abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64687341
Zou kunnen, maar t nadeel is dat ik wel direct beschikbaar moet zijn, dus ze kunnen me bijvoorbeeld nu bellen dat ik over een uur op intake moet bij wijze van spreke.
  maandag 5 januari 2009 @ 15:28:50 #92
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64688146
Dat lijkt me ook vervelend Bla dat jij thuis bent en je meiske niet...

Hier een baby met heel erg eczeem precies op dezelfde plekken als Kaith alleen dan nog 2 graadjes erger. Haar knieholte's scheuren gewoon net als haar gezichtje en ellebogen. Hydrocortison voor de extreme plekken en verder 2 tubes lanette per week zo ongeveer. Zodra het wat minder schrijnend wordt qua kou zal het wel minderen maar nu is het echt zielig om te zien. De kleine plekjes zitten over al. In haar nek op haar buik, rug, kuit en schoudertje oja en dan vergeten we nog haar polsplooien en 2 vingers zijn schuurpapier.

Verders is het echt mijn lieve kleine kroelkippie die voor de EDS woensdag voor het eerst naar de fysio moet/gaat samen met zuslief.
pi_64688574
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:28 schreef Mibos2 het volgende:
Hier een baby met heel erg eczeem precies op dezelfde plekken als Kaith alleen dan nog 2 graadjes erger. Haar knieholte's scheuren gewoon net als haar gezichtje en ellebogen. Hydrocortison voor de extreme plekken en verder 2 tubes lanette per week zo ongeveer.
Yara heeft ook eczeem maar dan alleen 'maar' op 1 wang. Hydrocortison ben ik alleen mee gestopt, want door de verminderde weerstand van de huid kreeg ze weer schimmelinfecties en dus was ik de ene keer met hydrocortison aan het smeren en de andere keer met lamisil tegen de schimmel. Schoot helaas niet op dus het enige wat ik nu nog doe is vet houden.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64688662
Dakota, welkom hier Wat klink je heerlijk gelukkig

Bla, snap dat dat vervelend is inderdaad! Ik voel me ook altijd schuldig als Sara naar het kdv gaat en ik thuis ben (zoals nu dus zeg maar). Weet je pas op het allerlaatst of je een intake hebt? Het is denk ik voor Dana wel fijn dat ze vast kan wennen, en jij kan zo rustig in het ritme komen van haar 's morgens wegbrengen enzo

Mibos, wat zielig is dat he? Hopelijk is ze er snel vanaf
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 5 januari 2009 @ 15:47:14 #95
219033 Mibos2
pi_64688924
Bij Kaith wordt het steeds minder naar mate ze ouder wordt (ja ze is natuurlijk al zooo oud hihihi. Net twee jaar) maar het is wel veel rustiger als toen ze baby was dus nu alleen nog haar ellebogen maar die kunnen we nu af met alleen Lanette.
pi_64689048
Welkom hier Dakota en Elin
Saartje
  maandag 5 januari 2009 @ 15:58:28 #97
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_64689444
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:28 schreef Mibos2 het volgende:
Dat lijkt me ook vervelend Bla dat jij thuis bent en je meiske niet...

Hier een baby met heel erg eczeem precies op dezelfde plekken als Kaith alleen dan nog 2 graadjes erger. Haar knieholte's scheuren gewoon net als haar gezichtje en ellebogen. Hydrocortison voor de extreme plekken en verder 2 tubes lanette per week zo ongeveer. Zodra het wat minder schrijnend wordt qua kou zal het wel minderen maar nu is het echt zielig om te zien. De kleine plekjes zitten over al. In haar nek op haar buik, rug, kuit en schoudertje oja en dan vergeten we nog haar polsplooien en 2 vingers zijn schuurpapier.

Verders is het echt mijn lieve kleine kroelkippie die voor de EDS woensdag voor het eerst naar de fysio moet/gaat samen met zuslief.
Vervelend is dat, mijn zoontje heeft ook eczeem maar gelukkig niet zo erg als jij het beschrijft.
Hoe vaak en hoe lang achtereen gebruik jij de Hydrocortison?
Hier is een wijkverpleegkundige langsgeweest die veel over eczeem weet en heeft mij een heel nieuw smeerschema gegeven. En binnen een week is er al bijna geen eczeem meer te zien.
  maandag 5 januari 2009 @ 16:02:47 #98
219033 Mibos2
pi_64689670
Krijtlijk alleen op de plekken die heel erg zijn gebruiken we de HC en dat nu een goede week weer en de kleinere/dichte plekken met Lanette. Moet donderdag naar het CB dus daar kan ik ook wel even informeren naar een soort van smeerschema misschien. Dit heb ik van de huisarts gekregen voor 3 weken en dan de eerste week 3 keer heel licht, deze week 2 keer en de volgende week 1 keer per dag. Maar bij dochter nr. 1 werkte het meteen maar bij Eva nog helemaal niet en we zijn nu 9 dagen aan het smeren.
  maandag 5 januari 2009 @ 16:19:52 #99
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_64690547
Mibos, ik heb je via pm (voordat iedereen zelf gaat dokteren ) het schema gestuurd, misschien kun je dat laten zien op het cb? eens zien wat zij daar van vinden.
  maandag 5 januari 2009 @ 16:35:41 #100
219033 Mibos2
pi_64691367
Ik heb hem even uitgeprint en ik ga hem inderdaad meenemen donderdag. Heel erg bedankt alvast.
  maandag 5 januari 2009 @ 16:45:14 #101
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_64691814
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:35 schreef Mibos2 het volgende:
Ik heb hem even uitgeprint en ik ga hem inderdaad meenemen donderdag. Heel erg bedankt alvast.
Alsjeblieft, Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Misschien kan je ook informeren of er bij jou in de buurt ook een wijkverpleegkundige rondloopt die je er wat meer over kan vertellen,
Bij mij is ze 3 uur lang thuisgeweest en heeft onzettend veel verteld over eczeem en had allerlei soorten vette zalf bij zich die ik kon testen om te kijken wat ik fijn vond smeren.
En ze heeft ook nog een map met alle informatie (met dat smeerschema o.a.) achtergelaten.
Het heeft mij (en mijn zoontje) in ieder geval erg goed geholpen.
pi_64692005
heb ik eigenlijk al verteld dat wij hier weer ei hebben geintroduceerd?

We mochten weer provoceren bij een jaar, na overleg iets eerder omdat we dan rekening kunnen houden met de taart.

We begonnen heel vorzichtig met een kruimeltje koek. Geen reactie. Daarna een paar dagen wachten. Ik wat gegeten met ei erin. Weer geen reactie. Nijntje koekjes gehaald (Die ze overigens alleen de oren opeet en vervolgens het koekje op de grond gooit, dus voor de hond) ook geen reactie.

Het lijkt er dus op dat Jen gewoon geen last meer heeft van ei. En ik kan jullie niet vertellen hoe vreselijk fijn ik dat vind. Niet alleen voor mezelf maar ook voor Jen!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64692148
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:41 schreef Fuente het volgende:
Bla, snap dat dat vervelend is inderdaad! Ik voel me ook altijd schuldig als Sara naar het kdv gaat en ik thuis ben (zoals nu dus zeg maar). Weet je pas op het allerlaatst of je een intake hebt? Het is denk ik voor Dana wel fijn dat ze vast kan wennen, en jij kan zo rustig in het ritme komen van haar 's morgens wegbrengen enzo
Het zou kunnen dat ik het al een dag vantevoren weet, maar t kan ook best de dag zelf zijn, dat weet ik helaas niet vantevoren. Naja mischien moet ik t idd maar zo zien dat we alle2 kunnen wennen...
  maandag 5 januari 2009 @ 17:02:36 #104
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64692602
Poeh... vanmorgen nog een tevreden kereltje hier, maar sinds we vanmiddag terug zijn heeft hij alleen maar liggen huilen, niets helpt, bij ons, alleen, spelen op het speelkleed of in het wippertje, even wandelen hielp voor 5 minuten dat we thuis waren (hij sliep toen). Hij is hartstikke moe maar wil gewoon niet slapen...
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 5 januari 2009 @ 18:42:29 #105
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64697045
Ik vergat helemaal Dakota en Elin te verwelkomen, welkom

Maarten ligt nu te slapen, gelukkig! Ik heb hem toch nog maar een keer gevoed en toen nog even in het wippertje. We gingen eten en hem toen in zijn bedje gelegd en hij is stil...
  maandag 5 januari 2009 @ 18:47:34 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_64697234
En hier alvast een klein welkom voor Fee en Annicka!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 januari 2009 @ 18:50:11 #107
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64697349
Leuk hoor, allemaal meiden in dit topic
Welkom Fee en Annicka!

de meiden zijn ruim in de meerderheid, doen we nog aan uithuwelijken?
pi_64697375
Tico, wat fijn!!

Dakota & Elin, welkom!

Marie, Thomas maakt een sprongetje denk ik. En Maarten misschien ook wel. Want in principe schelen ze qua groei niks he, jij was toch op 24 november uitgerekend? En ik de 26e. Volgens oei ik groei, is Thomas dus eigenlijk van de 26e. En nu dus ruim 5 weken (ipv 4) en dat is de periode voor het sprongetje. Hij wil alleen maar mamamamamamamamama, slaapt minder, is wakkerder. En meer en vaker drinken.
  maandag 5 januari 2009 @ 18:53:13 #109
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64697450
Dan is dat idd nog het sprongetje, hij had er vorige week ook al last van hoor... Wilde toen ook meer drinken enzo. Nu is het alleen het huilen dat er ook nog bij is gekomen!
pi_64697815
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:50 schreef Marie79 het volgende:
Leuk hoor, allemaal meiden in dit topic
Welkom Fee en Annicka!

de meiden zijn ruim in de meerderheid, doen we nog aan uithuwelijken?
pas als ze minstens 30 zijn

en welkom allemaal
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64698132
Oke, Dana eet dus wel verse groenten als ze niet gepureerd zijn
Ik had dr een sperzieboon gegeven en toen ze doorhad dat het eetbaar was ging ze er lekker op kluiven
pi_64698266
Marie, in Z&G had ik Thomas al aangeboden aan Fee
  maandag 5 januari 2009 @ 20:34:56 #113
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64702485
Er zijn genoeg meiden geboren, dus Maarten heeft keus zat!
pi_64702991
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:09 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oke, Dana eet dus wel verse groenten als ze niet gepureerd zijn
Ik had dr een sperzieboon gegeven en toen ze doorhad dat het eetbaar was ging ze er lekker op kluiven
Hee dat ga ik ook proberen hahaha... rare kinders
Zowiezo vind ik dat Koen weinig in zijn mond probeert te stoppen, qua speelgoed maar helemaal met eten. Hij vind er mee zwaaien veul leuker

Welkom nieuwe kindjes, veel meiden (jaloers is... )
pi_64703601
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:44 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Hee dat ga ik ook proberen hahaha... rare kinders
Zowiezo vind ik dat Koen weinig in zijn mond probeert te stoppen, qua speelgoed maar helemaal met eten. Hij vind er mee zwaaien veul leuker
hahaha, nou Dana stopt werkelijk alles in dr mond wat ze te pakken krijgt. En dan vooral heel hard gillen als ze dan iets laat vallen en er niet bijkomt hihi
pi_64705228
Hihi dat is inderdaad grappig, als ze iets willen maar er niet bij kunnen of het lukt net even niet
Ohja Koen is trouwens weer goedgekeurt bij het CB
Hij is nu 8450 gram en 70.5 cm

Op advies van het CB mochten we evt. lactulose of een klysma gebruiken vanwege het feit dat Koen zulke dikke drollen heeft en vooral moeite heeft bij het eruit werken van die dikke drollen. Maar ik vind lactulose en klysma's wel erg ver gaan hoor. (mijn oppaskindje gebruikte lactulose en die reageerde er heel heftig op en liep gewoon leeg, echt sneu, billetjes stuk enzo) Dus ik laat het gewoon maar voor wat het is.
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2009 @ 21:35:05 #117
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64705937
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:24 schreef LovelyLady het volgende:
Hihi dat is inderdaad grappig, als ze iets willen maar er niet bij kunnen of het lukt net even niet
Ohja Koen is trouwens weer goedgekeurt bij het CB
Hij is nu 8450 gram en 70.5 cm

Op advies van het CB mochten we evt. lactulose of een klysma gebruiken vanwege het feit dat Koen zulke dikke drollen heeft en vooral moeite heeft bij het eruit werken van die dikke drollen. Maar ik vind lactulose en klysma's wel erg ver gaan hoor. (mijn oppaskindje gebruikte lactulose en die reageerde er heel heftig op en liep gewoon leeg, echt sneu, billetjes stuk enzo) Dus ik laat het gewoon maar voor wat het is.
Heb je Kindicol van VSM al geprobeerd bij Koen? Het hielp bij Lucie indertijd erg goed om de ontlasting zachter te maken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64706264
Nou dat vind ik idd wel direct redelijk drastisch, ik zou idd eerst eens iets van VSM of een huistuin en keuken middeltje proberen.
pi_64706332
pruim ofzo, of is hij nog niet oud genoeg voor fruit?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 januari 2009 @ 21:55:27 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64707133
dat lijkt me dus niets he ll ..ik deed vroeger bij yolanda wel eens temperaturen met een beetje olijfolie als ze moeilijk poepte (tip van het cb destijds, poepen ging een stuk soepeler en sneller, had soms maar net tijd om de luier om te doen, was een soort van op commando, als het wat moeilijker ging.)

hier is het cb vandaag voor een intake geweest, ik moet de eerste twee a drie weken even bij het inloopspreekuur langskomen om JJ te wegen, omdat hij niet echt hard groeit (gisteren op vandaag ook maar weer twintig gram, maar de kraamzorg denkt dat hij morgen op zijn geboortegewicht zit). hij is ook lichamelijk even nagekeken, ademhaling etc was allemaal goed, ik weet dus alleen niet of zijn teelballen al zijn ingedaald, dat staat nergens in de papieren
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')