abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64574172
Wachten op het tweede streepje deel 125

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

06 januari bumbaloe (10-2008) NOD
10 januari Tierrr (10-2008) NOD
12 januari Mefke79 (07-2008) NOD
12 januari Hurminatore (06-2008) NOD
13 januari XXXKarinXXX (08-2008) NOD
13 januari Ciscostar (12-2008) NOD
14 januari Pure-Poison NOD
19 januari mijsje NOD
19 januari Takkembah NOD
24 januari Zigeunermeisje (12-2008) NOD
25 januari Fiemeeltje (01-2009) NOD
30 januari Vlindur (01-2008) NOD
30 januari prinseszondererwt NOD
03 februari Rubey (10-2008) NOD
07 februari Judes NOD

Beessie-Jen (12-2007)
missCMS
ymme (08-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 09-01-2009 12:37:07 ]
pi_64574185
Laatste posts uit vorige topic:
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:52 schreef Ciscostar het volgende:
Even een vraagje, ik heb sinds gisteren een opgeblazen gevoel(alsof ik heel veel gegeten heb, maar niks op heb) en ook erg last van steken en pijn in mijn onderbuik... nu heb ik een week of 4 geleden blaasontstekking gehad (zelf niks van gemerkt, was dat er per toeval achter is gekomen bij de dokter)

Nu kan het dus zijn dat die steken en pijn in de onderbuik komen van weer een blaasontstekking of misschien wat anders...maar geen idee wat. Komt iemand dit soort pijnen bekend voor?
Ga morgen een plasje brengen bij de dokter om te zien of het blaasontstekking is..

Maar snap sommige wel, je weet dat je nu pijn kan hebben vanwege eisprong/zwanger worden etc en stiekem hoop je dat ook wel... maar hou er erg rekening mee dat het een blaasontstekking is!

Morgen meteen vragen of antibiotica geen kwaad kan bij eventueel zwanger zijn/worden
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:38 schreef happyme28 het volgende:
Het zou van een eisprong kunnen komen gezien het moment in je cyclus. Zwangerschap is eigenlijk onmogelijk omdat je nog te kort na je ongi zit toch?

Het zou inderdaad van een blaasontsteking kunnen komen, dus goed dat je naar de dokter gaat.
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:20 schreef missCMS het volgende:
toen de laatste blaasontsteking had, kreeg ik pijn scheuten in mijn onderbuik wat doortrok naar achteren,
maar de ene blaasontsteking ( de pjn ervan dan ) is weer anders dan de andere...
hoop dat je morgen duidelijkheid hebt

zo net wer terug van mijn werk ( helaas moest ik werken met oud en nieuw)
en nu lekker genieten van een vrij weekend!
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 07:32 schreef Fiemeeltje het volgende:
Nou, hier netjes op tijd ongesteld geworden. Dat betekent dat we nu echt de eerste ronde in gaan. Vind het erg spannend worden nu, zit te twijfelen of niet alsnog maar zal gaan temperaturen of andere kaarten bij te houden, maar dat moet ik gewoon niet doen. Ik probeer toch altijd alles in mijn leven al te controleren en als het langer duurt kan ik altijd nog beginnen met dat soort dingen. Laten we het vooralsnog maar eens op de 'spontane' manier proberen.

Mijn nieuwe NOD is overigens 25 januari! Mag ik in het lijstje?

[ Bericht 33% gewijzigd door Fiemeeltje op 02-01-2009 07:55:11 ]
pi_64574689
Fiemeeltje, spannend. Ik zou geloof ik niet gelijk aan het temperaturen gaan. En ik hoop dat jullie gauw succes hebben!
Fake it till you make it...
pi_64574772
Fiemeltje, ik sluit me aan bij nijna.
Gewoon nog even wachten, tempen kan altijd nog.
bumba baloe, waar is die kleine clown?
pi_64575025
Nee temperaturen doen we nog niet hier, maar de neiging is er wel
Nu we eenmaal besloten hebben ervoor te gaan is de verleiding natuurlijk erg groot om direct álle mogelijkheden die er zijn om de kansen te vergroten uit te proberen. Maar zoals gezegd, eerst maar eens proberen of het spontaan allemaal gaat lukken. Als het wat langer duurt kan ik altijd nog hulpmiddelen gebruiken.

De vruchtbaarheidskalender heb ik trouwens wel uitgeprint liggen hier, wil natuurlijk wel weten wanneer een hartstochtelijke vrijpartij het beste uit zou komen
pi_64575082
Ik bedenk me net dat ik een NOD te melden heb: 30 januari. Mag ik in het lijstje erbij?

Fiemeeltje, nog even zonder gedoe proberen hoor. Daar zou ik voor tekenen, gewoon zwanger worden. Ik ben nu wel aan het temperaturen geslagen, ik hoop dat het het beoogde effect heeft.
pi_64575327
Kom net bij de dokter vandaan, geen blaasontstekking te zien nu.

Vanacht niet kunnen slapen, zoveel pijn en kan ook amper nog lopen.
De pijn zit vooral links, net ter hoogte van mijn heup en het trekt iets naar mijn rug, de asistente schrok beetje hoe slecht ik liep, dus meteen onderzoekje gedaan. Anders moest ik tussen 2 en 3 bellen voor uitslag.

Maar daar kwam nu dus niks uit, niks te zien. Ze zei dat het kan dat er wel een blaasontstekking is, maar nog niet zichtbaar is... (waarom dan wel zoveel pijn? )
Heb geen pijn met plassen of iets dergelijks, maar bij bewegen(verzitten van houding, draaien of bewegen in bed, hobbels in de weg wanneer ik auto rijdt, lopen)

Uitgelegt dat ik ook een opgeblazen gevoel had 31dec en 1 januari en dat we bezig zijn met baby maken en mijn eisprong de 31ste was... Opgeblazen gevoel en beetje pijn kon daar wel bij horen zei ze...maar krom lopen van de pijn?? Dat leek haar erg raar.

Moet nu dus in de gaten houden en als ik koorts krijg of het nog erger wordt en rugpijn, dan meteen weer bellen. Afgesproken dat ik maandag weer even urine inlever, misschien is het dan wel te zien!
Verder veel drinken en rustig aan doen

Nu maar weer me bed in, ben kapot (misschien 2 a 3 uur geslapen)
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_64575395
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 09:51 schreef Fiemeeltje het volgende:
Nee temperaturen doen we nog niet hier, maar de neiging is er wel
Nu we eenmaal besloten hebben ervoor te gaan is de verleiding natuurlijk erg groot om direct álle mogelijkheden die er zijn om de kansen te vergroten uit te proberen. Maar zoals gezegd, eerst maar eens proberen of het spontaan allemaal gaat lukken. Als het wat langer duurt kan ik altijd nog hulpmiddelen gebruiken.

De vruchtbaarheidskalender heb ik trouwens wel uitgeprint liggen hier, wil natuurlijk wel weten wanneer een hartstochtelijke vrijpartij het beste uit zou komen
was jij nog niet bezig dan?? Dacht echt dat je al (tijdje) bezig was namelijk
Succes in ieder geval
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_64575898
Rubey en Bumbaloe, al de kriebels?

Hier is het weer begonnen hoor, ik probeer zo om er niet aan te denken, maar sinds 3 dagen heb ik al ongi krampen en last links en rechts en rond mijn schaambeen en gevoelige borsten/tepels. Daarnaast vanaf weer slecht geslapen (terwijl ik altijd slaap als een roos) en was ik vanmorgen ineens misselijk.

Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik ongi wordt, maar het is zoooo lastig om er niet aan te denken. Vandaag is dag 29 en dat is de dag dat ik vorige cyclus ongesteld werd, dus als het eerst maar eens morgen is.

Mijn cyclus is al 4 maanden niet langer dan 32 dagen, maar voor mijn NOD ben ik uitgegaan van 34 dagen dus dan moet ik zeker veilig zitten dacht ik zo.

Ik hoop het zo....
pi_64576719
Ik hoop met je mee Happy!

Welkom nieuwe meiden!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_64577404
Ik hoop heel hard met je mee Happy!!! Jij zit hier ook al veel te lang!

Bumba, voor jou ook weer spannende dagen, hoe ist nu bij jou?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:09:40 #12
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_64577426
Ik trek het nog redelijk. Hoewel mijn tests mijn wel soms roepen. Het is 4 dagen voor NOD en met die testjes kun je al vanaf 4 dagen voor NOD testen dus....
Maargoed....
bumba baloe, waar is die kleine clown?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:21:37 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64577864
* Duim duim duim* voor happy en bumbaloe en Rubey en alle andere meiden
Ik wil dubbele streepjes zien

Ik wacht geduldig tot ik zelf mag gaan testen.
Mijn voorgevel doet pijn (maar dat is niet ongebruikelijk bij mij op dit punt in mijn cyclus)
pi_64577915
Spannend hier! Ik duim mee hoor Happy, bumba, asyniur en rubey!
pi_64578152
Oeh die tests schreeuwen je vast bijna tegemoed, zeer herkenbaar hoor

Ik hoop dat de komende weekjes snel gaan. hopelijk dan gauw duidelijkheid vanuit het ziekenhuis,ben zo verschrikkelijk benieuwd, ik hoop wel heel hard dat er iets uit dat afgenomen bloed tevoorschijn is gekomen, en dan met goede moed dit jaar in
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_64582826
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 10:19 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

was jij nog niet bezig dan?? Dacht echt dat je al (tijdje) bezig was namelijk
Succes in ieder geval
Nee hoor, officieel zijn we dus vandaag gestart. Ik was overigens wel al een poos gestopt met de pil, had nogal flink wat klachten van de vervanger van mijn vertrouwde pil en toen ik even gestopt was voelde ik mezelf zo goed dat ik niet meer ben begonnen. Ik weet dus wel hoe lang mijn gemiddelde cyclus is en hoef niet te 'ontpillen'.
pi_64585504
Dames, ik duim voor jullie hoor, de eerste streepjes van 2009 zijn jullie van harte gegund.

Mijn man heeft net de afspraak voor de spermatest gemaakt, hij mag de 15de alles inleveren. Komt goed uit, want mijn NOD is de 11 of 12de, dus die twee dagen onthouding komt dan wel goed. En verder schrijf ik hier nou gewoon vanalles in een excelsheetje. Kan ik mooi volgende maand kijken of ik weer hetzelfde voel. Kan ik me ook minder snel gek maken met allerlei symptomen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:53:23 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64585635
Spannend mefke!
Kunnen we samen hyperen
pi_64586791
Hier zijn de eerste tekenen van de menstruatie er alweer, helaas.... Iemand anders moet deze maand dus voor de streepjes zorgen!
Maandag bellen voor een afspraak bij de gyn om te kijken of we zo door kunnen of niet. Heb de laatste maand veel last van m'n buik gehad dus ben er niet helemaal gerust op...
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:19:46 #20
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64588641
Hè bah Rubey. Goed dat je de gyn gaat bellen. Pijn in de buikstreek is inderdaad iets om in de gaten te houden. Had ik voordat ik af was gevallen ook veel last van.

mefke, dat is inderdaad goed gepland. toch wel prettig als je dan weet hoe dat zit. wij vonden het wel een prettig idee te weten iig.

Ik weet niet wat het is, maar ik voel me vandaag zo gelukkig. ik barst van de energie (terwijl ik op oudejaarsavond nog doormoe was).
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:22:59 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64588788
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:31 schreef Rubey het volgende:
Hier zijn de eerste tekenen van de menstruatie er alweer, helaas.... Iemand anders moet deze maand dus voor de streepjes zorgen!
Maandag bellen voor een afspraak bij de gyn om te kijken of we zo door kunnen of niet. Heb de laatste maand veel last van m'n buik gehad dus ben er niet helemaal gerust op...

Balen zeg!
pi_64589041
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:31 schreef Rubey het volgende:
Jammer Rubey!! Bah, balen hoor
Zijn jullie al een tijdje bezig dan, omdat je naar de gyn wil gaan? Of bezoek je die sowieso al regelmatig?
pi_64589765
Poppejans, ik heb nog maar een eierstok door endometriose. Doordat ik nu met de pil gestopt ben (moet ik normaal gesproken doorslikken) loop ik nu een groter risico dat de endometriose terug komt. Ze gaan nu voor zover dat mogelijk is bekijken of de endometriose terug is en mijn eierstok bedreigt of niet.

Omdat de zwemmertjes van mijn vriend niet optimaal zijn en zo snel mogelijk zwanger worden voor mijn gezondheid belangrijk is, komen we eventueel eerder in aanmerking voor IUI. We zijn nu bezig sinds oktober.

BE kan je er van maken 03 februari Rubey (10-2008) NOD, alvast bedankt!
pi_64590208
Jemig Rubey, dat heb ik niet (of wel iets, half geloof ik) meegekregen zeg, dat is best heftig! wist eerlijk gezegd helemaal niet dat je ook via de natuurlijke weg met 1 eierstok zwanger kan raken, wat geweldig!
Zou toch het mooiste zijn dat dat zou gebeuren, lekker zonder medisch gebeuren zwanger!
Ben benieuwd wat de gyn jullie adviseert!
pi_64591099
Normaal gesproken maakt de ene maand de ene eierstok en de andere maand de andere eierstok een eitje. Als er een wordt verwijderd neemt de ander het over en produceert elke maand een eitje. Het scheelt wel iets in vruchtbaarheid maar het is niet een groot probleem gelukkig. Tijdens de operatie hebben ze gezien dat de overgebleven eierstok er goed uitzag en ik hoop dat dat nog steeds zo is!

Ik heb een hele aardige gyn met wie ik goed kan overleggen. We hebben afgesproken na 3 maanden proberen terug te komen voor een echo om te zien hoe het er voor staat. Als het even kan gaan we lekker op de natuurlijke weg verder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')