abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 7 mei 2009 @ 15:58:29 #251
197197 Moozze
Plugged
pi_68775401
Heb ik alle games tot mijn beschikking, speel ik alleen Pokemon Platinum die eigenlijk hetzelfde is als Diamond die ik al 200+ uur gespeeld heb...
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:43:09 #252
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_68785611
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:41 schreef joepie91 het volgende:
[lang verhaal]
Dank voor je reactie, het is me wat duidelijker geworden nu.
Welke kaart raadt je aan? (voor een goeie prijs of course, DE schijnt een stuk goedkoper te zijn dan de 40E die ik voor deze kaart heb neergelegd inclusief geheugen)
Kan ik .sav bestanden ed gewoon over kopiëren, werken ze dan nog?
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:53:26 #253
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68791333
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:43 schreef e-wok het volgende:

[..]

Dank voor je reactie, het is me wat duidelijker geworden nu.
Welke kaart raadt je aan? (voor een goeie prijs of course, DE schijnt een stuk goedkoper te zijn dan de 40E die ik voor deze kaart heb neergelegd inclusief geheugen)
Kan ik .sav bestanden ed gewoon over kopiëren, werken ze dan nog?
Ik raad zelf de Acekard2 aan, die heeft gewoon de beste prijs-/kwaliteitverhouding, al valt de bouwkwaliteit van het kaartje zelf wat tegen. Daar kun je dus beter even wat lijm tussen doen. Ik merk wel dat de firmware (AKAIO gebruik ik zelf, is een alternatieve firmware) soms nog wel eens vast wil lopen in het menu (niet in de spellen), daarentegen laden spellen echt bliksemsnel, veel sneller dan bij bijvoorbeeld de DSTT. (Meestal minder dan een seconde)
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:03:19 #254
236335 neen
schone schijn
pi_68791789
Wat is nou het verschil tussen de Acekard 2 en de Acekard 2i?
het lijkt niet wat het is
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:07:34 #255
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_68791997
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:03 schreef neen het volgende:
Wat is nou het verschil tussen de Acekard 2 en de Acekard 2i?
DSi-mogelijkheid?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:10:32 #256
236335 neen
schone schijn
pi_68792118
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:07 schreef Bart het volgende:

[..]

DSi-mogelijkheid?
Ja, ik had even door moeten lezen bedankt. Niet interessant voor mij dus, die i variant.
het lijkt niet wat het is
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:24:07 #257
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68799035
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:53 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Ik raad zelf de Acekard2 aan, die heeft gewoon de beste prijs-/kwaliteitverhouding, al valt de bouwkwaliteit van het kaartje zelf wat tegen. Daar kun je dus beter even wat lijm tussen doen. Ik merk wel dat de firmware (AKAIO gebruik ik zelf, is een alternatieve firmware) soms nog wel eens vast wil lopen in het menu (niet in de spellen), daarentegen laden spellen echt bliksemsnel, veel sneller dan bij bijvoorbeeld de DSTT. (Meestal minder dan een seconde)
Het laden gaat idd vrij rap, maar als je (zoals ik) een behoorlijk SD kaartje erin hebt zitten van 8GB dan is het scrollen door de spellen zooooo fucking traag bij de Acekard.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_68806615
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:24 schreef HeatWave het volgende:
Het laden gaat idd vrij rap, maar als je (zoals ik) een behoorlijk SD kaartje erin hebt zitten van 8GB dan is het scrollen door de spellen zooooo fucking traag bij de Acekard.
Met een 4 gig kaarje in een acekard 2.1 heb ik daar helemaal geen last van. Het kost bij het opstarten wel 2 seconden om het hele lijstje te maken, maar scrollen gaat heel heel snel daarna. Kan je bij jouw kaartje niet op select drukken zodat je alleen de titel ziet en niet het spelicoon zodat je in jouw geval sneller kan scrollen?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 13:28:59 #259
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68807495
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:02 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Met een 4 gig kaarje in een acekard 2.1 heb ik daar helemaal geen last van. Het kost bij het opstarten wel 2 seconden om het hele lijstje te maken, maar scrollen gaat heel heel snel daarna. Kan je bij jouw kaartje niet op select drukken zodat je alleen de titel ziet en niet het spelicoon zodat je in jouw geval sneller kan scrollen?
Ik zal het nog eens testen, ik heb een 8GB kaartje maar gebruik nu mijn DSTT vanwege dit "probleem" .
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:56:56 #260
183846 joepie91
pi_68814871
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zal het nog eens testen, ik heb een 8GB kaartje maar gebruik nu mijn DSTT vanwege dit "probleem" .
Je gebruikt hopelijk AKAIO? De officiele firmware staat er om bekend dat het scrollen erg traag gaat
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:04:05 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68815092
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:56 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Je gebruikt hopelijk AKAIO? De officiele firmware staat er om bekend dat het scrollen erg traag gaat
Nou ja, nog niet dus . Daarom vroeg ik dat eerder

Ik gebruik nu mijn DSTT ipv mijn AceKard 2i, vanwege dat debiel trage scrollen, maar ik zal het nog een proberen van het weekend.
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:16:39 #262
183846 joepie91
pi_68815464
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou ja, nog niet dus . Daarom vroeg ik dat eerder

Ik gebruik nu mijn DSTT ipv mijn AceKard 2i, vanwege dat debiel trage scrollen, maar ik zal het nog een proberen van het weekend.
Gewoon AKAIO installeren, werkt veel beter dan de DSTT
(btw, YSMenu is alternatieve firmware voor de DSTT... mocht je dat willen)
pi_68816723
Wat is de beste flash card? Er is zoveel keus, je ziet door de bomen het bos niet meer.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:00:54 #264
183846 joepie91
pi_68816983
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:53 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wat is de beste flash card? Er is zoveel keus, je ziet door de bomen het bos niet meer.
Zoals eerder gezegd,

CycloDS is de beste, maar behoorlijk duur.

Acekard is de beste prijs-/kwaliteitsverhouding.

R4DS, NIET aan beginnen! Alle R4s zijn klonen, de originele worden niet meer gemaakt en klonen zijn vrijwel altijd van slechtere kwaliteit en/of er is na een maand geen ondersteuning meer voor (geen firmware updates enzo).

DSTT moet je alleen doen als je echt goedkoop uit wilt zijn, hij werkt goed, maar is veel langzamer en heeft minder features dan de Acekard.
pi_68817272
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:00 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd,

CycloDS is de beste, maar behoorlijk duur.

Acekard is de beste prijs-/kwaliteitsverhouding.

R4DS, NIET aan beginnen! Alle R4s zijn klonen, de originele worden niet meer gemaakt en klonen zijn vrijwel altijd van slechtere kwaliteit en/of er is na een maand geen ondersteuning meer voor (geen firmware updates enzo).

DSTT moet je alleen doen als je echt goedkoop uit wilt zijn, hij werkt goed, maar is veel langzamer en heeft minder features dan de Acekard.
Thanks voor de tips,
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:20:47 #266
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_68835489
ZIjn er ook al flashcards die op de DSi werken?
Mijn DS lite doet het nog prima, maar ik zit na te denken over een overstap naar de DSi.
kloep kloep
pi_68836945
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:20 schreef Borizzz het volgende:
Mijn DS lite doet het nog prima, maar ik zit na te denken over een overstap naar de DSi.
acekard 2.1i moet je hebben voor de dsi , maar ik zou niet overstappen. Firmware van de dsi kan geupgrade worden en dan heb je misschien pech met je kaartje...

Acekards e.d. niet in Nederland kopen, maar in China (bijv. www.dealextreme.com), scheelt je echt veel geld. Een acekard heb je voor 6 tot 8 euro in huis (incl. verzendkosten).
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:24:49 #268
240591 LockonStratos
Ever vigilant
pi_68838570
Ik heb sinds kort een DS One Supercard super tevreden
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:14:28 #269
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_68839764
Heb nog steeds een cycloDS evolution

Jammer dat er nog geen patch voor Made in Ore is.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:31:36 #270
183846 joepie91
pi_68841706
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:20 schreef Borizzz het volgende:
Ik heb een tijdje geleden bij een game store nagevraagd of zij ervaringen hebben met flashcards voor de DSi en zij wisten mij te vertellen dat flashcards voor de DSi eigenlijk nog in de kinderschoenen staan, en dat ze al meerdere kapotte DSi's hebben binnengekregen als gevolg van flashcards. Verder vertelden ze mij dat die problemen er meestal niet zijn met originele DS en DSLite (met uitzondering van N5 en een paar andere R4-klonen) en dat je over een maandje of 3 veilig een flashcard kunt kopen voor de DSi, omdat ze dan veel verder doorontwikkeld zijn.

Oftewel, geen game store die anti-flashcard is ofzo, maar gewoon goed advies.

Wat betreft mijn eigen mening: Ik zou nog even wachten met DSi/Flashcards voor DSi kopen, aangezien je bij de huidige flashcards de loader niet kunt upgraden. Dat betekent dus dat, zodra Nintendo de kaart blokkeert, je er niets meer aan hebt. Op dit moment is er een DSTT en een Acekard (en volgens mij ook een SuperCard) in ontwikkeling waar dat wel kan, nog even wachten dus.
pi_68841960
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:31 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje geleden bij een game store nagevraagd of zij ervaringen hebben met flashcards voor de DSi en zij wisten mij te vertellen dat flashcards voor de DSi eigenlijk nog in de kinderschoenen staan, en dat ze al meerdere kapotte DSi's hebben binnengekregen als gevolg van flashcards. Verder vertelden ze mij dat die problemen er meestal niet zijn met originele DS en DSLite (met uitzondering van N5 en een paar andere R4-klonen) en dat je over een maandje of 3 veilig een flashcard kunt kopen voor de DSi, omdat ze dan veel verder doorontwikkeld zijn.

Oftewel, geen game store die anti-flashcard is ofzo, maar gewoon goed advies.

Wat betreft mijn eigen mening: Ik zou nog even wachten met DSi/Flashcards voor DSi kopen, aangezien je bij de huidige flashcards de loader niet kunt upgraden. Dat betekent dus dat, zodra Nintendo de kaart blokkeert, je er niets meer aan hebt. Op dit moment is er een DSTT en een Acekard (en volgens mij ook een SuperCard) in ontwikkeling waar dat wel kan, nog even wachten dus.
Mijn Acekard 2i werkt perfect, hoe wil nintendo mijn kaart blokkeren? Zo lang ik mn firware niet update (wat niet nodig is als de games goed werken via m'n Acekard)

En bovendien, die dingen kosten geen kont op dealextreme, dus boeie koop gewoon één, en alsie geblocked wordt koop je later weer een nieuwe!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:17:22 #272
183846 joepie91
pi_68842678
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:43 schreef marvdeparv het volgende:

[..]

Mijn Acekard 2i werkt perfect, hoe wil nintendo mijn kaart blokkeren? Zo lang ik mn firware niet update (wat niet nodig is als de games goed werken via m'n Acekard)

En bovendien, die dingen kosten geen kont op dealextreme, dus boeie koop gewoon één, en alsie geblocked wordt koop je later weer een nieuwe!
Je kunt inderdaad ook gewoon je firmware niet updaten, maar mocht er dan een beveiligingslek o.i.d. in de firmware zijn, dan heb je een probleem.
Wat betreft een nieuwe kopen... het is niet zo dat ze ze per uniek kaartje blokkeren. Ze blokkeren de loader firmware, oftewel ALLE kaartjes van die batch werken niet meer. Dan zit je dus een tijdje zonder kaart, want de flashcard teams moeten eerst weer een nieuwe loader schrijven en produceren, voordat je weer een werkende kunt kopen.
pi_68843433
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:17 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad ook gewoon je firmware niet updaten, maar mocht er dan een beveiligingslek o.i.d. in de firmware zijn, dan heb je een probleem.
Wat betreft een nieuwe kopen... het is niet zo dat ze ze per uniek kaartje blokkeren. Ze blokkeren de loader firmware, oftewel ALLE kaartjes van die batch werken niet meer. Dan zit je dus een tijdje zonder kaart, want de flashcard teams moeten eerst weer een nieuwe loader schrijven en produceren, voordat je weer een werkende kunt kopen.
Ja dat snap ik, maar tegen de tijd dat nintendo door heeft hoe ze em kunnen blokkeren. Zal het vast niet lang meer duren voor het Acekard team een nieuwe loader te creeeren en een nieuwe kaart te produceren. Die bestel je dan gewoon weer voor een 10tje, klaar!

Maar trouwens, toen ik voor het eerst met mn DSi online ging voor de DSshop werd mn firmware ook upgedate. Nog steeds niets aan de hand!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:00:32 #274
183846 joepie91
pi_68845193
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:48 schreef marvdeparv het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar tegen de tijd dat nintendo door heeft hoe ze em kunnen blokkeren. Zal het vast niet lang meer duren voor het Acekard team een nieuwe loader te creeeren en een nieuwe kaart te produceren. Die bestel je dan gewoon weer voor een 10tje, klaar!

Maar trouwens, toen ik voor het eerst met mn DSi online ging voor de DSshop werd mn firmware ook upgedate. Nog steeds niets aan de hand!
Je vergeet dat die nieuwe Acekards niet 1-2-3 in de winkels liggen. Webwinkels zullen eerst de oude batch die ze op voorraad hebben liggen verkopen, en bovendien duurt het een tijdje tot de opnieuw geprogrammeerde (ook dat kost tijd) kaartjes ook daadwerkelijk geproduceerd zijn, en DAN moeten ze nog naar de winkels verzonden worden. Al met al duurt het dus best wel even, kan makkelijk een of twee maanden duren.
pi_68845428
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:00 schreef joepie91 het volgende:
Je vergeet dat die nieuwe Acekards niet 1-2-3 in de winkels liggen. Webwinkels zullen eerst de oude batch die ze op voorraad hebben liggen verkopen, en bovendien duurt het een tijdje tot de opnieuw
Dealextreme heeft geen voorraden, bij het bestellen wordt het aangevraagd bij de leverancier. Ze hebben dus gelijk de nieuwste versies liggen. Maar na bestellen en betalen duurt het wel 14 dagen voordat je hem in huis hebt (van picking order tot aan airmail en douane gedoe). Dus je zit wel 2 weken zonder. Bij andere webwinkels zal er wel een kleine voorraad zijn, maar ze maken er zoveel winst op (kaartjes kosten minder dan 6 euro in china, hier worden ze verkocht voor 25 euro) dat ze dat verlies wel nemen.

Als er nog geen oplossing is (zoals nu voor mensen met een wii met de nieuwste firmware die nu geen homebrew channel kunnen installeren) is het inderdaad wachten, daar is een kansje op en dan mag je van geluk spreken als het maar 2 maanden duurt.

Maar waarom zou je nu een dsi kopen? Hij is duurder en je hebt een kleine kans dat het misgaat na een firmware update (al denk ik dat Nintendo het niet kan blokkeren, anders was er al geen acekard 2.1i uitgekomen). Ok, je hebt wat software die je kan downloaden, maar met meer dan 3000 games voor de ds betwijfel ik of je het ooit gaat gebruiken. Daarnaast kan je gewoon gba games spelen op de DS met bepaalde kaartjes en daar zitten ook alle oude mario's enzo op (bijv. die van de snes).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')