Een quote van de 'website' van de organisatoren van dit initiatief:quote:ROTTERDAM - Het afsteken van consumentenvuurwerk moet worden verboden. Dat is de inzet van het eerste digitale burgerinitiatief in Nederland.
Het plan is donderdag gelanceerd door de GroenLinks-raadsleden Arno Bonte (Rotterdam) en David Rietveld (Den Haag). Als 40.000 mensen het voorstel onderschrijven, moet de Tweede Kamer het in behandeling nemen.
Sinds donderdag is het mogelijk dat mensen een voorstel via internet ondertekenen. 'Meer plezier met minder vuurwerk' is daarmee het eerste digitale burgerinitiatief in Nederland.
Bron: http://www.nu.nl/internet(...)-vuurwerkverbod.html
De partitie in kwestie is hier te vinden (mocht willen tekenen): http://vuurwerk.petities.nl/quote:Samen met David Rietveld ben ik het burgerinitiatief 'Meer plezier met minder vuurwerk' gestart, waarmee we het afsteken van consumentenvuurwerk willen afschaffen.
In plaats van de huidige situatie waarin iedereen zijn eigen voorpijlen afsteekt, willen we dat er per gemeente met oud en nieuw één of meer centrale vuurwerkshows worden georganiseerd, waar het vuurwerk wordt afgestoken door professionals. Zou hou je op een veilige, schone en minder luidruchtige manier de vuurwerktraditie in stand.
Het is sinds vandaag mogelijk om een burgerinitiatief digitaal te laten ondertekenen. Daarmee is 'Meer plezier met minder vuurwerk' het eerste digitale burgerinitiatief van Nederland. Als we 40.000 ondertekenaars hebben komt het voorstel aan de orde in de Tweede Kamer.
Bron: http://arnobonte.hyves.nl(...)inder_vuurwerk/0yA6/
Dat heet democratie. Kleine groepen mensen moeten ook gehoord kunnen worden.quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:54 schreef Specularium het volgende:
Wat een kutregeling eigenlijk, dat dat bij 40.000 stemmen al in behandeling genomen moet worden.
Maar zo klein?quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:55 schreef Uro het volgende:
[..]
Dat heet democratie. Kleine groepen mensen moeten ook gehoord kunnen worden.
Volgens mij is die Arno Bonte vroeger enorm vernederd door of met vuurwerk.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:00 schreef zoalshetis het volgende:
een burgerinitiatief geïnitieerd door gl raadsleden?
Wel eens beseft dat ons land gewoon te klein is om alles los te laten lopen... dan wordt het een puinzooi.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:01 schreef MrX1982 het volgende:
Niets mag binnenkort meer in dit land. Verbod hier verbod daar. Doorgeslagen bemoei -en regelzucht van de laatste tijd.
En dat is erg? Ik denk dat het soort mensen dat zich inlaat met illegaal vuurwerk gering is en dat die juist bij een algeheel verbod veel beter aangepakt kunnen worden (lees: opsluiten tot 1 januari 12:00 uur).quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:57 schreef marcel-o het volgende:
Dit brengt overigens ook meer illegaal vuurwerk in de hand...
ik denk dat ie als minderjarige oudere jongens geld gaf om vuurwerk te kopen, maar dat ze dan lekker zijn geld voor zichzelf besteden.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij is die Arno Bonte vroeger enorm vernederd door of met vuurwerk.
Waarom moet je nou zo iemand veroordelen omdat hij een goed idee heeft wat toevallig niet in jouw egocentrische wereldbeeld past? Kinderachtig.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij is die Arno Bonte vroeger enorm vernederd door of met vuurwerk.
In Amerika worden vrijheden met de snelheid van het licht geëlimineerd maar dat terzijde.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:02 schreef Uro het volgende:
[..]
Wel eens beseft dat ons land gewoon te klein is om alles los te laten lopen... dan wordt het een puinzooi.
Als je zo op je vrijheid bent geijkt ga dan lekker in Amerika wonen ofzo.
Ik hou niet van verboden. En een goed idee vind ik het evenmin.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:05 schreef Uro het volgende:
[..]
Waarom moet je nou zo iemand veroordelen omdat hij een goed idee heeft wat toevallig niet in jouw egocentrische wereldbeeld past? Kinderachtig.
ik vind het 'goede idee' nogal hypocriet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:05 schreef Uro het volgende:
[..]
Waarom moet je nou zo iemand veroordelen omdat hij een goed idee heeft wat toevallig niet in jouw egocentrische wereldbeeld past? Kinderachtig.
En door een verbod te willen op vuurwerk voor iedereen ben je niet egocentrisch?quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:05 schreef Uro het volgende:
[..]
Wie is er nou egocentrisch?quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:05 schreef Uro het volgende:
[..]
Dat je het geen goed idee vind is jouw persoonlijke mening. Maar sommige dingen moet nou eenmaal verboden worden omdat mensen er niet verantwoord mee om kunnen gaan.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik hou niet van verboden. En een goed idee vind ik het evenmin.
De mensen die vuurwerk moeten afsteken omdat ze vinden dat er recht op hebben. De maatschappelijke en ecologische schade die eruit voortvloeit wordt terugbetaald door iedereen. Dat noem ik vrij egocentrisch.quote:
en dat geldt niet voor vuurwerk, naar mijn idee.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:09 schreef Uro het volgende:
[..]
Dat je het geen goed idee vind is jouw persoonlijke mening. Maar sommige dingen moet nou eenmaal verboden worden omdat mensen er niet verantwoord mee om kunnen gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |