quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:00 schreef Ame_thyst het volgende:
Heel veel met de computer.
Gaat niet zozeer om de kennis van die programma's maar meer of je graag met zulk soort programma's werkt.
Het gros wat afstudeer komt terecht in de 'website bouw' wereld.
Je moet dus ieder geval veel achter de pc willen werken en er creatief mee bezig kunnen zijn.
Je hebt wel wat verschillen, maar over het algemeen doen ze het op alle hogescholen in Nederland vrij slecht. Tenzij je christen bent, dan kun je naar de Hogeschool Ede. Maar anders maakt het niet zo heel veel uit volgensmij.. er zijn ook nog verschillen tussen opleidingenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:37 schreef Rekkof het volgende:
Ik heb nog verder gekeken voor wat opleidingen, maar er is bijna niks dat binnen mijn interesses valt. Nu leek marketing(reclame/media e.d.) enigzinds wel leuk, maar ik heb niet echt een heel goed idee wat ik er van kan verwachten. Overigens hebben ze op de Inholland rotterdam veel van dat soort opleidingen. Maar ik hoor overal dat de Inholland heel slecht is
Ik deed Financial Services Management (FSM) bij cluster Management. Na twee jaar werd deze opleiding verplaatst naar cluster Financieel Management (Finma; beide clusters van Kralingse Zoom), maar er was toen nog he-le-maal NIETS voorbereid. Finma had nog geen eigen FSM-vakken, er waren nog geen FSM-docenten en er was nog geen differentiatieprogramma voor FSM-studenten.quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:59 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
welke opleiding heb je gedaan?
Na twee jaar heb ik wel overwogen om over te stappen naar Hogeschool Utrecht, maar na een gesprek daar te hebben gehad, bleek dat het beter zou zijn als ik daar helemaal opnieuw zou beginnen en daar had ik geen zin in omdat ik niet het risico wilde lopen dat het daar minstens net zo slecht zou lopen.quote:
Dat vind ik dus ook! Een HBO-student moet oud en wijs genoeg zijn om zelf te kunnen bepalen of hij/zij de betreffende lessen wel of niet nodig heeft. Hieromtrent heb ik dan ook een klacht ingediend bij cluster Management, maar die werd niet beantwoord en werd zelfs niet eens gelezen! Later, toen FSM al was overgeplaatst naar Finma, heb ik die klacht nogmaals ingediend, maar toen kreeg ik wel een e-mail terug met de mededeling dat ik het maar met Finma moest uitzoeken omdat FSM nu bij dat cluster hoortquote:Op dinsdag 25 november 2008 23:39 schreef Ame_thyst het volgende:
Nooit last gehad met absentie systeem, meeste docenten houden het ook niet bij. Vind ook eerlijk gezegd niet het de primaire taak van een docent. Jij wilt iets leren dus je komt maar.
Ja, idd. Om bij mijn werk te komen moet ik altijd met de metro van Capelsebrug naar CS. Ik kreeg nog net geen kotsneigingen van al die reclamequote:Op dinsdag 25 november 2008 23:39 schreef Ame_thyst het volgende:
7
Nu zijn een groot aantal metro stations getransformeerd in de HRO stijl, heeft duizenden euro's gekost wat naar mijn idee beter besteed had kunnen worden aan het verbeteren van het onderwijs.
quote:Op maandag 9 februari 2009 13:35 schreef Dementor het volgende:
Maak er in de OP even 4e jaars van.
Ik ben aan het afstuderen.
quote:!!! Let op, sta je nog NIET in de OP of sta je in de verkeerde categorie??? Dan moet je het ZELF aanpassen, het wijst zich allemaal vanzelf wel!!!
Hier.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:49 schreef matig het volgende:
Is er ergens een lijst met docenten (bij voorkeur met foto) die nu nog actief zijn op de HRO?
Heb daar inmiddels 10 jaar geleden Elektrotechniek en ook Informatica gedaan en ben benieuwd welke docenten er nog steeds werken...
Pieter de Hoochweg is de locatie voor CMD, CDM en GMTquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:42 schreef Leyswood het volgende:
Op welke locatie worden CMD colleges gegeven? Zou graag volgende week even een kijkje willen nemen.
Thanksquote:Op donderdag 2 juli 2009 18:10 schreef Enfermera het volgende:
Maandag 31 augustus, week 36, is week 1
Ywquote:
Hint is het intranet?quote:Op maandag 6 juli 2009 11:33 schreef Enfermera het volgende:
[..]
YwAls je op hint zoekt naar 'jaarrooster', dan krijg je ook het jaarrooster van 2009-2010
staan alle onderwijsweken en vakanties in
Ja, klopt. Ohh oke.. Nee dan kom je er niet in iddquote:Op maandag 6 juli 2009 11:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Hint is het intranet?Ben nog niet ingeschreven, en heb dus ook geen inloggegevens.
Trouwens, introductieweken vallen zeker vóór week 1?
Ik vermoed dat ze al met vakantie zijn maar 9 van de 10 keer worden stage plekken gewoon goed gekeurd. Had mijn stage plek ook pas in de vakantie gevonden. Vervolgens pas na 4 weken stage hem goed laten keuren was geen probleem.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:36 schreef littledrummergirl het volgende:
weet iemand toevallig of de medewerkers van het stagebureau van de sociale opleidingen nog werken of dat die al vakantie hebben? Heb nl wel een stageplek gevonden maar die moet nog goedgekeurd worden, mocht ie nou fout zijn kan ik in de vakantie verder zoeken.
wij beginnen pas met lopen in oktober ofzo, dus ben niet heel laat, maar vond het wel een prettig idee om het al geregeld te hebbenquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:59 schreef MYM het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze al met vakantie zijn maar 9 van de 10 keer worden stage plekken gewoon goed gekeurd. Had mijn stage plek ook pas in de vakantie gevonden. Vervolgens pas na 4 weken stage hem goed laten keuren was geen probleem.
Heel veel sterkte gewenst in je tweede en verdere leerjaren, mits je nog student bent uiteraardquote:Op donderdag 9 april 2009 16:53 schreef Multiply het volgende:
* Multiply is eerstejaars financial services management
Vorig jaar heb ik zelf moeten bellen. Ik kreeg de brief niet (en met mij de helft van de studenten aan CMVquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:18 schreef littledrummergirl het volgende:
wanneer gaan ze ons eigenlijk ns vertellen in welke klas we belanden?het begint volgende week zon beetje alweer, en weet nog van niks
alleen wanneer mn keuzevakken ( toneel en fotografie
) beginnen
Welke opleiding?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:49 schreef PolkaDots het volgende:
Ik zit in mijn 4e jaar, lerarenopleiding Engels, met 180 studiepunten nu.
Ervaringen met de HRO:
- Docenten die niets weten en elkaar tegenspreken
- Uitgeschreven worden, onterechte BSA krijgen, hierdoor geen lessen mogen volgen
- Minder les krijgen dan waar we recht op hebben
- Vakken waarbij het gemiddelde cijfer bij het tentamen een 3 is
- In oktober een verslag inleveren, in mei een cijfer krijgen
Verder denk ik nog even na
Goed lezen is ook een vakquote:
Meestal is het gewoon een drama. Als ik voor mezelf spreek; ik heb veel te weinig theorie gehad om uberhaupt te beginnen in de praktijk. Gelukkig leer ik snel en vind ik mijn vak leuk, dus doe ik zelf veel, achtergrondinfo opzoeken en boeken lezen etc. Maar het competentiegerichte onderwijs vind ik echt een flop. Ik leer zeg maar 90% in de praktijk en 10% op school, en dan vind ik het nog veel (die 10%).quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:03 schreef francis998 het volgende:
hallo allemaal,
ik heb een vraagje voor al studerende onder ons op het hro, hoe dit het competentiegericht leren erin bij het HRO, krijg je nog aardig wat teorie op je af..of meer praktijk.
En sluit de praktijk een beetje aan op de teorie??
Want ik hoor soms dat deze 2 nogal ver van elkaar liggen soms??
Tja, de locatie academieplein is wel balen. Museumpark is beter, maar aan de andere kant ik woon op 10 minuutjes fietsen van museaumpark dus academieplein is dan ongeveer 15 a 20 minuutjes..dus dat is best te doen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:09 schreef peperclip het volgende:
tot 1 september, je kunt tot 1 oktober nog van opleiding binnen de HRO switchen
je collegegeld kan je in termijnen betalen, je ontvangt van de HRO een machtigingskaart, je betaalt dan ongeveer in 4 a 5 keer je collegegeld, 324 euro per maand
Als je BI wilt gaan doen kom je op locatie AP (Academieplein), kut locatie als je het aan mij vraagt maar goed, misschien vind je het toch wel leuk.
Het is uiteindelijk wel wat je er zelf van maakt, ik zit tegenover AP bij de Pieter de Hoochweg, daar is pas echt kansloos, wij hebben nog 'n eens een mediatheekquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:51 schreef francis998 het volgende:
[..]
Tja, de locatie academieplein is wel balen. Museumpark is beter, maar aan de andere kant ik woon op 10 minuutjes fietsen van museaumpark dus academieplein is dan ongeveer 15 a 20 minuutjes..dus dat is best te doen.
En verder tja, ik vindt nog altijd wat beter dan iedere dag de trein te moeten nemen.
Dat is niet waar.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:01 schreef francis998 het volgende:
btw, kan iemand me nog uitleggen hoe het zit met evt. verkorte route studeren. Aangezien ik mbo niv. 4 ICt-beheer opleiding heb, is dat toch wel een verwante opleiding, maar nu zeggen ze van niet. En dat ik dus de volledige route zou moeten doen, met hooguit een half jaartje minder ivm. stageperiode vrijstelling, maar zelfs dat is niet zeker?
En peperclip, een hogeshcool zonder mediatheek dat kan toch niet? Hoe moet je dan informatie opzoeken enzo??
hmm, hier ga ik dan wel ff achteraan bij mijn inschrijving, iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:58 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Er is een verkort traject beschikbaar (geweest).
In mijn eerste jaar kregen we ook te horen dat er geen verkort traject beschikbaar was echter kwamen wij er in het tweede jaar achter dat nieuwe studenten dit traject wel konden volgen en dus 30 van de 60 ects het eerste jaar zonder moeite kregen.
die studiepunten geven aan hoeveel je per jaar moet halen om door te kunnen studeren. Per vak krijg je n vastgesteld aantal studiepunten, heb je een voldoende voor het vak, dan heb je die studiepunten binnen. Je verzamelt dus studiepunten door je vakken, stages, keuzevakken en evt activiteiten buiten schoolquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:53 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmm, hier ga ik dan wel ff achteraan bij mijn inschrijving, iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
Verder hoe zit het eigenlijk met de studiepunten? Dat volg ik nog niet helemaal, vervangen die punten de cijfers? En krijg voor tentamens enzo punten, maar als ik me niet vergis kon je ook punten krijgen als je meehielp bij de open dagen enzo.
Klopt dat of zit ik nu verkkeerd.
Ik snap hem!.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
die studiepunten geven aan hoeveel je per jaar moet halen om door te kunnen studeren. Per vak krijg je n vastgesteld aantal studiepunten, heb je een voldoende voor het vak, dan heb je die studiepunten binnen. Je verzamelt dus studiepunten door je vakken, stages, keuzevakken en evt activiteiten buiten schoolsnap je?
denk dat je t beste gewoon ff de hogeschool kan bellenquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:18 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik snap hem!.
Alleen als iemand nog tips heeft hoe ik ervoor kan zorgen dat ik in een verkorte route terechtkom met mijn Mbo diplima, graag?
Moet je je daarvoor net anders inschrijven ofzo? Of krijg je voordat het jaar begint een soort van intake? En hoe verloopt zo'n intake dan?
succes! misschien kom ik je nog is in de wandelgangen tegen :pquote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:27 schreef melanie_the_miss het volgende:![]()
![]()
Ik heb binnenkort introweek!!
![]()
![]()
![]()
CMV!
dat is echt altijd zo bij de hroquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:01 schreef littledrummergirl het volgende:
iemand enig idee wanneer de lessen enzo weer beginnenhro geeft weer n boel radiostilte
Nu ben ik verlegenquote:Op zondag 22 augustus 2010 10:45 schreef peperclip het volgende:
[..]
succes! misschien kom ik je nog is in de wandelgangen tegen :p
Ik dacht dat de introductiedagen pas vanaf de 30 waren en de lessen op 5 september startenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:17 schreef labbit het volgende:
Iemand enig idee waar je kan zien in welke klas je zit?Ik heb nu wel een rooster kunnen vinden op hint maar ik zie dat er voor mijn opleiding 2 klassen zijn. Zal waarschijnlijk wel op de introdag verteld zijn maar daar kon ik niet bij zijn. (net als wat je mee moet nemen op de eerste dag waar de lokalen zijn etc.
baal echt als een stekker dat ik dat heb gemist)
Anders morgen maar even bellen met de administratie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |