Wow, is dat serieus, over partners? Zoveel, dat had ik niet gedacht. Heb een familielid redelijk hoog bij een van de Grote Vier, direct onder het bestuur, geeft leiding aan de accountancypraktijk van het Nederlandse kantoor. RA, partner, al een groot aantal jaren. Eindelijk een indicatie wat 'ie ongeveer verdient (veel meer dan ik verwachtte).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:31 schreef Mutters het volgende:
[..]
Uit eerste hand: jouw genoemde bedragen zijn voor een groot kantoor zelfs nog wat aan de hoge kant.
Bottom line is dat je bij de grote kantoren NIET moet gaan werken voor het geld. Je wordt uitgemolken totdat je partner kan worden. Een partner bij de big-five verdiend ca. 7-8 keer (!) het salaris van een senior manager, dus gemiddeld (!) tussen de 500K en 600K per jaar. Dus ja, als CFO werk je minder uren (vorige reply) maar je verdiend ook een PAAR KEER minder zoveel per jaar. Alleen CFO's van grote ondernemingen verdienen hetzelfde of meer dan partners bij grote kantoren. Bij kleine kantoren zal het salarisgebouw vlakker zijn denk ik.
Idd, per 2/3 jaar ga je een stap omhoogquote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:34 schreef DonPerignon het volgende:
Hoeveel partners heeft de big4 eigenlijk? Ik zag ergens een doorgroeischema, na 12jaar was je partner (als je WO afgerond had)
Maar goed. ik denk niet dat iedereen na 12jaar partner wordt.
Na je WO studie zou je theoretisch (met de nadruk hieropquote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:36 schreef DonPerignon het volgende:
Gaat het in nadat je RA bent eigenlijk? Want als je je studie afrond ben je (als alles op schema gedaan is) 22jaar. RA aantal jaar later (hoelang duurt het om RA te worden? 3-6jaar?) Dus met 32-34jaar verdien je 150k + of nadat je RA + 10-12jaar = 150k + ?
http://www.wateenaccounta(...)d-ik-accountant.htmlquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:56 schreef rickertt het volgende:
zo te zien al weer een tijdje geleden dat iemand hier wat gepost heeft.
maar ik wil ook accountant worden, maar het wordt altijd maar vaag uitgelegd welke opleiding je moet volgen.
je begint na je middelbare school met een bachelor accountancy op hbo of universiteit.
mij is vertelt dat je hierna de master gaat halen om registeraccountant te worden.
is dat dan deze opleiding? ;http://www.nyenrode.nl/Education/accounting/msca/Pages/Default.aspx
er staat ook hier weer niet heel duidelijk uitgelegd wat het inhoudt.
begrijp ik het goed dat wanneer je hbo accountancy gaat studeren, daarna deze opleiding gaat studeren in deeltijd (3jaar zoals op de site beschreven) en daarna nog 3 jaar in de praktijk moet "leren" voordat je daadwerkelijk de titel RA mag voeren?
alvast bedankt!
lezen grapjasquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:40 schreef Carrasco het volgende:
Hoe word je eigenlijk RegisterAccountant.
De een zegt dat de route Havo - HBO Accountancy - dan de master op uni.
Hoeland duurt het ongeveer na HBO?
quote:Op zondag 23 mei 2010 15:51 schreef KaBuf het volgende:
[..]
http://www.wateenaccounta(...)d-ik-accountant.html
Gewoon klikken hoe je het wil doen, en dan alle jaren bij elkaar optellen ^^
Hangt er helemaal vanaf, of je een vennoot bent bij een groot kantoor of als je net afgestudeerd bent.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:31 schreef Carrasco het volgende:
Wie verdient meer?:
Advocaat - accountant?
Register accountant - AA Accountant?
Mag ik dat schema zien?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:34 schreef DonPerignon het volgende:
Hoeveel partners heeft de big4 eigenlijk? Ik zag ergens een doorgroeischema, na 12jaar was je partner (als je WO afgerond had)
Maar goed. ik denk niet dat iedereen na 12jaar partner wordt.
Dat kun je op elke carrière pagina van een Big4 kantoor vinden.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:47 schreef TheDutchHero het volgende:
[..]
Mag ik dat schema zien?
Puur uit interesse
Even als voorbeeld gerelateerd naar mezelf; VWO gedaan, nooit blijven zitten. Nu 20 jaar oud en zit in de 2e klas van de bachelors; bedrijfseconomie en fiscale economie. 21 jaar als ik mijn bachelor voor beide heb. 22 als ik de master accountancy binnen heb en dan kan je beginnen aan de opleiding tot registeraccountant. Gedurende deze 3jarige opleiding begin je als Assistent Accountant (circa 25-30k per jaar en je opleiding à 7k per jaar wordt vergoed) en na circa anderhalf tot 2 jaar in je opleiding krijg je promotie tot Senior Assistent Accountant (24 jaar oud; 35-40K) daarna krijg je je RA titel en ook je promotie tot controleleider (25 respectievelijk 40-60k/j). Hier stappen de meeste na enkele jaren uit om bij een bedrijf intern te gaan werken als controller (waar je erg snel rond de 70k zit en wellicht de carrière mogelijkheid tot CFO). Mocht je doorgaan zit je na 3 jaar op manager (28 respectievelijk gem. 70k). 3 jaar later senior manager (31 respectievelijk 90-110k). En dan de stap naar partner die toch (ook al staat het vaak anders omschreven) wel 8 jaar kan duren en daar variëren de bedragen ook enorm!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:47 schreef TheDutchHero het volgende:
[..]
Mag ik dat schema zien?
Puur uit interesse
Nee dat krijg je niet, dat zit meestal al in je vooropleiding.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:43 schreef IccceeeCold het volgende:
Bij de opleidingen die je moet volgen om RA te worden, krijg je dan veel wiskunde? En zo ja wat voor soort wiskunde?
1x 115.000 of 2x 50.000quote:Op donderdag 16 december 2010 10:52 schreef Drive-r het volgende:
Wat moet je in Nederland brutto dan verdienen om een besteedbaar inkomen van 58,000 euro over te houden?
Uhhh... Het zijn toch bruto bedragen die vermeld worden op de CBS site??quote:Op donderdag 16 december 2010 10:52 schreef Drive-r het volgende:
Wat moet je in Nederland brutto dan verdienen om een besteedbaar inkomen van 58,000 euro over te houden?
Pwnd!quote:Op donderdag 16 december 2010 15:56 schreef MakuMaku het volgende:
[..]
Uhhh... Het zijn toch bruto bedragen die vermeld worden op de CBS site??
CBS: Het besteedbaar inkomen is het nettobedrag dat een huishouden op jaarbasis te besteden heeft. Dit bestaat in grote lijnen uit het bruto-inkomen verminderd met afgedragen premies en belastingen.
OMG, faal ik even met mijn comment...![]()
Iemand geef me een Palmface...
Haha dus waar hoor je nu werkelijk toe?quote:Op donderdag 16 december 2010 10:44 schreef MakuMaku het volgende:
Die link met de CBS gegevens maakt mijn dag wel goed zeg! Behoor tot de betere 10% van alle huishoudens in NL.Op naar de 5% van lager!
Link voor 2009:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)nkomensverdeling.htm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |