abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64639145
Jojo, dat klinkt goed
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 4 januari 2009 @ 11:15:17 #62
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64639806
Wat klinkt dat heerlijk Jojo
18-11-2008 Maarten Alexander
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 januari 2009 @ 11:16:27 #63
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64639834
quote:
Op zondag 4 januari 2009 09:32 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Goed! Ze drinkt nog steeds alles netjes zelf en gaat ook nog steeds meer drinken. Gemiddeld zit ze nu op 650 mL wat voor d'r gewicht (ik gok nu 5 kilo) nog wel iets te weinig is, maar je hebt nou eenmaal grote en kleine eters. En verder is het gewoon een lekker ding, steeds meer aan het brabbelen en proberen te pakken
Donderdag gaan we naar de neuroloog, vanwege de stuipjes die ze in d'r eerste week heeft gehad en de medicatie die ze daar nu (preventief) nog tegen krijgt. Het zal mij benieuwen of ze dan zeggen dat we kunnen stoppen daarmee omdat ze geen stuipjes heeft gehad of dat ze dan eerst nog weer een EEG of MRI gaat krijgen. En verder staat er voor eind januari de eerste afspraak met de Down-poli op de agenda en ik vermoed dat we daarna ook wel fysiotherapie zullen gaan krijgen voor d'r motorische ontwikkeling. D'r nekje is nl. nog niet zo sterk als zou moeten, al zien we wel verbetering.
fijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 4 januari 2009 @ 11:21:35 #64
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64639917
Net met Maarten in het grote bad geweest Hij lag echt lekker te genieten, want daarvoor na het voeden was hij niet echt gezellig, wat mopperig... Had maar iets van een half uurtje echt geslapen!
En nu ligt hij bij W. op schoot te slapen
pi_64641126
Fijn Jojo!

Thomas had geen verhoging gelukkig, 37.0 dus helemaal prima.
Hij heeft vannacht nog een keer gespuugd, dat maakt 3x in 12 uur tijd...
Hij plast gelukkig wel genoeg, en de laatste voeding lijkt ook te blijven zitten. Even afwachten nog!
Maar omdat hij dus genoeg plast maak ik me iig weinig zorgen.

Wat fijn dat Maarten zo van het bad geniet Marie, Thomas doet dat ook! Ook de douche vind hij heel fijn.
Zo speciaal is dat, met je kleine babietje onder de douche!
  zondag 4 januari 2009 @ 19:59:09 #66
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64659498
Dat hebben W. en ik ook allebei al een paar keer gedaan, lekker met Maarten onder de douche!

We zijn vandaag op visite geweest bij vrienden en meneertje heeft echt heel weinig geslapen, wat van die hazeslaapjes op schoot (of half op de keukentafel/half op de arm terwijl we een spelletje deden). Maar nu ligt hij gelukkig knock out in bed en hoop ik dat hij doorslaapt tot 22.00 uur dan is dat mooi de laatste voeding!
pi_64661459
Ik durf dat dus echt niet he, met Jasja onder de douche , ben veel te bang dat ik haar laat vallen . Ze gaat meestal op dinsdag en donderdag in haar babybadje (maar die vind ik al zo klein, als ze met haar voeten trapt moet ik echt zorgen dat ze haar hoofd niet hard stoot) en zondag met papa in bad, ik zit er dan naast en pak haar weer aan om aan te kleden.

Vandaag noodgedwongen even naar de koopzondag, er zat een scheur in mijn spijkerbroek en dat was ongeveer de enige broek die ik nog paste . Ik moet echt zooo nodig gaan afvallen.
Maar goed, Jasja zat/lag voor het eerst in de gewone wandelwagen ipv in de bak. Ze vind het heerlijk dat ze om zich heen kan kijken en als ze moe wordt kiepen we de bak een beetje en ligt ze als een prinsesje. Ze lag ook voor het eerst in de Bunker, heerlijk warm!
pi_64662279
Ik durf ook niet onder de douche met Dana, zeker niet in dat stomme gladde bad van ons. Mischien dat t straks in t andere huis wel gaat aangezien daar de douche en bad apart zitten.
pi_64662583
Jen heeft een papaplakdag. Ik kan niets goed doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64665338
Jojo wat fijn dat het zo goed gaat met Isis, heb ook stiekem nog even op je site gekeken. Wat een flinke bos haar heeft ze lekker moppie is het, en leuk dat ze ook steeds meer gaat brabbelen.

Jasja al lekker in de wagen aan het rond kijken... lekker warm in de bunker, ziet er comfy uit Madelieve!

Blabla gaan jullie op korte termijn al verhuizen of duurt het nog even?

Hier ook geen held hoor met Koen onder de douche. Dus die gaat meestal gewoon lekker in het babybadje.
Neemt niet weg dat ik het heerlijk vind dat huid-op-huid contact aangezien ik geen bv geef. Dus zo af en toe onder de douche maakt het weer een beetje goed.

Verder is meneer de laatste paar dagen er uit zijn hum Hij is verkouden en hangerig. Ik vermoed tandjes maar kan net zo goed een koudje zijn. Neemt niet weg dat ik het zielig voor het manneke vind. Hij is altijd zo vrolijk en nu al een week jammeren en huilerig.
Morgen mag ik weer op het CB verschijnen. Hij is net 6 maand en heeft inmiddels maatje 74
pi_64665757
Jeutje, Koen alweer 6 maanden! Wat gaat dat hard zeg! Vervelend dat hij zo hangerig is, ik vind het altijd zo sneu, die kleine babietjes die zich niet lekker voelen.

Wij zijn ook op visite geweest vandaag, wat een drukte! Thomas was erg lief, maar ik merkte wel aan hem dat hij heel veel prikkels heeft gehad. Uiteindelijk is hij aan de borst in slaap gevallen, en nu ligt hij alweer ruim 2.5 te slapen!
pi_64666068
LL; Amber zit ook ruimschoots in maat 74 en is dinsdag 6 maanden; truitjes maat 74 lijken zelfs al te krap te worden??? Broekjes zijn dan soms weer te lang.
Donderdag mogen wij naar het CB.

Ik durf ook niet zo goed met Amber onder de douche; 1x gedaan; en Amber vond het zelf ook niet geweldig; badje vind ze vele malen leuker
Gister kwamen mijn ouders binnenvallen tijdens badjestijd; dus m'n stiefmoeder kwam even kijken; en die merkte nu ook al hoe groot Amber inene al niet is; nog even en ze past niet meer in het badje (Lijkt ook maar zo; ze vind het gewoon heerlijk om met d'r voeten over boord te bungelen ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64666497
Reinhilde, het is idd niet voor te stellen hoe hard het is gegaan die 6 maanden. Echt soms wou ik dat er 48 uur in 1 dag zat ofzo iets. Ik kom tijd te kort! Je kan het je nog niet voorstellen maar zo denk jij vast ook over Thomas hoor
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:54 schreef Llewella het volgende:
LL; Amber zit ook ruimschoots in maat 74 en is dinsdag 6 maanden; truitjes maat 74 lijken zelfs al te krap te worden??? Broekjes zijn dan soms weer te lang.
Donderdag mogen wij naar het CB.

Ik durf ook niet zo goed met Amber onder de douche; 1x gedaan; en Amber vond het zelf ook niet geweldig; badje vind ze vele malen leuker
Gister kwamen mijn ouders binnenvallen tijdens badjestijd; dus m'n stiefmoeder kwam even kijken; en die merkte nu ook al hoe groot Amber inene al niet is; nog even en ze past niet meer in het badje (Lijkt ook maar zo; ze vind het gewoon heerlijk om met d'r voeten over boord te bungelen ).
Ja die verhoudingen zijn raar hoor. shirtjes maat 74 en broekjes zijn hier ook nog 68, maar worden ook al aan de korte kant. En hier past Koen ook amper nog in het badje, ik wil hem nog wel eens wat vaker rechtop zitten (met gevaar voor eigen kleding, want hij heeft het spetteren met zijn armpjes goed door )

Hoevaak krijgt Amber nog de borst? En slaapt ze over het algemeen door? (als je niet aan het blaffen bent?)
pi_64667314
Ze krijgt 5 a 6 keer de borst; tenminste; dat probeer ik aan te houden; maar ik merk dat ze nu minder hang krijgt naar de borst. En dan 1x per dag fruithapje sinds vorige week (1/4 banaan geprakt, volgende week peer proberen). Normaal gesproken slaapt ze van +- 20.00 tot 07.00 zonder wakker te worden. Nu alleen naast dat ze wakker van mij wordt is ze ook savonds wat onrustigfer de laatste dagen; dus gister en eergister heeft ze zitten meekijken naar het wii-fitten Nu vanavond hoorde ik d'r ook weer; maar is ze toch weer in slaap gevallen na een paar huiltjes (had vriendlief al gevraagd of die haar naar beneden wilde halen; maar dat goefde dus niet). Maargoed; ik vind dat ze het heeeeeel netjes doet gezien de laatste tijd al vreemd is geweest; vakantie; iets ander ritme; kerstdagen; oud&nieuw; en dat naast de verbouwing allemaal ook nog.

Vanavond zag ik trouwens een loop-filmpje voorbij komen van sasha/be; en toen dacht ik; heej; dat komt ook nog; het wordt gewoon steeds leuker allemaal; en Amber is al zoooo leuk!! Vandaag ook weer; gaat ze een beetje zitten piepen en miepen; of gillen; of brabbelen; en ook nog eens omrollen; op d'r kop hangen is ook heel leuk van mama's schoot af; alles is gewoon lief en leuk
(Nog wel; op die momenten bedenk ik me dan ook; vind ik d'r nog zo lief over 15 jaar? Denk dan maar eens aan wat je nu zeg met het liefste kindje van de wereld etc Ik hoop dat ze dan ook nog m'n lieve moppie is ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64667745
ik durf wel te douchen met selene, sangdrax niet. zeg, wanneer worden kindjes eenkennig? selene heeft echt een beetje moeite met bezoek begint me op te vallen. als we "op weg" zijn gaat het wel, maar thuis vind ze het vreselijk!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 5 januari 2009 @ 10:02:57 #76
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64677285
Hoe lang mogen baby'tjes in het wippertje?

Maarten ligt er nu in, want de box vond hij maar niks nadat het muziekje van het mobiel af was en in het wippertje vermaakt hij zich zowaar! Hij kijkt naar buiten, naar de speeltjes boven hem...
pi_64677390
Weet ik niet Marie, maar Thomas zit er sowieso nooit langer in dan 30 minuten eigenlijk! Anders hou je de max. tijd van de maxicosi aan, 2 uur?

Ik heb Thomas net voor het eerst op zijn babygym-kleed-dinges gelegd, en hij ligt al 15 minuten te zwaaien met z'n armen en er komt af en toe een heel lief kreetje uit.
Wat wordt hij al groot!
pi_64677614
Marie, wij hebben Merel gisteravond een tijd in de wipper gehad. Ze wil ;s avonds nooit slapen en ze was mopperig. Wij moesten nog eten en waren het zat om om de beurt te eten, dus Merel in de wipper erbij, en dat ging 20 minuten goed! Zolang je hem niet rechtop zet mag hij er best een tijd in hoor! Zeker als hij zich vermaakt

Reinhilde, wat gaat het snel he? Ik had gisteren traantjes toen Merel in de box lag en ineens geluiden ging maken. Haar mond druk bewegend en soms kwam er ineens 'aah' of 'ooh' uit gevolgd door een grote glimlach
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64677637
Oh en! Merel ging gisteravond in de tummy tub, vindt ze heerlijk. Maar wat doet dat kippie ineens, gaat ze staan in dat ding! Ik had haar onder haar kinnetje vast, doodeng, stond ze zo rechtop in dat bad rond te loeren. Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar terugzetten deed niets, ze ging gewoon weer staan Dus ik heb haar er maar uitgehaald, vond het doodeng. Merel vond het wel leuk geloof ik, ze is gewoon aagje.
Sara
Merel
Ukje
pi_64677774
Llewella klinkt allemaal best netjes, en toch knap dat ze ondanks al die prikkels gewoon jouw lekkere moppie is. Geprakte banaan vond ze dat lekker? Toen ik het maakte begon Koen mooi te kokhalzen. (is dat een signaal dat hij er nog niet "klaar" voor is?) Groente uit potjes vind Koen om te smullen trouwens, wortels en boontjes vind hij helemaal super. Fruit vind hij toch minder...

Simmu, Koen heeft daar nu een beetje last van.
1e kerstdag was het best druk qua mensen en allemaal gezichten die hij al een tijdje niet gezien had. En ja iedereen die loopt te kleppen en te beppen, zijn ook veel prikkels. Vond ie niet tof.
Dus het zou zo maar kunnen dat Selene het gewoon een beetje eng vind al die "vreemde" gezichten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2009 10:26:09 ]
pi_64678061
Fuente, Thomas doet dat ook, gaan staan! Hij teigert ook omhoog als ik hem tegen me aan houdt. Met zijn handjes trekt hij zich op aan mijn truitje, terwijl hij tegelijkertijd met zijn beentjes zich af zet! Gekke baby.
pi_64678516
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:41 schreef LovelyLady het volgende:
Blabla gaan jullie op korte termijn al verhuizen of duurt het nog even?
Over 3 maanden gaan we naar de notaris als alles goed loopt

Ik ga trouwens wel soms met Dana samen in t grote bad, dat is gezellig

Wij mogen morgen ook weer naar t CB, ben benieuwd wat ze weegt enzo. Ze draagt nu maat 62 en soms 68.
En hier ook een meisje die de laatste dagen een beetje uit haar doen is, ik dacht ook tandjes omdat ze zo "raar" met dr mondje doet en steeds kauwbewegingen maakt.

@Selene, die eenkennigheid heeft Dana ook even gehad, en dan vooral naar mensen die te snel te dichtbij kwamen zoals mijn moeder. Dat heeft gelukkig niet heel lang geduurd hoor.

@Fuente, die eerste geluidjes zijn idd zo lief...geloof dat ik ook wel eens stiekem een traantje heb gelaten omdat ik zo trots was en tegelijkertijd me realiseerde dat het zo snel ging.

Ow en Dana had gister voor t eerst echt dr voetje te pakken, dus nu ligt ze steeds met dr beentje in de lucht met dr voetjes te spelen
  maandag 5 januari 2009 @ 10:58:01 #83
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_64678689
Kokhalzen hoeft niet te betekenen dat ze het niet lekker vinden. Marlien kokhalst ook regelmatig, vooral als ze van een lepeltje eet. Als ze zelf mag eten gaat het meestal beter.
Gisteren trouwens wel iets klaargemaakt wat ze echt vies vond: broccoli. Ze zat bij elke hap ontzettend smerig te kijken en wilde ook niet van het lepeltje happen. Vervolgens bij mij aan de borst heerlijk liggen drinken, dus honger had ze wel!
Ik ben hier in huis dus de enige die broccoli wél lekker vind.

Ze maakt trouwens steeds meer geluid en zegt vaak "mama mama mama" als ze boos is. Als ze niet boos is lijkt het meer op "baba baba". Ook gaat ze met de haar hand heen en weer voor haar mond en zegt dan "aaaa", dat klinkt dus meer als "aaawaaawaa", zo schattig als ze dat doet!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_64678835
Ow LL Dana kokhalst soms ook van iets, maar ik heb het idee is dat dat is omdat ze de smaak dan nog niet kent, of die te sterk is (denk aan als je zelf een hap citroen ofzo neemt)

Ze lijkt wel alles te lusten, alleen niet vers
t enige dat ze vers eet is fruit. Maar verse groenten...ho maar. Geen idee waar het aan ligt, maar ik heb de strijd maar even opgegeven, dus ze krijgt nu potjes en ik probeer t over een week of 2 nog wel eens
pi_64683586
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ze lijkt wel alles te lusten, alleen niet vers
t enige dat ze vers eet is fruit. Maar verse groenten...ho maar. Geen idee waar het aan ligt, maar ik heb de strijd maar even opgegeven, dus ze krijgt nu potjes en ik probeer t over een week of 2 nog wel eens
Hier precies hetzelfde, potjes lekker, vers is not done
pi_64683973
We hebben sterke kindjes Reinhilde
Sara
Merel
Ukje
pi_64686762
Hoi! Ik heb ook een baby
En ze ligt nu heerlijk te tukken in de box zodat paps even kan slapen in de slaapkamer
Zucht, ze is zo mooi en lief
Borstvoeding gaat goed! net een kleine pitbull..
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 januari 2009 @ 14:55:10 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64686823
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:53 schreef Dakota het volgende:
Hoi! Ik heb ook een baby
En ze ligt nu heerlijk te tukken in de box zodat paps even kan slapen in de slaapkamer
Zucht, ze is zo mooi en lief
Borstvoeding gaat goed! net een kleine pitbull..
doet nog eens een fotoke?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_64687050
Hoi verse mama
Je klinkt lekker verliefd, fijn dat alles goed gaat

@LL oke, dacht al dat ik alleen een "raar" kindje had hihi

Hier een beetje stom, ik ben vanaf vandaag officieel weer aan t werk, 4 dagen, en Dana zou dan de di wo en do naar t kdv gaan. Maar nu hebben ze nog niet direct een opdracht voor me, wat op zich niet erg is aangezien ik dan gewoon betaald thuis zit. Maar ik moet dus logischerwijs wel gewoon beschikbaar zijn voor intakes enzo, dus moet Dana evengoed gewoon de geplandde dagen naar het KDV. Maar dat voelt zo stom om je kindje de hele dag ergen anders heen te brengen als je gewoon thuis bent
Maarja, iedereen zegt dat het goed is want zo kan Dana ook wennen aan hele dagen en krijgt ze een lekker ritme...ja zal best, alleen zouden ze wel anders piepen als t hun dochter was
ik weet niet of dit nou hier moest, of in t topic over hoe voelen de moeders zich nu, of in t nieuwe werkgerelateerde topic dat hier laats voor is geopend, dus doe t maar even hier
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 januari 2009 @ 15:06:02 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64687235
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoi verse mama
Je klinkt lekker verliefd, fijn dat alles goed gaat

@LL oke, dacht al dat ik alleen een "raar" kindje had hihi

Hier een beetje stom, ik ben vanaf vandaag officieel weer aan t werk, 4 dagen, en Dana zou dan de di wo en do naar t kdv gaan. Maar nu hebben ze nog niet direct een opdracht voor me, wat op zich niet erg is aangezien ik dan gewoon betaald thuis zit. Maar ik moet dus logischerwijs wel gewoon beschikbaar zijn voor intakes enzo, dus moet Dana evengoed gewoon de geplandde dagen naar het KDV. Maar dat voelt zo stom om je kindje de hele dag ergen anders heen te brengen als je gewoon thuis bent
Maarja, iedereen zegt dat het goed is want zo kan Dana ook wennen aan hele dagen en krijgt ze een lekker ritme...ja zal best, alleen zouden ze wel anders piepen als t hun dochter was
ik weet niet of dit nou hier moest, of in t topic over hoe voelen de moeders zich nu, of in t nieuwe werkgerelateerde topic dat hier laats voor is geopend, dus doe t maar even hier
misschien een optie om t nu maar voor halve dagen te doen?
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')