Er bestaat geen "algemeen" percentage wat nog als serieus gezien wordt. Vraag het je makelaar dus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoi hoi![]()
We zijn vandaag naar een huis gaan kijken en morgen komt de makkelaar langs om naar ons huis te kijken om zo een schatting te kunnen maken voor hoeveel dit verkocht zou kunnen worden volgens hem. Als dit een ongeveer gelijk ligt aan waar we zelf aan dachten willen we waarschijnlijk wel een bod gaan doen op het huis dat we vandaag bezichtigd hebben.
Maar mijn vraag is wat op dit moment normaal is qua bieden, hoeveel % kun je ongeveer onder de vraagprijs gaan zitten zodat ze je wel nog serieus nemen?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:59 schreef Buschetta het volgende:
De makkelaar ? Is dat een maatje van de hakkelaar ?
het huis staat nu een jaar te koop en staat te koop voor 249.000, oorspronkelijke vraagprijs was 259.000.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:00 schreef capricia het volgende:
Twee vragen:
Hoe lang staat die woning al te koop?
En over welke prijscategorie heb je het?
Dat sowieso. Anders ben je knettergek. En als je eenmaal verkocht hebt dan maakt het verder ook niet zoveel meer uit. Je weet precies tot hoever je kunt bieden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:09 schreef capricia het volgende:
Ik zou wel eerst mijn eigen woning verkopen voordat ik een nieuwe aan zou schaffen...
249 vraagprijs en dan 210 bieden? Als je iemand toch per se wil beledigen, bel dan meteen ook even aan en roep dat z'n zus een hoer is.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:08 schreef LXIV het volgende:
Als het een jaar te koop staat en er onder de huidige omstandigheden nog maar zo weinig van de vraagprijs af is zou ik denk ik niet eens bieden. In deze tijd is het sowieso erg gunstig/gemakkelijk om helemaal geen woning te bezitten.
Verder, ik zou gezien de omstandigheden 210 bieden. En niet verder dan 220 gaan. En als ze dan niet willen: voor hen vele anderen op dit moment.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:26 schreef tre het volgende:
[..]
249 vraagprijs en dan 210 bieden? Als je iemand toch per se wil beledigen, bel dan meteen ook even aan en roep dat z'n zus een hoer is.
Las vandaag ergens een artikeltje op Fok! dat het wel eens 40% kon zijn...quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Je moet er vanuit gaan dat het huis over 2 jaar best eens 30 % minder waard kan zijn, zie daar je bod!
Ook hij wil er graag vanaf. Na een jaar leuren verdient hij er sowieso al niks meer aan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Toen ik de makelaar vroeg wat de kooptermijn was en of er een optie bestond het huis over bijv 6 maanden te koper gaf hij aan zelf al aan dat het huis lastig te verkopen was en dat ze blij waren als ze uberhaupt een koper hadden gevonden en dat er dus best te onderhandelen viel. Dat geeft denk ik al aan dat er best iets uit te slepen valt.
wel beetje raar trouwens dat een verkopende makelaar dat soort uitspraken doet
Mag hij ook volgens mij niet doen, hij moet tot op zekere hoogte neutraal tov de kopende EN de verkopende partij blijven.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Toen ik de makelaar vroeg wat de kooptermijn was en of er een optie bestond het huis over bijv 6 maanden te koper gaf hij aan zelf al aan dat het huis lastig te verkopen was en dat ze blij waren als ze uberhaupt een koper hadden gevonden en dat er dus best te onderhandelen viel. Dat geeft denk ik al aan dat er best iets uit te slepen valt.
De verkopers (en makelaar) willen er zo te horen snel vanaf....quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Neutraal?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:42 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Mag hij ook volgens mij niet doen, hij moet tot op zekere hoogte neutraal tov de kopende EN de verkopende partij blijven.
Hij heeft een overeenkomst met de verkopende partij en zal bepaalde zaken best wel in hun voordeel zeggen, maar over de prijs: absoluut not done imo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |