Klinkt leukquote:met authentiek historisch beeldmateriaal van de 100-jarige Friese Elfstedentocht. Met diverse collecties gevonden historisch beeld en geluid. Deels zijn dit de officiële beelden zoals door Polygoon, de NTS en de NOS zijn vastgelegd. Daarnaast zijn tal van nooit eerder vertoonde beelden van amateurfilmers te zien
Schitterend ditquote:
quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:35 schreef tong80 het volgende:
Mooi dat ze de tocht van 63 als rode draad hebben
Met vier legendarische namen in de kopgroep.
Als je die beelden ziet: die sneeuw, die wind: alsof je ergens in Scandinavie zitquote:Op donderdag 1 januari 2009 22:35 schreef tong80 het volgende:
Mooi dat ze de tocht van 63 als rode draad hebben
Niet vreemd dat men blij was in de jaren 80 dat ie eindelijk weer werd gereden.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
Als je die beelden ziet: die sneeuw, die wind: alsof je ergens in Scandinavie zit
jazeker. Na 1979 dacht ik dat het nooit meer zou gebeuren....quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niet vreemd dat men blij was in de jaren 80 dat ie eindelijk weer werd gereden.
In '96 en '97 heb ik daar met de basisschool een schaatswedstrijd gehad. Bij de waterpoort en over de halve Geeuw stonden 11 stempelposten.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:24 schreef Againzender het volgende:
Dat oude fragent net, voor de waterpoort bij Sneek. Heb daar zo vaak met een boot gelegen. Zou daar zou graag eens schaatsen
dat waren ook prima wintersquote:Op donderdag 1 januari 2009 22:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In '96 en '97 heb ik daar met de basisschool een schaatswedstrijd gehad. Bij de waterpoort en over de halve Geeuw stonden 11 stempelposten.
Hij was wel een boost voor de spruitjesindustrie!quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:25 schreef tong80 het volgende:
Ik kende heel die Henk Angenent niet.
Was ook achteraf de slechtste winnaar die je je kon wensen.
Saaier bestaat niet.
Maar wel blij dat Hulebos niet won
Ik heb in een ander programma, denk dat dat alleen over de tocht van 1963 ging, nog een uitgebreider verhaal van Henk Gemser gehoord. Toen ik dat hoorde had ik echt iets van: zoiets zou tegenwoordig gewoon afgelast worden, levensgevaarlijk!quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:29 schreef Remzz het volgende:
Heel erg mooi, die tocht van '63 wat een helden
Je kon het ook haast geen schaatsen meer noemen het was gewoon lopenquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik heb in een ander programma, denk dat dat alleen over de tocht van 1963 ging, nog een uitgebreider verhaal van Henk Gemser gehoord. Toen ik dat hoorde had ik echt iets van: zoiets zou tegenwoordig gewoon afgelast worden, levensgevaarlijk!
Daarom enorm zuur dat men in 1987 de zekere Elfstedentocht aflaste met een prima ijsvloer, omdat er 3 km Blikvaart met 1963-achtig ijs was.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:35 schreef Remzz het volgende:
Je kon het ook haast geen schaatsen meer noemen het was gewoon lopen
Jammer dat ik die link niet eerder heb gezien, weet je misschien of het nog ergens online te zien is (of herhaald wordt op die zender)?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:58 schreef MilaNL het volgende:
T gaat nog een tijdje door op /geschiedenis:
Live Stream
Uitzendinggemist.:)quote:
Ik herken Angenent juist als de nuchtere boer die won, terwijl hulschebos trots allemaal elfstedentocht liedjes ging zingen, terwijl hij niet gewonnen hadquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:25 schreef tong80 het volgende:
Ik kende heel die Henk Angenent niet.
Was ook achteraf de slechtste winnaar die je je kon wensen.
Saaier bestaat niet.
Maar wel blij dat Hulebos niet won
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |