http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/index.htmlquote:donderdag 08 januari tot en met zondag 11 januari 2009
Toenemende kans (einde van de periode 50%) op een overgang naar wisselvalig weer met temperaturen rond normaal voor de tijd van het jaar.
Je quote een stukje van het knmi waar staat dat er 50% kans is op zachter weer. Hou het dan positief en zeg dat er 50% kans is dat het weer zo door blijft winteren. In plaats van te zeggen dat het over isquote:Op vrijdag 2 januari 2009 07:21 schreef Caesu het volgende:
na woensdag is het gedaan inderdaad...
[..]
Wow, hoe groot is de kans dat we dat serieus gaan krijgen?quote:
maar die andere 50% is ook niet 'doorwinteren'.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:22 schreef Soolman het volgende:
[..]
Je quote een stukje van het knmi waar staat dat er 50% kans is op zachter weer. Hou het dan positief en zeg dat er 50% kans is dat het weer zo door blijft winteren. In plaats van te zeggen dat het over is
Leuk begin van het nieuwe jaar inderdaad voor het verkeer als dit uitkomt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:08 schreef Cootz het volgende:
Sneeuw op maandagochtend na de vakantie.. Ik denk dat we de 1000km file nu eindelijk eens gaan halen!
Nooit op een model af gaan bij een voorspelling. Ook het KNMI gebruikt meerdere weermodellen, alleen ECMWF is gedeeltelijk publiekelijk toegankelijk. Gegevens van de HIRLAM, ALADIN, worden altijd geraadpleegd en GFS wordt incidenteel geraadpleegd. HIRLAM en ALADIN zijn echter niet publiekelijk toegankelijk, je moet dus oppassen alleen op ECMWF af te gaan. GFS staat zeker niet alleen met zijn winterse scenario, het is dus allerminst zeker dat het na woensdag gedaan is. Het zou mij niks verbazen als het tot en met volgende week maandag blijft vriezen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 07:21 schreef Caesu het volgende:
na woensdag is het gedaan inderdaad..
Ik zie toch hele andere dingen in dat meteogram staan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:36 schreef Caesu het volgende:
verder geven de andere grafieken die ik gaf ook het einde van winterperiode aan.
Wel bagger voor het schaatsij.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:07 schreef pfaf het volgende:
16 fucking cm sneeuw!
En heb je ervan geleerd? Je bent niet de eerste hoorquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:36 schreef Caesu het volgende:
[..]
maar die andere 50% is ook niet 'doorwinteren'.
verder geven de andere grafieken die ik gaf ook het einde van winterperiode aan.
maandag/dinsdag nog wel even erg koud trouwens en sneeuw woensdag.
Geduld, het zou ook een beetje raar zijn als ECMWF ineens volledig om slaat.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:32 schreef ItaloDancer het volgende:
15-daagse is dan weer niet zo geweldig
maar ja volgende week zaterdag is veel te ver weg
[ afbeelding ]
stevige spreiding op de langdaagse verwachting, dus dat wacht ik allemaallekker afquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:32 schreef ItaloDancer het volgende:
15-daagse is dan weer niet zo geweldig
maar ja volgende week zaterdag is veel te ver weg
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |