Zonder de velgen, zouden de banden dichtgedrukt worden.quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:25 schreef MouzurX het volgende:
Op het rubber van de wielen dat de grond aanraakt
Ja.quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bedoel je niet de massa van de auto?
Bullshitquote:Op zaterdag 27 december 2008 01:33 schreef T42 het volgende:
op de trekhaak
heb je die nie dan heb je een gewichtloze auto
Dus de massa van de auto trust via de schokbrekers via de velgen op het oppervlakte? Er zijn echter ook auto's waar er geen schokbrekers bij zitten?quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maar als de schokbrekers rechtstreeks aan de velgen zouden zitten vastgelast, komt de auto niet meer vooruit. Je zal dus ook nog rekening meten houden met de wiellagers...
Maar uiteindelijk rust de massa van de auto op het aardoppervlak.
Ehm... pardon?quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:23 schreef StockPro het volgende:
Dat vraag stelde ik mezelf nog net af.
Auto's zonder schokbrekers in hun klassieke verschijning? Jazeker, die bestaan. Ik heb er eentje. Daar zitten de vering en de schokbrekers samen in handgranaatvormige objecten. Maar daar gaat het niet om. Als je het heel nuchter gaat bekijken maken de banden ook deel uit van de auto. En die rusten nu eenmaal op het aardoppervlak. Sorry, maar dat is nu eenmaal zo. Tenzij je de auto hebt opgebokt, dan rust de massa op de kriksteunen, die weer op de bokken en die weer op het aardoppervlak.quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:35 schreef StockPro het volgende:
[..]
Dus de massa van de auto trust via de schokbrekers via de velgen op het oppervlakte? Er zijn echter ook auto's waar er geen schokbrekers bij zitten?
Kijk, ik probeer een concreet antwoord te krijgen waarop het gewicht van de auto rust. Niet van filosofische oplossingen als het oppervlakte..
Op het middelpunt, duh!...quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:51 schreef Rosbief het volgende:
Maar, nu de hamvraag:
Waarop rust de massa van de aarde? En blijft de massa van aarde + atmosfeer altijd gelijk?
En vandaar via de as en de velgen op de banden en vandaar op ....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |