quote:Migrant dies in attempt to reach Spanish enclave
Thu 1 Jan 2009, 16:21 GMT
[-] Text [+]
RABAT, Jan 1 (Reuters) - An African migrant was killed on Thursday when Moroccan police fired warning shots to stop 80 illegal migrants trying to reach Spain's North African outpost of Melilla, Moroccan state news agency MAP reported.
The migrants tried to force their way through Morocco's Iyassenen checkpoint and rush the Melilla border in the early hours of the New Year in the latest violent attempt by migrants to reach Europe, added MAP quoting security officials.
"Security forces fired warning shots to push back the assailants. One of the illegal Sub Saharan African migrants was wounded in this particularly violent assault and died as he was transported to hospital," it said.
Moroccan police arrested 16 migrants while the others fled to hide at a forest nearby, MAP reported.
Sub-Saharan migrants have stepped up their attempts to break into Melilla in the past three months.
In November, around 150 Africans tried to batter down a fence during an assault on the heavily fortified enclave. Spanish border guards fired tear gas and rubber bullets to thwart the attempt.
In October, around 30 others managed to breach the border by overwhelming police.
Thousands of migrants are stranded in Morocco and often sleep rough for years in the forests near Melilla in the hope of reaching Europe.
Heb je een puntje, maar gisteren was die eigenlijk best vermakelijkquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:13 schreef du_ke het volgende:
Youp is te lang door gegaan en daardoor saai en afgezaagd naar mijn idee.
Ik sla een keertje overquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb je een puntje, maar gisteren was die eigenlijk best vermakelijkHad het niet verwacht
Yep, zo heb ik het ook maar gedaan. Januari wordt een moeilijke maand, volgens mij zuip jij ook al minstens vanaf de kerstquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:27 schreef du_ke het volgende:
Ik heb maar een biertje open getrokken, begon hoofdpijn op te komen en dat moet onderdrukt worden.
Hetzelfde Zakjapquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:57 schreef zakjapannertje het volgende:
Gelukkig Nieuwjaar
Kerstavond begonnenquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Yep, zo heb ik het ook maar gedaan. Januari wordt een moeilijke maand, volgens mij zuip jij ook al minstens vanaf de kerst
échte warmte, zo uit de fles.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kerstavond begonnen(of eigenlijk het weekend ervoor al).
Je moet wat tegen die kou nuquote:
Zo is dat, anders versta je die lui toch nietquote:Op donderdag 1 januari 2009 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je moet wat tegen die kou nu?
Gaat nog wat worden als er een elfstedentocht komt. Dan is het met een fles Beerenburg in de hand op naar Friesland om het hart goed warm te houden.
"Fair and balanced."quote:
quote:Homo's en gehandicapten in voetbalteam
Een communicatie-adviseur heeft 15.000 euro subsidie gekregen van de gemeente Enschede om een voetbalteam vol 'homo's, gehandicapten en buitenlanders' op de been te brengen.
Danny de Vries heeft als belangrijkste opdracht meegekregen dat hij 'homo's moet laten voetballen. Niet anoniem, maar in een ‘vooroordelenteam' dat in augustus op bezoek gaat bij enkele amateurclubs', zo schrijft Tubantia.
De Vries hoopt, mede gesteund door de gemeentelijke subsidie, een voetbalteam samen te stellen met spelers 'die regelmatig tegen vooroordelen oplopen. Dat kunnen homoseksuelen zijn, maar ook buitenlanders, gehandicapten of bijvoorbeeld (ex)kankerpatiënten.'
Bron: SpitsNieuws
Opzich is de democratie er wel heel direct. Een dergelijke uitgave wordt door het college bekeken en goed of afgekeurd en als er iets meer spanning over is kan de gemeenteraad zich er ook nog mee bemoeien.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 03:08 schreef Picchia het volgende:
Als ik een politicus was dan zou ik een aantal flinke hervormingen bij gemeenten doorvoeren. Er is daar zoveel mis.
http://www.elsevier.nl/we(...)ns-belastinggeld.htmquote:Al decennia lang financieren wij de Palestijnen. Zij hoeven niet, zoals volkeren in andere conflictgebieden, te onderhandelen voor hun brood en water en veiligheid. Dat krijgen ze allemaal gratis van ons. Hun toekomst is gegarandeerd. Daarom kunnen ze zich toeleggen op één doel: de vernietiging van Israël.
Amsterdam onder curatele plaatsen bijvoorbeeld. Wat een ouwehoer was die Cohen op het NOS journaal. Ongefundeerd spuien dat de kredietcrisis Amsterdam heeft bereikt, maar de belangrijke bouwprojecten cq vernielingen krijgen prioriteit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 03:08 schreef Picchia het volgende:
Als ik een politicus was dan zou ik een aantal flinke hervormingen bij gemeenten doorvoeren. Er is daar zoveel mis.
Ze lijkt als twee druppels water op een meisje wat hier om de hoek woonde. Maar goed, dat zou net iets te toevallig zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/01/wie_is_dit.html#more.
quote:Muslim family: 'Paranoid' people got us booted from plane
Nine Muslims, including three children, were ordered off a domestic US flight after two other passengers heard them making what they thought were suspicious remarks about security, media said Friday.
[..]
and were eventually cleared for travel by the FBI
[..]
said action was taken against his party because of the way they looked.
[..]
An airline spokesman, Tad Hutcheson, defended AirTran's handling of the situation.
"At the end of the day, people got on and made comments they shouldn't have made on the airplane," he was quoted as saying.
[..]
"Basically, my wife and I and my sister-in-law were walking into the plane, we're discussing normally where we would sit, the wings or the center of the plane. We've been told it's the safest place to site. So, we were just discussing the safest place in case something happens to the plane. What's the best place to sit. Should we sit by the wing, in the back of the plane? In doing that discussion, we were very careful not to use any of the key words or buzz words like 'bomb' or 'terrorist' or 'threat', anything that would allude to anything or would put us in a situation that would be volatile."
Wat ben je ook voor faalhaas als je om 1 januari, voor 12.00, in het water gaat met je big-ass digitale spiegelreflex om wat beeldjes te schieten die je in de zomer, op een normaal tijdstip, beter kunt schieten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/01/wie_is_dit.html#more.
Moslims die kijken, dat is inderdaad dom van ze.quote:
Misschien 'gewoon dom', maar nu zijn wel weer negen moslims slachtoffer geworden van die domme, paranoïde anti-terroristensamenleving.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:43 schreef Picchia het volgende:
Tja, dat is gewoon dom.
Hetzelfde, Autoquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:03 schreef Autodidact het volgende:
Coming in from the coooold.
Ik leef weer. Beste wensen beste mensen.
Ze hadden het niet over terrorisme, dat staat ook in het artikel. Gewoon een zinnetje als 'zou het midden van het vliegtuig het veiligst zijn?' Ze hadden het ook over turbulentie kunnen hebben, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:48 schreef Picchia het volgende:
Ik ben geen voorstander van streng toezicht, maar als je weet dat zulk toezicht er is, dan kun je beter rond het vliegveld wijselijk je mond houden over terrorisme. Als je dat niet doet dan kun je verwachten dat je gecontroleerd wordt. Dat is echt geen wereldnieuws.
Laatst nam ik een vliegtuig naar Spanje en keek lachend om nadat ik de controles was gepasseerd en werd ook direct teruggeroepen. Belachelijk of niet, daar moet je gewoon rekening mee houden.
Het is inderdaad geen goed idee op een vliegveld met allerlei overspannen veiligheidsbeambten uitgebreid en hardop te gaan praten over terrorisme.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:48 schreef Picchia het volgende:
Ik ben geen voorstander van streng toezicht, maar als je weet dat zulk toezicht er is, dan kun je beter rond het vliegveld wijselijk je mond houden over terrorisme. Als je dat niet doet dan kun je verwachten dat je gecontroleerd wordt. Dat is echt geen wereldnieuws.
Volgens getuigen waren hun uitspraken zo verdacht dat zij de bewaking besloten te waarschuwen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ze hadden het niet over terrorisme, dat staat ook in het artikel. Gewoon een zinnetje als 'zou het midden van het vliegtuig het veiligst zijn?' Ze hadden het ook over turbulentie kunnen hebben, bijvoorbeeld.
En dan denkt iemand 'oeh, ik hoor een moslim over veiligheid praten!' En hop, heel de familie geweigerd.
Wie is er dan dom bezig..
Nijmegen ook.quote:
Er staat expliciet in het artikel dat ze het daar niet over hadden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen goed idee op een vliegveld met allerlei overspannen veiligheidsbeambten uitgebreid en hardop te gaan praten over terrorisme.
Getuigen zeggen dat ze het over veiligheid hadden. Getuigen zeggen niet dat ze het over terrorisme hadden, dat staat er echt niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
Volgens getuigen waren hun uitspraken zo verdacht dat zij de bewaking besloten te waarschuwen.
Net als Israel.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:47 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben in verassend goede staat.
Op z'n Haags: 'kankertriest'.quote:Grote zoektocht naar blonde dame
AMSTERDAM - Heel Nederland maakt jacht op het blonde meisje dat vanchtend op de voorpagina van De Telegraaf prijkte. [..]
Voetballen in de vertrekhal kunnen ze ook niet echt waarderenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen goed idee op een vliegveld met allerlei overspannen veiligheidsbeambten uitgebreid en hardop te gaan praten over terrorisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |