abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64412226
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 20:09 schreef Popples het volgende:
toch vraag ik mij af. mijn oudste drinkt soms echt maar 300cc op een dag.
ik krijg meer vocht gewoon niet binnen. kan dat nu wel of geen kwaad?
uit bekertjes haalt ze nooit zoveel maar uit de rietjesbeker mag ik blij zijn met 400cc.
Tel je ook soep, yoghurt, pap, vla, fruit en dat soort dingen mee?
Hier wordt de 500ml puur vocht ook niet altijd gehaald, maar incl yoghurt enzo makkelijk.

Het is minimaal 500cc vocht ter voorkoming van uitdroging, aanbevolen minimaal 1000cc vocht voor kinderen minimaal 1500cc voor volwassenen, maar dat is incl vocht uit eten en drinken.
pi_64412264
Ow ja en zolang ze gewoon vrolijk is, goed plast en voldoende aangeboden krijgt en zelf aangeeft of ze nog meer wil, of niet meer. Dan komt het echt goed. Kinderen kunnen dat soort dingen prima zelf regelen en zullen echt zichzelf niet zomaar uitdrogen.
Alleen bij hele jonge kindjes en bij ziekte moet je daar meer bedacht op zijn.
pi_64422636
piglet dank je wel voor je uitleg.

die 300cc is alleen sap. soep wil ze niet(alleen bde soepballetjes ) yoghurt enzo dat had ik er niet inverwerkt maar ook dat eet ze heel slecht. ze eet sowieso heel slecht.
maar verder is ze nooit ziek, ze heft goede luiers is heeeeel vrolijk. dus eigenlijk gewoon geen reden om me zorgen te maken.
aanbieden doen we altijd al. mijn drinken is nooit veilig.

wij hebben gisteren het verjaardagscadeau(keuken) opgehaald. en ze is er nu al de hele tijd mee aan het spelen. maar we gaan er nog wat dingetjes aanmaken(rekje en haakjes,kraan) en oma aan het werk zetten voor theedoekjes en handdoekjes
mama van 3 kids!
  zondag 28 december 2008 @ 09:57:52 #29
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_64422809
hallo allemaal,

die griep ook.... iedereen heeft er volgens mij al bijna last van gehad...
bij ons in huis is het ook al mis gegaan...
mijn vriend is doodziek naar huis gegaan toen ik net werd opgenomen in het ziekenhuis om een curetage te krijgen..... heel vervelend..
caithlynn had daarvoor al een aantal keren overgegegen maar dat werd nog veel meer...
die spuugd nu ook al meer dan een week..
gisteren een spuugvrije dag, maar wel beetje hangerig en niet willen slapen....
tot nu toe moet ik afkloppen dat ik er nog niet heel veel last van heb gehad...

mij is in het ziekenhuis een keer verteld, wanneer een kind nog huilt met tranen is het nog goed, wel voor zorgen dat ze genoeg te drinken krijgen.. ze kunnen een aantal dagen zonder eten,
zon periode heeft caithlynn ook gehad...

kom er net achter dat Caithlynn eindelijk haar hoektanden er door krijgt...
en ze wil nu steeds op het potje zitten en zegt dan bah... en heeft 2 minuten ook wat in de luier dus ben beineuwd of ze dit vaker gaat doen...

oh ja, natuurlijk wil ik graag in de lijst, maar doen we dat zelf of word dat gedaan...
30april 2007, Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_64433082
Is niet helemaal waar, als een kind nog tranen heeft wil niet gelijk zeggen dat het niet uitgedroogd is. Nathan was in april dit jaar ook doodziek en verloor heel veel vocht. Toch kon hij er nog wel wat tranen uit persen maar zijn mond was kurkdroog en je kan het zien aan het velletje. Als je dat tussen 2 vingers op trekt en het blijft omhoog staan is het ook mis. Plus minder dan 1 of 2 plasluiers per dag is ook niet goed. Het is meestal een optelsom van allerlei symptonen waaruit blijkt dat het kind uitdroogt.

Dus goed opletten dat het minimaal 600 ml per dag binnen krijgt (en dat is inderdaad incl vocht uit fruit, zuivel, groenten) en dat de mond niet droog is, het velletje mooi terug plooit en niet recht op blijft staan, zeker 2 plasluiers per dag (is echt minimaal) en dat het nog traantjes heeft. Maar bovenal, het is ook je moedergevoel. Als je denkt dat er iets niet klopt, gewoon aan de bel trekken. Je weet als geen ander hoe je kind zich gedraagt als hij of zij kiplekker is en hoe het zich gedraagt als het ziek is.
pi_64433585
Zo.
Wij zijn weer thuis !
Even heerlijk een week met z'n 4-en.
Ik heb het gevoel dat ik een midweek achtervolgd ben door oma,opa,tante,oom etc etc..en al hun goede bedoelde gesprekken/adviezen/tips/bemoeienissen. Het was erg gezellig, maar zo'n midweek is meer dan genoeg.

Als jullie 's ochtends je kind uit bed halen staat dan oma binnen 5 seconde naast je ?
Is dat een oma ding ?
pi_64434910
KP je moet maar zo denken, ze bedoelen het goed (ze vergeten alleen hoe irritant het soms kan zijn). De mijne moet ook altijd even kijken als de mijne op bed liggen of hij al slaapt of dat hij nog wakker is. Als hij dan bijna slaapt is hij gelijk wakker van de pottenkijkers.
pi_64435991
KP jij kunt ze dus gewoon nog zelf uit bed halen? Die optie is er hier niet eens als mijn (schoon)moeder er is Leuk toch als de oma's zo enthousiast zijn
pi_64436197
quote:
Op zondag 28 december 2008 09:57 schreef missCMS het volgende:

oh ja, natuurlijk wil ik graag in de lijst, maar doen we dat zelf of word dat gedaan...
30april 2007, Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
Welkom , ik heb Caithlynn (je moet het zeker voortdurend spellen?) erbij gezet hoor.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64437006
mijn moeder gaat geregeld luisteren bij de deur die op een kier staat. hier bij mij thuis niet maar bij hun thuis wel.
andere heb ik geen contact meer mee.

het zal wel een oma ding zijn denk ik.
mama van 3 kids!
pi_64437519
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:43 schreef Stiemie het volgende:
KP jij kunt ze dus gewoon nog zelf uit bed halen? Die optie is er hier niet eens als mijn (schoon)moeder er is Leuk toch als de oma's zo enthousiast zijn
hhaha, dat nog net....maar met ze ontbijten niet, want ik krijg 100 x te horen dat ze zich wel gaat redden en dat ik maar lekker moet gaan slapen...

En de HELE dag...."ze zijn zoooo moe, lekker slapen strakjes", of (P of F moppert 1 sec) 'Ach, lieffie wat is er ???, ben je zooo moe ??"

Klaagmodus uit.
pi_64437544
sorry...

of " ze zit vast te poepen", ze zit zo stilletjes "
pi_64438609
Hahaha heeel herkenbaar
pi_64438918
kp heerlijk toch ik zou er knetter van worden denk ik als het elke keer en elke dag zo was.

ik zou best willen dat er hier zo een oma rond liep die een beetje betrokken was.
mijn moeder kent mijn kids van binnen en buiten maar de andere oma echt niet.
hier kreeg mijn kind te horen dat ze te dik is, vraagt ze erna of mijn kind een lange vinger mag .
mama van 3 kids!
  zondag 28 december 2008 @ 21:41:02 #40
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_64443997
quote:
Welkom , ik heb Caithlynn (je moet het zeker voortdurend spellen?) erbij gezet hoor.
9 van de 10 x wordt het fout geschreven... of moet ik het dus weer spellen
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_64444974
Wij zijn weer terug van een weekje Frankrijk met opa en oma.
Mirte heeft heel druk geoefend met lopen langs de tafel en overstappen naar de bank. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen onderweg en ze is gewoon een heerlijk ding .

We hadden voor de vakantie een kuurtje AB gehad van de huisarts omdat ze zo hoestte, het kuurtje is op (drama zeg, zo makkelijk als het met haar eerste kuur van de zomer ging, zo lastig was het nu om het erin te krijgen...) en het hoesten lijkt minder te worden.
Fake it till you make it...
  maandag 29 december 2008 @ 09:41:30 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64456647
*alvast om een hoekje kijkt...

Wat gaven/geven jullie je mini-dreumusjes als pap?
Sasha krijgt nu groeipap (of hoe het dan ook heet) voor kindjes van 8mnd en ouder, maar er is dan ook weer van die pap voor 12 maanden en ouder. Alleen zie ik daarvan alleen maar de 'appel-knisper' versie en dat hoeft voor mij niet zo nodig eigenlijk.
Kan ik hem al gewone Brinta geven? Of is er nog ergens een echte baby/dreumes versie van Bambix ofzo?
Of kan ik gewoon bij dat 8maanden spul blijven?
pi_64456871
wat jij wilt...
gewoon brinta kan prima voor kindjes boven het jaar, heeft als voordeel dat het niet gezoet is. Wat al die baby en peuter pap dingen wel zijn. Maar 8 maanden pap kan ook prima, daar zitten waarschijnlijk wat meer vitamines aan toegevoegd.
pi_64456875
Ik geef Brinta, gewoon naturel.
Te koop bij AH of de ETOS....
Staat op het pak 12 maanden.
pi_64456893
BE
Chris krijgt bambix als ontbijt. Dat is 8 granen peuterontbijt, rode accenten op de verpakking. Volgens mij de meest standaard bambix voor 12+maanden. Chris wil die heerlijk luxe appelknisper niet eens
Ik zit wel te twijfelen om binnenkort over te stappen op brinta. Dat mag ook wel vanaf 1 jaar. Maar er zit zout in, dus daar zijn we niet gelijk mee begonnen op 12 maanden.
pi_64457580
BE wat gaat het snel.

wij geven gewoon boterham aan de dreumes. de jongste gaat binnenkort ook gewoon over op de boterham.
mama van 3 kids!
  maandag 29 december 2008 @ 10:51:08 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64458075
Oh ja, die vitaminen. Ik moet nog steeds Vit. D halen omdat dat nu niet meer in de melk zit.
Ik weet dat het geen halszaak is en Sasha komt bijna elke dag wel een uur buiten, maar toch.

Bedankt voor jullie tips.
Popples, boterham kan idd ook, maar zo'n papfles 's morgens op bed is zo gezellig nog.
pi_64458395
BE ik snap dat het idd gezellig is maar mijn oudste blijft echt niet liggen die wil naar beneden ja?
geniet er maar lekker van nu het nog kan.
mama van 3 kids!
pi_64459499
wij hebben nog heel lang bambix gegeven, vond ie zo lekker. nu eet hij wel eens brinta. maar daar moet dan wel suiker in. anna houdt helemaal niet van pap.
  maandag 29 december 2008 @ 11:46:11 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64459558
Oh, ik wist niet dat die bambix met suiker was.
wij geven nu bambix 15 mnd, de naturel versie.

als dit pak op is, dus over naar brinta. staat genoteerd
PR en ik eten ook cruesli en kellogg's resp., dus dan is papje voor eli ook lekker makelijk. als hij zelf niet wil eten, schep je het zo naar binnen

En ff cross-post vanuit het fototopic.

We waren bij vrienden die hun eerste kindje binnenkort verwachten en dus hun bedje nog hoog hebben staan, en Eli deed even zijn middagdutje daar. Ik denk, toch ff kijken hoe het gaat...

(We hebben hem na het maken van de foto meteen weer plat gelegd in bed.)

Gelukkig kan hij ook leuk kijken als hij wakker is
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')