Denk eens door: Als dat gaat gebeuren, dat veel mensen wegtrekken uit NL, wat zal er dan met de huizenprijzen hier gebeuren???quote:Op zondag 4 januari 2009 16:59 schreef henkway het volgende:
[..]
dat denk ik ook ja
als je hier tonnen voor een huis krijgt en je kunt in en sunshine state of spanje voor een prikkie een hut kopen dan gaan veel mensen weg
Antillen is ook een leuke optie, net zoals de VS.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:10 schreef capricia het volgende:
Wat dat betreft is het jammer dat je niet met Engels overal terecht kunt. Italie, Frankrijk, Spanje...Landen met een lekker klimaat. Maar helaas niet zo goed in hun Engels...
Dat is weer een grote Als.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk eens door: Als dat gaat gebeuren, dat veel mensen wegtrekken uit NL, wat zal er dan met de huizenprijzen hier gebeuren???
In de VS dalen de huizenprijzen nog harder dan hier, dus om van hier te vertrekken naar de VS vanwege dalende huizenprijzen...quote:Op zondag 4 januari 2009 20:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Antillen is ook een leuke optie, net zoals de VS.
Dacht eerder aan Europa, vrij verkeer van goederen en mensen.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Antillen is ook een leuke optie, net zoals de VS.
Dat is wel zo ja. Veel mensen komen op latere leeftijd weer terug omdat het hier gewoon niet slecht is. De vooorzieningen zijn goed geregeld ja. Een ziektekostenverzekering in Amerika heb je niet voor 100 euro per maand.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:39 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dat is weer een grote Als.
Als de wereld morgen vergaat wat gaat dat dan doen met de huizenprijzen?
Een hoop mensen die de afgelopen jaren na hun pensioen naar het buitenland vertrekken komen weer terug.
De taalbarrière en de voorzieningen zijn de voornaamste reden.
Bij huis? Als je emigreert is je huis niet meer hier, hoor.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dacht eerder aan Europa, vrij verkeer van goederen en mensen.
Toch iets dichter bij huis.
Dat is pas als je al geemigreerd bent...dan kun je het je geboortehuis of land noemen..quote:Op zondag 4 januari 2009 22:14 schreef Dromer het volgende:
[..]
Bij huis? Als je emigreert is je huis niet meer hier, hoor.
(om maar in huizenmarktsferen te blijven)
Dan is het huis dus ook nog niet verkocht/beschikbaar en heeft het geen gevolgen voor de huizenmarkt in Nederland.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is pas als je al geemigreerd bent...dan kun je het je geboortehuis of land noemen..
Voor de fysieke verhuizing is mijn huis/thuis nog wel hier.
Das ook weer waar!quote:Op zondag 4 januari 2009 22:22 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dan is het huis dus ook nog niet verkocht/beschikbaar en heeft het geen gevolgen voor de huizenmarkt in Nederland.
Dan leer je Italiaans, Frans, Spaans...quote:Op zondag 4 januari 2009 19:10 schreef capricia het volgende:
Wat dat betreft is het jammer dat je niet met Engels overal terecht kunt. Italie, Frankrijk, Spanje...Landen met een lekker klimaat. Maar helaas niet zo goed in hun Engels...
mooi weer spelen?quote:Op maandag 5 januari 2009 11:29 schreef Pappie_Culo het volgende:
Spaans is bijna de voertaal in de USA. Dus wat dat betreft zou ik ook gewoon Spaans blijven lullen en hopen op tiempos mas buenos
Het lijkt er op dat er een herschikking gaat plaatsvinden. Te koop staande woningen gaan de verhuur in.quote:AMSTERDAM - De malaise op de markt voor koopwoningen slaat over naar huurwoningen. Woningsite Pararius verwacht dat de huurprijzen van huurwoningen in de vrije sector de komende tijd zullen dalen doordat veel huizenbezitters die er niet in slagen hun huis te verkopen het in de verhuur doen.
Het aantal aangeboden huurwoningen op de site nam volgens algemeen directeur Jasper de Groot de laatste twee maanden met ongeveer 30 procent toe.
Bron
Ik heb ook twee collega';s die willen gaan verhuren., wat ze geen rekening mee houden is dat de huur belastbaar is.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:17 schreef Lemmeb het volgende:
Als de huurprijzen ook al gaan dalen, kunnen de prijzen voor kopen inderdaad als een speer naar beneden.
Ach ja, die arme makelaars...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:25 schreef henkway het volgende:
[..]
...
ik heb het idee dat dit allemaal door de makelaars wordt ingepraat, die verdienen dan toch aan de huur
Voor zover ik weet mag het ook niet van de meeste hypotheekverstrekkers. (maarja.. die moeten er natuurlijk wel achter komen)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik heb ook twee collega';s die willen gaan verhuren., wat ze geen rekening mee houden is dat de huur belastbaar is.
En ze om de klap moeten gaan repareren.
Zie ze er maar uit te krijgen, en je mag je eigen huis niet meer in he, om te kijken of je dure keukenblok nog leeft
ik heb het idee dat dit allemaal door de makelaars wordt ingepraat, die verdienen dan toch aan de huur
Niet volledig.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik heb ook twee collega';s die willen gaan verhuren., wat ze geen rekening mee houden is dat de huur belastbaar is.
Dat zuigt enorm inderdaad, dan kun je voor elk wissewasje op komen draven. Verhuren is alleen geweldig als je in één klap heel veel te verhuren hebt.quote:En ze om de klap moeten gaan repareren.
Da's ook kut.quote:Zie ze er maar uit te krijgen, en je mag je eigen huis niet meer in he, om te kijken of je dure keukenblok nog leeft
Zou mij ook niks verbazen. Zijn allemaal ratten die makelaars. Als ik nu een huis te koop had zou ik m'n verlies nemen. Dan ben ik er in elk geval vanaf.quote:ik heb het idee dat dit allemaal door de makelaars wordt ingepraat, die verdienen dan toch aan de huur
Ja je mag de WOZ , reparaties en het schilderwerk aftrekkenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:30 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niet volledig.
[..]
Dat zuigt enorm inderdaad, dan kun je voor elk wissewasje op komen draven. Verhuren is alleen geweldig als je in één klap heel veel te verhuren hebt.
[..]
Da's ook kut.
[..]
Zou mij ook niks verbazen. Zijn allemaal ratten die makelaars. Als ik nu een huis te koop had zou ik m'n verlies nemen. Dan ben ik er in elk geval vanaf.
Ja, ook, maar ik meen dat sowieso iets van ¤ 5000,- aan huur vrijgesteld is van belasting.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:35 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja je mag de WOZ , reparaties en het schilderwerk aftrekken
Ik denk dat de mensen waar jij het over hebt momenteel twee woningen hebben. Of misschien wel meer, als belegging. Meer concurrentie betekent vaak lagere prijzen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:31 schreef LXIV het volgende:
Toch snap ik niet helemaal waarom de vrije sector huurprijzen zouden moeten dalen. Want al die mensen die hun huis niet verkopen en gaan verhuren, waar wonen die dan? Het totale woningaanbod in Nederland blijft toch ongeveer gelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |