abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:31:00 #251
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64582353
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:29 schreef qonmann het volgende:
Hoe komen de Palestijnen in Gaza eigenlijk aan hun geld ?
Weet iemand dat of is dat geheim ?
Van de EU kregen ze 500.000.000 las ik ergens.
Gedeeld door het aantal bewoners is dat niet genoeg om van rond te komen
ze krijgen per hoofd van de bevolking het meeste subsidie van alle noodruftigen in de hele wereld. en iran zal ook wel wat geven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64582376
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. ze worden al eeuwen vernederd, vermoord en verkracht door omringende landen.
Mwuah, onder het Ottomaanse rijk was het relatief stabiel.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:31:45 #253
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64582379
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:29 schreef Verluste het volgende:

[..]

goh, een woestijn. Dat is pas waardevol.
die woestijn grenst ook aan het suezkanaal. dikke vette jackpot.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:31:45 #254
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64582382
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het punt is niet dat 'de Arabische wereld' niet alleen beperkt is tot Egypte en Jordanië, maar dat het volk van deze landen het niet eens zijn met het bestuur. Dat de Arabieren verdeeld zijn is niets nieuws. Zelfs al zijn ze het eens doen ze niets.
De meeste regimes in het Midden-Oosten zijn dictaturen, maar vanwege de positie die ze innemen over het dossier van de Palestijnen wordt het ineens bijzonder.
Maar goed. Wat betreft een lobby voor de Palestijnse zaak denk ik dat het wezenlijk belangrijk is, dat allereerst de verdeeldheid tussen de Palestijnen onderling wordt beslecht.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64582394
quote:

[..]

Heel Israël was een woestijn voordat de Joden het kwamen bewonen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:32:10 #256
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64582399
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:35 schreef opinionr het volgende:

Hamas wil pas vrede als Israël niet meer bestaat.
Hamas verliest zijn bestaansrecht als er vrede is. Daar hebben ze dus helemaal géén belang bij.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:32:24 #257
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64582415
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, onder het Ottomaanse rijk was het relatief stabiel.
relatief ja. maar ook voor en na het ottomaanse tijdperk zaten er palestijnen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:32:32 #258
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64582419
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze krijgen per hoofd van de bevolking het meeste subsidie van alle noodruftigen in de hele wereld. en iran zal ook wel wat geven.
Wel, als Israël zo zo afknijpt moet er wel subsidie die kant op.
Dasvidanja
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:32:57 #259
16715 Mylene
*schatje*
pi_64582437
quote:

[..]

Ja, dat is ook waardevol.

Er zijn daar trouwens ook aardig wat Joodse nederzettingen geweest.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:34:04 #260
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64582484
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De meeste regimes in het Midden-Oosten zijn dictaturen, maar vanwege de positie die ze innemen over het dossier van de Palestijnen wordt het ineens bijzonder.
Maar goed. Wat betreft een lobby voor de Palestijnse zaak denk ik dat het wezenlijk belangrijk is, dat allereerst de verdeeldheid tussen de Palestijnen onderling wordt beslecht.
Israël zorgt wel voor een eenheid onder de Palestijnen, namelijk dat ze allemaal achter Hamas gaan staan. Of is dit weer verkeerd? In mijn ogen niet. Israël moet boeten voor haar misdaden.
Dasvidanja
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:34:15 #261
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64582491
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:32 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wel, als Israël zo zo afknijpt moet er wel subsidie die kant op.
dat afknijpen valt wel mee. als ze vriendelijk waren geweest was er al helemaal geen probleem geweest.
pi_64582494
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op Syrië na zijn de meesten gewoon onder Amerikaans bevel, maar goed de verdeeldheid was een beetje een gegeven.
pi_64582528
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

relatief ja. maar ook voor en na het ottomaanse tijdperk zaten er palestijnen.
Maar door wie werden ze in het Ottomaanse rijk verkracht, vermoord en vernederd dan? Bijna heel het gebied was van de Ottomanen en niemand had genoeg kracht ze uit te dagen in de regio.
pi_64582706
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:34 schreef Verluste het volgende:

[..]

Israël zorgt wel voor een eenheid onder de Palestijnen, namelijk dat ze allemaal achter Hamas gaan staan. Of is dit weer verkeerd? In mijn ogen niet. Israël moet boeten voor haar misdaden.
De wieken van de molen kunnen in dit geval twee kanten op draaien.
Je kunt ook zeggen dat door deze massale steun voor Hamas er voor zorgt dat een terroristische groepering de macht weet te houden, waardoor vrede ver weg blijft.
Ik betwijfel trouwens of de Palestijnen wel zo massaal achter Hamas staan.
In Irak stemde men vroeger ook massaal op Saddam. Gewoon omdat het moest.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:41:09 #265
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64582718
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:34 schreef Verluste het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Ik las in Haaretz dat sommige leden van al-Fatah Israël informatie geven over bepaalde doelen van Hamas, omdat de onderlinge rivaliteit tussen de beide facties nog springlevend is.
Een heleboel al-Fatah leden zijn tijdens de coup in Gaza in koele bloede vermoord door Hamas. Tussen hen zit nog een hoop haat en nijd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:41:12 #266
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64582721
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar door wie werden ze in het Ottomaanse rijk verkracht, vermoord en vernederd dan? Bijna heel het gebied was van de Ottomanen en niemand had genoeg kracht ze uit te dagen in de regio.
ik weet geen namen. sorry.
pi_64582733
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:32 schreef schatje het volgende:
Er zijn daar trouwens ook aardig wat Joodse nederzettingen geweest.
18, volgens de Wikipedia, met maar een handjevol kolonisten.
pi_64582734
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gewoon de beendung van de lebensraumfrage van het neue Herrenvolk. Maar Israel mag goede hoop hebben dat het wat beter behandeld wordt dan zij anderen behandelen, zo moeilijk is dat namelijk niet.
In dat geval mogen ze vrij veel andere volken afslachten, joden worden al vrij lang vervolgd. Om nog maar te zwijgen over de oorlogen die ze vrij snel na het declaren van het land kregen. Nu ze dan een eigen land hebben kun je ervan op aan dat ze dit tot het einde verdedigen.

Maar goed, ik trap al lang niet meer in dat 'Israël is het kwaad van de wereld' gebeuren dat sommigen hier willen verkondigen. Elk land in het Midden Oosten heeft bloed aan haar handen. Uiteraard wordt over Israël verhoudingsgewijs duizenden keren meer bericht dus de conclusie is dat Israël veel kwader is dan die anderen. Het feit dat al die andere landen onvrije dictatoriale regimes met minder persvrijheid zijn vergeten we voor het gemak. Kortzichtig blijven we gezellig kankeren op de walgelijke Joden (of Palestijnen, uiteraard) en bevestigen daarmee onze eigen stupiditeit.

Mensen die de extreem tekortkomende berichtgeving uit het Midden Oosten niet erkennen trekken conclusies zoals 'Israel is fout' of 'De Palestijnen zijn fout', en zijn daardoor gelijk niet meer serieus te nemen. Je weet helemaal NIKS over het Midden Oosten, niemand hier. Ook al ben je er geweest, je weet helemaal niks.. De mensen daar weten niet eens de volle waarheid. De enige persoon die de waarheid weet is degene die alles over alles en iedereen weet, en die persoon woont niet op deze aarde. Dus ik stel voor geen voorbarige conclusies meer te trekken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_64582811
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik weet geen namen. sorry.
Ik zal het even aan Akgunduz vragen.. Heb je het over incidenten of grootschalige operaties?
pi_64582894
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:41 schreef waht het volgende:

[..]

In dat geval mogen ze vrij veel andere volken afslachten, joden worden al vrij lang vervolgd. Om nog maar te zwijgen over de oorlogen die ze vrij snel na het declaren van het land kregen. Nu ze dan een eigen land hebben kun je ervan op aan dat ze dit tot het einde verdedigen.

Maar goed, ik trap al lang niet meer in dat 'Israël is het kwaad van de wereld' gebeuren dat sommigen hier willen verkondigen. Elk land in het Midden Oosten heeft bloed aan haar handen. Uiteraard wordt over Israël verhoudingsgewijs duizenden keren meer bericht dus de conclusie is dat Israël veel kwader is dan die anderen. Het feit dat al die andere landen onvrije dictatoriale regimes met minder persvrijheid zijn vergeten we voor het gemak. Kortzichtig blijven we gezellig kankeren op de walgelijke Joden (of Palestijnen, uiteraard) en bevestigen daarmee onze eigen stupiditeit.

Mensen die de extreem tekortkomende berichtgeving uit het Midden Oosten niet erkennen trekken conclusies zoals 'Israel is fout' of 'De Palestijnen zijn fout', en zijn daardoor gelijk niet meer serieus te nemen. Je weet helemaal NIKS over het Midden Oosten, niemand hier. Ook al ben je er geweest, je weet helemaal niks.. De mensen daar weten niet eens de volle waarheid. De enige persoon die de waarheid weet is degene die alles over alles en iedereen weet, en die persoon woont niet op deze aarde. Dus ik stel voor geen voorbarige conclusies meer te trekken.
Omain, Amin, Amen.
Ik ben het met je eens, maar toch ben ik er voorstander van om religie uit deze discussie te weren, omdat er anders ook weer gekanker op religies komt.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:47:56 #271
16715 Mylene
*schatje*
pi_64582949
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

18, volgens de Wikipedia, met maar een handjevol kolonisten.
Dank je .

Ik was ook al aan het zoeken van hoeveel precies.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:49:12 #272
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64582997
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zal het even aan Akgunduz vragen.. Heb je het over incidenten of grootschalige operaties?
over relatieve rust, zoals jij aangaf.
pi_64583004
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:47 schreef schatje het volgende:

[..]

Dank je .

Ik was ook al aan het zoeken van hoeveel precies.

Israeli soldiers evacuating Yamit by force
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamit

Ook weinig veranderd in dertig jaar, .
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:49:24 #274
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64583010
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus afgezien van de doekjes voor het bloeden, vind jij de hamas een goede groepering?
Ze moesten eens de tijd precies jouw leeftijd terugdraaien en het zaadje van jou in een Palestijnse vrouw stoppen op de Gazastrook om daar vervolgens op te groeien. Kijken of je dan nog zo pro-Israël bent. En nee, de Hamas valt in zo'n tijdskromme niet te blamen
Dasvidanja
pi_64583070
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:41 schreef waht het volgende:
Maar als ze dat voor de verandering een keer in hun eentje moeten doen, kan dat een lastig verhaal worden. Dan zou het best zo kunnen zijn dat ze betreuren dat ze geen vrede hebben gesloten toen ze op hun sterkst waren.
quote:
Maar goed, ik trap al lang niet meer in dat 'Israël is het kwaad van de wereld' gebeuren dat sommigen hier willen verkondigen. Elk land in het Midden Oosten heeft bloed aan haar handen.
Maak daar maar elk land van. De een alleen wat meer dan de ander en de een wat verser bloed dan de ander. In het geval Israel tamelijk veel en tamelijk vers bloed.
quote:
Uiteraard wordt over Israël verhoudingsgewijs duizenden keren meer bericht dus de conclusie is dat Israël veel kwader is dan die anderen. Het feit dat al die andere landen onvrije dictatoriale regimes met minder persvrijheid zijn vergeten we voor het gemak.
Tjonge, persvrijheid, ontzettend belangrijk. Hoe moet je anders een bom op je knar krijgen terwijl je lekker de krant zit te lezen? Wat heb je eraan als journalisten de Palestijnse gebieden nauwelijks in komen, de NOS-correspondent altijd weer het propagandapraatje van de Israelische regering opdreunt en er altijd alle aandacht en beelden zijn van Israelische slachtoffers?
quote:
Mensen die de extreem tekortkomende berichtgeving uit het Midden Oosten niet erkennen trekken conclusies zoals 'Israel is fout' of 'De Palestijnen zijn fout', en zijn daardoor gelijk niet meer serieus te nemen. Je weet helemaal NIKS over het Midden Oosten, niemand hier. Ook al ben je er geweest, je weet helemaal niks.. De mensen daar weten niet eens de volle waarheid.
Spreek voor jezelf. Ik weet wat ik moet weten, dat jij het allemaal niet snapt moet je mij niet verwijten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')