abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:49:01 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_64627275
Vervolg van langdurig ziek, diagnose onbekend
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:46 schreef MarMar het volgende:
Tsjah, waarom dit topic...
Niet om raad en een diagnose te vragen, want als de heren doktoren er niet uitkomen verwacht ik niet dat hier een wonderkind toevallig kijkt die opeens wel weet wat er is.
Misschien omdat ik merk dat weinig mensen er raad mee weten, minder nog dan ikzelf en dat ik denk dat het eens nuttig is om er wat over te vertellen.
Misschien ook gewoon omdat ik er op dit moment even zo van baal dat ik mn ei even kwijt moet.

Het gezeik begon een half jaar geleden met kortgezegd griepachtige verschijnselen met keelpijn en vaak mn stem een paar weken totaal kwijt te zijn. Eerst denk je dan, ach griepje, niet goed uitgeziekt wellicht, dan ga je toch maar eens naar de dokter.
Dan krijg je een kuurtje, maar het gaat maar niet over en dan wordt er uiteindelijk toch maar eens bloed geprikt een paar maanden later.
Daar werd oude pfeiffer in gevonden en de dok ging er eerst vanuit dat dat het misschien geweest was, maar kwam er later op terug omdat je van oude pfeiffer niet zolang ziek kan zijn en zeker niet nog zieker kan worden.

Nu zijn we inmiddels een half jaar en een aantal onderzoeken verder, geprikt op verschillende dingen waar niets veelzeggends uitkwam (ik vraag me nogsteeds ernstig af hoe goed dat onderzoek was aangezien er maar 1 buisje afgetapt is), maagonderzoek gehad, foto van longen en hart, hartfilmpje, echo van de organen, allemaal niet veel bijzonders, behalve dan een maag die het niet zo goed deed en een scheurtje in het middenrif, maar dat heeft half Nederland dus dat is ook geen verklaring.

De situatie nu: sinds een maand of twee zijn mijn nagels blauw verkleurd, ze zijn ook niet meer glad maar zitten vol deukjes en ribbels, mijn lijf doet niet wat ik wil, ik heb wat ik beschrijf als een reuma-achitge pijn in al mijn gewrichten. Ik ben doodmoe, soms gaat het een dagje wat beter en dan kan ik even twee uurtjes mee de deur uit, met rolstoel.. om daar vervolgens weer twee dagen kapot van te zijn. Mijn haar viel uit, maar de drogist heeft me inmiddels aan een goede shampoo geholpen die dat lijkt te verminderen, mijn gezicht voelt geirriteert, de huid is niet meer gaaf en nog een rits van dat soort kleine dingen.

De goedbedoelde adviezen beginnen me een beetje de strot uit te hangen net als de huis tuin en keuken diagnoses van "heb je niet gewoon een burn-out", het enige wat mij stress bezorgt is het feit dat mijn lijf me finaal in de steek laat, buiten dat heb of had.. ik een geweldig leven.

Van vrienden hoor ik het meest "sorry dat ik nog niet langs ben geweest" of ze gaan geintjes maken dat het wel lekker handig is in een rolstoel maar wat voortgeduwd te worden..

Kortom, it sucks en vandaag kan ik er even wat minder goed tegen dan sommige andere dagen.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:37 schreef MarMar het volgende:
...

Toch maar hier dit posten..

Oudjaarsdag ging ik naar de huisarts.. zoals hier boven al gemeld..

Eenmaal bij de huisarts was het beleid vooralsnog die hormoonkuur, maar ik vertrouwde het niet.
Dan toch maar verder onderzocht en ik bleek zwanger..
Meteen doorgestuurd via SEH het ziekenhuis in, want het leek erop dat het aan het misgaan was.

Eenmaal in het ziekenhuis leek alles goed, we zagen een springlevend kindje op de echo van al 18 weken en 5 dagen, grote schok maar wat waren we blij!

En ik.. een verklaring voor alle rare kwalen van de afgelopen maanden?
Gewoon Pfeiffer en daarna zwangerschapskwalen? Dan zou de wereld er opeens zo mooi uit gaan zien, ik mijn gezondheid misschien wel weer terug en een kindje op de koop toe!

Helaas, het heeft niet zo mogen zijn..
Weer thuis ging het wel heel erg vloeien, dus heb ik direct het ziekenhuis weer gebeld en moest ik meteen weer komen. De echo was nogsteeds goed, maar het vloeien was wel erg extreem en ik moest blijven.
Later op de avond krampen en meteen medicatie gekregen om de weeën af te remmen wat hielp en de rest van de nacht vrij goed doorgekomen.
De volgende dag leek het rustig, ik moest alleen opgenomen blijven en bedrust houden zolang ik nog vloeide, verder leek het allemaal goed te komen.

Die avond begonnen de krampen weer en sloegen vrij snel om in echte weeën.. meteen weer weeënremmer gekregen, maar ondanks dat de hele nacht weeën gehad. In de ochtend zakte het dan eindelijk weer af, de echo er weer bij gehad.. en er leek toch nogsteeds een hele grote kans dat het goed zou komen... al voelde ik ergens zelf van niet.

Na een paar uurtjes slapen begon het weer opnieuw.. dit keer was er geen keren of houden meer aan..
Gisteravond om kwart voor acht ben ik bevallen van een zoontje, Jeff...
Hij heeft nog een uurtje geleefd in onze armen...

De handjes en voetjes van ons zoontje...

De posts waarin duidelijk gemaakt wordt dat het verhaal "een beetje rammelt" heb ik maar niet gekopieerd, maar lees ze vanaf ongeveer hier
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2009 @ 21:50:52 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64627351
Maar MarMar, heb je zelf nooit aan een zwangerschap gedacht? Werd je niet dikker dan?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64627398
Jeetje..
Saartje
pi_64627399
Zullen we het gewoon aan MarMar overlaten of er een nieuw topic moet komen? Een publieke slachting schiet niemand iets mee op en als het verhaal wel waar is dan is dit onnodig kwetsen.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:53:37 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_64627444
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Zullen we het gewoon aan MarMar overlaten of er een nieuw topic moet komen? Een publieke slachting schiet niemand iets mee op en als het verhaal wel waar is dan is dit onnodig kwetsen.
Er wordt vanuit OUD naar dit forum gewezen om te praten over of het waar is of niet. Vandaar het tweede topic
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:54:42 #6
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64627489
ff mezelf quoten:
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:42 schreef gateway het volgende:
Mensen, stop eens met de discussie over wat wel en niet kan. TS was er zelf bij, en wij niet. Punt. Het is al erg zat zoals het gegaan is, en je helpt TS er niet echt mee door te gaan zeggen wat ze had kunnen/moeten doen etc. Hou dat voor je aub.

Beetje medeleven is al teveel gevraagd hier op Fok!...... En als je dan toch denk er wat van te moeten zeggen: Typ het maar in word! maar niet hier!
pi_64627529
Waarom rammelt het verhaal dan ?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:55:51 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_64627534
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:54 schreef gateway het volgende:
ff mezelf quoten:
[..]

Quote je mij dan ook even met mijn reactie op jou?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64627568

Nog even de afbeelding...

Voor de mensen die denken dat het maar een buhlshit verhaal is.. ik kan nu twee dingen doen..

Pissig worden en erop ingaan, of voor jullie hopen dat jullie zoiets nooit overkomt zodat je kan blijven geloven dat het onmogelijk is...

Ergens wil ik het tweede, maar stiekem gun ik je bijna dat je het zelf een keer voor je kloten krijgt, hoe gemeen dat ook klinkt... ik vind jullie op dit moment niet minder gemeen...

Verwacht vandaag even geen redelijkheid van mij!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:56:31 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_64627569
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:40 schreef SHE het volgende:

[..]

Sorry, maar het gaat er bij mij niet in dat je 18 weken zwangerschap:

1. zelf niet merkt
2. door een heel medisch circus niet wordt gezien.

En een doodgeboren foetus van 18 weken in je armen houden?
En hoe kan het nog een uur geleefd hebben in je armen? Het is helemaal niet levensvatbaar volgens mij

Heel bizar verhaal
Ik ken ze nog wel vreemder, als ik eerlijk ben
Vind het persoonlijk nogal grof om een vrouw die net haar kind heeft verloren voor leugenaar en aandachtzoeker uit te maken.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:56:36 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64627574
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:53 schreef Troel het volgende:

[..]

Er wordt vanuit OUD naar dit forum gewezen om te praten over of het waar is of niet. Vandaar het tweede topic
Ehm ja, dat kan ik wel even toelichten MiMu, ik bedoel het niet als slachting, maar in OUD liep de discussie simultaan met deze in het topic voor ouders van overleden kindertjes en daar leek het me nog minder gepast dan hier, in dit topic, waarin al MarMar's symptomen en andere medische dingen uitgebreid beschreven werden. Vandaar mijn verzoek om hier een eventuele discussie te voeren ipv daar.

Maar je kan je idd afvragen of die discussie gevoerd moet worden.
Het is het woord van MarMar tegen dat van de anderen en meer dan dat zal het wrsch ook niet worden. Al met al verschrikkelijk pijnlijk.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:56:44 #12
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64627579
Na de eerste schok van het vreselijke verhaal, kreeg ik mijn twijfels, dus mensen die wat minder medisch onderlegd zijn, mogen best weten waarop gebaseerd wordt dat het verhaal rammelt, vind ik.
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 21:56:54 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_64627587
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:52 schreef MinderMutsig het volgende:
dat dus.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:57:16 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_64627601
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:55 schreef Edwinuss het volgende:
Waarom rammelt het verhaal dan ?
Kinderen van 18 weken hebben geen longfunctie en kunnen geen minuut leven buiten de baarmoeder. Jeff heeft nog een uur geleefd zonder adem te halen, maar met een kloppend hartje, iets wat normaal gesproken bij een volwassen persoon al na een paar minuten stopt zonder zuurstof

Korte vertaling ...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64627610
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:56 schreef MarMar het volgende:
[ afbeelding ]

Nog even de afbeelding...

Voor de mensen die denken dat het maar een buhlshit verhaal is.. ik kan nu twee dingen doen..

Pissig worden en erop ingaan, of voor jullie hopen dat jullie zoiets nooit overkomt zodat je kan blijven geloven dat het onmogelijk is...

Ergens wil ik het tweede, maar stiekem gun ik je bijna dat je het zelf een keer voor je kloten krijgt, hoe gemeen dat ook klinkt... ik vind jullie op dit moment niet minder gemeen...

Verwacht vandaag even geen redelijkheid van mij!
Het is internet, je kan moeilijk van mensen verwachten dat ze je serieus nemen. Er is natuurlijk wel een selectie mensen die serieus zijn.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Kinderen van 18 weken hebben geen longfunctie en kunnen geen minuut leven buiten de baarmoeder. Jeff heeft nog een uur geleefd zonder adem te halen, maar met een kloppend hartje, iets wat normaal gesproken bij een volwassen persoon al na een paar minuten stopt zonder zuurstof

Korte vertaling ...
Dan is het toch meteen klaar ?
pi_64627674
* JapyDooge 100% achter MarMar staat/geloofd/vertrouwd/eens is
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  Admin zaterdag 3 januari 2009 @ 21:59:47 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64627692
Apart topic is onnodig,
herstel
MarMar kan als ze daar behoefte aan heeft zelf een topic openen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')