abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 16:42:54 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64616612
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen (niet zo'n combinatie, maar zo'n soort ding (die op de voorgrond dus)). Toen had ik ook wel zoiets van: mwoah, niet echt veilig'

Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
Jij snapt er echt geen ene moer van

Zo'n 'vrachtauto' mag 120 en is niet begrensd. En met een DS kan je zeer comfortabel zeer snel rijden. Een DS wordt ook wel eens 'strijkijzer'genoemd omdat de vering de weg als het ware glad strijkt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:48:09 #77
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_64616762
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen (niet zo'n combinatie, maar zo'n soort ding (die op de voorgrond dus)). Toen had ik ook wel zoiets van: mwoah, niet echt veilig'

Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120.
Sommige zijn bijzonder snel, Sprinter 518CDI bv heeft 160pk, als hij leeg is trekt hij de gemiddelde auto er dik uit bij het stoplicht.
pi_64616827
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:48 schreef blup het volgende:

[..]

Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120.
Sommige zijn bijzonder snel, Sprinter 518CDI bv heeft 160pk, als hij leeg is trekt hij de gemiddelde auto er dik uit bij het stoplicht.
Sprinter is toch meer een bestelbusje dan zo'n bakwagen?
pi_64616853
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 17:58:54 #80
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64618928
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar
Je hebt er geen flikker verstand van. Zou de eigenaar zo hard rijden als na 40 jaar de vering 'op' zou zijn ? En bestaat er wellicht zoiets als onderhoud ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64619111
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar
Sorry hoor, maar wat een ontzettend stomme opmerking. De meeste DS-rijders laten, in tegenstelling tot het merendeel van de automobilisten, wél onderhoud aan hun auto uitvoeren.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_64620799
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:05 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat een ontzettend stomme opmerking. De meeste DS-rijders laten, in tegenstelling tot het merendeel van de automobilisten, wél onderhoud aan hun auto uitvoeren.
Misschien wel, misschien niet, maar 160 in een 40 jaar oude auto lijkt me sowieso niet erg veilig, hoe goed de vering ook is
pi_64620956
Een paar vrienden van me rijden wel als mongolen, ze hebben wel goed verkeersinzicht opzich en kunnen met hun auto omgaan, alleen ze rijden vaak te hard en soms net iets te onverantwoord. Jeweetwel, van die 20 jarige gasten die overal als sjonnies doorheen blazen .

Eentje bijvoorbeeld, rijd een bmw 530. Rij wel eens met hem mee, maar vervolgens rijd hij met 100 over de ringweg in de bebouwde kom en op de snelweg standaard naar de linker baan en 160+. Dan heb ik vaak zoiets van, als iemand die lang zn rijbewijs had dit deed, zou ik me nog enigzins veilig voelen, maar als je die net een jaartje hebt, lijkt het me niet zo'n goed idee.
De andere rijd ook ongeveer zo, alleen die tikt op de snelweg meestal wel even de 200 aan, verder ook 160+ enzo. Nouja, waarschijnlijk niet meer nadat ze hun eerste boete hebben gehad .
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 19:34:06 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64621810
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Misschien wel, misschien niet, maar 160 in een 40 jaar oude auto lijkt me sowieso niet erg veilig, hoe goed de vering ook is
Vanuit de auto bekeken begint veiligheid met een goede wegligging (dus niet dat je auto plotseling een bocht maakt als je dat niet wilt of in een bocht juist rechtdoor gaat) en goede remmen. En die 2 dingen heeft een DS allebei. Sterker nog: bij de introductie van de DS zetten ze iemand achter het stuur en lieten die persoon met een aardige snelheid (60 km/u ofzo) het stuur loslaten. De auto reed netjes rechtdoor. Ook toen het wiel rechts voor opzettelijk over iets scherps reed en de band klapte (ik zeg dus: "klapte" en niet "leeg liep"!). Dat soort grappen doe je niet na met een moderne auto die een zogenaamd betere wegligging heeft. Denk ook maar eens aan de baby-benz die alleen met een berg electronica (die het door een foutje of een virus of whatever kan begeven) rechtop blijft staan.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64621848
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:34 schreef 2cv het volgende:

[..]

Vanuit de auto bekeken begint veiligheid met een goede wegligging (dus niet dat je auto plotseling een bocht maakt als je dat niet wilt of in een bocht juist rechtdoor gaat) en goede remmen. En die 2 dingen heeft een DS allebei. Sterker nog: bij de introductie van de DS zetten ze iemand achter het stuur en lieten die persoon met een aardige snelheid (60 km/u ofzo) het stuur loslaten. De auto reed netjes rechtdoor. Ook toen het wiel rechts voor opzettelijk over iets scherps reed en de band klapte (ik zeg dus: "klapte" en niet "leeg liep"!). Dat soort grappen doe je niet na met een moderne auto die een zogenaamd betere wegligging heeft. Denk ook maar eens aan de baby-benz die alleen met een berg electronica (die het door een foutje of een virus of whatever kan begeven) rechtop blijft staan.
Laten we het er maar op houden dat ik er niet 160 in zou gaan rijden en jij wel
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 19:39:36 #86
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64622037
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:35 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat ik er niet 160 in zou gaan rijden en jij wel
Dat heb ik ook weer niet gezegd. Je moet er geen dingen bij fantaseren he.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64623126
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:34 schreef 2cv het volgende:

[..]
en die 2 dingen heeft een DS allebei.
het is niet voor niets dat die bakken destijds gebruikt werden voor overvallen. Een kennis van me rijdt met zo'n ding, daarmee knal je aan 100/u over een vluchtheuvel zonder dat je echt een serieuze schok krijgt in de auto. Zalige ophanging...

Als daar nu nog een ietwat recente auto op zou gestaan hebben dan is t zéker een mooi ding.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64623127
In Duisburg hebben ze 3 straten die allemaal Hochstrasse heten. En dus stond ik in de verkeerde, met een cityhoppertje. Handig, zo'n meesturende achteras. Alleen zwaait je kont dan wel ook een stuk meer uit, en dat kleine beetje ervaring met een vrachtwagen dat ik op dat moment had, was met een normale niet-meesturende 13.60m trailer. Resultaat: gloednieuwe Megane station aangetikt, met als gevolg een verfomfaaid achterscherm, kosten ¤3000. Kwam dus door gebrek aan ervaring en onbekendheid ter plaatse. Iets dergelijks sindsdien nooit meer meegemaakt.

Twee keer door een invoegende personenwagen gesneden. In beide gevallen hobbelde ik gewoon rechtdoor in de file, en frommelde zich de personenwagen er met relatief hoge snelheid vanuit de dode hoek aan de rechter kant er ineens tussen. In beide gevallen had ik ze amper aan kunnen zien komen, en in beide gevallen had ik ook geen schuld. Immers, die anderen veranderden van rijbaan en bovendien námen voorrang, terwijl ze die niet hadden. Had ik ze kunnen zien, dan had ik ze van harte voor willen laten gaan, alles voor de doorstroming. Dit was overigens voor de invoering van de dodehoekspiegel, en in beide gevallen in het buitenland (belgië en frankrijk).

Een keer ben ik bijna achterin een afslaande personenwagen getettert met een praktisch nieuw demotrekker. De wagen in kwestie had geen enkel brandend remlicht, en dus merkte ik behoorlijk laat op dat hij op de rem ging. Was een belg, en het schijnt dat ze daar niet zoiets hebben als APK. Achja, waarom zou je ook De ABS van de demotrekker werkte in ieder geval prima, en doordat ik naar rechts het verlaten fietsstrookje op kon sturen kon ik erger voorkomen. Ik heb 'm nog wel even voor allerlei minder mooie dingen uitgemaakt

Verder met personenwagens nooit gekke dingen meegemaakt eigenlijk
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_64623521
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Een keer ben ik bijna achterin een afslaande personenwagen getettert met een praktisch nieuw demotrekker. De wagen in kwestie had geen enkel brandend remlicht, en dus merkte ik behoorlijk laat op dat hij op de rem ging. Was een belg, en het schijnt dat ze daar niet zoiets hebben als APK. Achja, waarom zou je ook De ABS van de demotrekker werkte in ieder geval prima, en doordat ik naar rechts het verlaten fietsstrookje op kon sturen kon ik erger voorkomen. Ik heb 'm nog wel even voor allerlei minder mooie dingen uitgemaakt
hebben we wel hoor, alleen hebben we daar een mooie vlaamse naam voor, "de schouwing". Eerste 4 jaar moet je niet gaan, daarna jaarlijks. Ze controleren er toch vrij degelijk, en er gaan genoeg auto's vantussen (zefls voor vrij domme zaken). Bedrijfsvoertuigen moeten voor zover ik weet elke 6 maanden binnen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64624763
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:19 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hebben we wel hoor, alleen hebben we daar een mooie vlaamse naam voor, "de schouwing". Eerste 4 jaar moet je niet gaan, daarna jaarlijks. Ze controleren er toch vrij degelijk, en er gaan genoeg auto's vantussen (zefls voor vrij domme zaken). Bedrijfsvoertuigen moeten voor zover ik weet elke 6 maanden binnen.
Hmm, nou hij zal wel net aan de beurt geweest zijn dan Was op de weg van Knokke naar Sluis, weet niet of je dat wat zegt verder

Edit: in Frankrijk hebben ze dus geen keuring, dat was het
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_64631812
Ik zat een keer bij iemand in de auto die geen kilometer harder rijdt dan de maximum snelheid en die zweert bij cruise control, zelfs op de invoegstrook. Zelfs bij het inhalen gaat de voet niet op het gas, zodat het inhalen van een auto die 119 km/h rijdt ongeveer 3 minuten duurt (en dan eerst de auto tot op een halve meter naderen en dan pas naar links). Klinkt allemaal niet zo erg, maar ik zit me dan echt op te vreten en moet me inhouden om niet 'geef godverdomme eens gas!' te roepen.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_64634797
Eigen ervaringen

-bij uitparkeren op school een kras op auto van een leraar gemaakt - niks van gezegd
-met de laadklep van een vrachtwagen een hoek uit een gebouw gereden, wilde ff stukkie naar achter terwijl de klep nog openstond - oeps. Schadeformulier ingevuld en nooit meer wat van gehoord (die formulieren hadden ze standaard bij het transportbedrijf en er werden lijsten gepubliceerd wie de meeste schade in euro's reed.
-paar keer hard in de remmen vanwege plotselinge files of trage invoegers - nooit wat geraakt
-met de motor een spiegel van een auto afgereden omdat hij me bewust afsneed in de file - niet netjes maar op dat moment voelde het volkomen terecht

Andermans ervaringen

-bij iemand in de auto zitten die op de snelweg eerst stuurt, dan knippert en dan pas kijkt - erg angstig
-taxi die 140 rijdt binnen de bebouwde kom - ook erg angstig
-buschauffeur die het gevoel mist in z'n rempedaal en bij elke remactie de passagiers een whiplash bezorgt - vooral erg irritant
Death is just another state of mind.
pi_64636001
tvp
Ben te aangeschoten om nu nog te reageren
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_64639320
quote:
Op zondag 4 januari 2009 02:16 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp
Ben te aangeschoten om nu nog te reageren
Ben je met de auto thuisgekomen?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  zondag 4 januari 2009 @ 11:13:25 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64639777
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

het is niet voor niets dat die bakken destijds gebruikt werden voor overvallen. Een kennis van me rijdt met zo'n ding, daarmee knal je aan 100/u over een vluchtheuvel zonder dat je echt een serieuze schok krijgt in de auto. Zalige ophanging...

Als daar nu nog een ietwat recente auto op zou gestaan hebben dan is t zéker een mooi ding.
Probeer eens een C5. Zelfde veersysteem, moderne auto. Ik klap ook met 50 over drempeltjes waar de meeste andere auto's met 30 al hun schokbrekers verliezen
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64639793
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Probeer eens een C5. Zelfde veersysteem, moderne auto. Ik klap ook met 50 over drempeltjes waar de meeste andere auto's met 30 al hun schokbrekers verliezen
Citoën heeft de vering wel wat stugger gemaakt dan vroeger. Dit om meer in de smaak te vallen bij leaserijders.
  zondag 4 januari 2009 @ 11:16:02 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64639822
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Citoën heeft de vering wel wat stugger gemaakt dan vroeger. Dit om meer in de smaak te vallen bij leaserijders.
Jawel. Ik zeg ook 50 en geen 100 zoals in het voorbeeld aangehaald werd
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64642199
Luxemburg, taxi vanaf het vliegveld.
Buiten stond een hele rij met moderne taxi's. Wij lopen naar een splinternieuwe Toyota Avensis taxi die vooraan in de rij staat. Wijst die bestuurder van deze taxi naar de overkant van de weg, naar een taxi die er blijkbaar toch net al iets langer stond. Hij wees echt zo van "Succes jongens "

Die taxi was een oude witte Skoda Octavia met 6ton op de teller, deuken, hele stapel boeken en atlassen op het dashboard/voorstoel. 3 carkits en een navigatiesysteem op de vooruit. Ging die gast 180 over de snelweg, 150 op een autoweg, toeterend inhalen, schelden op andere weggebruikers. Zat daar niet echt op mijn gemak achterin...
.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:56:32 #99
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64644014
quote:
Op zondag 4 januari 2009 01:25 schreef Unit_731 het volgende:

-met de motor een spiegel van een auto afgereden omdat hij me bewust afsneed in de file - niet netjes maar op dat moment voelde het volkomen terecht
Nét goed. Afsnijdende automobilisten
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_64644177
quote:
Op zondag 4 januari 2009 10:37 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Ben je met de auto thuisgekomen?
Ik zal nooit rijden als ik heb gedronken of stoned ben

Maar slechtste chaufeur is niet per definitie iemand te snel of vlot rijd, maar ook iemand die gewoon kk traag rijd en zo zuinig mogenlijk rijdt..
Net als mijn vader
Hij schakelt al op bij 2/2100RPM, rijd met gemak 40 in zijn 4.. ehmmm.. met 3 een bocht nemen doet ie al te graag..
als hij ziet dat hij na 10/20 meter moet afremmen voor een drempel, schakelt hij nog eventjes door naar de 3/4 endan weer terug naar de 2.. Over een lange drempel bij bijv. kruisingen schakelt hij weer op, en op het moment dat ie moet afremmen schakelt hij weer terug naar de 2..

ehm,, inhaalmaneuvres doet hij simpel in de zelfde versnelling, en schakelt ook eens netjes op bij 2500rpm terwijl ik in mijn broek schijt dat we het niet halen met zo weinig toeren..

Voordeel is wel weer dat we met 15 euro LPG (a 41ct. per liter/35L) ca. 400/410KM maken.. (Tank nooit opgereden).
Nadeel is dat als ik een parkeergarage wil uitrijden in de 2 en ik geef plankgas om de aanzuig geluid te horen door de geopende filter, dat de koppeling een beetje begint te slippen
Mijn Cheap Ass Filter (Wel K&N ):
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')