Hier ga je gewoon de mist in. Je zegt zelf al dat het huis redelijk geprijst is ondanks het achterstallig onderhoud. Je kunt dan niet verwachten dat de verkoper jouw verbouwingskosten ook nog eens gaat financieren door een veel lagere verkoopprijs te accepterenquote:Op woensdag 31 december 2008 12:42 schreef studiostevus het volgende:
2. Aangezien >30% van de totale kosten uit verbouwingskosten zullen bestaan, is het risiko vrij groot (je weet nooit of het allemaal volgens plan zal gaan, ook al heb je veiligheidsmarges in je schattingen)
Luistert... proberen kan altijd. Alleen moet hij wel accepteren dat de makelaar niet reageert op zijn biedingen.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Hier ga je gewoon de mist in. Je zegt zelf al dat het huis redelijk geprijst is ondanks het achterstallig onderhoud. Je kunt dan niet verwachten dat de verkoper jouw verbouwingskosten ook nog eens gaat financieren door een veel lagere verkoopprijs te accepteren
Precies. Ik heb het geprobeerd, en helaas geen resultaat. Misschien zou ik het de volgende keer anders doen, maar dat is achteraf praten.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Luistert... proberen kan altijd. Alleen moet hij wel accepteren dat de makelaar niet reageert op zijn biedingen.
Laatste overigens wat TS moet doen is nu telkens de makelaar bellen met een iets hoger bod. Dan gooi je ontzettend je eigen ramen in.
Wellicht neem ik half januari weer contact op (laatste contact was rond 15 dec).quote:TS kan beter nu zich ff een aantal weken terugtrekken uit de onderhandelingen en stilletjes hopen dat het niet ondertussen verkocht wordt.
Nou, ten eerste verdien je een hoop verbouwingskosten nooit terug. Een hoop smaak gevoelige dingen willen nieuwe bewoners toch weer anders. Dus als je een dure badkamer/keuken inbouwt, leuk voor jou, maar dat is het eerste wat nieuwe bewoners eruit slopen (althans dit was pre-kredietcrisis de norm, misschien dat mensen nu tevreden zijn met wat erin zit).quote:Op woensdag 31 december 2008 16:54 schreef studiostevus het volgende:
Nou ja... de bedoeling is dat de kosten van de verbouwing de waarde van het pand direct verhogen.
Klopt helemaal, als je kijkt naar een pand waarin je bijv. een nieuwe keuken zet. 80% van de kopers zet ondanks een prima keuken, er een nieuwe in. Stel je hebt een pand van 300k, en je doet daar een nieuwe keuken in voor 20k in, dan is het pand geen 320k waard.quote:Nou, ten eerste verdien je een hoop verbouwingskosten nooit terug.
Ik denk dat het huidige geval is van bouwtechnische verbetering en afwerking. Bijv volledige electra, CV aanleggen, muren verplaatsen (grotere kamers creeren, open keuken). Maar ook stucwerk, keuken en badkamer.quote:De type verbouwing waar je het meeste voor terug ziet zijn structurele bouwtechnische verbeteringen
Begin met 1 en kijk hoever je komt met *kuch* zelf om je heen kijken *kuch* steeds een euro er boven op.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:48 schreef bella87 het volgende:
Hallo,
Ook ik heb een vraag mbt onderhandelen bij het kopen van een huis. Het wordt ons eerste huis, vandaar dat we naar huizen kijken wat bij ons budget past.
Het huis wat we op het oog hebben is een tussenwoning in een woonwijk met ong 103m2. De vraagprijs is ¤128.000. Wat is een reeele bod om te beginnen? Het is wordt verkocht door een woningbouw en is hiervoor altijd verhuurd.
Kun je daar niet beter een apart topic voor openen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:48 schreef bella87 het volgende:
Hallo,
Ook ik heb een vraag mbt onderhandelen bij het kopen van een huis. Het wordt ons eerste huis, vandaar dat we naar huizen kijken wat bij ons budget past.
Het huis wat we op het oog hebben is een tussenwoning in een woonwijk met ong 103m2. De vraagprijs is ¤128.000. Wat is een reeele bod om te beginnen? Het is wordt verkocht door een woningbouw en is hiervoor altijd verhuurd.
Dat kan ik inderdaad ook doen. Ik dacht dit topic gaat ook mdt grote lonen over het kopen van een huis dus misschien kan ik mijn vraag wel hier stellen, maar bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:46 schreef Sessy het volgende:
[..]
Kun je daar niet beter een apart topic voor openen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |