Tja, dat kan, maar zo lang heb ik niet nodig om vast te stellen dat we dit jaar slagkracht op de transfermarkt hebben ingeleverd. Reker zelf bevestigd dat ook.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:51 schreef ErikT het volgende:
[quote]
Ik vind het wel wat vroeg om te oordelen. Ik bekijk het zelf liever over een jaar of 3, 4.
[..]
Welke clubs zijn dat dan volgens jou? Volgens mij zijn de Maldini's toch echt overal meer uitzondering dan regel.quote:Niet lang genoeg. Kijk eens hoe lang spelers bij de culbs spelen waar echt goed wordt gevoetbald.
[..]
O, dan vind ik het toch gek dat als je de teamfoto's om de 3 jaar bekijkt je geluk hebt als er één bekend gezicht op staat.
[..]
Ik vind het vreemd dat jij het aantrekken van matige bankzitters niet bestempelt als over de balk smijten....quote:Ik vind het vreemd dat jij het voordeel er niet van inziet dat er nu niet allemaal geld over de balk wordt gesmeten. En ik vind het vreemd dat jij het voor een paar goede spelers te verantwoorden vindt dat buitenstaanders zich met het technische beleid (de opstelling) gaan bemoeien en daar chantage bij gebruiken.
En ik snap ook niet dat je niet ziet dat er een heel jonge selectie is met heel veel talenten.
Ja, maar dat is uiteindelijk niet waar het om gaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tja, dat kan, maar zo lang heb ik niet nodig om vast te stellen dat we dit jaar slagkracht op de transfermarkt hebben ingeleverd. Reker zelf bevestigd dat ook.
Zo'n beetje alle Spaanse, Italiaanse en Engelse clubs. Spelers kunnen daar blijven voetballen, want ze hoeven niet naar een betere competitie.quote:Welke clubs zijn dat dan volgens jou? Volgens mij zijn de Maldini's toch echt overal meer uitzondering dan regel.
Ja, dat waren 5 spelers. Die niet van begin of aan goed waren, of niet tot het einde. Hoe het ook zei: zoek de opstellingen maar eens op van 3 en 6 jaar geleden.quote:Volgens mij hebben toch een aardig aantal van de toppers die ik opnoemde de 3 jaar bij PSV volgemaakt, of zelfs de 4 jaar. Dat is ongehoord voor zo'n relatief arme club in Europees opzicht. Ibi speelt ondertussen ook al weer jaaaaren bij ons, ik vind het inderdaad allemaal wel meevallen. Bij veel clubs wordt alles al weggehaald voordat de spelers 20 zijn, iets waar PSV zelf aan meedoet.
Kijk, ik ben het niet helemaal met je oneens. Ik heb al eerder aangegeven dat ik de aankopen in de verdediging totaal niet begrijp. Daar is PSV niks beter van geworden, hoewel er in die Pieters wel toekomst zit denk ik.quote:Ik vind het vreemd dat jij het aantrekken van matige bankzitters niet bestempelt als over de balk smijten....
Ja, eehhhh Gomes. Die had zich lekker diplomatiek opgesteld wou je zeggen. Uiteindelijk is hij weggegaan. Hij had ook kunnen zeggen: sorry PSV, ik blijf.quote:Dat buitenstaanders zich niet met het technisch beleid moeten bemoeien lijkt me evident, alleen de manier waarop Reker daar mee om is gegaan. Ook bij de transfer van Gomes, hij deed er alles aan om de keeper de club uit te krijgen ipv hem te behouden (of iig de maximale transfersom er uit te slepen). Dat noem ik geen verstandig financieel beleid. Juist datgene waar hij anderen van beschuldig...![]()
Er missen inderdaad wat persoonlijkheden in de selectie. Maar dat mensen compleet stilstaan bij PSV, dat lijkt me sterk.quote:Wat talenten betreft, die hebben we een paar idd, maar de meesten staan volledig stil in hun ontwikkeling door het gebrek aan fatsoenlijke ervaren leidersfiguren waar ze zich aan op kunnen trekken. Dat is weer een gevolg van een falend aankoopbeleid.
tenzij er iemand vertrekt worden er dus geen aankopen gedaanquote:Reker noemt vierde plek pijnlijk
Uitgegeven: 6 januari 2009 19:14
Laatst gewijzigd: 6 januari 2009 19:25
EINDHOVEN - De vierde plaats die PSV na een half seizoen inneemt in de eredivisie is pijnlijk. Dat zei algemeen directeur Jan Reker van de club dinsdag tijdens de nieuwjaarsreceptie. ''In Nederland behoort PSV leidend te zijn. Dat zijn we op dit moment niet.''
PSV mag daarom de komende zeventien duels niet ''door de ondergrens'' zakken. ''Ik heb spelers en technische staf meegegeven dat we vanaf nu alleen nog maar finales spelen.
Daarmee heb ik de druk opgevoerd. Men moet daar tegen kunnen. Het hoort nu eenmaal bij de top.''
Van Bommel
Reker zei verder hoop te blijven houden op de komst van Mark van Bommel naar Eindhoven. Het is volgens de algemeen directeur echter uitgesloten dat de middenvelder van Bayern München al tijdens de winterstop komt.
Het zou daarom best kunnen dat PSV in deze periode geen "grote" aankoop doet. Reker: "Wij zoeken een kapitein, een type Phillip Cocu. Dat blijkt in deze fase niet haalbaar. Het is niet eens zozeer een kwestie van geld. Deze jongens kiezen simpelweg voor een van de Europese toplanden."
Zaken
Reker hoopt eventueel na het seizoen alsnog zaken te doen. Wellicht dat het sentiment van bepaalde oud-PSV'ers dan ook een rol gaat spelen.
"Dat zou mooi zijn. Wat wij nu moeten doen is voortgaan op de ingeslagen weg. Veel doen aan een goede jeugdontwikkeling. Daarin investeren. In dat opzicht staan we er helemaal niet slecht voor."
Kluivert
Opvallend was dat Reker zei dat hij achteraf best Patrick Kluivert had willen behouden. De spits kwam in zijn tijd bij PSV nauwelijks aan spelen toe. "Van de jonge jongens hoor ik dat ze heel veel van hem hebben geleerd. In dat opzicht is Patrick van grote waarde geweest en had hij dat nu nog kunnen zijn."
Volgens Reker heeft zich geen club gemeld voor een van de huidige spelers van de selectie van PSV. "Ik verwacht daarom geen grote transfers. Maar natuurlijk kan zoiets nog veranderen."
Vind het een beetje een overdreven straf. Geld boete en dan is het wel klaar.quote:Mendez voor een week naar tweede elftal
Uitgegeven: 6 januari 2009 20:47
Laatst gewijzigd: 6 januari 2009 20:46
EINDHOVEN - PSV heeft Edison Mendez voor de duur van een week teruggezet naar het tweede elftal. Dit omdat de middenvelder uit Ecuador te laat terugkwam voor de eerste training van afgelopen maandag.
Mendez gaat daarom woensdag niet mee op trainingskamp naar Spanje. Hij was te laat omdat hij zijn moeder eerst nog uit het ziekenhuis wilde halen.
PSV gaf daarvoor geen toestemming. ''Vergeet niet dat hij wel eerder op vakantie mocht van ons'', zei algemeen directeur Jan Reker. ''Wat dat betreft houden we zeker rekening met persoonlijke omstandigheden. Maar dit accepteren we niet.''
Bij PSV ontbreekt nu alleen nog Carlos Salcido. De Mexicaan had wel toestemming langer in zijn geboorteland te blijven. Hij vliegt woensdag rechtstreeks naar Spanje om zich bij de selectie te voegen.
De Nederlandse kampioen speelt vrijdag in Spanje tegen Anderlecht. Dinsdag volgt in Nederland nog een ontmoeting met FC Den Bosch. Als het veld van De Vliert onbespeelbaar is, vindt de ontmoeting op PSV's oefencomplex De Herdgang plaats.
Dit verbetert de motivatie van Edison inderdaad niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:05 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
Vind het een beetje een overdreven straf. Geld boete en dan is het wel klaar.
De zuid-amerikanen zijn al niet helemaal happy en dan werken dit soort dingen niet in je voordeel.
z'n moeder is al ziek zolang hij bij psv speelt, ze ligt toch niet terminaal manquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:11 schreef Chadi het volgende:
Sorry hoor maar zijn moeder gaat toch even voor een training bij PSV of welke andere club dan ook. Het moet niet gekker worden!
pas als ze terminaal ligt moet ie tijd met haar gaan door brengenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:30 schreef WooZ het volgende:
[..]
z'n moeder is al ziek zolang hij bij psv speelt, ze ligt toch niet terminaal man
nee maar edison moet zich gewoon aan z'n afspraak houden met de lempkesquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
pas als ze terminaal ligt moet ie tijd met haar gaan door brengen![]()
W T Fquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:05 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
tenzij er iemand vertrekt worden er dus geen aankopen gedaan![]()
[..]
De zuid-amerikanen zijn al niet helemaal happy en dan werken dit soort dingen niet in je voordeel.
Hehe, dat is goed.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik wacht nog steeds op al die toppers die bij ons vroegtijdig zijn weggekocht de afgelopen jaren Erik.
Geintje is nu in La Manga.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:50 schreef Radegast het volgende:
Gaat er hier nog iemand naar Brussel?
Oh, da's wel prettiger voetballen daar. Ben benieuwd naar deze krachtmeting, ook al is het maar een vriendschappelijk potje.quote:
Ik vind het triest. En ik ben toch wel een beetje verbaasd ja.quote:
Het wordt tijd dat de supporters op hem bezuinigen.quote:
Huub Stevens zal vast wel weer een zalvend gesprek aanknopen (althans, geforceerd) en dan komt Mendez weer in de basis.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:05 schreef Vitamine_C het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |