlijk niet. Ik keur de aanslagen van hamas ook niet goed.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:38 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ik moet het hier eigenlijk wel mee eens zijn. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik de Hamas goedkeur ofzo.
Schuld? Ik ben niet echt pro israel of pro palestijnen. Denk dat de schuldvraag moeilijk te beantwoorden is. Het gaat wel om prioriteiten. Het welzijn van de Palestijnse burgers heeft kennelijk geen prioriteit voor Israel. Het zal waarschijnlijk ook niet in de afweging meegenomen zijn, tenminste zo komt het op mij over.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:32 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Deels mee eens, maar op de filmpjes van die luchtaanvallen is vaak een secondary explosion te zien, die erop wijst dat daar explosieven (raketten) opgeslagen lagen. Als er dan burgers omkomen door de (veel grotere) explosie van de raketten, wie z'n schuld is het dan? De Israëliërs wilden alleen die raketten weg hebben (uit zelfbescherming).
Nogmaals 60 jaar worden ze daar geteroriseerd door Israel.. en 60 jaar worden zij uit hun huis en hun grond weggeschopt. !quote:Op zondag 4 januari 2009 16:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meki, als iemand iets doet wat jou niet aanstaat, schiet je dan ook maar een raket op diegene af?
Propaganda hoort net zo bij een oorlog als bommen en granaten, het is helaas niet anders.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef Mylene het volgende:
[..]
Alleen zijn de Palestijnen natuurlijk ook niet vies van propaganda voeren.
Ja, hoe verderfelijk iedereen dat ook kan vinden; ik denk dat Israel dit als enige oplossing ziet voor het probleem.quote:
Absoluut, velen geven de schuld nog aan Hamas, die zou dat hebben gedaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:35 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand gezien die het goedgepraat heeft.
Ik begrijp het niet. Wil je het aantal slachtoffers relativeren? Is dat het? Dat beide partijen niet vies zijn van propaganda lijkt me duidelijk. Dat Israël veel beter is geweest in het voeren van die propaganda (tot op heden) staat naar mijn mening ook als paal boven water. Anders zouden er wel meer wereldleiders op staan om een halt toe te roepen aan deze aanvallen.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef Mylene het volgende:
[..]
Tuurlijk geloof ik wel dat er burgerslachtoffers zijn gevallen. Alleen zijn de Palestijnen natuurlijk ook niet vies van propaganda voeren.
Israel stuurt via SMS waarschuwingen naar gebieden die getroffen worden. Zelfs naar leden van de Hamas. Want het doel is niet mensen doden, maar gebouwen en de infrastructuur van Hamas vernietigen.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze niet zoveel interesse in het leven van een Palestijns burger.
Dat kan ik heel goed begrijpen, maar ik vind het niet netjes.
Dan zijn ze dus geen haar beter dan Hamas.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, hoe verderfelijk iedereen dat ook kan vinden; ik denk dat Israel dit als enige oplossing ziet voor het probleem.
Klopt, maar zijn er uberhaupt "betere" en "slechtere" partijen in dit soort conflicten?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:42 schreef mrcool het volgende:
[..]
Dan zijn ze dus geen haar beter dan Hamas.
Gaan ze 1,5 miljoen palestijnen vermoorden? Ze hebben in 2006 een grondoffensief gevoerd tegen Hezbollah. Is Hezbollah weg? nee. Zal Hamas door deze aanval verdwijnen? denk t ook niet. Natuurlijk zal Hamas zware verliezen oplopen maar deze oorlog zal voor veel palestijnen een reden zijn om te blijven vechten tegen Israel, dus het conflict zal voortduren ook na het (gedeeltelijk) uitroeien van Hamasstrijders.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, Israel doet anders goed hun best om er toch echt een einde aan te breien!
Hoe kun je na alle berichtgevingen nog praten over ' niet netjes' ?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
.
Dat kan ik heel goed begrijpen, maar ik vind het niet netjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |