Dan moeten de Palestijnen geen bingoavonden organiseren in het militair commandocentrum, want datquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:53 schreef Chadi het volgende:
Je komt hier de meest waanzinnige beredeneringen tegen om deze gruwelijke aanslagen van Israel op burgers goed te lullen.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan moeten de Palestijnen geen bingoavonden organiseren in het militair commandocentrum, want dat
wordt aangevallen. Dan krijg je veel burgerslachtoffers, wat vervolgens als argument wordt gebruikt
om de barbaarsheid van Israel aan te tonen. Het is werkelijk schandalig.
Denk je dat ik mij dat niet in kan denken? Denk je nu heus dat ik alles goed praat? Maar jij doet dit aan de andere kant weer wel. Wat verwacht je nu. Dat Israël niet had moeten happen ben ik met je eens. Dat ze hadden moeten praten over teruggave van land tegen een overtuigend bestand dat er geen raketten meer op Israël zou vallen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Ga jij dan al die trauma's horen van al die Palestijnen die onder vuur zitten die een week niet kunnen slapen ?? die maandenlang achter elkaar geen voedsel meer kreeg ??
Er zijn geen bingoavondenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan moeten de Palestijnen geen bingoavonden organiseren in het militair commandocentrum, want dat
wordt aangevallen. Dan krijg je veel burgerslachtoffers, wat vervolgens als argument wordt gebruikt
en raketten afschieten naar joden met de intentie angst, verderf en dood te zaaien is halal?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Er zijn geen bingoavonden
het is dicht bevolkt en daarom komen veel burgersslachtoffers
MOORD is Haram in de Islaam.
Wat een zeldzame omkering van waarden.quote:
Ik verwacht van Israel geen voedselquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:05 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Denk je dat ik mij dat niet in kan denken? Denk je nu heus dat ik alles goed praat? Maar jij doet dit aan de andere kant weer wel. Wat verwacht je nu. Dat Israël niet had moeten happen ben ik met je eens. Dat ze hadden moeten praten over teruggave van land tegen een overtuigend bestand dat er geen raketten meer op Israël zou vallen.
Helemaal mee eens. Dat de kinderen weer eens moeten boeten sta ik ook niet achter, maar waarom van Israël voedsel verwachten, terwijl je het land met inwoners haat? Waarom het geld niet omzetten in bruggen met andere landen i.pv wapens te kopen? Waarom perse afhankelijk willen blijven van Israël?
Ja, wanneer ik het voor het zeggen had was Israël ook weer achter zijn grenzen gegaan en had ik geëist dat hamas ophield met die beschietingen. En had ik ook van ze geëist dat ze of de zakelijke betrekkingen met andere landen gingen aanhalen of kappen met oproepen tot haat tegen Israël en dan zakendoen met Israël, maar niet gaan eisen van Israël wanneer je maar bkijft oproepen tot haat tegen het land waarvan je wel verzorging verwacht.
Ik snap trouwens nog steeds niet dat de route voor hulp (en dan heb ik het niet over wapens) niet via Egypte kan.
In dit geval hebben toch echt beiden schuld. En dan heb ik het nog niet eens alleen over de raketbeschietingen, of het bouwen op bezet gebied etc etc.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:53 schreef Chadi het volgende:
Je komt hier de meest waanzinnige beredeneringen tegen om deze gruwelijke aanslagen van Israel op burgers goed te lullen.
Lul niet zo dom vent.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als ik dit zo hoor, ben jij ook niet blij met deze acties. Dat is alvast een begin.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:05 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Denk je dat ik mij dat niet in kan denken? Denk je nu heus dat ik alles goed praat? Maar jij doet dit aan de andere kant weer wel. Wat verwacht je nu. Dat Israël niet had moeten happen ben ik met je eens. Dat ze hadden moeten praten over teruggave van land tegen een overtuigend bestand dat er geen raketten meer op Israël zou vallen.
Helemaal mee eens. Dat de kinderen weer eens moeten boeten sta ik ook niet achter, maar waarom van Israël voedsel verwachten, terwijl je het land met inwoners haat? Waarom het geld niet omzetten in bruggen met andere landen i.pv wapens te kopen? Waarom perse afhankelijk willen blijven van Israël?
Ja, wanneer ik het voor het zeggen had was Israël ook weer achter zijn grenzen gegaan en had ik geëist dat hamas ophield met die beschietingen. En had ik ook van ze geëist dat ze of de zakelijke betrekkingen met andere landen gingen aanhalen of kappen met oproepen tot haat tegen Israël en dan zakendoen met Israël, maar niet gaan eisen van Israël wanneer je maar bkijft oproepen tot haat tegen het land waarvan je wel verzorging verwacht.
Ik snap trouwens nog steeds niet dat de route voor hulp (en dan heb ik het niet over wapens) niet via Egypte kan.
Jij hebt niets te verwachten Net als ik. Wij leven niet in die ellende.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik verwacht van Israel geen voedsel
maar Israel weigert alle voedsel van UN en donateurs door te laten door naar Gaza. en daar heb ik het over.
Ja, en dat snap ik dan weer niet (dat laatste) want Israël moet gewoon samen met Egypte controles uitvoeren. Met een sterk wisselende dienst van de politie voorkom je corruptie zodat door een insider toch nog wapens gesmokkeld kunnen worden (ja, ik vertrouw geen mens in oorlogstijd) Dus die VN goederen hadden doorgang moeten vinden, maar ook daarin vind ik het weer vreemd dat alleen Israël wordt genoemd, want het is de grens van Egypte. Dat is net zoiets als alleen de man of alleen een vrouw verachten wanneer ze allebei vreemd zijn gegaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als ik dit zo hoor, ben jij ook niet blij met deze acties. Dat is alvast een begin.
En je stelt terechte vragen aan Hamas.
Toch wat aantekeningen.
Naar ik hier vernam, is het voedsel niet van Israel afkomstig, maar van de VN.
En het was Israel dat de halfafgebouwde haven (Nederlands geld) zonder enige aanleiding platbulldozerde.
En naar wat ik hier op FOK! leerde: de grensovergang met Egypte is gesloten door Egypte op bevel van Israel.
Zo, dat heb je goed gezegd!quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou op? De Palestijnen zijn van hun land verjaagd en hun huizen zijn ingepikt omdat de Joodse gemeenschap honderdduizenden Joden van over de hele wereld is gaan importeren. Je gaat toch ook niet alle Limburgers wegjagen omdat de Limburgers al een heel stuk Belgie hebben?
[..]
Het probleem is dat de Joden zich als het Herrenvolk beschouwen en hun staatsidee is gebaseerd op het recht dat zij van god hebben gekregen om zich daar te vestigen. Met zijn allen. Natuurlijk zijn er kwesties als je de weinige vruchtbare grond met twee verschillende volkeren moet delen, maar de Palestijen halen geen miljoenen buitenlanders daar heen waar de Joden dan voor moeten wijken zodat ze hun huizen kant en klaar kunnen innemen.
[..]
Jawel, dat is precies wat er gebeurd is. Dat enkele tienduizenden Joden woonden doet daar niet aan af. Het probleem ontstond met het Zionisme begin 20e eeuw (tevens een oplossing voor "het Jodenprobleem" wat ook GB meende te hebben) en dat is een enorm probleem geworden met de afloop van WOII.
[..]
Een volk kan ook niet tolereren dat je van je land wordt verjaagd en dat je wordt onderdrukt, dan moet maar schieten op de onderdrukkers.
[..]
Of je ziet a la Margaret Thatcher als een misdaad binnen een gezagsgebied, en dan pak je de misdadigers, of je ziet het als een oorlog, en dan schiet je op de strijders en doe je alles om de burgerbevolking te sparen. Niemand neemt Israel kwalijk dat ze schieten op twee mensen met een raketwerper.
Of je laat de beschaving los, en behandelt het hele volk als untermenschen die moeten verdwijnen, waarbij de effectiviteit van de methode als enige telt. Dat is wat Israel doet. Qua manier van oorlog voeren horen ze dan dus niet bij de beschaafde landen, maar zitten ze in de klasse van de taliban, Congolese milties, Nazi's etc. Dat is hun keuze, die kunnen ze maken vanwege de krachtsverhoudingen, het schuldgevoel in Europa en de strategische waarde van Israel. Dat maakt echter ook dat ze het heel anders zouden kunnen doen.
Er zijn al genoeg onbeschaafde landen, dus is er geen reden om Israel te steunen en zelfs te helpen bij het onbeschaafd zijn.
Het is sowieso een vreemd verhaal,want waarom zou de grens tussen Gaza en Egypte ook een zaak zijn van Israel? Toch meent dat land daar zeggenschap over te hebben.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:26 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ja, en dat snap ik dan weer niet (dat laatste) want Israël moet gewoon samen met Egypte controles uitvoeren. Met een sterk wisselende dienst van de politie voorkom je corruptie zodat door een insider toch nog wapens gesmokkeld kunnen worden (ja, ik vertrouw geen mens in oorlogstijd) Dus die VN goederen hadden doorgang moeten vinden, maar ook daarin vind ik het weer vreemd dat alleen Israël wordt genoemd, want het is de grens van Egypte. Dat is net zoiets als alleen de man of alleen een vrouw verachten wanneer ze allebei vreemd zijn gegaan.
Ik weet zo trouwens niet of het wel of niet zonder reden was dat die halfafgebouwde haven is platgewalst. Ik neem nl van beide kanten niet zomaar wat aan.
Tja, omdat het in je straatje is hè?quote:
Neequote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:44 schreef capricia het volgende:
Heeft Hamas nu eigenlijk de staat Israel ansich al wel erkend?
Ja inderdaad! Dat zeg ik toch!quote:
Twee heel verschillende zaken: de geschiedenis van het gebied en de dagelijkse realiteit.quote:Weltschmerz gaat keer op keer voorbij aan de geschiedenis van het gebied en dat je in godesnaam iets moet doen als je burgers dagelijks bestookt worden met raketten.
En Israel heeft voortdurend op Palestijns gebied nederzettingen getolereerd/gedoogd die zelfs volgens de eigen rechters illegaal waren. En in feite, oordelend naar de daden en niet naar de woorden, wil Israel alle Palestijnen uit het gebied verdrijven.quote:Israël heeft in het verleden zelfbestuur aangeboden met zelfs een corridor van Gaza naar de Westelijke Jordaanoever. Maar Hamas wil slechts alle joden de zee in hebben en blijft schieten zolang dat niet het geval is.
De vergelijkingen tussen de getto's van de nazis en de Gazastrook gaan heel goed op. Ook vergelijnkingen tussen het nazisme en het zionisme gaan heel goed op.quote:Die vergelijkingen met nazi's gaan ook aan alle kanten mank en zijn zeer ongepast. Er wonen redelijk wat Palestijnen vreedzaam in Israël. Dat zie ik andersom niet gebeuren, in Gaza worden ze onmiddellijk gelyncht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |