abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64612302
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch gezemel zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
pi_64612309
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:20:19 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64612458
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:56 schreef Picchia het volgende:
Ik zou me niet echt blindstaren op het aantal doden om te bepalen of Israël buitenproportioneel reageert. Ik heb sterk het vermoeden dat Israel zoveel mogelijk het aantal burgerslachtoffers probeert te beperken, terwijl Hamas juist zoveel mogelijk burgerslachtoffers probeert te maken.

En dat Israël vs Palestina gedoe. Momenteel lijkt Israël steun van Fatah te hebben in dit conflict tegen Hamas; dus het echt Israël tegen Hamas.
Dat klopt natuurlijk niet helemaal.

De Hamas kan met zijn oude raketten niet mikken. Dan raken ze een straat, dan een achtertuin, dan een auto en een enkele keer een burger. Wat ze er mee willen doet er relatief weinig toe.

Israël echter kan wel mikken, en die raken infrastructuur, huizen, mensen, etc. Of een kruispunt dan Hamas-gelieerd is of niet, tsja, dat bepaalt de persoon die aan de knoppen zit.

Ik kan geen goed argument bedenken om het aantal burgerdoden niet met elkaar te vergelijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 03-01-2009 14:29:05 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:25:15 #4
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64612579
He, mijn lijfspreuk.
pi_64613238
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De Hamas kan met zijn oude raketten niet mikken. Dan raken ze een straat, dan een achtertuin, dan een auto en een enkele keer een burger. Wat ze er mee willen doet er relatief weinig toe.

Israël echter kan wel mikken, en die raken infrastructuur, huizen, mensen, etc. Of een kruispunt dan Hamas-gelieerd is of niet, tsja, dat bepaalt de persoon die aan de knoppen zit.

Ik kan geen goed argument bedenken om het aantal burgerdoden niet met elkaar te vergelijken.
Kom nou toch. Hamas heeft burgerdoelen als café's, bussen, markten, disco's en andere recreatie altijd voorop gesteld. Dat heeft niks met oude raketten te maken, ze komen de bussen nu gewoon niet meer in.
pi_64613370
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het gaat mij wel om de intentie, aangezien die intentie het conflict in stand houdt. Als de partijen elkaar niet kunnen vertrouwen omdat ze de intentie hebben om elkaar te doden, dan wordt het moeilijk om samen te leven.

Als Israel stelt deze moordenaars, terroristen, wenst uit te schakelen zodat er eindelijk samengeleefd kan worden, dan steun ik hen. En tot zekere hoogte het geweld dat met deze oorlog gepaard gaat. Helemaal aangezien zij constant tonen het geweld te willen beperken. Natuurlijk keur ik elk burgerslachtoffer af, maar ik begrijp ook wat een oorlog tegen terrorisme inhoudt. Als Hamas simpelweg Israëliërs dood uit geestelijke armoede dan keur ik dat af. Elke dode.
quote:
Alsof het uitmaakt of iemand kan mikken. Als je niet kan mikken moet je niet de trekker overhalen.
quote:
Nou ja, jij hoeft het doel niet mee te wegen, maar ik doe dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 03-01-2009 15:01:59 ]
pi_64613457
.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64613618
quote:
Shalev: Radical Palestinians still say that the only solution would be for all Jews to pack their bags and return to where their grandparents came from. When there are no more Jews left in the Middle East, then the problem is solved, according to their logic. As long as they continue to think that way, there will be no peace. We are here and we are going to stay. Only after that fact is generally accepted can progress be made. Then there will hopefully be two states for two nations. That is the only sensible solution.
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,599142,00.html

De kern van het probleem kort en bondig.
pi_64613753
Buiten dat vind ik het verwerpelijk dat Nederland aan dit conflict bijdraagt, maar dat terzijde.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:09:32 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64613857
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,599142,00.html

De kern van het probleem kort en bondig.
Net zoals Wilders wil dat de hele boel -zonder Israël, neem ik aan- maar de Sinaï ingekieperd moet worden... Maar, Wilders zegt dat hij niet extreem is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_64615873
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:05 schreef Picchia het volgende:
Buiten dat vind ik het verwerpelijk dat Nederland aan dit conflict bijdraagt, maar dat terzijde.
Dat zou juist meer belicht moeten worden. Partij kiezen tijdens zo conflict is onnodig en draagt niet bij aan vrede. Niet doen dus.

Partijen die niet in het conflict zitten zouden zich enkel op vrede moeten richten. Vrede en gelijke rechten en gelijke behandeling. Voor Partij x en y.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_64617009
Ik word een burgerlul, ik heb een Ford gekocht
pi_64617077
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Zijn daar na volgend jaar nog wel onderdelen voor te vinden?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64617092
quote:
je bent toch een arme student?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:59:49 #15
66825 Reya
Fier Wallon
pi_64617146
Meki had toch ook een Ford?
pi_64617325
Niet eens een Europese auto.
pi_64617332
quote:
En je had eerst een BMW? Recessie?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:10:10 #18
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_64617486
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_64617569
quote:
Je vader, jongen. Je vader.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:18:52 #20
Stranger than fiction
pi_64617762
quote:
Papa heeft je weer s gesteund?
pi_64617859
And that is the news.''
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:27:43 #22
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64618004
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:59 schreef Reya het volgende:
Meki had toch ook een Ford?
Succes met reserve-onderdelen krijgen over een paar maanden
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:34:27 #23
Stranger than fiction
pi_64618200
Ford kan iig Volvo aan de straatstenen niet kwijt.
pi_64618495
quote:
Pas maar op, jij rijdt over dertig jaar met je kale kop in een Porsche.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:47:26 #25
Stranger than fiction
pi_64618584
Een Boxter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: