abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64641324
Mijn vriendin is een overeenkomst aangegaan bij een deur aan deur actie. (Ja, ze weet nu dat het dom is blabla) Helaas heeft ze ook geen brief gestuurd binnen 8 dagen dat ze van de koop afziet. Nu is er dus geld afgeschreven van haar rekening. (duh)

Ik heb gebeld met het bedrijf en verteld dat wij toch graag van hun diensten af willen, maar ik kreeg als reactie 'Helaas, zit u aan het contract vast voor een jaar'.

Nu ben ik op internet gaan zoeken en zag ik op deze website een stuk over de colportagewet. Hier staat onder het kopje 'De overeenkomst' :
- 'Het contract moet zowel door uzelf als de verkoper zijn ondertekend'

Nu kijk ik op het 'contract' en ik zie geen handtekening of naam van de verkoper. Alleen een nummer met het kopje 'werver'.

Kan zij nu onder deze koop uitkomen omdat het contract (naar mijn inziens) niet door de verkoper is ondertekend?

Edit:

Ook is er geen voorgeschreven model opzegbrief bijgevoegd.

'Bij het koopcontract moet ook een door de wet voorgeschreven model opzegbrief zijn bijgevoegd. Daarbij moet zijn aangegeven naar welk adres de eventuele opzegbrief moet worden verstuurd.'
There is no such thing as Automerge
  zondag 4 januari 2009 @ 12:26:41 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64641372
Best kans op, ja. Ga eens langs een rechtswinkel of bel je rechtsbijstand.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64641417
Rechtsbijstand handelt alleen bij bedragen boven 200 Euries, maar ik zal maandag eens bellen voor advies.
Wil alleen even polshoogte nemen over de kansen.
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Best kans op, ja. Ga eens langs een rechtswinkel of bel je rechtsbijstand.
pi_64642420
Ik neem aan dat de verkoper zelf ook een kopie heeft van het contract? Anders heeft dat bedrijf al helemaal geen poot om op te staan. Maar dan kan zo'n verkoper natuurlijk makkelijk op een later tijdstip nog zijn eigen handtekening toevoegen. Dat deze dan niet op het contract staat dat je vriendin heeft lijkt me dan niet meer relevant?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:21:54 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64642912
Geld het nummer niet als een soort ondertekening? Of moet er echt een handtekening onderstaan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_64645419
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:06 schreef Seneca het volgende:
Ik neem aan dat de verkoper zelf ook een kopie heeft van het contract? Anders heeft dat bedrijf al helemaal geen poot om op te staan. Maar dan kan zo'n verkoper natuurlijk makkelijk op een later tijdstip nog zijn eigen handtekening toevoegen. Dat deze dan niet op het contract staat dat je vriendin heeft lijkt me dan niet meer relevant?
Dan zou je theoretisch gezien ook de regels kunnen wijzigen en je handtekening toevoegen. Beide contracten moeten uiteraard wel hetzelfde zijn.
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:21 schreef karr-1 het volgende:
Geld het nummer niet als een soort ondertekening? Of moet er echt een handtekening onderstaan?
Dat is dus ook mijn vraag.

Het gaat overigens om het bedrijf KCR (klantenservice container reiniging), google er maar eens op voor de gein. Dan zie je waarom ik er zo graag van af wil
pi_64665816
De incasso storneren. En dat blijven doen.
pi_64671311
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:35 schreef Icefire het volgende:

[..]

Dan zou je theoretisch gezien ook de regels kunnen wijzigen en je handtekening toevoegen. Beide contracten moeten uiteraard wel hetzelfde zijn.
[..]
Uiteraard, maar dat lijkt me in deze dus ook het geval. Alleen heeft het exemplaar van je vriendin een handtekening, en die van de verkoper twee. Gaat het met arbeidsovereenkomsten ook niet altijd zo?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_64679508
ze is niet gebonden aan de 'overeenkomst', omdat zij werd benaderd door de verkoper en niet andersom.

iig, je kan ook bellen naar consuwijzer.
  maandag 5 januari 2009 @ 11:32:30 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64679695
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:25 schreef thompson84 het volgende:
ze is niet gebonden aan de 'overeenkomst', omdat zij werd benaderd door de verkoper en niet andersom.

iig, je kan ook bellen naar consuwijzer.
Die eerste zin snap ik niet. Als ik er dus niet zelf om vraag, maar een aanbod wel accepteer dan ben ik er niet aan gebonden?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_64734094
Update, we zitten er gewoon aan vast. Tenzij het bedrijf haar diensten niet nakomt.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:52:53 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64734675
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:39 schreef Icefire het volgende:
Update, we zitten er gewoon aan vast. Tenzij het bedrijf haar diensten niet nakomt.
Says who?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64735845
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:39 schreef Icefire het volgende:
mwah, dat hoeft niet perse.
Een van de dingen die vaak nagelaten wordt bij dit soort overeenkomsten is het aanmelden bij de Kvk, dit omdat het extra geld kost.
Hiervoor kan je informatie opvragen bij de KvK, en vragen of de overeenkomst inderdaad wel of niet is aangemeld. Zo niet, dan is de overeenkomst niet geldig.
Denk er wel aan dat je niet zomaar moet betalen en als je dat doet, geef dan aan dat daar geen rechten aan ontleend mogen worden totdat je duidelijkheid hebt over het hoe en wat betreffende de overeenkomst.
pi_64756889
Dirkh

En in aanvulling hierop: de afkoelingstermijn van 8 dagen, zoals in de OP genoemd, gaat pas lopen vanaf het moment dat het contract bij de KVK is ingeschreven. Vraag dus ook meteen door wanneer het is ingeschreven.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64763758
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Says who?
Says mijn rechtsbijstand.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef Dirkh het volgende:

[..]

mwah, dat hoeft niet perse.
Een van de dingen die vaak nagelaten wordt bij dit soort overeenkomsten is het aanmelden bij de Kvk, dit omdat het extra geld kost.
Hiervoor kan je informatie opvragen bij de KvK, en vragen of de overeenkomst inderdaad wel of niet is aangemeld. Zo niet, dan is de overeenkomst niet geldig.
Denk er wel aan dat je niet zomaar moet betalen en als je dat doet, geef dan aan dat daar geen rechten aan ontleend mogen worden totdat je duidelijkheid hebt over het hoe en wat betreffende de overeenkomst.
Zit wel wat in, hoe kan ik dit bij de kvk aanvragen?
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 02:45 schreef r_one het volgende:
Dirkh

En in aanvulling hierop: de afkoelingstermijn van 8 dagen, zoals in de OP genoemd, gaat pas lopen vanaf het moment dat het contract bij de KVK is ingeschreven. Vraag dus ook meteen door wanneer het is ingeschreven.
Zal ik doen, zodra ik weet hoe ik het bij de KVK moet aanvragen.
pi_64777452
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:49 schreef Icefire het volgende:

Zit wel wat in, hoe kan ik dit bij de kvk aanvragen?
[..]

Zal ik doen, zodra ik weet hoe ik het bij de KVK moet aanvragen.
Door de KvK te bellen, gewoon een in jouw omgeving. Vragen of de overeenkomst gewaarmerkt is, zo niet, dan kan je een briefje schrijven naar de verkopende partij en geef je aan dat je de overeenkomst per direct ontbindt.
pi_64810220
ik heb dit tijdens een hoorcollege privaatrecht gehad. als je wordt benaderd, dan komt de initiatief dus niet van jou kant, jij krijgt opeens iets aangeboden. om niet te diep in te gaan in het rechtsfilosofie, komt het dus op neer dat jij het gewoon op kan zeggen.
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die eerste zin snap ik niet. Als ik er dus niet zelf om vraag, maar een aanbod wel accepteer dan ben ik er niet aan gebonden?
pi_64819708
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:19 schreef thompson84 het volgende:
ik heb dit tijdens een hoorcollege privaatrecht gehad. als je wordt benaderd, dan komt de initiatief dus niet van jou kant, jij krijgt opeens iets aangeboden.
Ja, 'colportage' heet dat dus
quote:
om niet te diep in te gaan in het rechtsfilosofie, komt het dus op neer dat jij het gewoon op kan zeggen.
Ja, binnen 8 dagen. Niet onbeperkt.

So, what's new
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64826306
tja, TS weet het blijkbaar niet bijdehandje
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja, 'colportage' heet dat dus
[..]

Ja, binnen 8 dagen. Niet onbeperkt.

So, what's new
pi_64827028
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:02 schreef thompson84 het volgende:
tja, TS weet het blijkbaar niet bijdehandje
Karr-1 is niet de TS.

En met je "niet te diep in te gaan in het rechtsfilosofie" impliceerde je dat je met rocket science bezig was. Blijkt het dat het 'maar' om colportage te gaan
.
pi_76141362
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 28-12-2009 21:23:59 ]
  maandag 28 december 2009 @ 15:26:09 #22
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_76142869
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:44 schreef Godtje het volgende:
blis oplichters nep fraude duur

Zo lekker voor de google spammer!
Quootje voor het nageslacht
  maandag 28 december 2009 @ 15:44:41 #23
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_76143711
briljante kick
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')