Ja, ik snap waar je heen wil, maar ik heb nog niet gelezen wat de reden is dat ze op het spoor bleven. Daar kunnen meerdere verklaringen voor zijn, maar ik vermoed dat jij er al eentje vast hebt staanquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze niet meteen werden gegrepen door een trein, maar het kost maar 2 seconde om aan de andere kant te komen.
Dus in principe kunnen we stellen dat uitkijken naar treinen ongeveer 0,5 tot 1,5 seconde duurt + die 2 seconde sprinten en klimmen dan zitten we maar op 3,5 seconde dat het kost om tot de aanvallers te komen.
Vreemd.
2 seconden? Ik neem aan dat je het nu over de 'via het spoort' variant hebt? Want trap af - tunnel door - trap op, kost echt wel meer tijd dan 2 seconden, ben je al gauw halve minuut tot minuut aan kwijt, als je keihard sprint en niet bij een van beide trappen op je muil gaatquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bij Alexander ben je in 2 seconden wel aan de overkant als je rent. Hoezo?
ik sluit niks uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Of misschien was er op dat moment een ufo bezig met landen en hadden ze op die locatie een hologram uitgestraald, zodat die ufo niet zichtbaar kon worden en waardoor het ook onmogelijk was om te zien of er een trein aan kwam
Ik hoor iedereen welles nietes raaskallen op internet, maar er is nog helemaal niemand die over deze vragen heeft nagedacht.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, ik snap waar je heen wil, maar ik heb nog niet gelezen wat de reden is dat ze op het spoor bleven. Daar kunnen meerdere verklaringen voor zijn, maar ik vermoed dat jij er al eentje vast hebt staan
Ja, als ze de trap hadden genomen hadden we er geen topic over gemaakt lijkt mequote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
2 seconden? Ik neem aan dat je het nu over de 'via het spoort' variant hebt? Want trap af - tunnel door - trap op, kost echt wel meer tijd dan 2 seconden, ben je al gauw halve minuut tot minuut aan kwijt, als je keihard sprint en niet bij een van beide trappen op je muil gaat
Ik denk wel dat ze wel 3x nadenken om die marrokanen hier de schuld van te geven, los van of het juridisch kan of niet. Het gaat dan toch wel weer opgeblazen worden door alle media, en om een 'Gouda' effect te voorkomen, zullen ze dus echt wel even goed nadenken of dat het waard is...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:00 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als het juridisch onmogelijk is om ze te vervolgen, worden ze ook niet vervolgd. Dat lijkt me niets met maatschappelijke onrust te maken hebben.
Had me wel weer een paar uur van mn leven gescheeld wat ik nu al hier zitquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, als ze de trap hadden genomen hadden we er geen topic over gemaakt lijkt me
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat waard is?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze wel 3x nadenken om die marrokanen hier de schuld van te geven, los van of het juridisch kan of niet. Het gaat dan toch wel weer opgeblazen worden door alle media, en om een 'Gouda' effect te voorkomen, zullen ze dus echt wel even goed nadenken of dat het waard is...
Ik denk dat dat geen enkele rol speelt. De politie wil weten wat er is gebeurd en gaat echt niet denken van: oh jee, straks heeft dit die en die gevolgen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze wel 3x nadenken om die marrokanen hier de schuld van te geven, los van of het juridisch kan of niet. Het gaat dan toch wel weer opgeblazen worden door alle media, en om een 'Gouda' effect te voorkomen, zullen ze dus echt wel even goed nadenken of dat het waard is...
Er wordt in de berichtgeving gesproken over een grote groep personen die op het spoor aan het vechten was of in ieder geval aanwezig was. De meesten sprongen op tijd weg toen de trein eraan kwam.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze niet meteen werden gegrepen door een trein, maar het kost maar 2 seconde om aan de andere kant te komen.
Dus in principe kunnen we stellen dat uitkijken naar treinen ongeveer 0,5 tot 1,5 seconde duurt + die 2 seconde sprinten en klimmen dan zitten we maar op 3,5 seconde dat het kost om tot de aanvallers te komen.
Vreemd.
Ps hoeveel meter moet die trein met die snelheid bij jou minimaal vandaan zijn, zodat je er nog even snel voor bij kan oversteken?
Voor de niet rotterdammers, het ronde gebouw links naast de 'A'-tag van Google Maps is Outland, en het station ligt ongeveer bij het gebouw wat gevormd is als een X die op zn kant ligt, stukje rechts, en iets lager dan de tag van Maps dusquote:
De enige reden waarom er op het spoor gevochten zou kunnen worden is als de slachtoffers het spoor op gevlucht zijn en toen zijn ingehaald en daar geslagen zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:09 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Er wordt in de berichtgeving gesproken over een grote groep personen die op het spoor aan het vechten was of in ieder geval aanwezig was. De meesten sprongen op tijd weg toen de trein eraan kwam.
De poging tot vervolging van die marrokanen voor de dood van die jongen. Ze zullen er misschien doodslag of dood door schuld of iets van kunnen maken? Maar ik vraag me dus al ten zeerste af of dat juridisch mogelijk is, aangezien ze niet geduwd of iets zijn en eigenlijk 'vrijwillig' het spoor op doken.quote:
De bij het ongeluk betrokken personen kwamen juist op de vechtpartij af in plaats van dat ze probeerden te vluchten. Tenminste, volgens de berichtgeving.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De enige reden waarom er op het spoor gevochten zou kunnen worden is als de slachtoffers het spoor op gevlucht zijn en toen zijn ingehaald en daar geslagen zijn.
Dus hoe je het ook wendt of keert: dan kom je toch weer uit bij het verhaal dat die jongens wilden vluchten en toen onder een trein zijn gekomen.
Maar zo blijven mensen hun eigen verhalen maken en zeggen dat de politie nooit iets doet..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
De poging tot vervolging van die marrokanen voor de dood van die jongen. Ze zullen er misschien doodslag of dood door schuld of iets van kunnen maken? Maar ik vraag me dus al ten zeerste af of dat juridisch mogelijk is, aangezien ze niet geduwd of iets zijn en eigenlijk 'vrijwillig' het spoor op doken.
En ik bedoelde dus doordat zoiets waarschijnlijk al een zwakke zaak is, die wel veel media-coverage krijgt en stof doet opwaaien (zie nu al het HLN artikel in de OP, waarover over een 'Marrokaanse bende' word gesproken) zullen ze wellicht ervoor kiezen de moeite niet eens te nemen
Het blijft gewoon een heel vaag en vreemd verhaal met veel te veel vragen en openeinden. Er valt niks over te zeggen en daarom is het een ongekende schande dat er al meteen in het begin werd gesproken van een ongeluk.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:15 schreef QBZZ het volgende:
[..]
De bij het ongeluk betrokken personen kwamen juist op de vechtpartij af in plaats van dat ze probeerden te vluchten. Tenminste, volgens de berichtgeving.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het blijft gewoon een heel vaag en vreemd verhaal met veel te veel vragen en openeinden. Er valt niks over te zeggen en daarom is het een ongekende schande dat er al meteen in het begin werd gesproken van een ongeluk.
Er werd niet meteen geroepen dat het een ongeluk was. Dat gebeurde pas na een dag waarop tientallen getuigen zijn verhoord en de gebeurtenis zo goed mogelijk is gereconstrueerd.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het blijft gewoon een heel vaag en vreemd verhaal met veel te veel vragen en openeinden. Er valt niks over te zeggen en daarom is het een ongekende schande dat er al meteen in het begin werd gesproken van een ongeluk.
Laten we eerlijk wezen, bij > 99% van de incidenten waar marokkanen bij betrokken waren, waren de marokkanen altijd de schuldigen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
![]()
Gesproken door de user die er vanaf het begin af aan vanuit ging dat de jongens vluchtende slachtoffers waren van een Marokkaanse groep. En zelfs een OP maakt met een bericht 'Marokkaanse bende jaagt feestende jongens de dood in'.
Maar de vroege conclusies van een ander zijn een schande?
die 1% was de auto van meki, die door lonsdalers in de fik werd gezet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen, bij > 99% van de incidenten waar marokkanen bij betrokken waren, waren de marokkanen altijd de schuldigen.
Dus in deze situatie met veel te veel vragen en openeinden, verdienen onze broeders uiteraard het voordeel van de twijfel.
Het is ook ineens 10 minuten stil na mijn betoogquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die 1% was de auto van meki, die door lonsdalers in de fik werd gezet.
als ik ze toch eens te pakken krijg!
je vergeet de rellen die bij zulke stilletochten horen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is ook ineens 10 minuten stil na mijn betoog
Ik moet ook nog wel even toevoegen dat als de rollen waren omgedraaid en er dus twee marokkanen het slachtoffer waren geworden, dat er meteen kamervragen gesteld zouden worden door huilende politici, het gebeuren een racistisch moord genoemd zou worden en dat er stille tochten zouden zijn georganiseerd waarmee politici zouden meelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |