abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64479358
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:46 schreef Chrrris het volgende:

[..]

Jezus kan je het nog meer overdrijven, dramaqueen .
Het erge hiervan is dat hij nog niet eens zo overdrijft.
pi_64481523
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:40 schreef Hukkie het volgende:
Ondanks dat ik al jaren zelf geen vuurwerk meer heb afgestoken, vind ik het wel leuk allemaal. Om twaalf uur naar buiten, praatje met de buren en de buren verderop, gezelligheid ten top.
Zie het probleem van één avondje vermaak niet zo.
Er is ook geen probleem als men normaal omgaat met vuurwerken en het beperkt tot het moment zelf. Dit blijkt echter niet mogelijk te zijn voor veel mensen.
  maandag 29 december 2008 @ 22:42:40 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64481693
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef reem het volgende:
Wat een geouwehoer om niets. Vuurwerkoverlast, die paar daagjes per jaar. Laten we ook maar muziekfestivals, kermissen, voetbalwedstrijden, carnaval etc. verbieden, zorgt ook allemaal voor "overlast".

Live and let live...
het is een paar uurtjes per jaar, niet dagen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64485671
Volgens mij zijn die personen die zo tegen vuurwerk zijn levensmoe of hebben nooit lol gekend. Vroeger zat je overal vuurwerk af te steken, want niet iedereen had een telefoon om maar direct de politie te bellen. En een totaalverbod lost het op? Nee. Dan nog halen mensen het wel ergens anders weg.

En een vuurwerkfestijn voor de hele gemeente? Mij niet gezien. Dan moet iedereen in de gemeente mee betalen terwijl ze zelf er misschien wel helemaal niets mee hebben.

Hier in de buurt wordt altijd netjes opgeruimd en blijft de overlast tot een minimum. Ik denk dat er op iets anders een verbod moet komen dan op vuurwerk. Misschien op euh..groepen mensen die andere mensen bedreigen? Die gewoon meteen in de cel. Dan zijn er genoeg mensen die wel rustig met vuurwerk om kunnen gaan. Maar echt.. mensen die de politie gaan bellen over vuurwerk dat wordt afgestoken zijn gewoon levensmoe. Ze kunnen het leven niet meer aan. En tsja, als je de politie belt dan merk je het wel op 31 dec.

Ik zeg gewoon net als in België. Dan is vuurwerk niks meer aan omdat het het hele jaar door mag.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_64485798
Grondwetten worden je gewoon door je neus gehengst, maar je mag wel stemmen of er vuurwerk word afgestoken in je straat.
Kansloosheid.
pi_64485997
Wat is dit trouwens voor gezeik, moeilijk doen om een avondje vuurwerk.

Ik zou haast met geld gaan strooien zodat die mensen een leven kunnen kopen. Gewoon uit medelijden.
pi_64486033
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er is ook geen probleem als men normaal omgaat met vuurwerken en het beperkt tot het moment zelf. Dit blijkt echter niet mogelijk te zijn voor veel mensen.
Dus: Verbieden!
Ik word daar zo moe van.
Alles maar oplossen met een verbod.
pi_64486034
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 00:29 schreef McKillem het volgende:
maar je mag wel stemmen of er vuurwerk word afgestoken in je straat.
neen hoor dat mag je niet
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_64486060
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 00:36 schreef qonmann het volgende:

[..]

neen hoor dat mag je niet
Waarom knip jij mijn daadwerkelijke uitspraak kapot?
pi_64498793
Vroeger hadden we het niet zo breed thuis, van me ouders mocht ik de kerstboom lichtjes aan en uit doen om 12 uur, overigens heb ik een aantal jaar terug bijna een oog verloren aan vuurwerk, ik wou een babyvuurpijltje uit me hand schieten maar er sprong een minimaal stukje kruit achteruit, kwam net naast me oog waar je normaal zeg maar traant, sindsdien nooit meer iets afgestoken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 30 december 2008 @ 18:05:20 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64502597
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:04 schreef raptorix het volgende:
Vroeger hadden we het niet zo breed thuis, van me ouders mocht ik de kerstboom lichtjes aan en uit doen om 12 uur, overigens heb ik een aantal jaar terug bijna een oog verloren aan vuurwerk, ik wou een babyvuurpijltje uit me hand schieten maar er sprong een minimaal stukje kruit achteruit, kwam net naast me oog waar je normaal zeg maar traant, sindsdien nooit meer iets afgestoken.
ik heb ooit een strijker naar mijn gezicht gegooit gekregen. was zeker twee dagen compleet blind en doof. gelukkig is het met een sisser afgelopen en kan nu weer zien en horen, al is dat laatste nooit helemaal goed gekomen en vraag vaak: "wat zeg je?"

neemt niet weg dat ik burgers hun vuurwerk niet wil ontnemen. zelfs in frankrijk, waar veel vuurwerk het hele jaar door verkocht wordt, heb je een mega vuurwerk op juli de 14e. en dat is alleen maar ooohhh, en aaaahhhh.

[ Bericht 5% gewijzigd door zoalshetis op 30-12-2008 18:10:24 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64576450
Deze gaat dicht, want er zijn al twee andere vuurwerkverbod-topics.
Dit topic sluit aan bij deze: 'Digitaal burgerinitiatief wil vuurwerkverbod'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')