abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64416135
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:41 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ik ben overigens geen Isral fanaat maar het eenzijdig afschilderen van Palestijnen die door primitieve organisaties als Hamas opgehitst worden als onschuldige lammetjes gaat mij veel te ver.
Men oogst wat men zaait. Maar nogmaals, ik ben er klaar mee. Voor zoveel haat aan beide zijden is geen oplossing te bedenken.
Is het nou soms moeilijk om het voor de mensheid op te nemen. waar is je hart waar is je hart waar is je goedheid tegen de menselijkheid ?.
250 doden gaat het hier om
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:46:26 #182
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64416214
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Effe denken. Enerzijds heb je mensen die geloven dat ze iedereen maar dood mogen schieten omdat ze land af willen pikken, want het is het uitverkoren volk van een god die via engeltjes en brandende braambosjes communiceert. En anderzijds heb je iemand in de jaren des onderscheids die het verkeerd vindt om burgers systematisch te onderdrukken en te doden.

Wie zou ze dan niet meer allemaal op een rijtje hebben?
heb jij van agt gehoord toen er 3000+ raketten werden afgevuurd op israel, dit jaar alleen al? en hoezo weet van agt het beter dan egypte, die toch meer contact heeft met de terroristen daar? seniel is misschien een te groot woord, de grettaklap heeft ie inmiddels wel gevoeld.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64416219
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Is het nou soms moeilijk om het voor de mensheid op te nemen. waar is je hart waar is je hart waar is je goedheid tegen de menselijkheid ?.

Als het aan mij ligt is er morgen vrede en vallen er geen slachtoffers meer. Maar dat willen ze daar van beide kanten niet dus waar zou ik me dan druk om maken ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:47:39 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64416251
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:43 schreef Meki het volgende:

[..]

waar is jouw hart toen hamas al die raketten afvuurde? waar is jouw hart toen hamas gekozen werd door een overdonderende meerderheid van stemmen en de vernietiging van israel in hun partijprogramma had? vind je dat een goedheid tegen de menselijkheid?
pi_64416271
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:46 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt is er morgen vrede en vallen er geen slachtoffers meer. Maar dat willen ze daar van beide kanten niet dus waar zou ik me dan druk om maken ?
Waarom heb ik van jou geen afkeuring gelezen hierover. ??
Waarom schreeuw jij dan tot je stembanden bijna vergaat van een aanslag in Mumbai etc. Maar dit voor je neus laat lopen ?.

Je moet het absoluut met me eens zijn dat dit een verschikkelijke misdaad is waarvan ze het geschiedenis telkens herhalen.
pi_64416308
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar is jouw hart toen hamas al die raketten afvuurde? waar is jouw hart toen hamas gekozen werd door een overdonderende meerderheid van stemmen en de vernietiging van israel in hun partijprogramma had? vind je dat een goedheid tegen de menselijkheid?
Hoeveel doden zijn er gevallen door die raketten 0 GEEN DODEN
hoeveel doden zijn er gevallen na deze massamoord 260 doden.

en elke dode is teveel van beiden kanten. Maar als ik jou reacties erbij moet nemen helaas noem jij die 260 doden beesten.
pi_64416333
quote:
Nou, Hamas zal vast verslagen zijn nu.. Er zullen vast geen raketten meer op Israel worden afgevuurd, laat staan dat mensen zich nog bij Hamas (of een soortgelijke organisatie) willen aansluiten...................................
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64416385
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:50 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Nou, Hamas zal vast verslagen zijn nu.. Er zullen vast geen raketten meer op Israel worden afgevuurd, laat staan dat mensen zich nog bij Hamas (of een soortgelijke organisatie) willen aansluiten...................................
Nou denk je dat ze dit zomaar laten gaan denk je dat er geen wraak komt na deze genocide ?.
pi_64416418
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:46 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Nee Hamas zeker niet:

Derde Intifada

De leider in ballingschap van de radicaalislamitische Hamas-beweging, Khaled Meshaal, heeft zaterdag opgeroepen tot een derde opstand (intifada) tegen Isral. In een gesprek met de Arabische nieuwszender al-Jazeera maande hij het Palestijnse volk tot een "militaire intifada tegen de zionistische vijand''.

Het verzet gaat door met zelfmoordaanslagen, aldus Meshaal, die in de Syrische hoofdstad Damascus leeft. De extremist reageerde op het Isralische offensief tegen het Hamas-regime in de Gazastrook.

zullen nog wel wat meer slachtoffers vallen...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_64416467
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:52 schreef qonmann het volgende:

[..]

Nee Hamas zeker niet:

Derde Intifada

De leider in ballingschap van de radicaalislamitische Hamas-beweging, Khaled Meshaal, heeft zaterdag opgeroepen tot een derde opstand (intifada) tegen Isral. In een gesprek met de Arabische nieuwszender al-Jazeera maande hij het Palestijnse volk tot een "militaire intifada tegen de zionistische vijand''.

Het verzet gaat door met zelfmoordaanslagen, aldus Meshaal, die in de Syrische hoofdstad Damascus leeft. De extremist reageerde op het Isralische offensief tegen het Hamas-regime in de Gazastrook.
Het kan niet anders na deze genocide die de zwarte dag is van de mensheid en rechtvaardigheid.
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:54:26 #191
165802 Reki
no comment.
pi_64416496
De TT moet zijn: Laffe Isralische luchtaanval op Palestijnse burgers: 250 doden
zie ondertitel :)
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:54:48 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64416508
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:49 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoeveel doden zijn er gevallen door die raketten 0 GEEN DODEN
hoeveel doden zijn er gevallen na deze massamoord 260 doden.

en elke dode is teveel van beiden kanten. Maar als ik jou reacties erbij moet nemen helaas noem jij die 260 doden beesten.
ik noem de hamas beesten ja.
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:55:36 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64416546
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:54 schreef Reki het volgende:
De TT moet zijn: Laffe Isralische luchtaanval op Palestijnse burgers: 250 doden
zelfverdediging is nu ineens laf?
pi_64416594
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou denk je dat ze dit zomaar laten gaan denk je dat er geen wraak komt na deze genocide ?.
Er komt een aanval van Palestijnse kant. En dan slaat Israel (10x zo hard) terug.

En er blijven mensen doodgaan om niks.
pi_64416601
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom heb ik van jou geen afkeuring gelezen hierover. ??
Waarom schreeuw jij dan tot je stembanden bijna vergaat van een aanslag in Mumbai etc. Maar dit voor je neus laat lopen ?.

Je moet het absoluut met me eens zijn dat dit een verschikkelijke misdaad is waarvan ze het geschiedenis telkens herhalen.
In een oorlog vallen slachtoffers, hoe onrechtvaardig dat vaak ook is. Ik keur niets goed maar als je weet hoe de verhoudingen liggen dan is het een optelsom hoe Isral reageert op aanvallen van buitenaf.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_64416626
quote:

[..]

Meki, kun je eens uitleggen waarom je het genocide noemt?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:58:21 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64416645
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Meki, kun je eens uitleggen waarom je het genocide noemt?
omdat van agt het zo noemt
pi_64416676
quote:

[..]

Nou denk je dat ze dit zomaar laten gaan denk je
Neuh, gaat op dezelfde voet verder. Wraak nemen, Isreal neemt weer wraak, Hamas neemt weer wraak, Israel neemt weer wraak etc etc etc.

Het werkt in het voordeel van Hamas, die kunnen na zo'n buitensporige actie van Israel weer wat makkelijker nieuwe leden recruteren en hebben weer wat meer steun van de bevolking.

Israel kan vervolgens weer met de beschuldigende vinger naar Hamas gaan lopen wijzen..

Kortom, dit soort dwaze acties van Israel maken het probleem alleen maar groter.
En ik kan me soms niet aan de indruk onttrekken dat Israel daar baat bij heeft.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 00:02:25 #199
236264 crew  capricia
pi_64416801
Ik vraag met trouwens af waarom de Palestijnen de afgelopen jaren zo weinig serieuze steun vanuit de Arabische landen hebben gehad. In woord wel, maar het is niet zo dat de complete Arabische liga haar handen in een slaat voor de Palestijnse kwestie en een vuist maakt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 28 december 2008 @ 00:02:42 #200
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64416813
quote:
Oud-premier Dries van Agt noemt vanavond in NOVA de aanval van Israel op Palestina en de Hamas een oorlogsmisdaad en genocide.
Het blijft een rare man.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
  zondag 28 december 2008 @ 00:04:35 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 00:05:46 #202
236264 crew  capricia
pi_64416915
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:02 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Het blijft een rare man.
Wat is de onderbouwing van Van Agt dan, dat het genocide is?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64416919
Je zou maar Dries heten.
pi_64416958
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:05 schreef Specularium het volgende:
Je zou maar Dries heten.
Dolle Dries tegenwoordig
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_64416985
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat is de onderbouwing van Van Agt dan, dat het genocide is?
Ik denk dat ie vlak voordat de camera ging snorren noest gepijpt is door Gretta Duisenberg en dat arme Dries, even benvloedbaar als dement, daarna een bordje oplas.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64416998
ISRAELI HELICOPTER ATTACKS HOSPITAL IN GAZA CITY - TV. (BULLETIN)
minder dan een minuut ago from web

http://twitter.com/BreakingNewsOn
The war is going on.
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 00:10:40 #207
236264 crew  capricia
pi_64417072
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:08 schreef NewsVan het volgende:
ISRAELI HELICOPTER ATTACKS HOSPITAL IN GAZA CITY - TV. (BULLETIN)
minder dan een minuut ago from web

http://twitter.com/BreakingNewsOn
Geen webcams in Gaza?
Hadden ze in Georgie wel...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64417091
Wat is de verwachting, gaat het nu dan echt los in het M-O of loopt dit met een sisser af?
  zondag 28 december 2008 @ 00:12:46 #209
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64417150
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:11 schreef -scorpione- het volgende:
Wat is de verwachting, gaat het nu dan echt los in het M-O of loopt dit met een sisser af?
sisser. tot de volgende sisser. tot de volgende sisser. tot de palestijnen eindelijk iemand hebben die opstaat en zegt dat het zo wel welletjes is met het gegijzel van hun eigen volk door hun eigen volk.
pi_64417261
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:59 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Neuh, gaat op dezelfde voet verder. Wraak nemen, Isreal neemt weer wraak, Hamas neemt weer wraak, Israel neemt weer wraak etc etc etc.

Het werkt in het voordeel van Hamas, die kunnen na zo'n buitensporige actie van Israel weer wat makkelijker nieuwe leden recruteren en hebben weer wat meer steun van de bevolking.

Israel kan vervolgens weer met de beschuldigende vinger naar Hamas gaan lopen wijzen..

Kortom, dit soort dwaze acties van Israel maken het probleem alleen maar groter.
En ik kan me soms niet aan de indruk onttrekken dat Israel daar baat bij heeft.
Natuurlijk, Israel is militair de sterkste en vaart dus wel bij het geweld. En Israel heeft Hamas zelf in het zadel geholpen.

Hamas was een splintergroepering. Toen Israel het deed voorkomen alsof het daadwerkelijk vrede wilde had Hamas heel weinig steun, 10 jaar van onderdrukking en moord en de Palestijnen hebben geen zin meer in gematigde boodschappen en partijen die willen praten met Israel. Dat vertrouwen is er niet meer. Arafat was hoe dan ook veel gematigder dan Hamas en wel tot praten bereid, maar om nou te zeggen dat Israel veel gedaan heeft om hem of zijn organisatie in leven te houden...niet bepaald.

Extremisme en moslimextremisme komt met wat Israel doet. En Isral weet dat heel goed. En elke radicalisering van de de Palestijnen geeft hen weer het excuus om de onderdrukking op te schroeven en meer land te roven. Sinds de moord op Rabin doet Israel er alles aan om de praters en de vredelievenden onder de Palestijnen het leven zuur te maken en de bevolking in de handen van de moslimextremisten en de gewelddadigen te drijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')