je kan voor zowat elke band opzoeken wat voor gitaren ze op welke albums gebruiken, tot effecten en zelfs instellingen toe. zoek je favoriete bands hun gitaren, kijk eens rond op youtube voor mensen die dat type in hun filmpjes spelen en als je dan een beetje een goed idee hebt van wat voor gitaren je wel wat lijken ga je die in de winkel eens testen. Kijken hoe ze spelen, aanvoelen, etc.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:48 schreef fs180 het volgende:
Daar mijn kennis nogal minimaal is; hoe kun je zien wat soort gitaar voor welke muziek bestemd is, als je dat uberhaupt kunt zien?
Dat is leuk en aardig, maar ten eerste zie ik verschil tussen goed en slecht niet. Letterlijk, gitaar van 1500 deed voor mij hetzelfde als een van een beginner. Plus ik zit met een budget, dus welke mijn favo band mee speelt maakt voor mij weinig uit; dat zit 100% boven mijn budgetquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:57 schreef fyah het volgende:
[..]
je kan voor zowat elke band opzoeken wat voor gitaren ze op welke albums gebruiken, tot effecten en zelfs instellingen toe. zoek je favoriete bands hun gitaren, kijk eens rond op youtube voor mensen die dat type in hun filmpjes spelen en als je dan een beetje een goed idee hebt van wat voor gitaren je wel wat lijken ga je die in de winkel eens testen. Kijken hoe ze spelen, aanvoelen, etc.
Natuurlijk ga je een 800 EUR USA of highway strat verkiezen boven een 200 EUR squier. En dan ga je beslissen een beetje door te sparen voor de gouden middenweg, een MEX strat. Ik noem maar een voorbeeld, maar ik bedoel wel dat je je budget sowieso gaat aanpassen nadat je ze hebt gespeeld. MAW: een mogelijke miskoop voorkomen.
het is ook geen verschil tussen goed en slecht maar gewoon een persoonlijke voorkeurquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:06 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig, maar ten eerste zie ik verschil tussen goed en slecht niet. Letterlijk, gitaar van 1500 deed voor mij hetzelfde als een van een beginner. Plus ik zit met een budget, dus welke mijn favo band mee speelt maakt voor mij weinig uit; dat zit 100% boven mijn budget
Misschien eerst maar eentje lenen dan..
Wat voor stijl wil je gaan spelen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:06 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig, maar ten eerste zie ik verschil tussen goed en slecht niet. Letterlijk, gitaar van 1500 deed voor mij hetzelfde als een van een beginner. Plus ik zit met een budget, dus welke mijn favo band mee speelt maakt voor mij weinig uit; dat zit 100% boven mijn budget
Misschien eerst maar eentje lenen dan..
Heb je daar wel vaker last van, onzin uitkramen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:59 schreef Optimist_Prime het volgende:
Koop een ukelele. Minder snaren, kleiner, handzamer.
Geen grap, leer eerst melodieën begrijpen. Leer eerst je vingers flexibeler te maken. Daarna upgraden naar een normale gitaar, daarna upgraden naar elektrische gitaar.
Klopt, maar waar je ook rekening mee kunt houden is wat denk je over een jaar of 2 aan budget te hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:10 schreef fyah het volgende:
[..]
het is ook geen verschil tussen goed en slecht maar gewoon een persoonlijke voorkeurbudgets zijn altijd variabel. 100 euro bijleggen voor een ander model op 200 euro "eerste budget" is beter dan niet even sparen en 200 euro verpatsen aan een gitaar waar je binnen een jaar spijt van hebt..
Idd. Denk dat TS - of over wie het nu ook nog mag gaanquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Klopt, maar waar je ook rekening mee kunt houden is wat denk je over een jaar of 2 aan budget te hebben.
Je kunt nu genoegen nemen met zo'n starterssetje van 200 EUR en over 2 jaar als je een beetje kunt spelen een echte strat of een echte gitaar kopen.
Ik denk voornamelijk blues achtig, aangezien dat voor mij de enigste muziek is die ik ook zou willen kunnen spelen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat voor stijl wil je gaan spelen?
En wat is je budget?
Ik zou dan als ik jou was lekker voor een soort Epiphone met een Line6 apparaatje gaanquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:20 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik denk voornamelijk blues achtig, aangezien dat voor mij de enigste muziek is die ik ook zou willen kunnen spelen.
Budget heb ik niet over nagedacht eigenlijk, maar ik had het idee dat je echt minimaal 250 in moet leggen als je een gitaar wilt die niet van de bart smit komt. Toen las ik dus dit topic en het viel enorm mee. Maar een bedrag van 100 vind ik dus erg redelijk, veel hoger hoeft van mij ook niet. Maar ik zit echt met nul ervaring, waardoor het mij een steeds beter idee lijkt om er eentje te lenen van iemand, al zou ik niet weten of ik daar uberhaupt de goede tonen uit zou kunnen krijgen?![]()
Als je van iemand een tijdje wat kunt lenen, zou ik dat zeker doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:20 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik denk voornamelijk blues achtig, aangezien dat voor mij de enigste muziek is die ik ook zou willen kunnen spelen.
Budget heb ik niet over nagedacht eigenlijk, maar ik had het idee dat je echt minimaal 250 in moet leggen als je een gitaar wilt die niet van de bart smit komt. Toen las ik dus dit topic en het viel enorm mee. Maar een bedrag van 100 vind ik dus erg redelijk, veel hoger hoeft van mij ook niet. Maar ik zit echt met nul ervaring, waardoor het mij een steeds beter idee lijkt om er eentje te lenen van iemand, al zou ik niet weten of ik daar uberhaupt de goede tonen uit zou kunnen krijgen?![]()
Excuses voor de topic hijack![]()
Het is modelling hard- en software met preamp. Klinkt goed, maar je hebt aparte speakers/koptelefoon nodig want op zich maakt het ding geen geluid. Ik ken de amp uit die ad niet, maar ik geloof niet in amps van die prijsquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:23 schreef fs180 het volgende:
En een line6 apparaatje is een versterker lijkt me? Ik heb echt alleen een gitaar nodig, rest ligt hier eigenlijk al.. Maar zoiets uit de link hierboven dus?
Dat is een instapmodel waar ik me wel uit de voeten zou moeten kunnen?
Oh wacht, je hebt alleen een gitaar nodig.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:23 schreef fs180 het volgende:
En een line6 apparaatje is een versterker lijkt me? Ik heb echt alleen een gitaar nodig, rest ligt hier eigenlijk al.. Maar zoiets uit de link hierboven dus?
Dat is een instapmodel waar ik me wel uit de voeten zou moeten kunnen?
Ja, dat vraag ik me ook af.quote:
Nouja voordat ik ooit een gitaar in mijn handen had gehad dacht ik dat ook, maar toen de eerste keerquote:
Dat gaat niet lukken hoor. Een acoustische gitaar is echt gewoon acoustisch, maw geen versterking en er zit ook geen mogelijkheid op voor aansluiten van oordopjes. Of je moet naar (semi-)electrisch gaan, en hem dan aansluiten op een voorversterker of effectenbak waar wel een koptelefoon-aansluiting op zit. Maar dat wordt duurder dan een acoustische gitaar.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:05 schreef Berjan1986 het volgende:
Nee een acoustisch geval, met een optie om oordoppen in te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |