Jee wat zou ik haar moeten zeggen? Je bent oppervlakkig, kinderachtig en het is onmogelijk een fatsoenlijk gesprek met je aan te knopen over iets wat daadwerkelijk interessant is? Je bent een snol die met minstens twee en soms drie mannen tegelijk omgaat en niets anders doet dan daarover kletsen met vriendinnen? Je kunt niet eens fatsoenlijk voor je koken omdat je bij 1 hapje al bang bent je hele figuur te verpesten?quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:57 schreef StockPro het volgende:
Heb je ooit met je moeder erover gehad, wat je nu in je OP schrijft?
Lijkt me betere dan het op internet te gooien.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Jee wat zou ik haar moeten zeggen? Je bent oppervlakkig, kinderachtig en het is onmogelijk een fatsoenlijk gesprek met je aan te knopen over iets wat daadwerkelijk interessant is? Je bent een snol die met minstens twee en soms drie mannen tegelijk omgaat en niets anders doet dan daarover kletsen met vriendinnen? Je kunt niet eens fatsoenlijk voor je koken omdat je bij 1 hapje al bang bent je hele figuur te verpesten?
Is dat dan de oplossing? Misschien wel hè. En dan iets vriendelijker gebracht. Ja wellicht.
Nee dat doet ze altijd. Ze is al jaren zo kinderachtig, ook als ik er niet bij ben veronderstel ik. Als ze alleen met mij is, doet ze over het algemeen wel redelijk normaal behalve dat ze blijft praten over haar mislukte relaties.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:01 schreef Kuwaro het volgende:
Ze heeft plezier met haar vriendin, laat ze toch.
Het is wel begrijpelijk dat het beschamend is in jouw buurt.
Doet je moeder ook zo met andere vriendinnen of alleen met jou in de buurt?
Je kan beter tegen je moeder vertellen: Kap nou eens mee met die ongein!
Wat vriendelijker, inderdaad. Bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Jee wat zou ik haar moeten zeggen? Je bent oppervlakkig, kinderachtig en het is onmogelijk een fatsoenlijk gesprek met je aan te knopen over iets wat daadwerkelijk interessant is? Je bent een snol die met minstens twee en soms drie mannen tegelijk omgaat en niets anders doet dan daarover kletsen met vriendinnen? Je kunt niet eens fatsoenlijk voor je koken omdat je bij 1 hapje al bang bent je hele figuur te verpesten?
Is dat dan de oplossing? Misschien wel hè. En dan iets vriendelijker gebracht. Ja wellicht.
Ik vind d'r wel op gewoon een mens lijken ja..quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee dat doet ze altijd. Ze is al jaren zo kinderachtig, ook als ik er niet bij ben veronderstel ik. Als ze alleen met mij is, doet ze over het algemeen wel redelijk normaal behalve dat ze blijft praten over haar mislukte relaties.
@yvonne: wil je zeggen dat het gedrag van mijn moeder normaal is en dat ik het derhalve moet accepteren?
Het probleem is wel dat mijn moeder en ik in feite nooit een diep of persoonlijk gesprek hebben gehad, niet of andere dingen in ons leven maar ook zeker niet over onze persoonlijke verhouding.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:06 schreef StockPro het volgende:
[..]
Wat vriendelijker, inderdaad. Bijvoorbeeld:
"Ma, ik mis de diepe gesprekken. Alhoewel er geen conflict tussen ons is, vind ik het contact soms oppervlakkig. Ik heb het ook moeilijk met je vele vrienden, en zou graag zien dat je meer vastheid had. Maar ik hou bovenal van je, en zou graag zien dat het contact tussen ons nog beter kon".
Wij, de Fokkers, kunnen geen oplossing bieden voor je contact met je moeder. Dat is iets tussen je en je moeder.
Meestal klikt het niet gelijk, en moet je kunnen ingrijpen. Dan moet je wel durven om sommige dingen uit te spreken. Dat zal altijd tot verandering leiden, of het positief of negatief is.
Feit blijft dat je met de huidige situatie niet tevreden bent, wat houdt je dan nog tegen om te veranderen? Het is toch nu al negatief. Dan kan het waarschijnlijk nog positief worden, als je het keer op een juiste toon en met goede woordkeuze uitspreekt..
Moeten niet. Het kan wel, dat dan weer wel. Aan jou de keus.quote:Is het niet zo dat je, als je op een gegeven moment in je leven een keuze maakt voor jezelf en voor je eigen geluk, je dit soort nutteloze relaties zou moeten stopzetten?
Ik moet toegeven dat ik blij ben dat mijn moeder niet zo is. Met kinderachtige dingen zou ik prima kunnen leven maar als ze met 2 a 3 mannen tegelijk omgaat zou ik dr wel een snol vinden. En wie wil nou zn moeder een snol vinden?quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee dat doet ze altijd. Ze is al jaren zo kinderachtig, ook als ik er niet bij ben veronderstel ik. Als ze alleen met mij is, doet ze over het algemeen wel redelijk normaal behalve dat ze blijft praten over haar mislukte relaties.
@yvonne: wil je zeggen dat het gedrag van mijn moeder normaal is en dat ik het derhalve moet accepteren?
Dit is goedpraten op kleuterschoolniveau. Zo van 'niemand doet het fout' en 'niemand haalt een onvoldoende'.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:06 schreef yvonne het volgende:
Ik vind d'r wel op gewoon een mens lijken ja..
Mensen kun je je aan ergeren, of niet.
Jij ergert je aan je moeder, dat kan en mag, maar je bent 23, 24? Laat 'r, jij zult vast legio dingen hebben waar zij zich aan ergert bij je.
Ja in zekere zin voel ik me wel beter dan zij, maar is dat altijd onterecht? Mag dat bij voorbaat niet? MIjn moeder heeft me ten eerste op zeer beperkte wijze opgevoed. 5 jaar in mijn jeugd heb ik bij mijn tante gewoond, de rest van de tijd liet ze me vooral achter computer en tv zitten.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:18 schreef zhe-devilll het volgende:![]()
Wat ontzettend respectloos om zo over je moeder te denken.
Jij komt wel uit haar buik, je hebt ook haar genen in jou, mocht het zijn dat jij je verbeeld dat je meer en beter bent dan je moeder?
Dat proef ik nml uit je verhaal, alsof je spreekt over een breezersletje die je even tegenkwam in de kroeg, ipv over je moeder.
Je BLOEDEIGEN MOEDERTJE!
Ja dit vind ik wel erg, op een dag is ze er niet meer, wat dan?
Misschien dat je dan terugdenkt aan een nu, en je ergens blij bent dat ik je dit nu schrijf.
Het beste is wel, om nu met haar te praten en niet als het te laat is.
Als iets je dwars zit prima, zeg het dan, maar je hoeft toch niet te zeggen, dat je haar kinderachtig vindt?
Je kunt gewoon zeggen, zoals het eigenlijk is, nml, dat jij je verveeld als je met haar uit eten gaat, zeker als ze met vriendinnen is, en dat je dan liever iets anders gaat doen.
Dit heeft niets te maken met een domme moeder, maar met jouw onwil om ermee om te gaan, dingen die je tegenstaan, koppig vasthouden en haar de schuld geven.
Wees eens echt eerlijk tegen jezelf aub.
ok?
Natuurlijk heb je daar als zoon geen trek in een moeder die zich aso, sletterig en ordinair gedraagt.quote:Op vrijdag 26 december 2008 21:14 schreef JohnDDD het volgende:
5 jaar in mijn jeugd heb ik bij mijn tante gewoond, de rest van de tijd liet ze me vooral achter computer en tv zitten.
Als wij ijs geserveerd krijgen en ze suggereert vervolgens dat er sperma van de restauranteigenaar in zit
soort rare grapjes over lullen, anussen,
Kijk, ik vind mijn moeder best lief
Maar ik begin te beseffen dat ik meer dan dat ook niet van haar hoef te verwachten. Geen intellectuele, emotionele of andere steun waar ik in het leven echt iets aan heb.
En wat haar seksuele gedrag betreft. Toen ik nog hier in huis woonde deed ze dat ook wel. Dan lag ze eerst luidruchtig te neuken 's nachts en dan kwam ik beneden en dan zag ik een vent die ik niet kende.
Ik bedoel daar word je toch gewoon misselijk van ook al is ze misschien vrij om te doen wat ze wil.
blablablablablaquote:Op vrijdag 26 december 2008 20:18 schreef zhe-devilll het volgende:![]()
Wat ontzettend respectloos om zo over je moeder te denken.
Jij komt wel uit haar buik, je hebt ook haar genen in jou, mocht het zijn dat jij je verbeeld dat je meer en beter bent dan je moeder?
, ipv over je moeder.
Je BLOEDEIGEN MOEDERTJE!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |