Een studie betaalt helemaal niks, rukkerquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:20 schreef Patrick20091 het volgende:
Ik kan makkelijk WO strafrecht doen maar het is echt teveel theorie en echt niks aan (En het betaald niks vergeleken international business management of accountancy)
Ah, oke. En L&R is? Ieder z'n kwaliteiten he, ik zou 't never nooit kunnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:20 schreef zquing het volgende:
[..]
Maar is 't weldegelijk. Is overigens een van de moeilijkere studies in delft(meestal wordt alleen L&R als moeilijker gezien). Vrijwel alles wat we doen is wiskundig onderbouwd, ons wiskundig niveau is evenhoog als iemand die technische natuurkunde studeerd. Nee, qua niveau is een studie elektrotechniek echt wel een fatsoenlijke studie te noemen
Als er een studie saai is.... accountancy.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:20 schreef Patrick20091 het volgende:
Ik kan makkelijk WO strafrecht doen maar het is echt teveel theorie en echt niks aan (En het betaald niks vergeleken international business management of accountancy)
Waarom beseffen mensen niet dat inzet een even belangerijk deel is als intelligentie? Als je de benodigde inzet niet kan opbrengen, om welke reden dan ook, dan kan je 't gewoon niet. Niets met kansen benutten, ze kunnen 't niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:14 schreef DonPerignon het volgende:
Mijn visie over dit onderwerp is dat ieder mens minimaal havo kan halen (hetzij makkelijk, hetzij door hard te blokken) en dat er een select groepje is dat echt op het MBO thuis hoort en de rest die daar nu zit vroegtijdig in het schoolsysteem niet genoeg zijn gemotiveerd en/of geen goede voorbeeld hebben gehad. Ze hebben iig niet hun kansen optimaal benut.
En ik ben er van overtuigd dat wanneer je aan mensen vraagt van wat ze liever voor hun naam hebben staan; drs of ing. (is een voorbeeld) dat men toch het drsje voor de naam wilt. Vergelijk het met: je hebt een lada (maar je kan geen Porsche veroorloven, hetzij door verkeerde keuzes in het verleden?) En je moet kiezen tussen een lada en een porsche. Ja. Inderdaad.
Daar draait het een beetje om. Iedereen op het MBO/HBO/WO, doe je ding.
DP
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:25 schreef zquing het volgende:
[..]
Waarom beseffen mensen niet dat inzet een even belangerijk deel is als intelligentie? Als je de benodigde inzet niet kan opbrengen, om welke reden dan ook, dan kan je 't gewoon niet. Niets met kansen benutten, ze kunnen 't niet.
maar liever een ir. dan drs.
Ik had het over toekomst perspectief.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Een studie betaalt helemaal niks, rukker
Lucht en ruimtevaart.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ah, oke. En L&R is? Ieder z'n kwaliteiten he, ik zou 't never nooit kunnen.Maargoed, betamensen kunnen dan vaak weer niet zo goed Nederlands.
Volledig mee eensquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:26 schreef Asgard het volgende:
[..]
![]()
Meeste mensen die het eerste jaar hun P op de Uni niet halen zijn ook gewoon mensen die te weinig tijd aan hun studie besteden.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:27 schreef zquing het volgende:
[..]
Lucht en ruimtevaart.
Ik toon dan ook respect voor mensen die de nederlandse taal goed machtig zijn, weinig mooier dan iemand die in volzinnen kan argumenteren. Wou dat ik dat goed kon
Je bent een voorbeeld voor velen, ga zo door.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:21 schreef Repeat het volgende:
Geen school man, geen baan man, ik ben een straatmarokkaan man.
Natuurlijk is inzet zeer belangrijk. Dat bedoelde ik ook met het punt dan sommige mensen harder meoten werken dan anderen om hetzelfde doel na te streven.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:25 schreef zquing het volgende:
[..]
Waarom beseffen mensen niet dat inzet een even belangerijk deel is als intelligentie? Als je de benodigde inzet niet kan opbrengen, om welke reden dan ook, dan kan je 't gewoon niet. Niets met kansen benutten, ze kunnen 't niet.
maar liever een ir. dan drs.
oude titelsquote:
Het mooie aan een studie is dat je 't zelf moet doen, als je zelf niet kan opbrenger om je in te zetten, dan gaat een studie 'm helaas niet worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:34 schreef DonPerignon het volgende:
[..]
Natuurlijk is inzet zeer belangrijk. Dat bedoelde ik ook met het punt dan sommige mensen harder meoten werken dan anderen om hetzelfde doel na te streven.
En wat je zegt over inzet opbrengen. Als men bijvoorbeeld thuis in een verre van ideale situatie verkeerd, dan kan ik wel begrijpen dat school op een lager pitje zit. Je moet ook gemotiveerd worden als kind. Ik geloof niet dat veel kinderen vanuit zichzelf gemotiveerd zijn. En er moet altijd een stok achter de deur zitten. Mijn ouders waren altijd zeer strikt, zij waren met alles betrokken (wanneer heb je tentamens/al geleerd/ moet je niet gaan leren etc.).
Als jij thuis zit en je ouders tonen geen interesse in je, dan geloof ik wel dt je een 'fuck-school' mentaliteit ontwikkeld, in de zin van dat het toch niet uitmaakt. Want als je iets goeds wil doen, wil je ook graag erkenning (en vooral van je ouders).
Ik ken een jongen die nu op het MBO zit, en qua intelligentie zit hij goed ( ik als WO'er, verbaas me nog wel eens hoe deze man dingen kan herinneren). Voorbeeldje, als we een film kijken, kan deze man bijna letterlijk dialogen opnoemen na de film. En ja, ik weet dat dit niet veel/alles zegt.
Wat ik met deze post wil zeggen is: alles heeft ook met kansen te maken, evenals het te maken heeft met (zelf)motivatie, betrokkenheid en intelligentie. Al deze factoren hebben invloed op wat je op school kan/wil presteren.
-- never mind --quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:14 schreef DonPerignon het volgende:
Mijn visie over dit onderwerp is dat ieder mens minimaal havo kan halen (hetzij makkelijk, hetzij door hard te blokken) en dat er een select groepje is dat echt op het MBO thuis hoort en de rest die daar nu zit vroegtijdig in het schoolsysteem niet genoeg zijn gemotiveerd en/of geen goede voorbeeld hebben gehad. Ze hebben iig niet hun kansen optimaal benut.
En ik ben er van overtuigd dat wanneer je aan mensen vraagt van wat ze liever voor hun naam hebben staan; drs of ing. (is een voorbeeld) dat men toch het drsje voor de naam wilt. Vergelijk het met: je hebt een lada (maar je kan geen Porsche veroorloven, hetzij door verkeerde keuzes in het verleden?) En je moet kiezen tussen een lada en een porsche. Ja. Inderdaad.
Daar draait het een beetje om. Iedereen op het MBO/HBO/WO, doe je ding.
DP
Ik kan me haast niet voorstellen dat er verder mensen zo dom zijn om enige negatieve emoties bij zichzelf op te laten roepen in deze lok-en-haptopics. Zelfs hbo'ers niet. Dus het antwoord is hoogstwaarschijnlijk 'ja'.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:24 schreef Quir het volgende:
Ben ik nou de enige die geïrriteerd raakt van beide partijen?
MBO!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat er verder mensen zo dom zijn om enige negatieve emoties bij zichzelf op te laten roepen in deze lok-en-haptopics. Zelfs hbo'ers niet. Dus het antwoord is hoogstwaarschijnlijk 'ja'.
Hoe heb jij het vwo gehaald?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:36 schreef zquing het volgende:
[..]
oude titels
MSc dan maar, hoewel MSc voor mij minder betekend dan een ir. titel aangezien sociale wetenschappen daar ook onder vallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |