Alles tegelijk? Wat zal dat een teringherrie geven zegquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:54 schreef Dagoduck het volgende:
Weet iemand een software om van een aantal bestanden een .m3u bestand te maken zodat ik ze allemaal tegelijk kan afspelen?
quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:18 schreef glasbak het volgende:
[..]
Alles tegelijk? Wat zal dat een teringherrie geven zeg
Met muziekquote:
Een m3u is gewoon een textfile met daarin de filenames van de mp3's in je playlist.quote:
Doe eens voorbeeld dan?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:45 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Een m3u is gewoon een textfile met daarin de filenames van de mp3's in je playlist.
quote:101-sash-encore_une_fois-ute.mp3
102-sash-ecuador-ute.mp3
103-sash-stay-ute.mp3
104-sash-la_primavera-ute.mp3
105-sash-mysterious_times-ute.mp3
106-sash-move_mania-ute.mp3
107-sash-colour_the_world-ute.mp3
108-sash-adelante-ute.mp3
109-sash-just_around_the_hill__dance_radio_edit-ute.mp3
110-sash-with_my_own_eyes-ute.mp3
111-sash-ganbareth-ute.mp3
112-sash-run-ute.mp3
113-sash-i_believe-ute.mp3
114-sash-its_my_life-ute.mp3
115-sash-raindrops__kindervater_edit-ute.mp3
116-sash-raindrops__fonzerelli_re_work-ute.mp3
117-sash-just_around_the_hill-ute.mp3
201-sash-ecuador__joan_reyes_remix-ute.mp3
202-sash-ecuador__will_bailey_and_calvertron_remix-ute.mp3
203-sash-ecuador__bad_behaviour_remix-ute.mp3
204-sash-stay__cedric_gervais_vocal_remix-ute.mp3
205-sash-stay__fonzerelli_re_work-ute.mp3
206-sash-stay__bass_slammers_remix-ute.mp3
207-sash-la_primavera__static_shokx_remix-ute.mp3
208-sash-la_primavera__twockers_popcorn_remix-ute.mp3
209-sash-la_primavera__3style_remix-ute.mp3
210-sash-mysterious_times__7th_heaven_remix-ute.mp3
211-sash-mysterious_times__spencer_and_hill_remix-ute.mp3
212-sash-mysterious_times__sound_selektaz_club_mix-ute.mp3
Ik dacht dat je allerlij software nodig hadquote:
Heb je nog steeds want zonder notepad.exe kom je nog niet ver..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik dacht dat je allerlij software nodig had
Dat doe je natuurlijk niet, je route gewoon de output van een list command naar je m3u-file.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:20 schreef glasbak het volgende:
[..]
Trouwens, heb jij zin om al die bestandsnamen exact over te typen? Ik niet!
Ik doe wat?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat doe je natuurlijk niet, je route gewoon de output van een list command naar je m3u-file.
quote:
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
je route gewoon de output van een list command naar je m3u-file.
Je print een lijst met mp3'tjes die je in je playlist wilt hebben met een list command en zorgt ervoor dat deze output in een bestandje terecht komt. In DOS/Windows bijvoorbeeld zo:quote:
1 |
1 |
Waar doe ik dat invoeren danquote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je print een lijst met mp3'tjes die je in je playlist wilt hebben met een list command en zorgt ervoor dat deze output in een bestandje terecht komt. In DOS/Windows bijvoorbeeld zo:
[ code verwijderd ]
Zo worden alle MP3-files in de map C:\mp3\ in een m3u-file gezet die lijst.m3u heet en ook in C:\mp3\ staat.
Dit is echt basiskennis hoor, dat zou iedereen moeten kunnen. Je gaat toch niet iets met de hand doen wat je ook kunt automatiseren? Daar heb je juist die computer voor!
Dat soort commentaar heb ik lekker veel aan ..quote:
De commandline. In Windows kom je daar door op Start te klikken, voor Run/Uitvoeren te kiezen en dan in te voeren "cmd" (zonder de quotes).quote:
nee niet echt, maar als je nou cmd of msdos zij inplaats van command listquote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De commandline. In Windows kom je daar door op Start te klikken, voor Run/Uitvoeren te kiezen en dan in te voeren "cmd" (zonder de quotes).
[ afbeelding ]
De meeste Unix-achtige OS'en hebben een programma aan boord die als terminal emulator dient om dingen op de commandline in te voeren, zoals Terminal.app in Mac OS X.
[ afbeelding ]
Heb je gisteren voor het eerst een computer gekocht ofzo?
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Ik doe wat?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:06 schreef Tijn het volgende:
Je kunt ook door middel van het cd commando naar de goede map gaan waar je MP3'tjes staan binnen de command prompt. Dan hoef je al die directory-namen er niet bij te zetten en kun je simpelweg dit doen:
[ code verwijderd ]
bij een m3u staan de mp3 bestanden toch in dezelfde map, dan hoef je hem toch niet de splitten?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:10 schreef InTrePidIvity het volgende:
Zijn er ook programma's die je kan gebruiken om een MP3-bestand (bijvoorbeeld een album, waar alle nummers aan elkaar zitten) te splitten aan de hand van een m3u? Of wellicht aan de hand van iets anders?
Ja, dat is iets voor de volgende keerquote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik doe wat?
cd commando![]()
ik ga slapen
ik benquote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is iets voor de volgende keer
Soms "koop" ik wel eens een album (vaak bij mix-cd's), waar de hele cd gewoon één MP3-bestand is. Vaak zit er dan wel een ander bestandje bij, of .m3u of .bin/.cue, dat weet ik niet zeker, maar daarin zit wel de precieze volgorde en duur van nummers. Dat moet vast te gebruiken zijn om dat MP3-bestand mee te splitsen...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
bij een m3u staan de mp3 bestanden toch in dezelfde map, dan hoef je hem toch niet de splitten?
en anders open je hem in kladblok en haal je de namen van de mp3'tjes die je niet wil eruit
Dat is een cuesheet. Heel wat anders dan een M3U-file.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:23 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Soms "koop" ik wel eens een album (vaak bij mix-cd's), waar de hele cd gewoon één MP3-bestand is. Vaak zit er dan wel een ander bestandje bij, of .m3u of .bin/.cue, dat weet ik niet zeker, maar daarin zit wel de precieze volgorde en duur van nummers. Dat moet vast te gebruiken zijn om dat MP3-bestand mee te splitsen...
Ik haal ze nog wel eens door de warquote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is een cuesheet. Heel wat anders dan een M3U-file.
hij wel hij doet muziek technologie dus met mp3'tjes enzoquote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:38 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik haal ze nog wel eens door de war
Weet je daar ook wat van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |