Begrijpelijk, maar je vergelijkt nu een een BMW 5 serie met een 7 Serie en je klaagt dat de 5 serie een stukje krapper is en minder hard rijdt...quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:53 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ben canon gebonden door m'n lenzen dus ik vergelijk 'm met een canon. Vergelijk 'm met de 5DII omdat freud het had over dat de ruisprestaties van die 5DII. Wat sony doet, tja.. ze doen maar hè.
Vind 't trouwens een vrij prima vergelijking. Had er een FF-sensor in gehangen en 'm 5DmkIII genoemd. Er zijn legio mensen die door deze camera hun upgrade naar fullframe (en dan waarschijnlijk de 5DII dus) overwegen uit te stellen en overwegen de 7D te kopen. Lijkt me logisch dat je die dan met elkaar vergelijkt. Ook op gebied van ruisprestaties.
Ikd enk dat je nu precies aangeeft wat de doelgroep is. De wat serieuzere amateur of (beginnende) pro. Is ook wel een mooie back up body voor de echte proquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:03 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar je vergelijkt nu een een BMW 5 serie met een 7 Serie en je klaagt dat de 5 serie een stukje krapper is en minder hard rijdt...
De 7 is gewoon een heel ander model dat een heel ander soort klant aanspreekt. Een 50D kost pakweg 900 euro en een 5D2 kost 2100 euro. Da's een heel groot gat. Een gat dat bovendien wél wordt opgevuld door de concurrent.
Ik ben één van die mensen die geïnteresseerd is in een stapje verder dan de X00D en de X0D. Ik fotografeer nog niet zo lang en bovendien 'voor het leuk' en ben bereid wat centjes uit te geven, maar 2100 centjes is een hele hoge berg... Dan is dit een mooie tussenoplossing. Zeker voor de mensen met met EF-S glas in huis.
Ik hoef mezelf geen redenen te géven om hem niet te kopen. Maar ik blijf bij de mening dat zolang je geen sport- of wildlifefotograaf bent je (vrijwel) net zo goed af bent met een 40D of 50D. Ben je dat wel dan is dat een prima camera voor jouquote:Op woensdag 2 september 2009 12:55 schreef Skull-splitter het volgende:
Isdatzo, wat loop je te huilen man? Ik lees enkel berichten waarin je jezelf reden geeft om hem niet te kopen omdat het een inferieur product zou zijn, maar verder...
Dat doe ik ook niet hoor, no worriesquote:Je HOEFT hem niet te kopen natuurlijk
Ik bedoelde een xxD cam zonder N00b scene modes. Nu nog de direct print knop eraf en spot metering op de AF punten en het gaat echt ergens op lijken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De 5D en 5D Mk II hadden dat ook al hoor
Ik denk niet dat dat klopt. De grootte van de AF backmirror onder de hoofdspiegel is hetzelfde op beide modellen. Omdat de APS-C camera een kleinere sensor heeft, zal het lijken of de AF sensoren op de 7D een groter oppervlak bestrijken dan de AF sensoren op een 5D.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:00 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso zitten die AF-punten nog steeds veel te gecentreerd, de 5D heeft er 9 en die bestrijken ongeveer 't zelfde gebied. Nu hebben er nog een aantal bij gezet, maar in 't zelfde gebied.
Prima, dat betreft zijn we het wel met elkaar eens denk ik, maar een simpel "X0D volstaat prima qua featureset tegenover de 7D" had volstaan ipv diverse posts hoe nihil de verschillen wel niet (zullen) zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik hoef mezelf geen redenen te géven om hem niet te kopen. Maar ik blijf bij de mening dat zolang je geen sport- of wildlifefotograaf bent je (vrijwel) net zo goed af bent met een 40D of 50D. Ben je dat wel dan is dat een prima camera voor jou. Overigens zeg ik nergens dat 't een inferieur product is en dat vind ik ook niet.
Blij met je X0D neem ik dan maar aan?quote:Dat doe ik ook niet hoor, no worries.
die 7 komt van de Elan 7 die hier EOS 30 heet. Maar ze konden er moeilijk een 30d van maken. die serie is niet voor camera's van deze klasse.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:15 schreef freud het volgende:
En trouwens, imo moeten alle xD camera's FF zijn. Dan maar een 7D en 5Dmk2 kopen... *zucht*
Of je wacht op de 5DmkIII, FF met de featureset van de 7Dquote:Op woensdag 2 september 2009 18:15 schreef freud het volgende:
En trouwens, imo moeten alle xD camera's FF zijn. Dan maar een 7D en 5Dmk2 kopen... *zucht*
Hahaha, dan heb je hem ook niet zo nodig als je nog zolang wil wachten. Er ligt hier toch al een 5Dmk2, dus die 1500 euri voor de 7D met een 17-55 F2.8 IS voor groothoek is dan een mooie aanvullingquote:Op woensdag 2 september 2009 19:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Of je wacht op de 5DmkIII, FF met de featureset van de 7D.
Als ik er over nadenk is dat eigenlijk niet zo'n slecht idee. Isdatzo for president
.
volgens mij noemen ze dat een 1D(s) serie, maar dat kan aan mij liggen ..quote:Op woensdag 2 september 2009 19:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Of je wacht op de 5DmkIII, FF met de featureset van de 7D.
Als ik er over nadenk is dat eigenlijk niet zo'n slecht idee. Isdatzo for president
.
Hoe beeld jij je de opvolger van de 5DII dan in?quote:Op woensdag 2 september 2009 20:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
volgens mij noemen ze dat een 1D(s) serie, maar dat kan aan mij liggen ..
Als ze dan tóch bezig zijn hèquote:---
edit:
en doe mij maar een EOS met een novoflexje en een Nikon 14-24. das pas mooi.
Zou juist de 5D voor de groothoek pakken en de 7D voor 't telewerk. Maar dan moet je die 17-55 omwisselen voor een 16-35/17-40 oid. 17mm op FFquote:Op woensdag 2 september 2009 19:56 schreef freud het volgende:
[..]
Hahaha, dan heb je hem ook niet zo nodig als je nog zolang wil wachten. Er ligt hier toch al een 5Dmk2, dus die 1500 euri voor de 7D met een 17-55 F2.8 IS voor groothoek is dan een mooie aanvulling.
Nee, want zowel de D30 als 30D bestaan al ;-)quote:Op woensdag 2 september 2009 19:07 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
die 7 komt van de Elan 7 die hier EOS 30 heet. Maar ze konden er moeilijk een 30d van maken. die serie is niet voor camera's van deze klasse.
FF is al goed op weg betaalbaar te worden. De vraag is wie de eerste stap maakt zoals de Canon met de 300D toendertijd. Ik denk dat het een beetje afhangt van de massa, die houden zich niet bezig met APS-x of FF. Die zijn bereid om kwaliteit in te leveren voor betaalbaarheid.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Eens. Het is tijd dat FF betaalbaar gaat worden.
Het is meer dat de 17-55 errrg goed is (mag wel voor die centen), en ik niet altijd de 5Dmk2 kan pakken met de 24-70 erop, omdat er nog iemand in huis rondloopt die hem gebruiktquote:Op woensdag 2 september 2009 20:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zou juist de 5D voor de groothoek pakken en de 7D voor 't telewerk. Maar dan moet je die 17-55 omwisselen voor een 16-35/17-40 oid. 17mm op FF.
Op weg idd, maar nog niet voor de huis-tuin-keuken consument/student/minder koopkrachtigen.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:21 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
FF is al goed op weg betaalbaar te worden. De vraag is wie de eerste stap maakt zoals de Canon met de 300D toendertijd. Ik denk dat het een beetje afhangt van de massa, die houden zich niet bezig met APS-x of FF. Die zijn bereid om kwaliteit in te leveren voor betaalbaarheid.
is ongeveer gelijk aan 10,625 mm op een 40Dquote:
Canon kennende zal er wel meer op de 1Dmk4 zitten, daar zorgen ze wel voor. De 7D is een uitgeklede 1Dmk3quote:Op donderdag 3 september 2009 10:42 schreef angel008 het volgende:
hmm ik vraag me af hoe ze de 1DIV gaan uitbrengen 7d met FF volledige weatherseal en 21mp's ?
zie verder nml niet echt wat ze er nu nog meer aan kunnen toevoegen miss wat hogere iso instellingen maar daar blijft het wel bij.
Ik heb inmiddels proeffoto's gezien. De hogere ISO-waarden zien er beter uit dan op de 30D maar lang niet zo crisp als bij de 5D Mk IIquote:Op donderdag 3 september 2009 18:21 schreef Isdatzo het volgende:
Denk dat je er qua (functioneel) ISO-bereik niet echt (veel) op vooruit gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |