abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64378762
Wat mij betreft is dit de trieste waarheid. Soms klikt het erg goed tussen familieleden, maar over het algemeen kun je er niets mee.

Gisteravond uit eten gegaan met mijn moeder (begin 50) en een vriendin van haar (halverwege 40). We zaten in het enorm chique restaurant van een kennis van mijn moeder waar we een 7-gangenmenu geserveerd kregen.

Mijn moeder en haar vriendin deden niets anders dan kinderachtige grappen maken ("er zit sperma van de eigenaar in het ijs") en meer onherhaalbare dingen van een niveau waar ik op mijn 9e al niet meer op zat. Hun hysterische gelach overstemde alle gesprekken in de rest van het restaurant.

De rekening was natuurlijk vreselijk hoog en mijn moeder was nogal pissig dat de eigenaar er voor haar niet wat geld van afdeed. "Als hij tweemaal per week recht op mij wil hebben dan is dat het minste wat hij kan doen".

M.a.w. mijn moeder is niet alleen kinderachtig, ze is ook nog eens een hoer.

De vraag is: hoe ga ik hier praktisch gezien mee om?

Emotioneel gezien doet het me niet veel, ik weet dit al langer en aan de ene kant maakt het me triest maar aan de andere kant interesseert het me ook niet veel. Ergens houd ik wel van mijn moeder maar eigenlijk niet heel veel en of ik haar ook graag mag: nee zeker niet altijd.

Anderzijds is ze heel lief, een goed en positief iemand en meestal ook vriendelijk. Ze heeft buiten mij eigenlijk niemand in haar leven. Het probleem is dat we totaal verschillend zijn en dat we behalve de dagelijkse oppervlakkigheden niets hebben om over te praten.

Is het niet zo dat je, als je op een gegeven moment in je leven een keuze maakt voor jezelf en voor je eigen geluk, je dit soort nutteloze relaties zou moeten stopzetten? Als ik er objectief over nadenk zou mijn moeder namelijk nooit een vriendin van me zijn, als ze niet mijn moeder was.

Ben benieuwd meningen van anderen hierover te horen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_64378782
Heb je ooit met je moeder erover gehad, wat je nu in je OP schrijft?
pi_64378855
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:57 schreef StockPro het volgende:
Heb je ooit met je moeder erover gehad, wat je nu in je OP schrijft?
Jee wat zou ik haar moeten zeggen? Je bent oppervlakkig, kinderachtig en het is onmogelijk een fatsoenlijk gesprek met je aan te knopen over iets wat daadwerkelijk interessant is? Je bent een snol die met minstens twee en soms drie mannen tegelijk omgaat en niets anders doet dan daarover kletsen met vriendinnen? Je kunt niet eens fatsoenlijk voor je koken omdat je bij 1 hapje al bang bent je hele figuur te verpesten?

Is dat dan de oplossing? Misschien wel hè. En dan iets vriendelijker gebracht. Ja wellicht.
  Admin vrijdag 26 december 2008 @ 16:01:17 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64378884
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Jee wat zou ik haar moeten zeggen? Je bent oppervlakkig, kinderachtig en het is onmogelijk een fatsoenlijk gesprek met je aan te knopen over iets wat daadwerkelijk interessant is? Je bent een snol die met minstens twee en soms drie mannen tegelijk omgaat en niets anders doet dan daarover kletsen met vriendinnen? Je kunt niet eens fatsoenlijk voor je koken omdat je bij 1 hapje al bang bent je hele figuur te verpesten?

Is dat dan de oplossing? Misschien wel hè. En dan iets vriendelijker gebracht. Ja wellicht.
Lijkt me betere dan het op internet te gooien.
Goh, je moeder lijkt net een mens!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:01:34 #5
237877 Kuwaro
Walkin down the street....
pi_64378891
Ze heeft plezier met haar vriendin, laat ze toch.
Het is wel begrijpelijk dat het beschamend is in jouw buurt.
Doet je moeder ook zo met andere vriendinnen of alleen met jou in de buurt?

Je kan beter tegen je moeder vertellen: Kap nou eens mee met die ongein!
I Am Trying Finding Beauty In Negative Spaces
pi_64378934
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:01 schreef Kuwaro het volgende:
Ze heeft plezier met haar vriendin, laat ze toch.
Het is wel begrijpelijk dat het beschamend is in jouw buurt.
Doet je moeder ook zo met andere vriendinnen of alleen met jou in de buurt?

Je kan beter tegen je moeder vertellen: Kap nou eens mee met die ongein!
Nee dat doet ze altijd. Ze is al jaren zo kinderachtig, ook als ik er niet bij ben veronderstel ik. Als ze alleen met mij is, doet ze over het algemeen wel redelijk normaal behalve dat ze blijft praten over haar mislukte relaties.

@yvonne: wil je zeggen dat het gedrag van mijn moeder normaal is en dat ik het derhalve moet accepteren?
pi_64378983
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wat vriendelijker, inderdaad. Bijvoorbeeld:

"Ma, ik mis de diepe gesprekken. Alhoewel er geen conflict tussen ons is, vind ik het contact soms oppervlakkig. Ik heb het ook moeilijk met je vele vrienden, en zou graag zien dat je meer vastheid had. Maar ik hou bovenal van je, en zou graag zien dat het contact tussen ons nog beter kon".

Wij, de Fokkers, kunnen geen oplossing bieden voor je contact met je moeder. Dat is iets tussen je en je moeder.

Meestal klikt het niet gelijk, en moet je kunnen ingrijpen. Dan moet je wel durven om sommige dingen uit te spreken. Dat zal altijd tot verandering leiden, of het positief of negatief is.
Feit blijft dat je met de huidige situatie niet tevreden bent, wat houdt je dan nog tegen om te veranderen? Het is toch nu al negatief. Dan kan het waarschijnlijk nog positief worden, als je het keer op een juiste toon en met goede woordkeuze uitspreekt. .
  Admin vrijdag 26 december 2008 @ 16:06:36 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64378993
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nee dat doet ze altijd. Ze is al jaren zo kinderachtig, ook als ik er niet bij ben veronderstel ik. Als ze alleen met mij is, doet ze over het algemeen wel redelijk normaal behalve dat ze blijft praten over haar mislukte relaties.

@yvonne: wil je zeggen dat het gedrag van mijn moeder normaal is en dat ik het derhalve moet accepteren?
Ik vind d'r wel op gewoon een mens lijken ja..
Mensen kun je je aan ergeren, of niet.
Jij ergert je aan je moeder, dat kan en mag, maar je bent 23, 24? Laat 'r, jij zult vast legio dingen hebben waar zij zich aan ergert bij je.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_64379096
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:06 schreef StockPro het volgende:

[..]

Wat vriendelijker, inderdaad. Bijvoorbeeld:

"Ma, ik mis de diepe gesprekken. Alhoewel er geen conflict tussen ons is, vind ik het contact soms oppervlakkig. Ik heb het ook moeilijk met je vele vrienden, en zou graag zien dat je meer vastheid had. Maar ik hou bovenal van je, en zou graag zien dat het contact tussen ons nog beter kon".

Wij, de Fokkers, kunnen geen oplossing bieden voor je contact met je moeder. Dat is iets tussen je en je moeder.

Meestal klikt het niet gelijk, en moet je kunnen ingrijpen. Dan moet je wel durven om sommige dingen uit te spreken. Dat zal altijd tot verandering leiden, of het positief of negatief is.
Feit blijft dat je met de huidige situatie niet tevreden bent, wat houdt je dan nog tegen om te veranderen? Het is toch nu al negatief. Dan kan het waarschijnlijk nog positief worden, als je het keer op een juiste toon en met goede woordkeuze uitspreekt. .
Het probleem is wel dat mijn moeder en ik in feite nooit een diep of persoonlijk gesprek hebben gehad, niet of andere dingen in ons leven maar ook zeker niet over onze persoonlijke verhouding.

In feite ben ik dan ook emotioneel gezien vrij ver van mijn moeder verwijderd geraakt. Als ik naar haar kijk zie ik niet echt meer mijn moeder, eerder iemand die ik al heel lang ken.
pi_64379146
quote:
Is het niet zo dat je, als je op een gegeven moment in je leven een keuze maakt voor jezelf en voor je eigen geluk, je dit soort nutteloze relaties zou moeten stopzetten?
Moeten niet. Het kan wel, dat dan weer wel. Aan jou de keus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_64379242
Zij kiest haar manier van leven, jij de jouwe. Jullie hoeven ook geen vriendinnen te zijn maar jullie hebben gelukkig ook geen ruzie. Je familie kun je nou eenmaal niet kiezen. Maar als ze weer eens over haar mislukte relaties begint kun je daar rustig iets over zeggen, waarschijnlijk heeft ze niet eens in de gaten dat ze zeurt. En kappen is zo definitief, daar wordt je zelf ook niet gelukkiger van.
Je hoeft toch niet elke dag bij elkaar over de vloer te komen. Neem haar zoals ze is, dat doet ze met jou ook.
Ik denk dat veel kinderen zich wel eens of regelmatig ergeren aan hun ouders, er zit nu eenmaal een generatie verschil tussen. Vraag me trouwens af hoeveel mensen echt diepzinnige gesprekken met hun ouders hebben. Dat kan wel eens tegenvallen. En als je ooit nog eens kinderen krijgt kan er veel veranderen. Misschien wordt het een heel lieve oma. Maar dat kan jij beter inschatten dan ik. Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar wel een keuze waar je heel goed over moet nadenken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Adfundum op 26-12-2008 16:30:48 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_64379473
Tja familie...mensen waarop je kunt terug vallen en die er altijd voor je zullen zijn. Maar als jij die klik niet hebt en beter af bent zonder je moeder, dan is dat jouw keuze. Maar het zal haar wel erg veel pijn doen..
  vrijdag 26 december 2008 @ 18:14:34 #13
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_64381372
Misschien lijk je meer op je vader? Als je niet zoveel met je moeder gemeen hebt? Wat trouwens ook helemaal niet nodig is om de band / relatie toch aan te houden. Verbreken zou ik niet doen. Ook al zou je haar objectief gezien niet hebben uitgekozen. Dat is de makke met familie.

Gewoon de relatie in stand, er niet te veel van verwachten. Er komt vanzelf weer een periode in je leven waarin je haar weer meer op prijs stelt. Als je zelf kinderen krijgt misschien?
  vrijdag 26 december 2008 @ 18:19:13 #14
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64381429
Ach ik heb ook totaal geen band/klik of gevoel met m'n ouders, so be it.
"Maar ik ben wel je moeder", krijg ik dan naar m'n hoofd wanneer zo'n punt wordt aangehaald.
Alsof dát automatisch voor al die zaken zorgt, ik heb gewoon weinig met hun qua opvattingen en gedachten, maar dat begrijpen ze dus niet.

Wat jij er mee moet? Geen idee, dat zul je zelf beter weten lijkt me.
  vrijdag 26 december 2008 @ 18:27:47 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_64381544
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik blij ben dat mijn moeder niet zo is. Met kinderachtige dingen zou ik prima kunnen leven maar als ze met 2 a 3 mannen tegelijk omgaat zou ik dr wel een snol vinden. En wie wil nou zn moeder een snol vinden?

Jaja, ik zal wel ouderwets/preuts what ever zijn. Dan maar
pi_64382977
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:06 schreef yvonne het volgende:
Ik vind d'r wel op gewoon een mens lijken ja..
Mensen kun je je aan ergeren, of niet.
Jij ergert je aan je moeder, dat kan en mag, maar je bent 23, 24? Laat 'r, jij zult vast legio dingen hebben waar zij zich aan ergert bij je.
Dit is goedpraten op kleuterschoolniveau. Zo van 'niemand doet het fout' en 'niemand haalt een onvoldoende'.

Wat TS beschrijft overschrijdt de grenzen van beleefdheid.
Er zijn bepaalde zaken waar hij eerlijk gezegd weinig over te zeggen heeft. Zoals het mannelijk gezelschap dat zijn moeder uitzoekt.
Maar andere dingen, zoals onbehoorlijke, kinderachtige en onsmakelijke grapjes maken en kibbelen over de rekening; dat kan niet. Als je ergens gaat eten weet je hoe duur het gaat worden en als je dat teveel vindt had je naar de Febo moeten gaan.

TS moet denk ik een paar dingen doen:
  • bekijken hoeveel hij investeert in deze relatie en hoeveel hij terugkrijgt.
  • Geen excuses voor zijn moeder verzinnen. Ze is niet zielig en alleen; ze heeft een vriendin en meerdere mannen.
  • niet verwachten dat zijn moeder nog gaat veranderen. Op geen enkele manier.
  • ... en dus zijn eigen plan trekken. Óf hij doet oordopjes in en geniet van het eten (op andermans kosten), óf hij zoekt beter gezelschap.
  • pi_64383061
    Tja, ik heb ook een familie waar ik niets mee heb... Mensen kijken er vaak van op dat ik familie ben van mn ouders en broer en zus. Ik hoor er gewoon niet bij. Punt.

Mijn humor is anders (beter) en ik hou me met andere dingen bezig en sta op een TOTAAL andere manier in het leven. Echt onmogelijk te combineren af en toe. Ben ook dolblij dat ik kerst in mn eentje heb gevierd
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_64383604
    Wat ontzettend respectloos om zo over je moeder te denken.

Jij komt wel uit haar buik, je hebt ook haar genen in jou, mocht het zijn dat jij je verbeeld dat je meer en beter bent dan je moeder?
    Dat proef ik nml uit je verhaal, alsof je spreekt over een breezersletje die je even tegenkwam in de kroeg, ipv over je moeder.
    Je BLOEDEIGEN MOEDERTJE!

Ja dit vind ik wel erg, op een dag is ze er niet meer, wat dan?
    Misschien dat je dan terugdenkt aan een nu, en je ergens blij bent dat ik je dit nu schrijf.
    Het beste is wel, om nu met haar te praten en niet als het te laat is.
    Als iets je dwars zit prima, zeg het dan, maar je hoeft toch niet te zeggen, dat je haar kinderachtig vindt?
    Je kunt gewoon zeggen, zoals het eigenlijk is, nml, dat jij je verveeld als je met haar uit eten gaat, zeker als ze met vriendinnen is, en dat je dan liever iets anders gaat doen.
    Dit heeft niets te maken met een domme moeder, maar met jouw onwil om ermee om te gaan, dingen die je tegenstaan, koppig vasthouden en haar de schuld geven.
    Wees eens echt eerlijk tegen jezelf aub.
    ok?
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_64383735
    Nah, ik vind het allesbehalve respectloos. Wat die moeder doet is respectloos.
    Ze laat iemand zich ongemakkelijk voelen, iemand die overduidelijk wel normen en waarden heeft.
    pi_64384852
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 20:18 schreef zhe-devilll het volgende:

Jij komt wel uit haar buik, je hebt ook haar genen in jou, mocht het zijn dat jij je verbeeld dat je meer en beter bent dan je moeder?
    Dat proef ik nml uit je verhaal, alsof je spreekt over een breezersletje die je even tegenkwam in de kroeg, ipv over je moeder.
    Je BLOEDEIGEN MOEDERTJE!

Ja dit vind ik wel erg, op een dag is ze er niet meer, wat dan?
    Misschien dat je dan terugdenkt aan een nu, en je ergens blij bent dat ik je dit nu schrijf.
    Het beste is wel, om nu met haar te praten en niet als het te laat is.
    Als iets je dwars zit prima, zeg het dan, maar je hoeft toch niet te zeggen, dat je haar kinderachtig vindt?
    Je kunt gewoon zeggen, zoals het eigenlijk is, nml, dat jij je verveeld als je met haar uit eten gaat, zeker als ze met vriendinnen is, en dat je dan liever iets anders gaat doen.
    Dit heeft niets te maken met een domme moeder, maar met jouw onwil om ermee om te gaan, dingen die je tegenstaan, koppig vasthouden en haar de schuld geven.
    Wees eens echt eerlijk tegen jezelf aub.
    ok?

Ja in zekere zin voel ik me wel beter dan zij, maar is dat altijd onterecht? Mag dat bij voorbaat niet? MIjn moeder heeft me ten eerste op zeer beperkte wijze opgevoed. 5 jaar in mijn jeugd heb ik bij mijn tante gewoond, de rest van de tijd liet ze me vooral achter computer en tv zitten.

Ten tweede ís ze ook gewoon kinderachtig. Als wij ijs geserveerd krijgen en ze suggereert vervolgens dat er sperma van de restauranteigenaar in zit, als ze verder de hele avond als een bezetene aan het lachen is om dat soort rare grapjes over lullen, anussen, schaamstreken en van dat soort dingen, dan denk ik dat de conclusie wel gerechtvaardigd is dat ze redelijk kinderachtig is.

Zoals al gezegd, het is wel één kant van haar. Als mijn tante erbij is die helemaal niet zo is, dan doet ze gewoon redelijk normaal maar dan raakt ze overduidelijk geïrriteerd na een half uur en gaat ze zitten mokken.

Kijk, ik vind mijn moeder best lief en nu ik uit huis ben laat ze itt toen ik hier nog woonde ook wel merken dat ze om me geeft. Maar ik begin te beseffen dat ik meer dan dat ook niet van haar hoef te verwachten. Geen intellectuele, emotionele of andere steun waar ik in het leven echt iets aan heb.

En wat haar seksuele gedrag betreft. Toen ik nog hier in huis woonde deed ze dat ook wel. Dan lag ze eerst luidruchtig te neuken 's nachts en dan kwam ik beneden en dan zag ik een vent die ik niet kende. De volgende nacht weer lawaai, dan kwam ik 's ochtends beneden en dan was het een andere vent dan die nacht ervoor !

Ik bedoel daar word je toch gewoon misselijk van ook al is ze misschien vrij om te doen wat ze wil.
      Moderator vrijdag 26 december 2008 @ 21:18:53 #21
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_64384937
    tvp
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      vrijdag 26 december 2008 @ 21:47:50 #22
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_64385531
    Wat een rare moeder heb jij, ik zou me ook gaan ergeren als ze zo deed in een restaurant.
    Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
    Een gedicht over Maanvis
    Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
    pi_64390260
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 21:14 schreef JohnDDD het volgende:

5 jaar in mijn jeugd heb ik bij mijn tante gewoond, de rest van de tijd liet ze me vooral achter computer en tv zitten.

Als wij ijs geserveerd krijgen en ze suggereert vervolgens dat er sperma van de restauranteigenaar in zit

soort rare grapjes over lullen, anussen,

Kijk, ik vind mijn moeder best lief

Maar ik begin te beseffen dat ik meer dan dat ook niet van haar hoef te verwachten. Geen intellectuele, emotionele of andere steun waar ik in het leven echt iets aan heb.

En wat haar seksuele gedrag betreft. Toen ik nog hier in huis woonde deed ze dat ook wel. Dan lag ze eerst luidruchtig te neuken 's nachts en dan kwam ik beneden en dan zag ik een vent die ik niet kende.

Ik bedoel daar word je toch gewoon misselijk van ook al is ze misschien vrij om te doen wat ze wil.
    Natuurlijk heb je daar als zoon geen trek in een moeder die zich aso, sletterig en ordinair gedraagt.

Ze is best lief voor je, maar ziet jou denk ik te veel als uitlaatklep, kameraad, dat ben je niet
    je bent haar zoon en jij zoekt duidelijk een moederlijke moeder .

Rotervaring voor je die wisselende vrienden of neukvrienden in je ouderlijke huis.

Bah dat doe je toch niet die smerige grapjes maken over ijs, helemaal niet waar je zoon
    bij is of in een restaurant.

Ik sprak net een meisje waarvan haar moeder zangeres is, dat meisje zoekt een moederlijke
    zorgzame moeder, haar moeder is aan aandacht verslaafd en is meer zangeres met sterallures,
    dan een moederlijke moeder.

Jouw moeder had verwacht dat ze van die kennis-eigenaar korting kreeg? Niet alles is te regelen.

Ze zal denk ik niet echt veranderen, jij lijkt me ontwikkelder, hoop dat het contact beter wordt.

Succes John , probeer met je moeder te praten, omdat je niet blij hiervan wordt, ik denk zelf
    dat wanneer het etentje alleen met jou en je moeder was, het minder uitsloverig en sletterig was,
    praat eventueel ook met een deskundige.
    pi_64390541
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 20:18 schreef zhe-devilll het volgende:

, ipv over je moeder.
    Je BLOEDEIGEN MOEDERTJE!
    blablablablabla
    Komt er op neer dat als iemand alles doet waar-ie zin in heeft, maar tóch behoefte heeft aan waardering en respect, even een kind op de wereld zet. Want dat kind mag van jou niet - onder geen enkele voorwaarde - kritiek hebben op mama.
    Dus mama moet in de ogen van haar kind een heilige zijn.
    Ongeacht wat mama doet.
    Verwaarlozing, iedere nacht een andere man - geeft niks, een kind mag geen kritiek hebben.
    De dankbaarheid van het kind mag geen grenzen kennen.
    pi_64390859
    De relatie stopzetten is wel een vrij radicaal besluit. Veel praktischer is het 'laten verwateren' van de relatie door elkaar minder vaak te zien. Dat heb ik met mijn eigen familie ook. Daar heb ik totaal niets mee, ook al vind ik niemand onaardig. Het zijn gewoon totaal andere mensen dan ik, die ik ook nooit als vrienden zou kiezen. Dus beperk ik het contact tot een enkele verjaardag en kerst. Voel je zeker niet verplicht een intense relatie in stand te houden met mensen waar je niets of weinig voor voelt. Daar word je niet gelukkiger van. De relatie verbreken zou ik ook niet doen, tenzij je echt enorm ongelukkig wordt van het in stand houden van die relatie. Succes!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')