abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64463909
2008 loopt op zijn eind en dat betekent dat de 1e seizoenshelft weer voorbij is. De ranglijst is op dit moment als volgt:

AZ winterkampioen na het vorige dramatisch verlopen seizoen, Ajax 2e op 3 punten, PSV al 11 punten achterstand op AZ. NAC blijft bovenin meedraaien, Feyenoord stelt teleur en Volendam is de laatste weken weer wat aan de beterende hand.

Hoe verging het jouw club? Ben je blij met de resultaten? Wat kon en kan er beter? Welke spelers stellen teleur en wie zijn de revelaties van het seizoen? Welke transfers had je liever niet of wel gezien? Welke overwinningen of nederlagen kwamen als een verrassing voor jou?
  maandag 29 december 2008 @ 14:11:55 #2
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_64463933
kut.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_64463974
Redelijk op SCH/Willem II uit en Utrecht thuis.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  maandag 29 december 2008 @ 14:13:27 #4
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_64463988

backupje voor later
pi_64464003
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:12 schreef _Mike_ het volgende:
Redelijk op SCH/Willem II uit en Utrecht thuis.
Vergeet Volendam in de beker niet..
Striving to be more than average.
  maandag 29 december 2008 @ 14:14:14 #6
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_64464017
resultaten zijn prima ..

stam doet het prima , janssen en tioté ook redelijk. ( de transfers)
op het begin van het seizoen moest het nog op stoom komen, te weinig aanvallende impulsen
maar nu gaat het helemaal goed

als het zo doorgaat, moet de 3e plek goed zijn voor Twente
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_64464061
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:13 schreef Daniane het volgende:

[..]

Vergeet Volendam in de beker niet..
Dat boeit me dan weer helemaal niets.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64464074
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:14 schreef Robinhoo het volgende:
resultaten zijn prima ..

stam doet het prima , janssen en tioté ook redelijk. ( de transfers)
op het begin van het seizoen moest het nog op stoom komen, te weinig aanvallende impulsen
maar nu gaat het helemaal goed

als het zo doorgaat, moet de 3e plek goed zijn voor Twente
Je vergeet Perez
pi_64464083
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:15 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Dat boeit me dan weer helemaal niets.

OT: kut met peren
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_64464143
December en in mindere mate november waren een verademing vergeleken met vorig jaar. Een 2e plaats op 3 punten van de nummer 1 lijkt me een alleszins goede uitgangspositie, zeker omdat de 2e plaats recht geeft op deelname aan de VCL.
pi_64464219
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:16 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

OT: kut met peren
Waarom quote je me?
pi_64464283
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:20 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Waarom quote je me?
Omdat ik je reactie triest vond.
pi_64464294
Ik ben niet blij met de resultaten van mijn FC Groningen in de eerste seizoenshelft.
Het begon allemaal zo mooi, wekenlang op numero uno en Groningen werd de hele tijd de hemel ingeprezen. Dan weet je dus dat het vanaf dan alleen nog maar kan tegenvallen.
Na -volgens mij- 11 wedstrijden stond Groningen nog eerste, sommigen riepen zelfs al dat Groningen wel eens kampioen kon worden, maar met enig realisme kon je ook wel zien dat we alleen de kleintjes nog maar hadden gehad en ook nog eens thuis.
Tegen alle clubs die nu in het linkerrijtje staan werden slechts 4 punten gehaald, tegen NEC, met een wat gelukkige maar schitterende goal van Garcia en 2-0 thuis tegen Utrecht met o.a. een schitterende goal van Granqvist toen.
Tegen Twente, Heerenveen, AZ, PSV, Ajax en NAC werden nul punten behaald, iets waar je niet trots op kunt zijn, want als je mee wilt doen bovenin moet je van zulke clubs, zeker thuis, kunnen winnen.
Nu komt de winterstop eraan, Grunn moet even goed inkopen en niemand verkopen.
Er moeten zeker twee spitsen bij, twee middenvelders, liefst Meeuwis en een speler die de achterlijn kan halen, Ishizaki o.i.d.

Wat ik wel een goede aankoop van Grunn vind is Femi, ik vind hem echt een goede speler die veel rust met zich mee brengt, alleen moet Jans niet Matthijs en Femi in het veld zetten want dan komt er helemaal geen bal meer voorin.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_64464306
De eerste seizoenshelft was natuurlijk beroerd, met als "lichtpuntjes" (jaja) de wederopstanding van Biseswar en het overwegend goede spel van Wijnaldum. Ik heb wel goede hoop op een betere tweede seizoenshelft waarbij er hopelijk minder blessures zijn en er eens vaker dan twee wedstrijden achtereen dezelfde selectie het veld ingestuurd kan worden. We kunnen nog kampioen worden ...
  maandag 29 december 2008 @ 14:24:51 #15
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_64464340
Leuke competitiehelft.

Ajax dat ondanks het niet al te goede voetbal op de 2e plaats staat. PSV dat eindelijk eens staat waar ze horen.

Feyenoord

Leuk dat Twente en NEC ook doorgaan in Europa.
pi_64464348
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:23 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Omdat ik je reactie triest vond.
Jou reactie is echt triester. Ik geef gewoon aan dat ik de KNVB niet belangrijk vind en ook nooit belangrijk gevonden heb.

Maar ja, het enige wat jij post is altijd een " "
pi_64464357
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
December en in mindere mate november waren een verademing vergeleken met vorig jaar. Een 2e plaats op 3 punten van de nummer 1 lijkt me een alleszins goede uitgangspositie, zeker omdat de 2e plaats recht geeft op deelname aan de VCL.
zo zie ik het ook.
en ik ben blij met cvitanich!
pi_64464369
De verrassing in positieve zin vind ik AZ en WIllem II.
Had ze beide wat lager ingeschat dan waar ze nu staan.

De negatieve verrassingen zijn Feyenoord, Vitesse en Roda JC.
Staan veel te laag op de ranglijst als je ziet wat voor spelersmateriaal er rond loopt.

Qua Ajax ben ik gematigd tevreden.
De resultaten zijn redelijk goed want men staat nu maar 3 punten achter alleen het vertoonde spel is niet altijd even mooi. Maar goed, als Ajax kampioen wordt dan mag het op elke mogelijke manier.
Ik zou nog wel graag een echte rots in de verdediging zien aangezien Oleguer de tegenvaller aan Ajax kant is.
pi_64464386
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:24 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Jou reactie is echt triester. Ik geef gewoon aan dat ik de KNVB niet belangrijk vind en ook nooit belangrijk gevonden heb.

Maar ja, het enige wat jij post is altijd een " "
Waarom zou de tweede prijs van Nederland niks boeien? Nouja wel makkelijk om zo te zeggen dat je een nederlaag tegen Volendam niet erg vind.
pi_64464440
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:26 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Waarom zou de tweede prijs van Nederland niks boeien? Nouja wel makkelijk om zo te zeggen dat je een nederlaag tegen Volendam niet erg vind.
Verliezen van Volendam is triest ja, maar dat veranderd niets aan het feit dat ik het een troostprijs vind.
pi_64464472
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:28 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Verliezen van Volendam is triest ja, maar dat veranderd niets aan het feit dat ik het een troostprijs vind.
Toch lijkt het me logisch dat een nederlaag tegen Volendam je wel boeit.
pi_64464517
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:28 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Toch lijkt het me logisch dat een nederlaag tegen Volendam je wel boeit.
Als het in de competitie was wel ja, maar in de beker maakt me echt niets uit. Ga mijn posting history over de KNVB beker maar terug lezen voordat we van Volendam verloren.
pi_64464566
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:29 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Als het in de competitie was wel ja, maar in de beker maakt me echt niets uit. Ga mijn posting history over de KNVB beker maar terug lezen voordat we van Volendam verloren.
Nee, bedankt.
pi_64464584
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:31 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Nee, bedankt.
Verkondig dan ook geen dingen die niet waar zijn.
pi_64464635
Ter vergelijking: De stand na 17 wedstrijden vorig jaar.

Redelijk wat verschillen. PSV niet 1e, Feyenoord 12e in plaats van 2e, AZ niet eens in het linkerrijtje.
# Naam Wedstrijden Punten
1 PSV 17----36
2 Feyenoord 17----36
3 Ajax 17----33
4 FC Groningen 17----30
5 sc Heerenveen17----29
6 FC Twente 17----29
7 Roda JC 17----29
8 FC Utrecht 17----27
9 AZ 17----25
10 NAC Breda 17----25
11 Vitesse 17----24
12 De Graafschap 17----22
13 VVV-Venlo 17----16
14 N.E.C. 17----13
15 Heracles Almelo 17----13
16 Sparta Rotterdam17----12
17 Excelsior 17----12
18 Willem II 17----9
pi_64464813
Zelf ben ik ook gematigd tevreden. Meer punten dan vorig jaar gehaald na 17 wedstrijden, decembermaand goed doorgekomen, PSV thuis en Twente uit gewonnen, door in Europa, maar ook jammerlijk verlies tegen Willem II, de afstraffing tegen Heerenveen, de zeperd in de beker tegen Volendam, het verlies van AZ, het gelijkspel tegen Feyenoord en het 1e puntenverlies in de ArenA tegen Utrecht. Maar ook de prachtige overwinningen waren er, zoals eerder genoemd PSV en Twente, de Graafschap en het goede spel tegen Roda. Natuurlijk staat de 1-0 tegen HSV ook hoog op het lijstje.

Cvitanich lijkt een (zeer) goede aankoop te zijn, Oleguer stelt teleur maar ik hoop op herstel in de 2e seizoenshelft en Aissati is helaas nog steeds geblesseerd. Vertonghen is een held, net als Suarez. Sulejmani laat zien dat het een hele goede speler is, maar moet nog echt in vorm komen.
pi_64464832
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:25 schreef sjimz het volgende:
De negatieve verrassingen zijn Feyenoord, Vitesse en Roda JC.
Staan veel te laag op de ranglijst als je ziet wat voor spelersmateriaal er rond loopt.
Valt wel mee imo hoor, van Roda en Vitesse.

Vitesse is een voortdurende beerpunt, die maar niet dicht wil. Ze hebben spelers gehaald (gehuurd) die zich willen bewijzen tov hun vorige werkgever, maar net als daar worstelen met hun vorm (Jenner, Molhoek). Velthuizen is een goede keeper, maar daarmee redt je het niet als er voor je een aantal lamlullen lucht staan te dekken. Wolfswinkel is een lichtpuntje, net als Claudemir en ook Kolk doet het redelijk. Maar met die drie spelers houdt het ook wel op.

Roda ook, al jaren overschat, groeien niet, blijven op hetzelfde niveau en dan krijg je dat andere clubs je voorbij gaan. De selectie is kut, op Meeuwis na. Ze hebben geen spelers die het verschil maken...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_64465116
Hoewel we wél op een plek staan waar we thuishoren kwa budget en spelersgroep, blijft het frustrerend om tegen elke concurrent vrij kansloos te verliezen. Hopelijk kunnen we gedurende deze transfermarkt doorselecteren. Indien dit naar behoren lukt heb ik alsnog vertrouwen in een goed einde van deze competitie.
pi_64465557
Grootste tegenvallers zijnde wisselwerking tussen de staf en spelersgroep en het aanblijven van Reker.
Had verder niet verwacht dat AZ vooral zo stabiel zou presteren en ook dat Ajax minder goede resultaten zou halen met het op "individuele klasse parasiteer voetbal" zoals Van Basten dat ook liet zien met Oranje.
Ik denk dat de top 4 niet gaat veranderen van volgorde (mits er geen schokkende dingen gebeuren op de transfermarkt). En daar kan ik wel mee leven als dat betekent dat Reker eindelijk de zak krijgt (+ een paar RVC lieden). En in de zomer Stevens inruilen voor Rutten natuurlijk, kan die fout ook meteen worden hersteld.
  maandag 29 december 2008 @ 15:01:40 #30
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64465580
Bagger.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_64465585
2008 in 10 foto's

Kijk ook even hier
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_64465616
Ik heb genoten van het prachtige optreden dat mijn BVO tentoonspreidde in de competitie. Gaan ze op deze voet door, dan denk ik dat de winkeliers op de Coolsingel alvast planken voor de ruiten kunnen gaan spijkeren.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_64466254
quote:
Op maandag 29 december 2008 15:02 schreef denthemen het volgende:
2008 in 10 foto's

Kijk ook even hier
Mooi topic .
pi_64466385
Een fantastische eerste seizoenshelft voor NEC: goed voetbal in de competitie, een prima klassering, we zitten nog in de beker, maar het hoogtepunt was natuurlijk... historie schrijven in de UEFA cup.

Het kan haast niet beter, ik ben blij met mijn club!
  maandag 29 december 2008 @ 15:32:33 #35
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64466518
Over de eerste seizoenshelft van Roda ben ik uiteraard zeer ontevreden. De prestaties zijn beneden de maat en of dat nog niet erg genoeg is worden het erfgoed en de cultuur van onze club verkwanseld door het bestuur.

De competitie als geheel vind ik daarentegen tot nu toe erg leuk en ik heb me kostelijk geamuseerd. Mede dankzij Eredivisie Live, wat ik een erg goede zender vind.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_64466930
Allereerst een zure nasmaak van de laatste 2 wedstrijden tegen Volendam en De Graafschap. Begin december hoopte ik dat we met 23 punten de winterstop in zouden gaan, dat zijn er uiteindelijk 20 geworden.

Verder vind ik het lastig om te voorspellen waar Heracles komt te staan, ik weet niet hoe goed we zijn. Dit komt omdat we bijna iedere wedstrijd wel 3 of 4 basisspelers hebben moeten missen, met 8 blessures en een schorsing tegen De Graafschap als dieptepunt.

Al met al ben ik wel redelijk tevreden. Als je zoveel punten pakt met jongens als Bridji, Breukers, Overtoom in de basis, dan doe je het erg goed. De tweede seizoenshelft wordt een stuk lastiger vrees ik, dan ontvangen we bijna het hele linkerrijtje thuis en gaan we op bezoek bij ongeveer het hele rechterrijtje. Met een (paar) aanko(o)p(en) en minder pech op het gebied van blessures moeten we ons rechtstreeks veilig kunnen spelen.

Over de aankopen (gehaald voor het eerste) ben ik wel redelijk tevreden, hoop alleen dat we ze na de winterstop wel allemaal kunnen inzetten.

Birger Maertens is een echte topaankoop gebleken, zeer solide achterin. Af en toe nog een paar slordigheden in zijn spel, maar verder een speler die zowel opbouwend en verdedigend zijn mannetje staat.

Steur begon goed aan het seizoen, de laatste maanden ligt hij echter alleen maar in de lappenmand.

Fledderus heeft ook nog weinig kunnen laten zien, staat ook al een paar maanden aan de kant met een liesblessure.

Darl Douglas is erg wisselvallig, wisselt hele goede met matige wedstrijden af. Jammer genoeg hebben we hem ook een tijd moeten missen vanwege 2 hamstringblessures.

Bas Dost vind ik een goede speler die zich goed ontwikkelt. Begon erg sterk aan het seizoen als basisspeler, daarna helaas een tijd uit de roulatie geweest. Lijkt na de winterstop weer in de basis te beginnen. Enige echte minpunt is het aantal kansen dat hij mist, dat moet echt beter.

Vojtech Schulmeister heeft problemen gehad met de aanpassing, sprak bij aankomst geen woord Engels of Nederlands. Scoort in de beloften erg veel, krijgt na de winterstop ongetwijfeld zijn kans.

Bajer vind ik tot nu toe het meest tegenvallend. Naar ik heb gehoord springt hij er bij de beloften niet echt uit, ook in zijn minuten in het eerste was hij nog niet echt overtuigend. Leek meer minuten te krijgen in december vanwege blessures en schorsingen, maar liep toen tegen een domme rode kaart op in het tweede waardoor hij een aantal wedstrijden geschorst werd. Ook zijn aanpassing loopt mede vanwege taalproblemen nog niet zoals het hoort.
pi_64468294
AZ-ers zijn volgens mij allemaal bijzonder blij. Dit jaar pakken we 'm echt!

Voor mij persoonlijk is het feit dat die Feyenoorders zo slecht gaan heel mooi meegenomen.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_64468403
Ik ben opzich wel blij met hoe Ajax het heeft gedaan. Ook veel slechte wedstrijden toch gewonnen. Wel jammer dat Huntelaar weg is, maar ze hebben toch bewezen dat ze ook zonder hem kunnen gelukkig Ben trouwens ook blij met hoe Vermeer het heeft gedaan.

Op naar het kampioenschap!
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')