abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2009 @ 10:02:57 #76
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64677285
Hoe lang mogen baby'tjes in het wippertje?

Maarten ligt er nu in, want de box vond hij maar niks nadat het muziekje van het mobiel af was en in het wippertje vermaakt hij zich zowaar! Hij kijkt naar buiten, naar de speeltjes boven hem...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_64677390
Weet ik niet Marie, maar Thomas zit er sowieso nooit langer in dan 30 minuten eigenlijk! Anders hou je de max. tijd van de maxicosi aan, 2 uur?

Ik heb Thomas net voor het eerst op zijn babygym-kleed-dinges gelegd, en hij ligt al 15 minuten te zwaaien met z'n armen en er komt af en toe een heel lief kreetje uit.
Wat wordt hij al groot!
pi_64677614
Marie, wij hebben Merel gisteravond een tijd in de wipper gehad. Ze wil ;s avonds nooit slapen en ze was mopperig. Wij moesten nog eten en waren het zat om om de beurt te eten, dus Merel in de wipper erbij, en dat ging 20 minuten goed! Zolang je hem niet rechtop zet mag hij er best een tijd in hoor! Zeker als hij zich vermaakt

Reinhilde, wat gaat het snel he? Ik had gisteren traantjes toen Merel in de box lag en ineens geluiden ging maken. Haar mond druk bewegend en soms kwam er ineens 'aah' of 'ooh' uit gevolgd door een grote glimlach
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64677637
Oh en! Merel ging gisteravond in de tummy tub, vindt ze heerlijk. Maar wat doet dat kippie ineens, gaat ze staan in dat ding! Ik had haar onder haar kinnetje vast, doodeng, stond ze zo rechtop in dat bad rond te loeren. Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar terugzetten deed niets, ze ging gewoon weer staan Dus ik heb haar er maar uitgehaald, vond het doodeng. Merel vond het wel leuk geloof ik, ze is gewoon aagje.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64677774
Llewella klinkt allemaal best netjes, en toch knap dat ze ondanks al die prikkels gewoon jouw lekkere moppie is. Geprakte banaan vond ze dat lekker? Toen ik het maakte begon Koen mooi te kokhalzen. (is dat een signaal dat hij er nog niet "klaar" voor is?) Groente uit potjes vind Koen om te smullen trouwens, wortels en boontjes vind hij helemaal super. Fruit vind hij toch minder...

Simmu, Koen heeft daar nu een beetje last van.
1e kerstdag was het best druk qua mensen en allemaal gezichten die hij al een tijdje niet gezien had. En ja iedereen die loopt te kleppen en te beppen, zijn ook veel prikkels. Vond ie niet tof.
Dus het zou zo maar kunnen dat Selene het gewoon een beetje eng vind al die "vreemde" gezichten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2009 10:26:09 ]
pi_64678061
Fuente, Thomas doet dat ook, gaan staan! Hij teigert ook omhoog als ik hem tegen me aan houdt. Met zijn handjes trekt hij zich op aan mijn truitje, terwijl hij tegelijkertijd met zijn beentjes zich af zet! Gekke baby.
pi_64678516
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:41 schreef LovelyLady het volgende:
Blabla gaan jullie op korte termijn al verhuizen of duurt het nog even?
Over 3 maanden gaan we naar de notaris als alles goed loopt

Ik ga trouwens wel soms met Dana samen in t grote bad, dat is gezellig

Wij mogen morgen ook weer naar t CB, ben benieuwd wat ze weegt enzo. Ze draagt nu maat 62 en soms 68.
En hier ook een meisje die de laatste dagen een beetje uit haar doen is, ik dacht ook tandjes omdat ze zo "raar" met dr mondje doet en steeds kauwbewegingen maakt.

@Selene, die eenkennigheid heeft Dana ook even gehad, en dan vooral naar mensen die te snel te dichtbij kwamen zoals mijn moeder. Dat heeft gelukkig niet heel lang geduurd hoor.

@Fuente, die eerste geluidjes zijn idd zo lief...geloof dat ik ook wel eens stiekem een traantje heb gelaten omdat ik zo trots was en tegelijkertijd me realiseerde dat het zo snel ging.

Ow en Dana had gister voor t eerst echt dr voetje te pakken, dus nu ligt ze steeds met dr beentje in de lucht met dr voetjes te spelen
  maandag 5 januari 2009 @ 10:58:01 #83
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_64678689
Kokhalzen hoeft niet te betekenen dat ze het niet lekker vinden. Marlien kokhalst ook regelmatig, vooral als ze van een lepeltje eet. Als ze zelf mag eten gaat het meestal beter.
Gisteren trouwens wel iets klaargemaakt wat ze echt vies vond: broccoli. Ze zat bij elke hap ontzettend smerig te kijken en wilde ook niet van het lepeltje happen. Vervolgens bij mij aan de borst heerlijk liggen drinken, dus honger had ze wel!
Ik ben hier in huis dus de enige die broccoli wél lekker vind.

Ze maakt trouwens steeds meer geluid en zegt vaak "mama mama mama" als ze boos is. Als ze niet boos is lijkt het meer op "baba baba". Ook gaat ze met de haar hand heen en weer voor haar mond en zegt dan "aaaa", dat klinkt dus meer als "aaawaaawaa", zo schattig als ze dat doet!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_64678835
Ow LL Dana kokhalst soms ook van iets, maar ik heb het idee is dat dat is omdat ze de smaak dan nog niet kent, of die te sterk is (denk aan als je zelf een hap citroen ofzo neemt)

Ze lijkt wel alles te lusten, alleen niet vers
t enige dat ze vers eet is fruit. Maar verse groenten...ho maar. Geen idee waar het aan ligt, maar ik heb de strijd maar even opgegeven, dus ze krijgt nu potjes en ik probeer t over een week of 2 nog wel eens
pi_64683586
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ze lijkt wel alles te lusten, alleen niet vers
t enige dat ze vers eet is fruit. Maar verse groenten...ho maar. Geen idee waar het aan ligt, maar ik heb de strijd maar even opgegeven, dus ze krijgt nu potjes en ik probeer t over een week of 2 nog wel eens
Hier precies hetzelfde, potjes lekker, vers is not done
pi_64683973
We hebben sterke kindjes Reinhilde
Sara
Merel
Ukje
pi_64686762
Hoi! Ik heb ook een baby
En ze ligt nu heerlijk te tukken in de box zodat paps even kan slapen in de slaapkamer
Zucht, ze is zo mooi en lief
Borstvoeding gaat goed! net een kleine pitbull..
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 januari 2009 @ 14:55:10 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64686823
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:53 schreef Dakota het volgende:
Hoi! Ik heb ook een baby
En ze ligt nu heerlijk te tukken in de box zodat paps even kan slapen in de slaapkamer
Zucht, ze is zo mooi en lief
Borstvoeding gaat goed! net een kleine pitbull..
doet nog eens een fotoke?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64687050
Hoi verse mama
Je klinkt lekker verliefd, fijn dat alles goed gaat

@LL oke, dacht al dat ik alleen een "raar" kindje had hihi

Hier een beetje stom, ik ben vanaf vandaag officieel weer aan t werk, 4 dagen, en Dana zou dan de di wo en do naar t kdv gaan. Maar nu hebben ze nog niet direct een opdracht voor me, wat op zich niet erg is aangezien ik dan gewoon betaald thuis zit. Maar ik moet dus logischerwijs wel gewoon beschikbaar zijn voor intakes enzo, dus moet Dana evengoed gewoon de geplandde dagen naar het KDV. Maar dat voelt zo stom om je kindje de hele dag ergen anders heen te brengen als je gewoon thuis bent
Maarja, iedereen zegt dat het goed is want zo kan Dana ook wennen aan hele dagen en krijgt ze een lekker ritme...ja zal best, alleen zouden ze wel anders piepen als t hun dochter was
ik weet niet of dit nou hier moest, of in t topic over hoe voelen de moeders zich nu, of in t nieuwe werkgerelateerde topic dat hier laats voor is geopend, dus doe t maar even hier
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 januari 2009 @ 15:06:02 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64687235
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoi verse mama
Je klinkt lekker verliefd, fijn dat alles goed gaat

@LL oke, dacht al dat ik alleen een "raar" kindje had hihi

Hier een beetje stom, ik ben vanaf vandaag officieel weer aan t werk, 4 dagen, en Dana zou dan de di wo en do naar t kdv gaan. Maar nu hebben ze nog niet direct een opdracht voor me, wat op zich niet erg is aangezien ik dan gewoon betaald thuis zit. Maar ik moet dus logischerwijs wel gewoon beschikbaar zijn voor intakes enzo, dus moet Dana evengoed gewoon de geplandde dagen naar het KDV. Maar dat voelt zo stom om je kindje de hele dag ergen anders heen te brengen als je gewoon thuis bent
Maarja, iedereen zegt dat het goed is want zo kan Dana ook wennen aan hele dagen en krijgt ze een lekker ritme...ja zal best, alleen zouden ze wel anders piepen als t hun dochter was
ik weet niet of dit nou hier moest, of in t topic over hoe voelen de moeders zich nu, of in t nieuwe werkgerelateerde topic dat hier laats voor is geopend, dus doe t maar even hier
misschien een optie om t nu maar voor halve dagen te doen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64687341
Zou kunnen, maar t nadeel is dat ik wel direct beschikbaar moet zijn, dus ze kunnen me bijvoorbeeld nu bellen dat ik over een uur op intake moet bij wijze van spreke.
  maandag 5 januari 2009 @ 15:28:50 #92
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64688146
Dat lijkt me ook vervelend Bla dat jij thuis bent en je meiske niet...

Hier een baby met heel erg eczeem precies op dezelfde plekken als Kaith alleen dan nog 2 graadjes erger. Haar knieholte's scheuren gewoon net als haar gezichtje en ellebogen. Hydrocortison voor de extreme plekken en verder 2 tubes lanette per week zo ongeveer. Zodra het wat minder schrijnend wordt qua kou zal het wel minderen maar nu is het echt zielig om te zien. De kleine plekjes zitten over al. In haar nek op haar buik, rug, kuit en schoudertje oja en dan vergeten we nog haar polsplooien en 2 vingers zijn schuurpapier.

Verders is het echt mijn lieve kleine kroelkippie die voor de EDS woensdag voor het eerst naar de fysio moet/gaat samen met zuslief.
pi_64688574
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:28 schreef Mibos2 het volgende:
Hier een baby met heel erg eczeem precies op dezelfde plekken als Kaith alleen dan nog 2 graadjes erger. Haar knieholte's scheuren gewoon net als haar gezichtje en ellebogen. Hydrocortison voor de extreme plekken en verder 2 tubes lanette per week zo ongeveer.
Yara heeft ook eczeem maar dan alleen 'maar' op 1 wang. Hydrocortison ben ik alleen mee gestopt, want door de verminderde weerstand van de huid kreeg ze weer schimmelinfecties en dus was ik de ene keer met hydrocortison aan het smeren en de andere keer met lamisil tegen de schimmel. Schoot helaas niet op dus het enige wat ik nu nog doe is vet houden.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64688662
Dakota, welkom hier Wat klink je heerlijk gelukkig

Bla, snap dat dat vervelend is inderdaad! Ik voel me ook altijd schuldig als Sara naar het kdv gaat en ik thuis ben (zoals nu dus zeg maar). Weet je pas op het allerlaatst of je een intake hebt? Het is denk ik voor Dana wel fijn dat ze vast kan wennen, en jij kan zo rustig in het ritme komen van haar 's morgens wegbrengen enzo

Mibos, wat zielig is dat he? Hopelijk is ze er snel vanaf
Sara
Merel
Ukje
  maandag 5 januari 2009 @ 15:47:14 #95
219033 Mibos2
pi_64688924
Bij Kaith wordt het steeds minder naar mate ze ouder wordt (ja ze is natuurlijk al zooo oud hihihi. Net twee jaar) maar het is wel veel rustiger als toen ze baby was dus nu alleen nog haar ellebogen maar die kunnen we nu af met alleen Lanette.
pi_64689048
Welkom hier Dakota en Elin
Saartje
  maandag 5 januari 2009 @ 15:58:28 #97
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_64689444
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:28 schreef Mibos2 het volgende:
Dat lijkt me ook vervelend Bla dat jij thuis bent en je meiske niet...

Hier een baby met heel erg eczeem precies op dezelfde plekken als Kaith alleen dan nog 2 graadjes erger. Haar knieholte's scheuren gewoon net als haar gezichtje en ellebogen. Hydrocortison voor de extreme plekken en verder 2 tubes lanette per week zo ongeveer. Zodra het wat minder schrijnend wordt qua kou zal het wel minderen maar nu is het echt zielig om te zien. De kleine plekjes zitten over al. In haar nek op haar buik, rug, kuit en schoudertje oja en dan vergeten we nog haar polsplooien en 2 vingers zijn schuurpapier.

Verders is het echt mijn lieve kleine kroelkippie die voor de EDS woensdag voor het eerst naar de fysio moet/gaat samen met zuslief.
Vervelend is dat, mijn zoontje heeft ook eczeem maar gelukkig niet zo erg als jij het beschrijft.
Hoe vaak en hoe lang achtereen gebruik jij de Hydrocortison?
Hier is een wijkverpleegkundige langsgeweest die veel over eczeem weet en heeft mij een heel nieuw smeerschema gegeven. En binnen een week is er al bijna geen eczeem meer te zien.
  maandag 5 januari 2009 @ 16:02:47 #98
219033 Mibos2
pi_64689670
Krijtlijk alleen op de plekken die heel erg zijn gebruiken we de HC en dat nu een goede week weer en de kleinere/dichte plekken met Lanette. Moet donderdag naar het CB dus daar kan ik ook wel even informeren naar een soort van smeerschema misschien. Dit heb ik van de huisarts gekregen voor 3 weken en dan de eerste week 3 keer heel licht, deze week 2 keer en de volgende week 1 keer per dag. Maar bij dochter nr. 1 werkte het meteen maar bij Eva nog helemaal niet en we zijn nu 9 dagen aan het smeren.
  maandag 5 januari 2009 @ 16:19:52 #99
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_64690547
Mibos, ik heb je via pm (voordat iedereen zelf gaat dokteren ) het schema gestuurd, misschien kun je dat laten zien op het cb? eens zien wat zij daar van vinden.
  maandag 5 januari 2009 @ 16:35:41 #100
219033 Mibos2
pi_64691367
Ik heb hem even uitgeprint en ik ga hem inderdaad meenemen donderdag. Heel erg bedankt alvast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')