How dare you!quote:Op zondag 4 januari 2009 10:41 schreef Aresdreams het volgende:
schaamteloze tvp
Hey Ares, jij hebt zo'n M13 begreep ik. Kun je daar wat over vertellen? Bevalt ie goed? Blijft je ampgeluid een beetje overeind? Geen tonesuck e.d.?quote:Op zondag 4 januari 2009 10:41 schreef Aresdreams het volgende:
schaamteloze tvp
ik heb er nog niet genoeg over mijn repetitie gear mee gespeeld, maar voor thuis op een kleine amp, het klinkt heerlijk!quote:Op zondag 4 januari 2009 11:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hey Ares, jij hebt zo'n M13 begreep ik. Kun je daar wat over vertellen? Bevalt ie goed? Blijft je ampgeluid een beetje overeind? Geen tonesuck e.d.?
WTFquote:Op zondag 4 januari 2009 12:04 schreef fraubitch het volgende:
is dit nou echt of een fotosoep??
[ afbeelding ]
Waarom niet met hoofdletter?quote:
Thanks.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:54 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik heb er nog niet genoeg over mijn repetitie gear mee gespeeld, maar voor thuis op een kleine amp, het klinkt heerlijk!
of je eigen amp geluid overeind blijft durf ik zo niet te zeggen, gezien ik ook nog mijn GT-8 er tussen heb hangen, die zorgt zo af en toe nog voor een amp moddeling.
De modulatie van de effecten is echt fantastisch te noemen, ik vind ze beter dan in de GT-8. tonesuck heb je weinig tot geen last van, ook is er een true bypass aanwezig.
verder... tja... ik vind het gewoon geweldig lekker klinken, goede overdrive/distortion, goede reverb en echo effeten.
Ik ben nog te weinig bezig geweest met de filters en modulaties die er in zitten. maar wat ik er van gebruikt klinkt ook heerlijk.
Het enige nadeel wat ik zo tegen kom is eigenlijk de gevoeligheid van de draaiknopjes, je kan bepaalde delay timers net niet goed krijgen omdat het knopje net niet gevoellig genoeg is. misschien dat dit nog opgelost kan worden middels een nieuwe firmware.
ik had ooit nog een stukje ervan online staan, maar die heb ik of verwijderd of weet ik wat er mee gebeurt is...
Of een rode Epiphone Les Paul Specialquote:Op zondag 4 januari 2009 13:04 schreef Leatherneck het volgende:
Ik meld me maar eens in dit topic! Ik ga morgen namelijk weer eens voor een nieuwe (electrische) gitaar kijken.
Speelde een aantal jaar geleden al gitaar, maar nadat me gitaar stuk was gegaan (gevallen, argh) is het gitaarspelen er een beetje uitgeraakt. Toen ben ik piano gaan spelen, wat ik nu nog steeds graag doe. Maargoed, vorige week sinds tijden weer eens gejammed op de gitaar en ik ben weer helemaal verkocht. Heerlijke metal riffs gespeeld en het gevoel van gitaar spelen kwam weer helemaal terug.
Ik ga me niet per sé focussen op één merk, maar heb op dit moment een Ibanez in gedachten. Iets als de RG350EX lijkt me wel een goede keuze. Daarbij nog een Roland Cube oid en ik kan thuis lekker jammen.
Toevallig vorige week eens gekeken wat die gitaar kost, als je 'm nu in Engeland bestelt, scheelt dat gewoon 100 euroquote:Op zondag 4 januari 2009 13:04 schreef Leatherneck het volgende:
Ik ga me niet per sé focussen op één merk, maar heb op dit moment een Ibanez in gedachten. Iets als de RG350EX lijkt me wel een goede keuze. Daarbij nog een Roland Cube oid en ik kan thuis lekker jammen.
Hij heeft rekening gehouden met de verschillende smaken van mensen. Voor wie zijn koffie liever zoet heeft, heeft hij de suikerbiet bedacht.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:10 schreef The_Dean het volgende:
Sowieso, koffie met suiker
Als onze lieve Heer had gewild dat koffie zoet was hat hij wel suiker in de koffieboon gestopt.
Echte mannen drinken het gewoon zwartquote:Op zondag 4 januari 2009 13:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hij heeft rekening gehouden met de verschillende smaken van mensen. Voor wie zijn koffie liever zoet heeft, heeft hij de suikerbiet bedacht.
Geen idee, ik drink geen melk.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Echte mannen drinken het gewoon zwart
Maar hoe kwam de mens er bij een koe te melken, en wat dacht die eerste mens dat hij aan het doen was? Of kregen ze bij de eerste koe een handleiding?
Is dat überhaupt nog wel muziek te noemen? En zo ja, wat voor genre valt dat onder?quote:
quote:
Horen!quote:Op zondag 4 januari 2009 13:37 schreef allsystemshalt het volgende:
Wel een leuke rif verzonnen![]()
*Nu de rest nog
metalcore?quote:Op zondag 4 januari 2009 13:55 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Is dat überhaupt nog wel muziek te noemen? En zo ja, wat voor genre valt dat onder?
Jeugd van tegenwoordig
Ja? Is dit metalcore? Dan hoef ik daar verder dus geen aandacht aan te besteden. Wat een doelloze schreeuwerij.quote:
Post-Harcorequote:Op zondag 4 januari 2009 14:07 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja? Is dit metalcore? Dan hoef ik daar verder dus geen aandacht aan te besteden. Wat een doelloze schreeuwerij.
Ik ook, stom boekverslag...quote:Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb zin om een liedje te maken vandaag![]()
Voor basslijnen is GP5 vervelend jaquote:Op zondag 4 januari 2009 15:23 schreef Moozze het volgende:
Ik wordt gek. Ik heb het meest simpele bas loopje en ik wil hem in GP zetten maar het past alleen in een 3kwarts maat terwijl het een 4kwartsmaat hoort te zijn...
Edit:
[ afbeelding ]
Niet zeuren dattie gay/simpel/repetitief is maar even helpen please.
Zoals op dat plaatje klinkt het goed, ik kan gewoon tot 4 tellen als ik er naar luister en zo moet het dus maar zoals je ziet staat het in een 3kwartsmaat...
![]()
Voor baslijnen is het net zo makkelijk als voor normale gitaarlijnen lijkt mequote:Op zondag 4 januari 2009 15:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
Voor basslijnen is GP5 vervelend ja
Tip: Maak 16e noten rusten aan en zet die dan achter elkaar en vervang ze dan één voor een voor een noot, zo vind je de goede plek, en daarna moet je ze weg halen en de noot de goede lengte maken
Basslijnen doe ik altijd andere timing, bij gitaar gewoon aanslaan in 8e noten ofzoquote:Op zondag 4 januari 2009 15:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Voor baslijnen is het net zo makkelijk als voor normale gitaarlijnen lijkt me
Gaan je partijen dan niet snel langs elkaar heenlopen ?quote:Op zondag 4 januari 2009 15:51 schreef KaMo het volgende:
[..]
Basslijnen doe ik altijd andere timing, bij gitaar gewoon aanslaan in 8e noten ofzo
Nee, dat zorgt dat bass een apart instrument word ipv een grondtoonspelende gitaarquote:Op zondag 4 januari 2009 15:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gaan je partijen dan niet snel langs elkaar heenlopen ?
Mja als je in een ander ritme/timing zit word het toch wel lastig, maar ja ik bne ook gene basssist danquote:Op zondag 4 januari 2009 15:53 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee, dat zorgt dat bass een apart instrument word ipv een grondtoonspelende gitaar
Uiteindelijk denk je meestal wel d'ohquote:
Weet ik veel, op google is de 1e hit die je krijgt ook dát topicquote:Op zondag 4 januari 2009 21:08 schreef TeleluvR het volgende:
Wat zijn vredesnaam 'reversed pickups'?
Ik snap precies wat je bedoelt, maar je zegt het misschien niet helemaal goed of iig op een manier dat iedereen het hier snapt. Waar het niet om gaat is dat je in een andere maatsoort aan het spelen bent (kan wel, doen die prog rock/metal yoyo's weleens), maar dat je dmv rusten en opmaten je partij meer swing geeft.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:53 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee, dat zorgt dat bass een apart instrument word ipv een grondtoonspelende gitaar
Linkshandige elementen in een rechtshandige gitaar?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:08 schreef TeleluvR het volgende:
Wat zijn vredesnaam 'reversed pickups'?
Brug en Neckpickup omgedraait?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Linkshandige elementen in een rechtshandige gitaar?![]()
.
Maakt dit trouwens nog wat uit voor een element?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:26 schreef KaMo het volgende:
Op zijn kop erin?
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:31 schreef Witchfynder het volgende:
Vandaag heb ik trouwens gitaar gespeeld in de oefenruimte op de Marshall JVM 410 van onze gitarist die een lang weekend in Limbabwe zat. Wauw, wat een geluid! Mijn Ibanez RG370 met een GFS Crunchy Rails bij de brug klonk geweldig!.
Mijn spel is maar mwoah, maar zelfs mijn pogingen tot solo klonken best overtuigend..
Maar zeker niet beter gestemd, zo te horen.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:35 schreef KaMo het volgende:
[..]
![]()
Heb ik ook sinds Boss, dingen klinken gewoon beter gespeeld
Sja, ik blijf een prutgitarist met blokkergitaartjequote:Op zondag 4 januari 2009 21:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar zeker niet beter gestemd, zo te horen..
Mijn gitarist zal overigens vast verheugd zijn dat je zijn buizenversterker van dik 2000,- vergelijkt met een Boss pedaaltje (pendaaltje voor de liefhebber)..
WIE ?quote:
Dat is iets waar we ook niets over te discussiëren hebbenquote:Op zondag 4 januari 2009 21:50 schreef KaMo het volgende:
[..]
Sja, ik blijf een prutgitarist met blokkergitaartje
Jezus Herpes Genitalis wat is dat youtube traaagquote:Op zondag 4 januari 2009 21:28 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat is de upload naar youtube traaaaaag![]()
Anyway link is onderweg
Kirk Hammett in de dopquote:Op zondag 4 januari 2009 21:50 schreef KaMo het volgende:
[..]
Sja, ik blijf een prutgitarist met blokkergitaartje
Daardoor is hij snel uit stemmingquote:Op zondag 4 januari 2009 21:57 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Dat is iets waar we ook niets over te discussiëren hebben
kusje
Het is gewoon een teken dat je gitaar hoort te spelen en niet een telecaster.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:58 schreef GoodGawd het volgende:
Heb mijn Tele net een maand, en ik heb nu al een snaar gebroken.
Ook voor het eerst van mijn leven de D snaar![]()
Zijn vast die stomme Fender snarenZet er gewoon weer mijn geliefde DR snaren op
Misschien haalt KaMo dat niet.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
MAar als je een filmpje op gaat nemen stem je em toch wel even van te voren ?
ach.. laat hem interessant klinken...quote:Op zondag 4 januari 2009 22:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Multi effector".. Woord van de maand!
.
Normaal speel ik punkquote:Op zondag 4 januari 2009 22:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
MAar als je een filmpje op gaat nemen stem je em toch wel even van te voren ?
Volgens mij gooien ze op elke gitaar standaard een .009 setje.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:10 schreef xenos het volgende:
[..]
ach.. laat hem interessant klinken...
Iemand enig idee wat voor setje snaren er std. op een epiphone sg g400 zit?
Heb ze er nu nog op zitten.. maar wil iets dikkere..
LOL dat is " Holly " volgens onlinewoordenboekquote:Op zondag 4 januari 2009 23:26 schreef KaMo het volgende:
Hulst
Net telecasterpakket besteld, morgen even betalen ofzo
Heb jij wat meer ruimtequote:Op zondag 4 januari 2009 23:28 schreef Daantke het volgende:
kamo komt uit de kast!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |