abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64508397
Hoi hoi

We zijn vandaag naar een huis gaan kijken en morgen komt de makkelaar langs om naar ons huis te kijken om zo een schatting te kunnen maken voor hoeveel dit verkocht zou kunnen worden volgens hem. Als dit een ongeveer gelijk ligt aan waar we zelf aan dachten willen we waarschijnlijk wel een bod gaan doen op het huis dat we vandaag bezichtigd hebben.

Maar mijn vraag is wat op dit moment normaal is qua bieden, hoeveel % kun je ongeveer onder de vraagprijs gaan zitten zodat ze je wel nog serieus nemen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 20:58:29 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64508448
Makelaar wil niet onderhandelen
Daar kan je lezen hoe het niet moet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:58:53 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64508467
Vraag het aan de makkelaar. Die is er om het makkeluk te maken@
The End Times are wild
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:59:17 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64508477
De makkelaar ? Is dat een maatje van de hakkelaar ?
pi_64508497
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoi hoi

We zijn vandaag naar een huis gaan kijken en morgen komt de makkelaar langs om naar ons huis te kijken om zo een schatting te kunnen maken voor hoeveel dit verkocht zou kunnen worden volgens hem. Als dit een ongeveer gelijk ligt aan waar we zelf aan dachten willen we waarschijnlijk wel een bod gaan doen op het huis dat we vandaag bezichtigd hebben.

Maar mijn vraag is wat op dit moment normaal is qua bieden, hoeveel % kun je ongeveer onder de vraagprijs gaan zitten zodat ze je wel nog serieus nemen?
Er bestaat geen "algemeen" percentage wat nog als serieus gezien wordt. Vraag het je makelaar dus.
pi_64508519
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:59 schreef Buschetta het volgende:
De makkelaar ? Is dat een maatje van de hakkelaar ?
pi_64508530
Twee vragen:
Hoe lang staat die woning al te koop?
En over welke prijscategorie heb je het?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64508705
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:00 schreef capricia het volgende:
Twee vragen:
Hoe lang staat die woning al te koop?
En over welke prijscategorie heb je het?
het huis staat nu een jaar te koop en staat te koop voor 249.000, oorspronkelijke vraagprijs was 259.000.

@ de rest, is het niet vreemd om zoiets aan de verkopende makelaar te vragen, die wil er natuurlijk een bedrag uitslepen zo dicht mogenlijk bij de vraagprijs? Ik heb geen aankopende makeaar in de arm genomen, was ik eigenlijk ook niet van plan.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:06:41 #9
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_64508792
Reeel is om rond de 8% lager als openingsbod te beginnen, dan wordt je serieus genomen door de kopende partij, en kom je rond de 5% uit in de meeste gevallen dat je het daadwerkelijk kunt kopen.
(]ik kan je ook een mooie 2 onder een kap aanbieden, interesse?pm me!)
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:08:03 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64508859
Als het een jaar te koop staat en er onder de huidige omstandigheden nog maar zo weinig van de vraagprijs af is zou ik denk ik niet eens bieden. In deze tijd is het sowieso erg gunstig/gemakkelijk om helemaal geen woning te bezitten.
Verder, ik zou gezien de omstandigheden 210 bieden. En niet verder dan 220 gaan. En als ze dan niet willen: voor hen vele anderen op dit moment.
The End Times are wild
pi_64508920
Ik zou wel eerst mijn eigen woning verkopen voordat ik een nieuwe aan zou schaffen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:11:04 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64508997
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:09 schreef capricia het volgende:
Ik zou wel eerst mijn eigen woning verkopen voordat ik een nieuwe aan zou schaffen...
Dat sowieso. Anders ben je knettergek. En als je eenmaal verkocht hebt dan maakt het verder ook niet zoveel meer uit. Je weet precies tot hoever je kunt bieden.
The End Times are wild
pi_64509389
@Ijsblock, oke ik zat idd ook in die richting te denken.
En ik verwacht niet dat het huis dat jij te koop hebt toevallig ook in de wijk ligt waar wij heen willen

@LXIV, tja mischien heb je een punt, maar als je t huis graag wilt hebben....Hoe dan ook ben ik ook niet bereid de vraagprijs te betalen hoor.

@capricia, ja lijkt me wel verstandig idd in deze tijd. Maar wij hebben wel t geluk dat de huizen in onze wijk redelijk snel verkopen, zelfs in deze tijd...leuke prijsklasse voor starters en alleenstaanden
pi_64509717
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:08 schreef LXIV het volgende:
Als het een jaar te koop staat en er onder de huidige omstandigheden nog maar zo weinig van de vraagprijs af is zou ik denk ik niet eens bieden. In deze tijd is het sowieso erg gunstig/gemakkelijk om helemaal geen woning te bezitten.
Verder, ik zou gezien de omstandigheden 210 bieden. En niet verder dan 220 gaan. En als ze dan niet willen: voor hen vele anderen op dit moment.
249 vraagprijs en dan 210 bieden? Als je iemand toch per se wil beledigen, bel dan meteen ook even aan en roep dat z'n zus een hoer is.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_64509782
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:26 schreef tre het volgende:

[..]

249 vraagprijs en dan 210 bieden? Als je iemand toch per se wil beledigen, bel dan meteen ook even aan en roep dat z'n zus een hoer is.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:29:43 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64509878
Je moet er vanuit gaan dat het huis over 2 jaar best eens 30 % minder waard kan zijn, zie daar je bod!
censuur :O
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:29:54 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64509883
Waarom zou dat een belediging zijn? Het huis staat al meer dan een jaar te koop. Misschien zijn er al 6 mnd geen kijkers meer geweest en zitten ze klem met hun dubbele lasten!
Het is immers maar 20% onder de vraagprijs (die dus vrijwel ongewijzigd is!) Heel redelijk onder de huidige omstandigheden denk ik. En tot slot koop je dan voor 15% daaronder. Ik zou niet zoveel geven, maar als TS dat huis nu graag wil.
The End Times are wild
pi_64509907
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Je moet er vanuit gaan dat het huis over 2 jaar best eens 30 % minder waard kan zijn, zie daar je bod!
Las vandaag ergens een artikeltje op Fok! dat het wel eens 40% kon zijn...
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:37:10 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64510253
Bij 30% (vanaf de top gerekend, die hebben we nu al gehad) is het een reele waarde. Maar net als de beurs kan de daling best wel doorschieten in alle paniek.
The End Times are wild
pi_64510301
Toen ik de makelaar vroeg wat de kooptermijn was en of er een optie bestond het huis over bijv 6 maanden te koper gaf hij aan zelf al aan dat het huis lastig te verkopen was en dat ze blij waren als ze uberhaupt een koper hadden gevonden en dat er dus best te onderhandelen viel. Dat geeft denk ik al aan dat er best iets uit te slepen valt.

wel beetje raar trouwens dat een verkopende makelaar dat soort uitspraken doet
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:41:01 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64510453
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Toen ik de makelaar vroeg wat de kooptermijn was en of er een optie bestond het huis over bijv 6 maanden te koper gaf hij aan zelf al aan dat het huis lastig te verkopen was en dat ze blij waren als ze uberhaupt een koper hadden gevonden en dat er dus best te onderhandelen viel. Dat geeft denk ik al aan dat er best iets uit te slepen valt.

Ook hij wil er graag vanaf. Na een jaar leuren verdient hij er sowieso al niks meer aan.
The End Times are wild
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:42:20 #22
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_64510523
quote:

Mag hij ook volgens mij niet doen, hij moet tot op zekere hoogte neutraal tov de kopende EN de verkopende partij blijven.
Hij heeft een overeenkomst met de verkopende partij en zal bepaalde zaken best wel in hun voordeel zeggen, maar over de prijs: absoluut not done imo.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_64510529
quote:

De verkopers (en makelaar) willen er zo te horen snel vanaf....
pi_64510603
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:42 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Mag hij ook volgens mij niet doen, hij moet tot op zekere hoogte neutraal tov de kopende EN de verkopende partij blijven.
Hij heeft een overeenkomst met de verkopende partij en zal bepaalde zaken best wel in hun voordeel zeggen, maar over de prijs: absoluut not done imo.
Neutraal?
Hij heeft maar 1 opdrachtgever...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64510649
Hij kan ook moeilijk zeggen dat het zo'n gewild object is waar hij nog 4 biedingen verwacht deze week.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')