Wat moet je anders met je geld Piet ? Maar ik gok het focussysteem.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou liever meer geld uitgeven aan de 1DM3?
Ja, dat focussysteem, scherpstellen in zeer laag contrast omgeving bij slecht licht is denk ik het enige zwakkere punt aan de 5DMIIquote:Op maandag 16 maart 2009 20:15 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat moet je anders met je geld Piet ? Maar ik gok het focussysteem.
Het focussysteem van de 1 serie is sowieso subliem natuurlijk, maar ik denk wel dat het beeld uit de 5D mooier is. Ik heb vorig jaar uit noodzaak met een 400D moeten schieten toen mijn sluiter er uit klapte boven op de berg en dat viel me nog alles mee. Dus ik denk dat een 5D zeker toereikend is, maar goed, het systeem uit de 1 serie is errug geil.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, dat focussysteem, scherpstellen in zeer laag contrast omgeving bij slecht licht is denk ik het enige zwakkere punt aan de 5DMII
quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:34 schreef SnuggLe het volgende:
Eergisteren een nieuwe aankoop gedaan, de 17-55 2.8 IS van Canon. Bevalt helemaal prima.
Maar....nu is er iets kapot gegaan aan de body van mijn 350D. Het knopje waarmee je de lens bevestigt (aan de voorkant, zwart klein knopje) is los en erafgevallen waardoor het veertje ook open is.
Nu moet ik midden sept deze cam meenemen op vakantie.
Is dit probleem makkelijk/snel te verhelpen door bv een Rofa Repair oid? Want ja, ik ga nog wel eens van lens wisselen soms is daar 'gezwinde spoed' bij nodig. Ik wil niet iedere keer, als backup-plan, dat kleine knoptje + veertje uit mijn tas halen om het tijdelijk op te lossen.
Compleet off topic, maar ga je komend jaar weer? Want dan moeten we even PMenquote:Op maandag 16 maart 2009 20:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het focussysteem van de 1 serie is sowieso subliem natuurlijk, maar ik denk wel dat het beeld uit de 5D mooier is. Ik heb vorig jaar uit noodzaak met een 400D moeten schieten toen mijn sluiter er uit klapte boven op de berg en dat viel me nog alles mee. Dus ik denk dat een 5D zeker toereikend is, maar goed, het systeem uit de 1 serie is errug geil.
\quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:34 schreef SnuggLe het volgende:
Eergisteren een nieuwe aankoop gedaan, de 17-55 2.8 IS van Canon. Bevalt helemaal prima.
Maar....nu is er iets kapot gegaan aan de body van mijn 350D. Het knopje waarmee je de lens bevestigt (aan de voorkant, zwart klein knopje) is los en erafgevallen waardoor het veertje ook open is.
Nu moet ik midden sept deze cam meenemen op vakantie.
Is dit probleem makkelijk/snel te verhelpen door bv een Rofa Repair oid? Want ja, ik ga nog wel eens van lens wisselen soms is daar 'gezwinde spoed' bij nodig. Ik wil niet iedere keer, als backup-plan, dat kleine knoptje + veertje uit mijn tas halen om het tijdelijk op te lossen.
Thanks, ik ga even kijken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
\
Sinds het failliet gaan van Etb zit Rofa tot over zijn oren vol met reparaties die ze hebben overgenomen en die niet naar Techrepair zijn gegaan, dus vraag me af of ze nu nog zo snel zijn als voorheen de komende periode.
maar je kan het altijd vragen
Geen idee, hij viel er ineens af...!quote:
Maar geen 60Dquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
de S is terug!!!! de S is terug!!!
S90 ziet er erg goed uit. (waarom zou je een G11 willen? voor grotere accu, draaibaar scherm en zoeker? neuh)
zou hem bijna vervangen voor mijn LX3 ... (bijna)..
Damn...nog langer wachtenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:46 schreef ebeaydojraes het volgende:
nee. EOS aankondegingen worden gedaan op 2 september voor zover ik weet.
Ja: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=subsubtypes&subsubtype=4012quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:36 schreef SnuggLe het volgende:
Is die 500D eigenlijk al te koop, ja toch?
Ja, voor mij ook. Zat even te kijken naar de 50D, maar als ik zo de berichten lees over wat de 60D moet worden, ga ik toch maar even afwachten.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Damn...nog langer wachtenIk heb je vorige week zien lopen bij KE volgens mij
Dat of een 5D Mk2, maar da's dan nog langer wachtenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:14 schreef Marc H het volgende:
[..]
Ja, voor mij ook. Zat even te kijken naar de 50D, maar als ik zo de berichten lees over wat de 60D moet worden, ga ik toch maar even afwachten.
zou best kunnenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Damn...nog langer wachtenIk heb je vorige week zien lopen bij KE volgens mij
Als ik het zo lees heb je nog geen/weinig ervaring met sportfotografie, anders had je zelf wel een idee wat je nodig hebt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:41 schreef sander4444 het volgende:
zou op semi-professionele basis aan sportfotografie willen gaan doen. Heeft men een goede tip over welke camera en accessoires hiervoor aan te schaffen? bij voorbaat dank
Nu alquote:Op dinsdag 1 september 2009 07:52 schreef sanger het volgende:
Op DPReview staat een review van de nieuwe Canon 7D, de opvolger van de 50D (zo lijkt het). Ook Photofacts komt vandaag met een review zeggen ze.
http://www.dpreview.com/previews/canoneos7d/
1200 zou mij meevallen. Ik denk dat de 40d heel snel uitgefaseerd gaat worden, want ze zullen veel productiecapaciteit nodig hebben, ze zouden best wel eens heel veel van deze 7D gaan verkopen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:14 schreef sanger het volgende:
Volgens de geruchten zal hij rond de ¤ 1.200,- gaan kosten![]()
Ik ben vooral benieuwd naar de ruis (of beter het onderdrukken daarvan) op hoge ISO waarden. En een 40D wordt nu waarschijnlijk nog betaalbaarder voor mij
1200 EURquote:Op dinsdag 1 september 2009 08:14 schreef sanger het volgende:
Volgens de geruchten zal hij rond de ¤ 1.200,- gaan kosten![]()
Ik ben vooral benieuwd naar de ruis (of beter het onderdrukken daarvan) op hoge ISO waarden. En een 40D wordt nu waarschijnlijk nog betaalbaarder voor mij
Geruchten he.....quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
1200 EURDa's minder dan ik had gedacht
Ik dacht dat-ie ergens tussen de 50D en de 5D Mk II zou komen...rond de 1600 of zo.
Mwah, de enige interessante voor mij is die nieuwe 100mm macro.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prijs zal in het begin veel te hoog zijn. De 50D koste toen ie er net was ook nog 1250,- of meer. Dat duurt een paar maanden en komt dan 1100-1200,- of lager.
Die nieuwe EF-s lenzen zijn ook prima uitbreiding. De 17-85 kan er uit en er is een alternatief voor de L-toplenzen 24-xxx.
Die zag ik ook al jaquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mwah, de enige interessante voor mij is die nieuwe 100mm macro.
Voor de rest.
Vrouwtje vind macro fotografie leuk, dus er gaat denk ik wel een macro lens komen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die zag ik ook al jaMaar ik heb de vorige versie verkocht omdat ik hem te weinig gebruikte dus deze zal er ook niet komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |