abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64596456
Ik kan makkelijk WO strafrecht doen maar het is echt teveel theorie en echt niks aan (En het betaald niks vergeleken international business management of accountancy)
pi_64596515
Geen school man, geen baan man, ik ben een straatmarokkaan man.
pi_64596537
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:20 schreef Patrick20091 het volgende:
Ik kan makkelijk WO strafrecht doen maar het is echt teveel theorie en echt niks aan (En het betaald niks vergeleken international business management of accountancy)
Een studie betaalt helemaal niks, rukker
pi_64596581
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:20 schreef zquing het volgende:

[..]

Maar is 't weldegelijk. Is overigens een van de moeilijkere studies in delft(meestal wordt alleen L&R als moeilijker gezien). Vrijwel alles wat we doen is wiskundig onderbouwd, ons wiskundig niveau is evenhoog als iemand die technische natuurkunde studeerd. Nee, qua niveau is een studie elektrotechniek echt wel een fatsoenlijke studie te noemen
Ah, oke. En L&R is? Ieder z'n kwaliteiten he, ik zou 't never nooit kunnen. Maargoed, betamensen kunnen dan vaak weer niet zo goed Nederlands.
pi_64596612
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:20 schreef Patrick20091 het volgende:
Als er een studie saai is.... accountancy. !
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:25:00 #81
122997 zquing
Drama Junk
pi_64596631
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:14 schreef DonPerignon het volgende:
Mijn visie over dit onderwerp is dat ieder mens minimaal havo kan halen (hetzij makkelijk, hetzij door hard te blokken) en dat er een select groepje is dat echt op het MBO thuis hoort en de rest die daar nu zit vroegtijdig in het schoolsysteem niet genoeg zijn gemotiveerd en/of geen goede voorbeeld hebben gehad. Ze hebben iig niet hun kansen optimaal benut.

En ik ben er van overtuigd dat wanneer je aan mensen vraagt van wat ze liever voor hun naam hebben staan; drs of ing. (is een voorbeeld) dat men toch het drsje voor de naam wilt. Vergelijk het met: je hebt een lada (maar je kan geen Porsche veroorloven, hetzij door verkeerde keuzes in het verleden?) En je moet kiezen tussen een lada en een porsche. Ja. Inderdaad.

Daar draait het een beetje om. Iedereen op het MBO/HBO/WO, doe je ding.

DP
Waarom beseffen mensen niet dat inzet een even belangerijk deel is als intelligentie? Als je de benodigde inzet niet kan opbrengen, om welke reden dan ook, dan kan je 't gewoon niet. Niets met kansen benutten, ze kunnen 't niet.

maar liever een ir. dan drs.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_64596700
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:25 schreef zquing het volgende:

[..]

Waarom beseffen mensen niet dat inzet een even belangerijk deel is als intelligentie? Als je de benodigde inzet niet kan opbrengen, om welke reden dan ook, dan kan je 't gewoon niet. Niets met kansen benutten, ze kunnen 't niet.

Meeste mensen die het eerste jaar hun P op de Uni niet halen zijn ook gewoon mensen die te weinig tijd aan hun studie besteden.
pi_64596710
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:22 schreef Repeat het volgende:

[..]

Een studie betaalt helemaal niks, rukker
Ik had het over toekomst perspectief.
pi_64596738
Soortgelijk geval maar dan als het over vrouwen gaat: "ja als ik wilde had ik haar allang kunnen pakken..."

X
X
X
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:27:40 #85
122997 zquing
Drama Junk
pi_64596748
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ah, oke. En L&R is? Ieder z'n kwaliteiten he, ik zou 't never nooit kunnen. Maargoed, betamensen kunnen dan vaak weer niet zo goed Nederlands.
Lucht en ruimtevaart.

Ik toon dan ook respect voor mensen die de nederlandse taal goed machtig zijn, weinig mooier dan iemand die in volzinnen kan argumenteren. Wou dat ik dat goed kon
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:28:34 #86
122997 zquing
Drama Junk
pi_64596787
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:26 schreef Asgard het volgende:

[..]

Meeste mensen die het eerste jaar hun P op de Uni niet halen zijn ook gewoon mensen die te weinig tijd aan hun studie besteden.
Volledig mee eens
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:29:07 #87
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_64596809
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:27 schreef zquing het volgende:

[..]

Lucht en ruimtevaart.

Ik toon dan ook respect voor mensen die de nederlandse taal goed machtig zijn, weinig mooier dan iemand die in volzinnen kan argumenteren. Wou dat ik dat goed kon
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_64596813
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:21 schreef Repeat het volgende:
Geen school man, geen baan man, ik ben een straatmarokkaan man.
Je bent een voorbeeld voor velen, ga zo door.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:29:40 #89
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_64596833
quote:

[..]

MSc of MA.
pi_64597000
quote:

[..]

Natuurlijk is inzet zeer belangrijk. Dat bedoelde ik ook met het punt dan sommige mensen harder meoten werken dan anderen om hetzelfde doel na te streven.

En wat je zegt over inzet opbrengen. Als men bijvoorbeeld thuis in een verre van ideale situatie verkeerd, dan kan ik wel begrijpen dat school op een lager pitje zit. Je moet ook gemotiveerd worden als kind. Ik geloof niet dat veel kinderen vanuit zichzelf gemotiveerd zijn. En er moet altijd een stok achter de deur zitten. Mijn ouders waren altijd zeer strikt, zij waren met alles betrokken (wanneer heb je tentamens/al geleerd/ moet je niet gaan leren etc.).

Als jij thuis zit en je ouders tonen geen interesse in je, dan geloof ik wel dt je een 'fuck-school' mentaliteit ontwikkeld, in de zin van dat het toch niet uitmaakt. Want als je iets goeds wil doen, wil je ook graag erkenning (en vooral van je ouders).

Ik ken een jongen die nu op het MBO zit, en qua intelligentie zit hij goed ( ik als WO'er, verbaas me nog wel eens hoe deze man dingen kan herinneren). Voorbeeldje, als we een film kijken, kan deze man bijna letterlijk dialogen opnoemen na de film. En ja, ik weet dat dit niet veel/alles zegt.

Wat ik met deze post wil zeggen is: alles heeft ook met kansen te maken, evenals het te maken heeft met (zelf)motivatie, betrokkenheid en intelligentie. Al deze factoren hebben invloed op wat je op school kan/wil presteren.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:36:31 #91
122997 zquing
Drama Junk
pi_64597084
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:29 schreef solyaris het volgende:

[..]

MSc of MA.
oude titels

MSc dan maar, hoewel MSc voor mij minder betekend dan een ir. titel aangezien sociale wetenschappen daar ook onder vallen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:41:36 #92
122997 zquing
Drama Junk
pi_64597298
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:34 schreef DonPerignon het volgende:

[..]

Natuurlijk is inzet zeer belangrijk. Dat bedoelde ik ook met het punt dan sommige mensen harder meoten werken dan anderen om hetzelfde doel na te streven.

En wat je zegt over inzet opbrengen. Als men bijvoorbeeld thuis in een verre van ideale situatie verkeerd, dan kan ik wel begrijpen dat school op een lager pitje zit. Je moet ook gemotiveerd worden als kind. Ik geloof niet dat veel kinderen vanuit zichzelf gemotiveerd zijn. En er moet altijd een stok achter de deur zitten. Mijn ouders waren altijd zeer strikt, zij waren met alles betrokken (wanneer heb je tentamens/al geleerd/ moet je niet gaan leren etc.).

Als jij thuis zit en je ouders tonen geen interesse in je, dan geloof ik wel dt je een 'fuck-school' mentaliteit ontwikkeld, in de zin van dat het toch niet uitmaakt. Want als je iets goeds wil doen, wil je ook graag erkenning (en vooral van je ouders).

Ik ken een jongen die nu op het MBO zit, en qua intelligentie zit hij goed ( ik als WO'er, verbaas me nog wel eens hoe deze man dingen kan herinneren). Voorbeeldje, als we een film kijken, kan deze man bijna letterlijk dialogen opnoemen na de film. En ja, ik weet dat dit niet veel/alles zegt.

Wat ik met deze post wil zeggen is: alles heeft ook met kansen te maken, evenals het te maken heeft met (zelf)motivatie, betrokkenheid en intelligentie. Al deze factoren hebben invloed op wat je op school kan/wil presteren.
Het mooie aan een studie is dat je 't zelf moet doen, als je zelf niet kan opbrenger om je in te zetten, dan gaat een studie 'm helaas niet worden.

Kut voor de persoon dat z'n omgeving niet inspirerend genoeg is, maar het is nogsteeds zijn keuze geweest om zichzelf niet in te zetten. Als je echt op 't verkeerde niveau zit dan is er altijd nog de kans om omhoog te klimmen.

Er is maar 1 persoon die iets kan doen aan motivatie en betrokkenheid en dat is de persoon zelf.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:48:05 #93
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64597574
Als ik het wou, kon ik makkelijk het HBO doen. Maar ik vind praktijk saai, ik word er moe van om me tussen scholieren te begeven en ik hou er niet van om als jongen Björn Borg-tasjes te moeten dragen en zittend te moeten plassen. Maar als ik het had gewild, dan had ik wel HBO kunnen doen en vervolgens lekker de bijstand in.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:20:33 #94
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64598997
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:14 schreef DonPerignon het volgende:
Mijn visie over dit onderwerp is dat ieder mens minimaal havo kan halen (hetzij makkelijk, hetzij door hard te blokken) en dat er een select groepje is dat echt op het MBO thuis hoort en de rest die daar nu zit vroegtijdig in het schoolsysteem niet genoeg zijn gemotiveerd en/of geen goede voorbeeld hebben gehad. Ze hebben iig niet hun kansen optimaal benut.

En ik ben er van overtuigd dat wanneer je aan mensen vraagt van wat ze liever voor hun naam hebben staan; drs of ing. (is een voorbeeld) dat men toch het drsje voor de naam wilt. Vergelijk het met: je hebt een lada (maar je kan geen Porsche veroorloven, hetzij door verkeerde keuzes in het verleden?) En je moet kiezen tussen een lada en een porsche. Ja. Inderdaad.

Daar draait het een beetje om. Iedereen op het MBO/HBO/WO, doe je ding.

DP
-- never mind --

[ Bericht 10% gewijzigd door GSbrder op 02-01-2009 23:21:37 (dubbel) ]
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_64599170
Ben ik nou de enige die geïrriteerd raakt van beide partijen?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:30:00 #96
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64599447
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:24 schreef Quir het volgende:
Ben ik nou de enige die geïrriteerd raakt van beide partijen?
Ik kan me haast niet voorstellen dat er verder mensen zo dom zijn om enige negatieve emoties bij zichzelf op te laten roepen in deze lok-en-haptopics. Zelfs hbo'ers niet. Dus het antwoord is hoogstwaarschijnlijk 'ja'.
pi_64599498
Telt het makkelijk kunnen doen maar het niet mogen doen vanwege het gebrek aan inzet in eerdere jaren?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:31:40 #98
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_64599519
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:30 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik kan me haast niet voorstellen dat er verder mensen zo dom zijn om enige negatieve emoties bij zichzelf op te laten roepen in deze lok-en-haptopics. Zelfs hbo'ers niet. Dus het antwoord is hoogstwaarschijnlijk 'ja'.
MBO!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_64599866
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:36 schreef zquing het volgende:

[..]

oude titels

MSc dan maar, hoewel MSc voor mij minder betekend dan een ir. titel aangezien sociale wetenschappen daar ook onder vallen.
Hoe heb jij het vwo gehaald?

Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:39:37 #100
122997 zquing
Drama Junk
pi_64599942
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:37 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Hoe heb jij het vwo gehaald?

met een afgeronde 6 voor mn nederlands
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties