Begrijp me niet verkeerd hoor, ik praat ook niet over de meest diepgaande onderwerpen met m'n ouders. Daarvoor kies ik andere mensen uit waarmee ik een betere band heb en die daar beter tot in staat zijn. Maar ik zie niet in waarom dat belangrijk zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:31 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Niets moet, maar het is toch wel prettig als je over meer kunt praten dan enkel 'Lekker weertje wordt t van t weekend hé' lijkt me.
Maakt verder niets uit als het een collega van je is ofzo, maar je verwacht toch wel over iets meer dingen te kunnen praten met iemand die je door en door kent.
Herkenbaar iets trouwens.
Juist! Dat bedoelde ik dus.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:07 schreef ShadyLane het volgende:
Zoek DAT gewoon niet in je moeder en dan is het probleem al voor een heel groot deel weg. Ik heb ook wel vriendinnen die met hun ouders filosoferen over Het Leven, hun diepste gevoelens met hun ouders delen en het eerste hun ouders bellen als het vriendje het heeft uitgemaakt. Maar zelf heb ik dat nooit met mijn ouders gehad, en veel vrienden van me ook niet. Wij hebben de goeie gesprekken met onze vrienden. En met onze ouders bespreken we die dingen die we met ze delen, en dat blijft dan vaak beperkt tot nieuwtjes over de nieuwe baan van neef M. of de verhuizing van tante P. Volgens mij moet je gewoon van het idee af dat er iets mis mee is als de gesprekken alleen maar daarover gaan.
Jouw moeder is dus duidelijk anders dan jij, minder diepgaand, oppervlakkerig, praatquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:05 schreef JohnDDD het volgende:
geeft me sinds ik uit huis ben af en toe wat geld
koopt kleine dingen die ik nodig heb, etc.
Maar verder zit er geen enkele vorm van diepgang in.
Ik heb geen idee waar zij graag over praat, als er überhaupt dingen zijn waar ze graag over praat.
Uiteindelijk heb ik zoiets van laten we het contact vooral beperken tot 1 keer in de 2 weken bellen
en af en toe eens samen met elkaar eten.
ik heb ook nooit het idee gehad dat ik echt van haar houd
Ze is een vreemde voor me...
Dat vind ik niet zo raar, eerder wel logisch als ik lees waar je allemaal tegenaan loopt. Je weet bijvoorbeeld niet wie je vader is, wil je dat niet laten uitzoeken? Het kunnen er 2 zijn, dus als je met 1 een dna test doet heb je al zekerheid. Misschien dat het verborgen gevoel voor je moeder dan mere tot uiting komt?quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Misschien is dit raar, maar ik heb ook nooit het idee gehad dat ik echt van haar houd of dat het me uitermate veel uitmaakt of het goed met haar gaat of niet. Misschien zit dat gevoel ergens verborgen in me maar misschien is het er ook gewoon niet meer. Ze is een vreemde voor me...
Jij en je moeder verschillen te veel, jullie lijken op dit moment niet op een lijn te zitten,quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:14 schreef JohnDDD het volgende:
Of mijn moeder nu ordinair is, een slet of wat dan ook, ze is gewoon heel anders dan ik en dat is het meest fundamentele probleem,
ze erg verschilt van mij.
Ik zou wel van jullie willen weten: is het dan ook zo dat jullie niet veel van ze houden,
Ik heb afgelopen half jaar in Italië gewoond waar ik dat nog veel meer zie.
Mensen van 30 wonen nog bij hun ouders en hun ouders weten alles over ze.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |