Jeroen heeft in de afgelopen weken een grote kast gebouwd in één van de kamers boven. Een aantal schappen zijn bestemd voor Danyel's kleertjes, die nog steeds in de verhuisverpakking op zolder lagen. Ik kon niet van alle kleertjes afscheid nemen, maar vond het ook rot dat ze daar maar "zo" op zolder lagen.
Vandaag heb ik alles uitgezocht. Bij ongeveer een kwart van de kleertjes had ik weinig tot geen herinneringen, die heb ik dan ook vrij moeiteloos weggedaan. Maar er bleef nog zoveel over; rompertjes, pyama's, sokjes, petjes, broekjes, t-shirts en truien. Uiteindelijk toch nog 8 stapeltjes, waar ik echt (nog) geen afscheid van kan nemen. Ik vraag me eigenlijk af of dat wel gezond is... het is tenslotte al bijna 3 jaar geleden!
Halverwege het sorteren kwamen de tranen, er kwamen zoveel herinneringen boven. Ik heb er wel even aan toegegeven, maar niet te lang, ik wilde er niet in blijven hangen.
Gek is dat, afgelopen nacht had ik een hele fijne droom van Danyel. Ik droom vaak dat ik, terwijl hij dus eigenlijk wel uit ons leven is, ik hem zomaar opeens ergens tegenkom. En altijd is er dan van zijn kant uit dan een enorm blijde herkenning (hij is dan nog steeds 1,5 jaar).
Het komt niet zo heel vaak voor dat ik van Danyel droom, maar de timing was wel weer bijzonder goed gekozen, zo vlak voor de opruimklus van vandaag.
Zo, dat moest ik gewoon even kwijt. Het is fijn af en toe een paar keer zijn naam te kunnen typen.
... ♥ ik mis je ♥