abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64646116
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hij schakelt al op bij 2/2100RPM, .. ehmmm.. met 3 een bocht nemen doet ie al te graag..
En?

Dat doe ik ook, dat wil prima.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:26:30 #102
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_64647546
Mijn allerergste was in een 'lijndienst busje' in Vietnam:
Een rit waar 3 uur voor stond werd in 1,5 uur gedaan. Inhaalmanouvres die gestart werden op momenten dat je al zou gaan gillen als je op dat moment zou afronden (en niet 1x, maar de godganse weg!) en verder icm het algemene verkeer in Vietnam...

Zelf heb ik ook wel eea aan blunders/foutjes:
- na 12 uur rijden in een bakwagen haalde ik een vrachtwagen in, terug naar rechts om er achter te komen dat de caravan voor me niet bepaald 80 a 90 reed. Ik vol in de ankers en uitwijken naar de vluchtstrook, de net ingehaalde vrachtwagen moest ook VOL in de ankers en kon uitwijken naar links. [sub]door mijn vermoeidheid zijn snelheid ( <60) volledig verkeerd ingeschat)
- Op de snelweg zo druk bezig zijn met de vraag of ik hier af moet, dat ik vergeet te kijken naar de afrit, waar dus een file bleek te staan. Vol in de ankers en wederom op de vluchtstrook tot stilstand gekomen. Naast de file.
- In een A6 180pk TDi met de kickdown de oprit op, invoegen met +/-150, direct naar links omdat er verderop 1 of 2 auto's reden, wordt ik direct rechts ingehaald door een hard remmende en bijna slingerende S60. Die S60 reed dus 180+ en had ik 'even gemist' in mijn spiegel....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_64647738
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:26 schreef Xtreem het volgende:

Zelf heb ik ook wel eea aan blunders/foutjes:
- na 12 uur rijden in een bakwagen haalde ik een vrachtwagen in, terug naar rechts om er achter te komen dat de caravan voor me niet bepaald 80 a 90 reed. Ik vol in de ankers en uitwijken naar de vluchtstrook, de net ingehaalde vrachtwagen moest ook VOL in de ankers en kon uitwijken naar links. [sub]door mijn vermoeidheid zijn snelheid ( <60) volledig verkeerd ingeschat)
- Op de snelweg zo druk bezig zijn met de vraag of ik hier af moet, dat ik vergeet te kijken naar de afrit, waar dus een file bleek te staan. Vol in de ankers en wederom op de vluchtstrook tot stilstand gekomen. Naast de file.
- In een A6 180pk TDi met de kickdown de oprit op, invoegen met +/-150, direct naar links omdat er verderop 1 of 2 auto's reden, wordt ik direct rechts ingehaald door een hard remmende en bijna slingerende S60. Die S60 reed dus 180+ en had ik 'even gemist' in mijn spiegel....
En dat noemt hij foutjes.
pi_64647785
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:31 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Vooral die laatste ook
pi_64647878
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:26 schreef Xtreem het volgende:
Mijn allerergste was in een 'lijndienst busje' in Vietnam:
Een rit waar 3 uur voor stond werd in 1,5 uur gedaan. Inhaalmanouvres die gestart werden op momenten dat je al zou gaan gillen als je op dat moment zou afronden (en niet 1x, maar de godganse weg!) en verder icm het algemene verkeer in Vietnam...
Ik heb een jaartje in Saudi-Arabia gewoond, daar kunnen ze er ook wat van

-bij het stoplicht op de rechterbaan gaan staan, maar toch linksaf slaan
-midden op de snelweg gewoon de kinderen op schoot zodat ze kunnen sturen
-op de snelweg even via de middenberm omkeren om te tanken bij dat ene tankstation

en zo kan ik nog wel uren doorgaan.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:38:10 #106
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_64647995
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:31 schreef RealZeus het volgende:

[..]

/blunders

Maar waar blijft jouw lijstje?

En Wombcat, waar blijft de jouwe?
Thucydides
pi_64648030
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:38 schreef Xtreem het volgende:

[..]

/blunders

Jouw slechte chauffeurs ervaringen
  zondag 4 januari 2009 @ 15:40:57 #108
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_64648116
quote:
Er vanuitgaande dat jij op je 18e je rijbewijs hebt gehaald, beweer je dus dat dit je enige fout/blunder is die je gemaakt hebt in 20 jaar rijden?
no offence, maar dat is volstrekt ongeloofwaardig.
Thucydides
pi_64648137
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:40 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Er vanuitgaande dat jij op je 18e je rijbewijs hebt gehaald, beweer je dus dat dit je enige fout/blunder is die je gemaakt hebt in 20 jaar rijden?
no offence, maar dat is volstrekt ongeloofwaardig.
Ik heb pas sinds 3 jaar mijn rijbewijs.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:42:40 #110
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_64648180
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb pas sinds 3 jaar mijn rijbewijs.
Dan nog heb je ongetwijfeld meer dan 1 fout gemaakt.
Thucydides
pi_64648286
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:42 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dan nog heb je ongetwijfeld meer dan 1 fout gemaakt.
Niets wat ook maar enigszins in de buurt komt bij de fouten die jij gepost hebt.
pi_64648359
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:38 schreef Xtreem het volgende:

[..]

/blunders

Op de vorige bladzijde.

Doorrijden als je moe bent is al dom maar die laatste blunder is echt van dat vertegenwoordigersgedrag,Dat vind ik echt een aso-ding en het is jammer dat er in die Volvo geen agenten zaten.
pi_64653180
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:48 schreef blup het volgende:

[..]

Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120.
Sommige zijn bijzonder snel, Sprinter 518CDI bv heeft 160pk, als hij leeg is trekt hij de gemiddelde auto er dik uit bij het stoplicht.
Ik rij als bijbaan ook met zo'n bakwagen. Als hij vol is haal ik ook de 140 wel. Als hij leeg is wordt het helemaal lachen. Achterwiel aandrijving maakt dat je af en toe gewoon driftend door de bocht gaat. Als je met 150+ langs komt denderen zie je mensen af en toe echt kijken. Doe dat laatste alleen als ik echt haast heb. Anders is 110/120 een mooie snelheid op snelweg.

Blunder met die bus: Door een straat rijden die schuin afloopt. Voor een huis stond stellage, maar doordat die straat afliep begon bus ook over te hellen. Gevolg een meters lange kras over zijkant.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_64654080
Was eigenlijk in Amerika. Jezelf in een canyon 'verdwaald' rijden en daar de nacht moeten doorbrengen tussen onweer/ regen/ storm/ floods. (geen bereik met telefoon en 3 uur van het dichtsbijzijnde dorp/weg).

De volgende ochtend de trail weer gevonden en je dan vastrijden in de modder (ook al reed ik 4x4).

Dat was de ergste/ engste nacht/ dag van me leven, dacht dat ik het niet zou overleven.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 5 januari 2009 @ 16:52:31 #115
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_64692129
Ik heb nog nooit door mijn schuld een aanrijding gehad (wel door de schuld van anderen helaas), maar ik heb wel eens de stommiteit gehad om een paaltje niet te zien. Ik reed achteruit een parkeervak uit, de weg op. Moest daarom dus een bocht van 90 graden maken. Het zag er allemaal goed uit, behalve dan dat paaltje die ik niet had gezien. Die zat toen in de zijkant van de auto

Waar ik zelf het meest door heb gezweet, was een keer dat ik op een dijk reed, binnen de bebouwde kom. Het was nog breed genoeg voor twee rijstroken, maar links daarvan was dus de diepte van de rivier, rechts van me was de dijk nog hoger met een hek erlangs. En op dat stuk weg, dacht een tegemoetkomende taxi dat zijn voorligger met 50km/u te langzaam reed en ging dus inhalen. Alleen, daar reed ik al en ik kon dus geen kant op. Uiteindelijk raakte hij me net niet, maar ik wil het niet weten hoe dichtbij het is geworden. Het enige wat ik kon doen was remmen, want die taxi gaf alleen nog maar meer gas
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_64721582
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:52 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En?

Dat doe ik ook, dat wil prima.
Ouwelul

Schakelen doe je waneer je merkt dat de motor soepel loopt, en ik vind dat ie bij 2000RPM niet soepel genoeg loopt om op te schakelen naar een hogere versnelling aangezien je dan in de 1xxxRPM komt..

en met 3 bocht? Hell noo..
Altijd 2!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:33:48 #117
78498 classpc
I don't like change
pi_64722405
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:08 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ouwelul

Schakelen doe je waneer je merkt dat de motor soepel loopt, en ik vind dat ie bij 2000RPM niet soepel genoeg loopt om op te schakelen naar een hogere versnelling aangezien je dan in de 1xxxRPM komt..

Altijd 2!
Helaas leren we dat wel bij de rijles om bij de 2000RPM over te schakelen.
Persoonlijk vind ik dat je het daarmee alleen maar moeilijker maakt omdat je bijna de hele tijd aan het schakelen bent.
30 in z'n 3, 50 in z'n 4, etc., etc.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_64722810
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:33 schreef classpc het volgende:

[..]

Helaas leren we dat wel bij de rijles om bij de 2000RPM over te schakelen.
Persoonlijk vind ik dat je het daarmee alleen maar moeilijker maakt omdat je bijna de hele tijd aan het schakelen bent.
30 in z'n 3, 50 in z'n 4, etc., etc.
dat klopt, maar 30 km zones wel in de 2, en 50km zones in de 3.., "Ook 80 doe je in de 5!" Ja daag! Ik moet van mijn instructeur pas bij de 100 in de 5 schakelen..

6 weken oude gechipte Bluemotion Golf V
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:07:12 #119
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_64723670
Een ex van mij durf ik ook niet meer in te stappen. Die raced echt met 60 langs door een 30 zone met rechts allemaal zijwegen die allemaal voorrang hebben. Ragt over snelheidsdrempels, hoekt auto's de bocht om, rijdt fietsers half omver etc.

Vreselijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:17:52 #120
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_64724031
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:07 schreef Metro2005 het volgende:
Een ex van mij durf ik ook niet meer in te stappen. Die raced echt met 60 langs door een 30 zone met rechts allemaal zijwegen die allemaal voorrang hebben. Ragt over snelheidsdrempels, hoekt auto's de bocht om, rijdt fietsers half omver etc.

Vreselijk.
En pogingen om er wat van te zeggen liepen uit op een sneer terug zeker?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:38:39 #121
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_64724703
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

En pogingen om er wat van te zeggen liepen uit op een sneer terug zeker?
nee, eerder een opmerking van een huh o niet gezien die zijwegen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_64725618
quote:

[..]

Ouwelul

Altijd 2!
Bij optrekken ga ik tot 2500 en dan schakel ik terug, als het een constante snelheid aanhouden is dan ga ik zo dicht mogelijk tegen de 1000 rpm aanzitten. Dan trekt hij wel niet op als ik het gas vloer, maar het verbruik is gewoon 3x niets. 50/u baantjes rijd ik 1 op 25, 70 rijd ik 1 op 20... Het terugschakelen zorgt er juist voor dat je nog iets te doen hebt, anders kan je direct een automaat kopen

Bochten neem ik vaak gewoon in 3de, maar ik heb dan ook geen turbogat waar ik persé boven moet blijven.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64735224
quote:

[..]

Ouwelul

Altijd 2!
Onzin, dat ligt helemaal aan de motorkarakteristiek en dat verschilt per auto.
pi_64735258
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

dat klopt, maar 30 km zones wel in de 2, en 50km zones in de 3.., "Ook 80 doe je in de 5!" Ja daag! Ik moet van mijn instructeur pas bij de 100 in de 5 schakelen..

6 weken oude gechipte Bluemotion Golf V
50 in de 3?

Ik ben geen vrouw.
pi_64735478
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:06 schreef RealZeus het volgende:

[..]

50 in de 3?

Ik ben geen vrouw.
50 is toch vrij ideaal om in 5de te gooien, dan verbruik je gewoon niets & hoor je je motor geen lawaai maken. 30 kan nog makkelijk in 4de...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')