Dat klopt natuurlijk niet helemaal.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:56 schreef Picchia het volgende:
Ik zou me niet echt blindstaren op het aantal doden om te bepalen of Israël buitenproportioneel reageert. Ik heb sterk het vermoeden dat Israel zoveel mogelijk het aantal burgerslachtoffers probeert te beperken, terwijl Hamas juist zoveel mogelijk burgerslachtoffers probeert te maken.
En dat Israël vs Palestina gedoe. Momenteel lijkt Israël steun van Fatah te hebben in dit conflict tegen Hamas; dus het echt Israël tegen Hamas.
Kom nou toch. Hamas heeft burgerdoelen als café's, bussen, markten, disco's en andere recreatie altijd voorop gesteld. Dat heeft niks met oude raketten te maken, ze komen de bussen nu gewoon niet meer in.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet helemaal.
De Hamas kan met zijn oude raketten niet mikken. Dan raken ze een straat, dan een achtertuin, dan een auto en een enkele keer een burger. Wat ze er mee willen doet er relatief weinig toe.
Israël echter kan wel mikken, en die raken infrastructuur, huizen, mensen, etc. Of een kruispunt dan Hamas-gelieerd is of niet, tsja, dat bepaalt de persoon die aan de knoppen zit.
Ik kan geen goed argument bedenken om het aantal burgerdoden niet met elkaar te vergelijken.
Het gaat mij wel om de intentie, aangezien die intentie het conflict in stand houdt. Als de partijen elkaar niet kunnen vertrouwen omdat ze de intentie hebben om elkaar te doden, dan wordt het moeilijk om samen te leven.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet helemaal.
De Hamas kan met zijn oude raketten niet mikken. Dan raken ze een straat, dan een achtertuin, dan een auto en een enkele keer een burger. Wat ze er mee willen doet er relatief weinig toe.
Alsof het uitmaakt of iemand kan mikken. Als je niet kan mikken moet je niet de trekker overhalen.quote:Israël echter kan wel mikken, en die raken infrastructuur, huizen, mensen, etc. Of een kruispunt dan Hamas-gelieerd is of niet, tsja, dat bepaalt de persoon die aan de knoppen zit.
Nou ja, jij hoeft het doel niet mee te wegen, maar ik doe dat wel.quote:Ik kan geen goed argument bedenken om het aantal burgerdoden niet met elkaar te vergelijken.
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,599142,00.htmlquote:Shalev: Radical Palestinians still say that the only solution would be for all Jews to pack their bags and return to where their grandparents came from. When there are no more Jews left in the Middle East, then the problem is solved, according to their logic. As long as they continue to think that way, there will be no peace. We are here and we are going to stay. Only after that fact is generally accepted can progress be made. Then there will hopefully be two states for two nations. That is the only sensible solution.
Net zoals Wilders wil dat de hele boel -zonder Israël, neem ik aan- maar de Sinaï ingekieperd moet worden... Maar, Wilders zegt dat hij niet extreem is.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,599142,00.html
De kern van het probleem kort en bondig.
Dat zou juist meer belicht moeten worden. Partij kiezen tijdens zo conflict is onnodig en draagt niet bij aan vrede. Niet doen dus.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:05 schreef Picchia het volgende:
Buiten dat vind ik het verwerpelijk dat Nederland aan dit conflict bijdraagt, maar dat terzijde.
Zijn daar na volgend jaar nog wel onderdelen voor te vinden?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Ik word een burgerlul, ik heb een Ford gekocht
je bent toch een arme student?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
En je had eerst een BMW? Recessie?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Je vader, jongen. Je vader.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Papa heeft je weer s gesteund?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
http://current.com/items/89675573/thc_kills_brain_tumor_cells.htmquote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/media/article2110365.ece/Tv_is_zo_vorige_eeuw
Interessante tips.
Pas maar op, jij rijdt over dertig jaar met je kale kop in een Porsche.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |