Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:00 schreef IkWilbert het volgende:
onlangs ons tweede huisje gekocht, van een starterswoning nu toch wat groters![]()
Ons huis binnen twee weken verkocht![]()
Huis wat we gekocht hebben, vraapgrijs was 257.500 euro. We hebben 240k geboden en het hierbij gehouden. Makelaar deed erg moeilijk maar we hebben we het toch voor 240k kunnen kopen
Mja, moet je de prijzen weten van de andere huizen. Is 224000 een normale prijs en ze moeten er nu eigenlijk wel uit door de scheiding kan je het misschien proberen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:59 schreef Sytt het volgende:
Het huis (maisonettewoning van 90 m2) dat ik op het oog heb staat nu bijna 10 maanden te koop. Begin oktober oktober is de prijs van 234000 naar 224000 gegaan.
Zou een bod van 195000 te laag zijn? Veel hoger kan ik eigenlijk niet gaan.
Volgens de verkoopmakelaar zijn de eigenaars uit elkaar. Het huis schijnt een keer verkocht te zijn, maar de koper kreeg de financiering niet rond.
Het is toch volstrekt oninteressant hoeveel de huidige eigenaren betaald hebben? Dat verandert geen cent aan de marktprijs. Of ze het nu als eerste eigenaar ooit voor 150.000 gulden gekocht hebben, of in 2007 voor 320.000 euro, als de marktprijs 290K euro is en het staat voor 300.000 euro te koop weet je wat je moet bieden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:13 schreef A_Noniem het volgende:
Je kunt ook in het KADASTER gaan kijken (internet) voor welke prijs de huidige eigenaren de woning hebben gekocht. Uit het kadaster kun je tegen geringe kosten deze info halen.
Dan weet je dus waarvoor zij de woning hebben aangeschaft en daarop kun jij dus bepalen hoe hoog jouw startbod zal zijn.
Natuulijk kun je veel lager bieden dan de vraagprijs. Maar HOE graag wil jij de woning kopen?
Als je meerdere huizen op het oog hebt kun je dus met een veel scherper openingsbod komen toch?
'ts een beetje puzzelen and NO SHAME!
Mwah bij een scheiding kan het altijd interessant zijn om te zien of de mensen overwaarde (geen haast) of verlies (haast) maken met het huis.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch volstrekt oninteressant hoeveel de huidige eigenaren betaald hebben? Dat verandert geen cent aan de marktprijs. Of ze het nu als eerste eigenaar ooit voor 150.000 gulden gekocht hebben, of in 2007 voor 320.000 euro, als de marktprijs 290K euro is en het staat voor 300.000 euro te koop weet je wat je moet bieden.
Je zit er niet ver naast: het huis is elf jaar geleden gekocht voor 229000 guldens!quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:24 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Mwah bij een scheiding kan het altijd interessant zijn om te zien of de mensen overwaarde (geen haast) of verlies (haast) maken met het huis.
Als een huis 10 jaar geleden gekocht is kan je ervan uitgaan dat de echte verkoopnood een stuk lager is dan een stel dat afgelopen jaar een huis kocht en nu beide ergens anders zitten.
Dat zou dan nieuw zijn. Zeker huizen die al 6+ maanden te koop staan...en opeens loopt het stort?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:59 schreef Heerda het volgende:
Hier krijg ik wat van... Van de meeste huizen die ik wil bezichtigen blijkt er net een bod te zijn gedaan. Vandaag 2x... Stonden al 6+ maanden te koop! Ik heb nog een paar huizen op het oog... Blijkt dat de makelaars pas volgende week tijd hebben voor een bezichtiging. Volgens hen loopt het storm.
Vorige week had ik een afspraak voor een tweede bezichtiging en was ik vast van plan een bod te doen. Krijg ik een uur voor de bezichtiging door dat er al is geboden...
Kortom wat is jullie ervaring?
Laat je niet van de weg lokken! Dit is gewoon een manier om jouw maximaal te laten bieden, gewoon een belachelijk laag bod uitbrengen. Groot kans dat men verontwaardigt reageert maar dat het huis volgende maand nog steeds te koop staatquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:59 schreef Heerda het volgende:
Hier krijg ik wat van... Van de meeste huizen die ik wil bezichtigen blijkt er net een bod te zijn gedaan. Vandaag 2x... Stonden al 6+ maanden te koop! Ik heb nog een paar huizen op het oog... Blijkt dat de makelaars pas volgende week tijd hebben voor een bezichtiging. Volgens hen loopt het storm.
Vorige week had ik een afspraak voor een tweede bezichtiging en was ik vast van plan een bod te doen. Krijg ik een uur voor de bezichtiging door dat er al is geboden...
Kortom wat is jullie ervaring?
Yep, of het huis krijgt 8 weken de status 'verkocht onder voorbehoud'.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Laat je niet van de weg lokken! Dit is gewoon een manier om jouw maximaal te laten bieden, gewoon een belachelijk laag bod uitbrengen. Groot kans dat men verontwaardigt reageert maar dat het huis volgende maand nog steeds te koop staat
Afgelopen jaar zijn de prijzen ongeveer 6% gedaald. De daling gaat nog verder. Dat is een gemiddelde. Dure woningen zijn iets meer gezakt, goedkope woningen zijn procentueel iets minder gezakt. Ook zijn er verschillen tussen verkopers: Mensen die uit de WW in de bijstand raken, MOETEN verkopen. Daar heb je meer succeskans als je lager biedt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoi hoi![]()
We zijn vandaag naar een huis gaan kijken en morgen komt de makkelaar langs om naar ons huis te kijken om zo een schatting te kunnen maken voor hoeveel dit verkocht zou kunnen worden volgens hem. Als dit een ongeveer gelijk ligt aan waar we zelf aan dachten willen we waarschijnlijk wel een bod gaan doen op het huis dat we vandaag bezichtigd hebben.
Maar mijn vraag is wat op dit moment normaal is qua bieden, hoeveel % kun je ongeveer onder de vraagprijs gaan zitten zodat ze je wel nog serieus nemen?
En dan acht weken lang denken dat je de kans van je leven gemist hebtquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:17 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Yep, of het huis krijgt 8 weken de status 'verkocht onder voorbehoud'.
Ik mag toch aannemen dat wanneer ook bij Funda staat 'verkocht onder voorbehoud' het huis niet direct beschikbaar is.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Laat je niet van de weg lokken! Dit is gewoon een manier om jouw maximaal te laten bieden, gewoon een belachelijk laag bod uitbrengen. Groot kans dat men verontwaardigt reageert maar dat het huis volgende maand nog steeds te koop staat
Dat al eens meegemaakt?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:17 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Yep, of het huis krijgt 8 weken de status 'verkocht onder voorbehoud'.
Het leven van een koper gaat dus ook niet over rozen...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En dan acht weken lang denken dat je de kans van je leven gemist hebt
Hoe bedoel je dit? En wat is je bron?quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:53 schreef Heerda het volgende:
Ben wel benieuwd wat jullie ervaring is v.w.b. de plotseling aantrekkende kopersmarkt in de driehoek Apeldoorn, Deventer en Zutphen?
Ik denk dat wanneer je uitrekent wat het leeg staan werkelijk kost (inclusief verlies van HRA op den duur!) je met 10.000 euro het niet redt in 1,5 jaar. Je zult op een zeker moment ook onderhoud moeten gaan doen, verzekeringen blijven betalen en als je nooit stookt dan wordt het extreem vochtig.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? En wat is je bron?
Heb zelf ook een huis te koop staan en in tegenstelling van wat in dit topic gebruikelijk lijkt (absurd laag bieden) ben ik niet van plan om biedingen die 15-20% onder vraagprijs liggen serieus te nemen. Wat hier namelijk vergeten wordt, is dat ik voor elke 10.000 euro die ik minder zou krijgen, mijn huis bijna 1.5 jaar leeg kan laten staan. Ik ben van mening dat huizenprijzen niet het probleem zijn. Het probleem is het vertrouwen in de markt waardoor mensen niet durven doorstromen en lekker blijven zitten.
Wat denk je? Natuurlijk is de bron verdacht: makelaars c.a. en mijn ervaring dat er nogal wat huizen onder voorbehoud verkocht worden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? En wat is je bron?
Heb zelf ook een huis te koop staan en in tegenstelling van wat in dit topic gebruikelijk lijkt (absurd laag bieden) ben ik niet van plan om biedingen die 15-20% onder vraagprijs liggen serieus te nemen. Wat hier namelijk vergeten wordt, is dat ik voor elke 10.000 euro die ik minder zou krijgen, mijn huis bijna 1.5 jaar leeg kan laten staan. Ik ben van mening dat huizenprijzen niet het probleem zijn. Het probleem is het vertrouwen in de markt waardoor mensen niet durven doorstromen en lekker blijven zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |