Kunnen mannen hieruit kiezen???quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:07 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Die opmerking zat er aan te komen![]()
Heb je nog een linkje van het topic?
Ik maak gewoon goeie topics aan altijdquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Kunnen mannen hieruit kiezen???
Helaas vol...
Joh, je vergeet wat komma's.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:20 schreef mjb44 het volgende:
Wat een gezeur. Je lijkt wel op die collega van me die ook zo loopt te zannikken over wat simpele taalfouten in een mail of interne memo. Zeuren over taal is het enige wat hij kan voor de rest is er op zijn werk van alles aan te maken en haalt hij regelmatig zijn planning niet.
Daar wou ik wel een klaag top-ic voor openen: mensen die zich druk maken over taalfouten van anderen maar de rest van hun werk verkloten.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:20 schreef mjb44 het volgende:
zannikken -> zaniken
klaag top-ic -> klaagtopic
Een hele luxe trein, denk ik. Een top intercity.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:24 schreef MASD het volgende:
[..]
Ik zat serieus na te denken wat een top-ic zou kunnen zijn.
Ik wilde het net zeggen...quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:58 schreef Biogarde het volgende:
Het is Bas en Aad of Bas & Aad.
Esthetiek.quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:57 schreef BasEnAad het volgende:
(...)
1. De spatie voor het vraag- of uitroepteken, vooral paultjuhhh en tong80 hebben hier last van.
Voorbeelden:
Hoe zit dat nou met wie een nieuw topic opent ?
Dit jaar geen Kerst-amnestie voor lang gebanden ?
Cultuur ? Normen en waarden ? Ga toch weg vent.
Waarom in hemelsnaam?
Na het laatste woord van een zin volgt gelijk het vraag- of uitroepteken, net zoals dat bij een punt gebeurt.
(...)
Dat vind ik niet, is dus erg subjectief. Taalregels zijn er om nageleefd te worden, anders heb je niks aan een taal. Het is een hellend vlak.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:55 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Esthetiek.
Oogt simpelweg stukken beter dan zonder spatie.
Goed idee.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:20 schreef mjb44 het volgende:
Daar wou ik wel een klaag top-ic voor openen: mensen die zich druk maken over taalfouten van anderen maar de rest van hun werk verkloten.
Je bent zeker leraar Nederlands?quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Goed idee.
Ik doe mijn werk overigens wel goed verder.
Ik niet. Als er bij mij op het werk een brief de deur uit moet typ ik het in een mail die ik dan naar de secretaresse stuur en de secretaresse zorgt er dan voor dat het allemaal goed op briefpapier komt en ze haalt de spelfouten er ook nog uit. En ik kan me met de belangrijke zaken bezig houden.quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:12 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind taal wel belangrijk.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:22 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Ik niet. Als er bij mij op het werk een brief de deur uit moet typ ik het in een mail die ik dan naar de secretaresse stuur en de secretaresse zorgt er dan voor dat het allemaal goed op briefpapier komt en ze haalt de spelfouten er ook nog uit. En ik kan me met de belangrijke zaken bezig houden.
Ik beschouw wel/geen spatie tussen de laatste letter van een zin en uitroep- dan wel vraagteken dan ook niet als een taalregel, maar als een opmaakregel.quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:06 schreef BasEnAad het volgende:
Dat vind ik niet, is dus erg subjectief. Taalregels zijn er om nageleefd te worden, anders heb je niks aan een taal. Het is een hellend vlak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |