abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64495771
Het vorige deel: Slank naar 2009, kudo's voor Muis!

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
motorbloempje/Faithy = Gaby
zwahiel = Wiel

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

[ Bericht 94% gewijzigd door progje op 30-12-2008 12:57:24 ]
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  Vis een optie? dinsdag 30 december 2008 @ 12:49:20 #2
70532 loveli
N
pi_64495807
tvp, ik ben werken, doeg!
crap in = crap out
pi_64495846
aaaah wat doet fok irritant traag!!
pi_64495869
Maar he dames, waarom niet gewoon een koperspiraal? Geen hormonen, geen condooms, geen koters.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64495894
Fok! is echt te traag
pi_64495902
tja ik ken 2 mensen die ondanks dat ding toch nog zwanger zijn geraakt... niet dat de pil verder helemaal veilig is hoor bedoel zijn ook genoeg die daardoor nog zwanger raken.. maar op de een of andere domme manier vind ik dan dat ik meer controle heb
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:56:15 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64495906
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:53 schreef sigme het volgende:
Maar he dames, waarom niet gewoon een koperspiraal? Geen hormonen, geen condooms, geen koters.
Die heb ik gehad. En na een maand werd ik met de ambulance afgevoerd met hevige bloedingen.

Mijn lichaam stoot het af

Ik ga lekker plassen met persona. Ik ben klaar met dat anti-conceptie gezeik.
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:58:00 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64495939
Baai Loveli! Werk ze

Plassen met persona? Vod ies dat?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:58:14 #9
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64495948
Hai .

M'n cheesecake is wéér mislukt. Ingezakt, terwijl 'ie juist zo lekker groot en luchtig moest zijn. Maargoed, nog steeds lekker .
pi_64495995
trage vind post
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_64496010
Ik ben eigenlijk ook nooit tevreden over mijn anticonceptie.
Koperspiraal vond ik 1 jaar super, daarna begon ik me toch te bloeden, niet normaal. Ik bloedde elke maand meer wel dan níet. Exit dus.
Pillen met normale doseringen hormonen, daar bloed ik ook dwars doorheen (spotting).

Nu slik ik dus een paardenpil; ik krijg vrij veel hormonen binnen maar ik merk er eigenlijk weinig van. Ben nu wel redelijk tevreden, maar gezond kan het toch niet zijn lijkt me.
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:06:31 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64496070
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Baai Loveli! Werk ze

Plassen met persona? Vod ies dat?
Is een intelligent apparaatje die op basis van je plasjes je vruchtbare dagen uitrekent. En als je die dan een beetje ruim neemt en die dagen met een condoom vrijt, of gewoon geen sex hebt, dan komt het ook wel goed.

Kan alleen als je een hele regelmatige cyclus hebt. En die van mij is gelukkig tot op de minuut nauwkeurig.
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:08:24 #13
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64496095
De meeste mensen die ik ken gebruiken de Persona juist als ze zwanger willen worden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:09:51 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64496141
Duh, als het je vruchtbare dagen uitrekent, dan kun je het logischerwijs ook gebruiken als je juist zwanger wilt worden.
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:10:59 #15
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64496163
Ik ken dus niemand die het echt als anticonceptie durft te gebruiken, bedoelde ik .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:11:25 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64496172
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Is een intelligent apparaatje die op basis van je plasjes je vruchtbare dagen uitrekent. En als je die dan een beetje ruim neemt en die dagen met een condoom vrijt, of gewoon geen sex hebt, dan komt het ook wel goed.

Kan alleen als je een hele regelmatige cyclus hebt. En die van mij is gelukkig tot op de minuut nauwkeurig.
ah ok dankjoe voor het uitleggen! is dus niks voor mij, want mijne is pas regelmatig sinds ik de pil slik en zelfs dan kan je er nog niet precies van op aan

typen met 1 hand is overigens ook niks voor mij
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:12:59 #17
331 Merel
Be here now.
pi_64496212
Ik hou van mijn pil Nooooooit meer puistjes, maaaaaandenlang bloeding uitstellen zonder spotting tussendoor, en emotioneel heeeeeelemaal in balans Die twee kilo die ik er gratis bij kreeg neem ik dan maar voor lief!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_64496254
Ik heb deze week ook weer veel last van puistjes
Maar volgens mij komt dat meer door mijn dieet
pi_64496481
Sigme, ik weet dat er koperspiraaltjes bestaan, maar volgens mijn zus (werkt in de gezondheidszorg) wordt dat afgeraden als je nog geen zwangerschap gehad hebt. En het idee dat er iets in mijn baarmoeder zit staat me ook niet echt aan. Dan liever puur natuur (en als het 'mis' mocht gaan, zou het geen groot probleem zijn, dat scheelt natuurlijk wel).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_64496630
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:12 schreef Merel het volgende:
Ik hou van mijn pil Nooooooit meer puistjes, maaaaaandenlang bloeding uitstellen zonder spotting tussendoor, en emotioneel heeeeeelemaal in balans Die twee kilo die ik er gratis bij kreeg neem ik dan maar voor lief!
Welke heb jij dan?
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:31:56 #21
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64496679
Ik ben zo blij dat ik geen pil hoef te slikken
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_64496761
O, en nog over het slikken van pillen: als je je hoofd een kwartslag kantelt, (gewoon scheef houden dus)glijdt die pil met een slokje water zo vanzelf naar binnen!
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:35:10 #23
331 Merel
Be here now.
pi_64496769
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:29 schreef Laureline het volgende:

[..]

Welke heb jij dan?
Diane 35. Maargoed, iedereen reageert natuurlijk weer anders, wat voor mij goed kan werken is voor een ander een ramp. Ik vind het wel een vervelend idee om m'n lichaam constant zo vol te proppen met hormonen, maar het is voor mij in ieder geval voorlopig wel de handigste oplossing.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_64496835
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:34 schreef Laureline het volgende:
O, en nog over het slikken van pillen: als je je hoofd een kwartslag kantelt, (gewoon scheef houden dus)glijdt die pil met een slokje water zo vanzelf naar binnen!
En als je drijvende capsules hebt, kin op de borst! Dan drijft ie naar boven en kun je 'm makkelijker doorslikken.
Anders is de slok water al weg en zit de capsule nog in je mond

Maandag ga ik weer op mijn eten letten, vanmorgen 63.6 En toen een appelbol gegeten
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_64496910
Nou we hebben Aquarius Hotel in Scheveningen geboekt wel leuk uitje zo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 december 2008 @ 13:46:04 #26
163650 Greys
pi_64497052
Werk ze Loveli!

En tevens tvp!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64497277
O: 1 cracotte
T: niks
L: 2 cracottes

straks nog een kopje soep..en heb eigenlijk nog geen idee wat ik vanavond eens zal gaan eten
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:58:11 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64497365
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:35 schreef Merel het volgende:

[..]

Diane 35. Maargoed, iedereen reageert natuurlijk weer anders, wat voor mij goed kan werken is voor een ander een ramp. Ik vind het wel een vervelend idee om m'n lichaam constant zo vol te proppen met hormonen, maar het is voor mij in ieder geval voorlopig wel de handigste oplossing.
Die is ook fantastisch

Ik heb 'm 10 jaar geslikt...maar helaas mag dat helemaal niet. Ik rook ook nog eens
Het is geen pil die je voor je leven kan slikken.
pi_64497535
Hoi!

Ik kom even uit lurkstand want het gaat over anti-conceptie en ik heb net een Mirena laten zetten en zit met een dekentje op de bank. Echt, omg wat deed dat pijn. Maar nu 5 jaar er vanaf hopelijk..

En ik heb even een slank-gerelateerde vraag, mijn vader is van plan het 'Slank met eiwit' dieet te gaan doen. Ik heb het boekje eens doorgelezen, zie http://www.slankmeteiwit.nl/download/ en het lijkt me nou niet bepaald het meest gezonde dieet. Wieowie heeft hier ervaring mee of een mening over? Je moet van ze heel veel whey shakes drinken, maar imo kan dat toch alleen maar als je daarbij erg veel sport? Wat gebeurt er anders met al die eitwitten? /noob
That's what happens when you play catch without arms
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:17:47 #30
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64497632
Als je lekker veel pukkels wilt moet je aan de whey!
Bovendien is het behoorlijk slecht voor je nieren
pi_64497709
Zij die gaan schaatsen groeten u
pi_64497717
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Die is ook fantastisch

Ik heb 'm 10 jaar geslikt...maar helaas mag dat helemaal niet. Ik rook ook nog eens
Erm.. waarom mag dat niet?
\Paniek
Fok!bejaarde
pi_64497753
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 @ 13:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Die is ook fantastisch

quote:
Op dinsdag 30 december 2008 @ 14:22 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Erm.. waarom mag dat niet?
\Paniek
Ja, dat dus!

Ik heb hem ook 10 jaar geslikt, nu toevallig gestopt, maar de menstruatie is toch een beetje van slag nu (Ondanks mijn juichberichten eerder hierover).
En nu heb ik meer pukkels

Ik wilde dus eigenlijk weer beginnen ermee.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_64497765
Ja kutje. Ik ben morgen en vrijdag vrij. Tenminste.. dat was ik wel totdat Helga ziek werd.
Want nu is er geen bezetting. En dat kan niet.
Nou. Wedden dat het kan.
Fok!bejaarde
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:27:09 #35
236335 neen
schone schijn
pi_64497813
Ik ben zegmaar tussen m'n dunst en dikst in. Wat een dikzak.
het lijkt niet wat het is
pi_64497830
Mijn huisarts raadde me vandaag trouwens met klem aan om te stoppen met roken, zeker omdat ik een zware pil slik...hij zei, dat trombose een grote doodsoorzaak is bij jonge vrouwen.
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:29:06 #37
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64497873
trombose gezeik, haaruitval, migraine..

maar goed, dat krijg je tegenwoordig van alles. Ik had alleen wel extreem veel last van de migraine, maar als je dat niet hebt, dan zou ik de pil lekker doorslikken!
pi_64497901
Mijn zusje was daardoor ook bijna dood!! Zware rookster + pil = echt link!!

Zo weer gesport, voor het laatst dit jaar, denk ik!
pi_64497937
Ik rook ook veel

Nou ja, ik kijk het nog even aan zonder pil dan! Wel enge verhalen
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:32:45 #40
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64497960
Oi! Wat een onderwerp weer, voel me lichtelijk gediscrimineerd

@Miss_S puisten kun je nu ook krijgen van de kerstdagen en het veranderd patroon in eten en vettigheid.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_64497966
En wat is er mis met een condoom gewoon altijd gebruiken? Zo'n Persona is vragen om het moederschap ( ). Overigens heb ik nooit problemen gehad met de pil. Fantastisch ding. Ga dus niet bij voorbaat al concluderen dat je er vooral nadelen van zult ondervinden, Vik.

Mag ik nog even een lans breken voor een fantastisch boek? Ik ben al een lijstje aan het maken van personen aan wie ik het boek zou willen sturen (SHE, jij staat er ook op ).

Wat een onzin!
Wetenschap en het paranormale
Herman de Regt, Hans Dooremalen
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:32:58 #42
331 Merel
Be here now.
pi_64497967
Lekker doorslikken
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:35:08 #43
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64498032
Ik ben al aan mijn tweede mirena en ik vind het ideaal. Doet inderdaad zeer met zetten maar neem een IBU vooraf de volgende keer, dan is het een stuk beter te doen. Je voorkomt er alleen geen SOA's mee, dat is dan weer jammer.
Prrrrr
pi_64498035
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:29 schreef SHE het volgende:
trombose gezeik, haaruitval, migraine..

maar goed, dat krijg je tegenwoordig van alles. Ik had alleen wel extreem veel last van de migraine, maar als je dat niet hebt, dan zou ik de pil lekker doorslikken!
En het verhoogde risico is in veel gevallen een wel héél klein risico. Bijvoorbeeld:

Hoe vaak komt trombose voor? En wat is het extra risico bij pilgebruik?
· Bij vrouwen die geen pil slikken treedt trombose op bij 5 tot 10 op de honderd duizend (0,005 tot 0,01%).
· Uitkomsten van onderzoek lopen uiteen, maar uit de meeste studies komt naar voren dat bij pilgebruik de kans op trombose 2 tot 4 keer zo hoog is, dus 10 tot 40 op de honderd duizend (0,01 tot 0,04).
· Bij vrouwen die zwanger zijn is de kans op trombose 60 op de honderd duizend (0,06%), waardoor ongepland zwanger worden meer risico geeft dan de pil slikken.
· Vrouwen die al een keer trombose gehad hebben kunnen beter niet aan de pil beginnen.

(Bron)

Trombose komt normaal bij 5 tot 10 op de 100.000 vrouwen voor, bij 20 op de 100.000 vrouwen die de tweede-generatiepil slikken en bij 40 op de 100.000 vrouwen die de derde generatiepil slikken. Risico’s waar je niet echt wakker van hoeft te liggen, zeker als je in aanmerking neemt dat de pil bijna 100% bescherming biedt tegen zwangerschap en zwangerschap nog altijd de grootste risicofactor vormt voor trombose.

Echter, als je kijkt naar het aantal keren dat trombose voorkomt bij jonge meiden (16-25 jaar) in het eerste jaar van het slikken, schrik je wel. Ben je onder de 25 jaar en is je eerste anticonceptiepil er één van de derde generatie, dan heb je een kans van 1 op de 1000 tot 2000 op trombose in de aderen.

(Bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_64498073
Van de pil krijg ik zware hoofdpijnaanvallen, dus die slik ik niet.
Vanwege latex-allergie zijn condooms of een spiraaltje ook geen goed idee.
Mijn vorm van anticonceptie is dus luisteren naar mijn lichaam.
Werkt prima.

Ben jarig vandaag maar heb niemand uitgenodigd, dus zit nu niet aan de taart maar aan de gebakken rijst.
Die is heerlijk geworden.
Nu maar hopen dat ik er ook van af val.
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:37:01 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64498077
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:31 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben zo blij dat ik geen pil hoef te slikken
Ik hoef ook geen pil te slikken, maar ik ben altijd erg lang ongesteld en 1 á 2 dagen zelfs zo erg dat ik er ziek van ben en ik ben ook altijd op het verkeerde moment ongesteld als je snapt wat ik bedoel . Ik heb gewoon geen zin om daar steeds over na te moeten denken.
Niet meer actief op Fok!
pi_64498117
Ik zou trombose niet onderschatten.
Mijn moeder heeft dat vorig jaar gekregen en het heeft niet veel gescheeld.
Ze heeft het nog steeds trouwens, maar het is niet meer levensbedreigend.
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:38:51 #48
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64498121
Ik slik gewoon de pil en dat bevalt prima! En ik slik ook nogal veel door, dus ongesteld worden doe ik niet vaak .

Voor mensen er over beginnen, mijn huisarts heeft gezegd dat het echt geen kwaad kan.
pi_64498138
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het verhoogde risico is in veel gevallen een wel héél klein risico. Bijvoorbeeld:

Hoe vaak komt trombose voor? En wat is het extra risico bij pilgebruik?
· Bij vrouwen die geen pil slikken treedt trombose op bij 5 tot 10 op de honderd duizend (0,005 tot 0,01%).
· Uitkomsten van onderzoek lopen uiteen, maar uit de meeste studies komt naar voren dat bij pilgebruik de kans op trombose 2 tot 4 keer zo hoog is, dus 10 tot 40 op de honderd duizend (0,01 tot 0,04).
· Bij vrouwen die zwanger zijn is de kans op trombose 60 op de honderd duizend (0,06%), waardoor ongepland zwanger worden meer risico geeft dan de pil slikken.
· Vrouwen die al een keer trombose gehad hebben kunnen beter niet aan de pil beginnen.

Bron
Dat meende ik ook al eens te hebben gelezen, al wist ik niet dat een zwangerschap een grotere kans geeft op trombose dan pilgebruik! Maar mijn huisarts was zó stellig, en het is een jonge vent. Weird...
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:

Ben jarig vandaag maar heb niemand uitgenodigd, dus zit nu niet aan de taart maar aan de gebakken rijst.
Gefeliciteerd!!!
pi_64498159
Gefeliciteerd vergeetmewelletje!!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')