abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64833613
Ja ja, ik weet het:
Door de lage verkopen kunnen de prijzen flink fluctueren en het gaat om de duurdere woningen.
Maar het zijn wel weer leuke koppen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 23:28:27 #277
236264 crew  capricia
pi_64833714
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:24 schreef Prutzenberg het volgende:
Amsterdam gaat om!
quote:
Het aantal huizenverkopen in Amsterdam is in november ten opzichte van een jaar eerder met 30 procent gedaald.

Dit meldde de dienst Onderzoek en Statistiek van de gemeente Amsterdam op basis van cijfers van het Kadaster.

Prijs fluctueert
In de hoofdstad wisselden in november 552 woningen van eigenaar. De gemiddelde verkoopprijs daalde ten opzichte van de maand oktober met 10 procent. De dienst merkte op dat de verkoopprijs door de kleine aantallen sterk kan fluctueren.

Het Kadaster maakte vorige maand al de cijfers over november voor heel Nederland bekend. Ten opzichte van november 2007 daalde het aantal verkopen met 36 procent. De gemiddelde verkoopprijs ten opzichte van oktober daalde met 0,9 procent.
Dus 10% daling van de gemiddelde verkoopprijs in 1 maand tijd. En 1% daling van de verkoopprijs.
Ik snap die niet...

edit: Ik zie hem al...tov de maand oktober dit jaar is de prijs met 10% gezakt, tov de maand oktober 2007 is de prijs 1% gedaald.
Lees ik dan goed dat de prijzen in 2008 met 9% omhoog gegaan zijn?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64833773
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Dus 10% daling van de gemiddelde verkoopprijs in 1 maand tijd. En 1% daling van de verkoopprijs.
Ik snap die niet...
Die 10 procent daling zegt me niet zoveel. Misschien zijn er wel gewoon minder huizen in de duurdere prijsklasse verkocht. Dan daalt het gemiddelde ook aardig....
pi_64833775
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Ik snap die niet...
-10% in Amsterdam in november t.o.v. oktober.
-0,9% in heel Nederland t.o.v. vorig jaar.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 23:31:36 #280
236264 crew  capricia
pi_64833854
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

-10% in Amsterdam in november t.o.v. oktober.
-0,9% in heel Nederland t.o.v. vorig jaar.
Okay, ik zag hem even niet...begrijpend lezen he...
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:31:51 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64833863
Volgens mij is er nu al zo'n 10% van de vraagprijs op de top afgehaald. En er kan dan ook nog onderhandeld worden.
The End Times are wild
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 23:36:35 #282
236264 crew  capricia
pi_64834055
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:31 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij is er nu al zo'n 10% van de vraagprijs op de top afgehaald. En er kan dan ook nog onderhandeld worden.
10% gemiddeld, toch?
Ik ga er van uit dat er meer woningen in het gemiddelde en lagere prijssegement verkocht worden op dit moment dan in het duurdere segement. Dus kan best zijn dat het duurdere segment de prijzen met 20% gedaald zijn...en het gemiddelde segment met 8% of zo...
Ligt er natuurlijk net aan hoe de weging geweest is om op die 10% uit te komen. Die onderbouwing staat er helaas niet bij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64834084
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:36 schreef capricia het volgende:

[..]

10% gemiddeld, toch?
Ik ga er van uit dat er meer woningen in het gemiddelde en lagere prijssegement verkocht worden op dit moment dan in het duurdere segement. Dus kan best zijn dat het duurdere segment de prijzen met 20% gedaald zijn...en het gemiddelde segment met 8% of zo...
Ligt er natuurlijk net aan hoe de weging geweest is om op die 10% uit te komen. Die onderbouwing staat er helaas niet bij.
Dat laatste doet mij vermoeden dat met onderbouwing het bericht een stuk minder spectaculair zou zijn geweest.
pi_64834113
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Vind je de TT eigenlijk wel realistisch? 20% eraf in 1 jaar tijd?
Mwah. Onder de juiste omstandigheden kan er 20% af, maar dan moeten alle factoren wel precies goed zijn.
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:38:18 #285
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64834127
In Amsterdam gaat het bijzonder hard, maar dat lag al in de lijn der verwachting. Vroeger was die stad ook erg gewild, maar dat neemt gelukkig zienderogen af. In mijn vriendenkring ook veel jonge stellen die voorheen dachten nooit meer uit die stad weg te willen, maar nu toch verhuizen naar Haarlem of andere gebieden waar je nog wel je auto kunt parkeren en je leven zeker bent.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64834141
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:31 schreef LXIV het volgende:
Wel vreemd, las vandaag een stukje dat over het geheel genomen huizen duurder zijn geworden vorig jaar met 2 % ofzo. Ff opzoeken.
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:39:22 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64834163
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:36 schreef capricia het volgende:

[..]

10% gemiddeld, toch?
Die hele gemiddelde verkoopprijs zegt ook niet zoveel. De prijzen van woningen kunnen stijgen terwijl de gemiddelde verkoopprijs omlaag gaat en vice versa.

Beter kijk je naar de prijs per vierkante meter per regio. Dat zegt veel meer.
The End Times are wild
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:40:13 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64834201
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wel vreemd, las vandaag een stukje dat over het geheel genomen huizen duurder zijn geworden vorig jaar met 2 % ofzo. Ff opzoeken.
Het gaat om de vraagprijzen. Dat is nog altijd wat anders dan de verkoopprijzen
The End Times are wild
pi_64834284
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat om de vraagprijzen. Dat is nog altijd wat anders dan de verkoopprijzen
Daarom is het zo frappant.
pi_64835337
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:38 schreef Lemmeb het volgende:
In Amsterdam gaat het bijzonder hard, maar dat lag al in de lijn der verwachting. Vroeger was die stad ook erg gewild, maar dat neemt gelukkig zienderogen af. In mijn vriendenkring ook veel jonge stellen die voorheen dachten nooit meer uit die stad weg te willen, maar nu toch verhuizen naar Haarlem of andere gebieden waar je nog wel je auto kunt parkeren en je leven zeker bent.

Dat merk ik ook, veel van hen hadden eerst in gedachte op Ijburg te (blijven) wonen maar hadden nooit gedacht daar zoveel allochtonen met aanverwante ellende zich zouden vestigen.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 00:14:07 #291
236264 crew  capricia
pi_64835478
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:09 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat merk ik ook, veel van hen hadden eerst in gedachte op Ijburg te (blijven) wonen maar hadden nooit gedacht daar zoveel allochtonen met aanverwante ellende zich zouden vestigen.
huh, ijburg = de gehele woningmarkt in amsterdam?
die is ff nieuw voor mij...
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:44:49 #292
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64836333
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:09 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Allochtonen zijn hier voor een groot deel debet aan. En als die soms denken dat ze het nu al moeilijk hebben, wacht dan maar eens totdat alle jonge, vermogende autochtonen weggetrokken zijn. Dan begint de ellende pas echt voor Amsterdam.
pi_64836624
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Allochtonen zijn hier voor een groot deel debet aan. En als die soms denken dat ze het nu al moeilijk hebben, wacht dan maar eens totdat alle jonge, vermogende autochtonen weggetrokken zijn. Dan begint de ellende pas echt voor Amsterdam.
Een beetje zoals Rotterdam zeg maar?
pi_64836674
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]

huh, ijburg = de gehele woningmarkt in amsterdam?
die is ff nieuw voor mij...
Voor veel jonge gezinnen was dat in hun optiek de enige optie.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 01:06:37 #295
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64836834
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een beetje zoals Rotterdam zeg maar?
Zelfde verhaal inderdaad, alleen is voor Rotterdam al wat langer duidelijk dat je daar als autochtoon in principe niet meer wezen moet.
pi_64836871
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zelfde verhaal inderdaad, alleen is voor Rotterdam al wat langer duidelijk dat je daar als autochtoon in principe niet meer wezen moet.
Veel mensen nokken zelfs al voor de tweede keer, aangezien bv plaatsen als Schiedam ook al compleet verkloot zijn door "ongenode gasten".
  vrijdag 9 januari 2009 @ 01:14:28 #297
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64837010
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Veel mensen nokken zelfs al voor de tweede keer, aangezien bv plaatsen als Schiedam ook al compleet verkloot zijn door "ongenode gasten".
Schiedam, Overschie, Hoogvliet, Spijkenisse enz. enz., het verspreidt zich als een olievlek.

In Delft is het nu nog goed toeven, daar is qua huizen dan ook nog steeds sprake van een verkopersmarkt en dat zal nog wel even zo blijven. Delft, Haarlem, Leiden, dat soort steden doen het momenteel goed. Maar ook dat is natuurlijk een kwestie van tijd.
pi_64837047
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Schiedam, Overschie, Hoogvliet, Spijkenisse enz. enz., het verspreidt zich als een olievlek.

In Delft is het nu nog goed toeven, daar is qua huizen dan ook nog steeds sprake van een verkopersmarkt en dat zal nog wel even zo blijven. Delft, Haarlem, Leiden, dat soort steden doen het momenteel goed. Maar ook dat is natuurlijk een kwestie van tijd.
Klopt. Een brave burger moet steeds verder weg uit Rotterdam om nog een leefbare plek te vinden. Zelfs provinciesteden als Gouda en Ede hebben buurten waar je met goed fatsoen niet eens meer kunt komen.

Het is best zonde, want Rotterdam an sich is een best leuke stad.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 01:22:48 #299
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64837161
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. Een brave burger moet steeds verder weg uit Rotterdam om nog een leefbare plek te vinden. Zelfs provinciesteden als Gouda en Ede hebben buurten waar je met goed fatsoen niet eens meer kunt komen.

Het is best zonde, want Rotterdam an sich is een best leuke stad.
Jazeker, ik heb er zelf ook jaren gewoond. Maar een paar jaar geleden, toen de PvdA weer aan de macht kwam, vond ik het ook wel welletjes. Je ziet wat er nu gebeurt: een Marokkaanse moslim aan de macht, dus als belastingbetalende autochtoon kun je het verder wel schudden. En bij de politie, die toch al niks voor je deed, hoef je nu ook niet meer aan te kloppen.

In Amsterdam gaat precies hetzelfde gebeuren. Tot nu toe heeft men dat weten te voorkomen door alle allochtone paupers zoveel mogelijk bij elkaar te stoppen. Maar die wijken barsten nu ook uit hun voegen en het slaat langzaam over naar de rest van Amsterdam.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 19:37:58 #300
236264 crew  capricia
pi_64863153
Huizenmarkt staat overal op instorten

Klein stukje uit het artikel in de Volkskrant:
quote:
De huizenmarkten van vandaag de dag kunnen worden verdeeld in twee groepen, denken de cijferaars van de Global Property Guide. In de eerste groep leidde de prijsval op de huizenmarkt tot een economische recessie, zoals in de VS, Engeland en Ierland. In de tweede groep was het andersom. De economische recessie zorgde voor problemen op de huizenmarkt.

Nederland hoort volgens de gids tot de tweede groep, samen met Canada en Noorwegen. In Europa hebben de twee groepen volgens de onderzoekers een ding gemeen. De vooruitzichten zijn ‘zeer negatief’, vooral voor de landen die al zwaar zijn getroffen, zoals Engeland. Over Nederland wordt overigens geen verwachting uitgesproken.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')