Jij snapt er echt geen ene moer vanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen(niet zo'n combinatie, maar zo'n soort ding (die op de voorgrond dus)). Toen had ik ook wel zoiets van: mwoah, niet echt veilig'
Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen(niet zo'n combinatie, maar zo'n soort ding (die op de voorgrond dus)). Toen had ik ook wel zoiets van: mwoah, niet echt veilig'
Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
Sprinter is toch meer een bestelbusje dan zo'n bakwagen?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:48 schreef blup het volgende:
[..]
Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120.
Sommige zijn bijzonder snel, Sprinter 518CDI bv heeft 160pk, als hij leeg is trekt hij de gemiddelde auto er dik uit bij het stoplicht.
Je hebt er geen flikker verstand van. Zou de eigenaar zo hard rijden als na 40 jaar de vering 'op' zou zijn ? En bestaat er wellicht zoiets als onderhoud ?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar
Sorry hoor, maar wat een ontzettend stomme opmerking. De meeste DS-rijders laten, in tegenstelling tot het merendeel van de automobilisten, wél onderhoud aan hun auto uitvoeren.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar
Misschien wel, misschien niet, maar 160 in een 40 jaar oude auto lijkt me sowieso niet erg veilig, hoe goed de vering ook isquote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:05 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een ontzettend stomme opmerking. De meeste DS-rijders laten, in tegenstelling tot het merendeel van de automobilisten, wél onderhoud aan hun auto uitvoeren.
Vanuit de auto bekeken begint veiligheid met een goede wegligging (dus niet dat je auto plotseling een bocht maakt als je dat niet wilt of in een bocht juist rechtdoor gaat) en goede remmen. En die 2 dingen heeft een DS allebei. Sterker nog: bij de introductie van de DS zetten ze iemand achter het stuur en lieten die persoon met een aardige snelheid (60 km/u ofzo) het stuur loslaten. De auto reed netjes rechtdoor. Ook toen het wiel rechts voor opzettelijk over iets scherps reed en de band klapte (ik zeg dus: "klapte" en niet "leeg liep"!). Dat soort grappen doe je niet na met een moderne auto die een zogenaamd betere wegligging heeft. Denk ook maar eens aan de baby-benz die alleen met een berg electronica (die het door een foutje of een virus of whatever kan begeven) rechtop blijft staan.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet, maar 160 in een 40 jaar oude auto lijkt me sowieso niet erg veilig, hoe goed de vering ook is
Laten we het er maar op houden dat ik er niet 160 in zou gaan rijden en jij welquote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:34 schreef 2cv het volgende:
[..]
Vanuit de auto bekeken begint veiligheid met een goede wegligging (dus niet dat je auto plotseling een bocht maakt als je dat niet wilt of in een bocht juist rechtdoor gaat) en goede remmen. En die 2 dingen heeft een DS allebei. Sterker nog: bij de introductie van de DS zetten ze iemand achter het stuur en lieten die persoon met een aardige snelheid (60 km/u ofzo) het stuur loslaten. De auto reed netjes rechtdoor. Ook toen het wiel rechts voor opzettelijk over iets scherps reed en de band klapte (ik zeg dus: "klapte" en niet "leeg liep"!). Dat soort grappen doe je niet na met een moderne auto die een zogenaamd betere wegligging heeft. Denk ook maar eens aan de baby-benz die alleen met een berg electronica (die het door een foutje of een virus of whatever kan begeven) rechtop blijft staan.
Dat heb ik ook weer niet gezegd. Je moet er geen dingen bij fantaseren he.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:35 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat ik er niet 160 in zou gaan rijden en jij wel
het is niet voor niets dat die bakken destijds gebruikt werden voor overvallen. Een kennis van me rijdt met zo'n ding, daarmee knal je aan 100/u over een vluchtheuvel zonder dat je echt een serieuze schok krijgt in de auto. Zalige ophanging...quote:
hebben we wel hoor, alleen hebben we daar een mooie vlaamse naam voor, "de schouwing". Eerste 4 jaar moet je niet gaan, daarna jaarlijks. Ze controleren er toch vrij degelijk, en er gaan genoeg auto's vantussen (zefls voor vrij domme zaken). Bedrijfsvoertuigen moeten voor zover ik weet elke 6 maanden binnen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Een keer ben ik bijna achterin een afslaande personenwagen getettert met een praktisch nieuw demotrekker. De wagen in kwestie had geen enkel brandend remlicht, en dus merkte ik behoorlijk laat op dat hij op de rem ging. Was een belg, en het schijnt dat ze daar niet zoiets hebben als APK. Achja, waarom zou je ookDe ABS van de demotrekker werkte in ieder geval prima, en doordat ik naar rechts het verlaten fietsstrookje op kon sturen kon ik erger voorkomen. Ik heb 'm nog wel even voor allerlei minder mooie dingen uitgemaakt
Hmm, nou hij zal wel net aan de beurt geweest zijn danquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:19 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hebben we wel hoor, alleen hebben we daar een mooie vlaamse naam voor, "de schouwing". Eerste 4 jaar moet je niet gaan, daarna jaarlijks. Ze controleren er toch vrij degelijk, en er gaan genoeg auto's vantussen (zefls voor vrij domme zaken). Bedrijfsvoertuigen moeten voor zover ik weet elke 6 maanden binnen.
Ben je met de auto thuisgekomen?quote:Op zondag 4 januari 2009 02:16 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp![]()
Ben te aangeschoten om nu nog te reageren
Probeer eens een C5. Zelfde veersysteem, moderne auto. Ik klap ook met 50 over drempeltjes waar de meeste andere auto's met 30 al hun schokbrekers verliezenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
het is niet voor niets dat die bakken destijds gebruikt werden voor overvallen. Een kennis van me rijdt met zo'n ding, daarmee knal je aan 100/u over een vluchtheuvel zonder dat je echt een serieuze schok krijgt in de auto. Zalige ophanging...
Als daar nu nog een ietwat recente auto op zou gestaan hebben dan is t zéker een mooi ding.
Citoën heeft de vering wel wat stugger gemaakt dan vroeger. Dit om meer in de smaak te vallen bij leaserijders.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Probeer eens een C5. Zelfde veersysteem, moderne auto. Ik klap ook met 50 over drempeltjes waar de meeste andere auto's met 30 al hun schokbrekers verliezen
Jawel. Ik zeg ook 50 en geen 100 zoals in het voorbeeld aangehaald werdquote:Op zondag 4 januari 2009 11:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Citoën heeft de vering wel wat stugger gemaakt dan vroeger. Dit om meer in de smaak te vallen bij leaserijders.
Nét goed. Afsnijdende automobilistenquote:Op zondag 4 januari 2009 01:25 schreef Unit_731 het volgende:
-met de motor een spiegel van een auto afgereden omdat hij me bewust afsneed in de file - niet netjes maar op dat moment voelde het volkomen terecht
Ik zal nooit rijden als ik heb gedronken of stoned benquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |