abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 17:02:43 #176
236264 crew  capricia
pi_64651852
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:59 schreef henkway het volgende:

[..]

dat denk ik ook ja

als je hier tonnen voor een huis krijgt en je kunt in en sunshine state of spanje voor een prikkie een hut kopen dan gaan veel mensen weg
Denk eens door: Als dat gaat gebeuren, dat veel mensen wegtrekken uit NL, wat zal er dan met de huizenprijzen hier gebeuren???
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 4 januari 2009 @ 18:42:57 #177
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_64656195
mensen die hier en masse wegtrekken? Dat zie ik niet gebeuren... De inkomens liggen in Nederland ook vrij hoog en om nu voor een wat goedkoper huis (kennelijk de enige motivatie dan) je eigen land, omgeving, familie/vrienden, baan etc. achter te laten? Neuh...

Emigreren wordt vaak geschreeuwd, maar het gebeurt niet heel vaak (de mensen die voor een paar jaar in het buitenland werken voor een baan die in Nederland verkregen is reken ik niet mee). Reden is simpel: we hebben het hier erg goed, ondanks de huizenprijzen...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 19:10:26 #178
236264 crew  capricia
pi_64657308
Wat dat betreft is het jammer dat je niet met Engels overal terecht kunt. Italie, Frankrijk, Spanje...Landen met een lekker klimaat. Maar helaas niet zo goed in hun Engels...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64659936
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:10 schreef capricia het volgende:
Wat dat betreft is het jammer dat je niet met Engels overal terecht kunt. Italie, Frankrijk, Spanje...Landen met een lekker klimaat. Maar helaas niet zo goed in hun Engels...
Antillen is ook een leuke optie, net zoals de VS.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:39:43 #180
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_64665218
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk eens door: Als dat gaat gebeuren, dat veel mensen wegtrekken uit NL, wat zal er dan met de huizenprijzen hier gebeuren???
Dat is weer een grote Als.
Als de wereld morgen vergaat wat gaat dat dan doen met de huizenprijzen?

Een hoop mensen die de afgelopen jaren na hun pensioen naar het buitenland vertrekken komen weer terug.
De taalbarrière en de voorzieningen zijn de voornaamste reden.
pi_64665251
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

In de VS dalen de huizenprijzen nog harder dan hier, dus om van hier te vertrekken naar de VS vanwege dalende huizenprijzen...
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 21:42:56 #182
236264 crew  capricia
pi_64665384
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dacht eerder aan Europa, vrij verkeer van goederen en mensen.
Toch iets dichter bij huis.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 21:46:38 #183
236264 crew  capricia
pi_64665605
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:39 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dat is weer een grote Als.
Als de wereld morgen vergaat wat gaat dat dan doen met de huizenprijzen?

Een hoop mensen die de afgelopen jaren na hun pensioen naar het buitenland vertrekken komen weer terug.
De taalbarrière en de voorzieningen zijn de voornaamste reden.
Dat is wel zo ja. Veel mensen komen op latere leeftijd weer terug omdat het hier gewoon niet slecht is. De vooorzieningen zijn goed geregeld ja. Een ziektekostenverzekering in Amerika heb je niet voor 100 euro per maand.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 4 januari 2009 @ 22:14:33 #184
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64667025
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Dacht eerder aan Europa, vrij verkeer van goederen en mensen.
Toch iets dichter bij huis.
Bij huis? Als je emigreert is je huis niet meer hier, hoor.
(om maar in huizenmarktsferen te blijven)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 22:18:29 #185
236264 crew  capricia
pi_64667247
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:14 schreef Dromer het volgende:

[..]

Bij huis? Als je emigreert is je huis niet meer hier, hoor.
(om maar in huizenmarktsferen te blijven)
Dat is pas als je al geemigreerd bent...dan kun je het je geboortehuis of land noemen..
Voor de fysieke verhuizing is mijn huis/thuis nog wel hier.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 4 januari 2009 @ 22:22:11 #186
45722 Dromer
pi_64667450
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is pas als je al geemigreerd bent...dan kun je het je geboortehuis of land noemen..
Voor de fysieke verhuizing is mijn huis/thuis nog wel hier.
Dan is het huis dus ook nog niet verkocht/beschikbaar en heeft het geen gevolgen voor de huizenmarkt in Nederland.
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 22:26:12 #187
236264 crew  capricia
pi_64667664
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:22 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dan is het huis dus ook nog niet verkocht/beschikbaar en heeft het geen gevolgen voor de huizenmarkt in Nederland.
Das ook weer waar!
Tenzij ik het eerst te koop zet om daarna pas te verhuizen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 5 januari 2009 @ 11:24:37 #188
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64679478
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:10 schreef capricia het volgende:
Dan leer je Italiaans, Frans, Spaans...
Overigens denken inwoners van deze landen zich met hun eigen taal overal te kunnen redden, misschien ook de reden van de hoge werkloosheid in genoemde landen.
  maandag 5 januari 2009 @ 11:29:31 #189
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64679600
Spaans is bijna de voertaal in de USA. Dus wat dat betreft zou ik ook gewoon Spaans blijven lullen en hopen op tiempos mas buenos
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 5 januari 2009 @ 11:32:27 #190
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64679694
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:29 schreef Pappie_Culo het volgende:
Spaans is bijna de voertaal in de USA. Dus wat dat betreft zou ik ook gewoon Spaans blijven lullen en hopen op tiempos mas buenos
mooi weer spelen?
pi_64737862
quote:
AMSTERDAM - De malaise op de markt voor koopwoningen slaat over naar huurwoningen. Woningsite Pararius verwacht dat de huurprijzen van huurwoningen in de vrije sector de komende tijd zullen dalen doordat veel huizenbezitters die er niet in slagen hun huis te verkopen het in de verhuur doen.

Het aantal aangeboden huurwoningen op de site nam volgens algemeen directeur Jasper de Groot de laatste twee maanden met ongeveer 30 procent toe.
Bron
Het lijkt er op dat er een herschikking gaat plaatsvinden. Te koop staande woningen gaan de verhuur in.
Ik ben benieuwd wat dat met de koopprijzen gaat doen. Ze kunnen stijgen vanwege verminderd aanbod of dalen omdat er meer mensen gaan huren. Afwachten maar...
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:17:02 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64737998
Als de huurprijzen ook al gaan dalen, kunnen de prijzen voor kopen inderdaad als een speer naar beneden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64738312
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:17 schreef Lemmeb het volgende:
Als de huurprijzen ook al gaan dalen, kunnen de prijzen voor kopen inderdaad als een speer naar beneden.
Ik heb ook twee collega';s die willen gaan verhuren., wat ze geen rekening mee houden is dat de huur belastbaar is.
En ze om de klap moeten gaan repareren.
Zie ze er maar uit te krijgen, en je mag je eigen huis niet meer in he, om te kijken of je dure keukenblok nog leeft

ik heb het idee dat dit allemaal door de makelaars wordt ingepraat, die verdienen dan toch aan de huur
pi_64738656
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:25 schreef henkway het volgende:

[..]
...
ik heb het idee dat dit allemaal door de makelaars wordt ingepraat, die verdienen dan toch aan de huur
Ach ja, die arme makelaars...
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:23:04 #195
45722 Dromer
pi_64740614
quote:

[..]

Ik heb ook twee collega';s die willen gaan verhuren., wat ze geen rekening mee houden is dat de huur belastbaar is.
Zie ze er maar uit te krijgen, en je mag je eigen huis niet meer in he, om te kijken of je dure keukenblok nog leeft

Voor zover ik weet mag het ook niet van de meeste hypotheekverstrekkers. (maarja.. die moeten er natuurlijk wel achter komen)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:30:32 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64740958
quote:

[..]

Niet volledig.
quote:
Dat zuigt enorm inderdaad, dan kun je voor elk wissewasje op komen draven. Verhuren is alleen geweldig als je in één klap heel veel te verhuren hebt.
quote:
Da's ook kut.
quote:
Zou mij ook niks verbazen. Zijn allemaal ratten die makelaars. Als ik nu een huis te koop had zou ik m'n verlies nemen. Dan ben ik er in elk geval vanaf.
pi_64741216
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Niet volledig.
[..]

Dat zuigt enorm inderdaad, dan kun je voor elk wissewasje op komen draven. Verhuren is alleen geweldig als je in één klap heel veel te verhuren hebt.
[..]

Da's ook kut.
[..]

Zou mij ook niks verbazen. Zijn allemaal ratten die makelaars. Als ik nu een huis te koop had zou ik m'n verlies nemen. Dan ben ik er in elk geval vanaf.
Ja je mag de WOZ , reparaties en het schilderwerk aftrekken
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:38:55 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64741375
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:35 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja je mag de WOZ , reparaties en het schilderwerk aftrekken
Ja, ook, maar ik meen dat sowieso iets van ¤ 5000,- aan huur vrijgesteld is van belasting.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:31:45 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64744155
Toch snap ik niet helemaal waarom de vrije sector huurprijzen zouden moeten dalen. Want al die mensen die hun huis niet verkopen en gaan verhuren, waar wonen die dan? Het totale woningaanbod in Nederland blijft toch ongeveer gelijk?
The End Times are wild
pi_64744841
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:31 schreef LXIV het volgende:
Toch snap ik niet helemaal waarom de vrije sector huurprijzen zouden moeten dalen. Want al die mensen die hun huis niet verkopen en gaan verhuren, waar wonen die dan? Het totale woningaanbod in Nederland blijft toch ongeveer gelijk?
Ik denk dat de mensen waar jij het over hebt momenteel twee woningen hebben. Of misschien wel meer, als belegging. Meer concurrentie betekent vaak lagere prijzen.
Al heb ik daar een hard hoofd in hoor, die verhuur zal wel weer geregeld worden door clubjes als 'Direct Wonen'. Die zetten alle (vergelijkbare) huizen voor dezelfde (schandalige) prijs in de markt.
De potentiële huurders zijn mensen die nu niet meer kunnen/durven kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')