Inderdaad, je achterlichten maken niet zoveel uit.quote:Op donderdag 25 december 2008 16:44 schreef Koploperkopper het volgende:
En bij terugkomst dit keer niet vergeten je koplampen uit te zetten.
Lege accuquote:Op donderdag 25 december 2008 16:55 schreef autootje het volgende:
Bij het starten kwamen wel lichtjes (olie, accu en lampje bovenin ging aan) maar geen geluid (heel zacht kort geluidje en dat was het). Geen vreemde lampjes die gingen branden. Vandaag dus startkabels en deed het gelijk weer. Weet je wat het kan zijn?
Als je motor eenmaal loopt heeft je accu geen flikker meer ermee te maken of ben ik nou gekquote:Op donderdag 25 december 2008 17:44 schreef mvdejong het volgende:
Overigens, vergeet ook niet hoeveel een achterruit-verwarming trekt (makkelijk 8 ampere), dus zet die even uit als je rijdend de accu gaat opladen, dat scheelt.
Ik heb een keer een auto gehad waarvan 1 van de 3 spoelen van de dynamo was doorgebrand, dan kun je nog erg lang rijden zolang je de auto maar niet te lang tussen 2 ritjes laat staan, niet teveel langdurige files tegenkomt, en niet teveel stroom verbruikt (verlichting, verwarming, stereo). Komen die 3 factoren dan wel samen, dan sta je midden op de snelweg stil terwijl de file om je heen weer rijdt.
quote:Op donderdag 25 december 2008 16:53 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Inderdaad, je achterlichten maken niet zoveel uit.
Misschien met die huidige computergeregelde rommel wel...quote:Op donderdag 25 december 2008 18:38 schreef rene90 het volgende:
[..]
Als je motor eenmaal loopt heeft je accu geen flikker meer ermee te maken of ben ik nou gek![]()
Je motor loopt gewoon en als je opeens teveel stroom trekt van je auto werkt het gewoon minder hard, maar slaat je motor niet uit.
Hij heeft 't dan ook over z'n dynamo...quote:Op donderdag 25 december 2008 18:38 schreef rene90 het volgende:
Als je motor eenmaal loopt heeft je accu geen flikker meer ermee te maken of ben ik nou gek![]()
Je motor loopt gewoon en als je opeens teveel stroom trekt van je auto werkt het gewoon minder hard, maar slaat je motor niet uit.
Weet niet of ik het geheel goed verwoord hoor, maar komt erop neer dat ik bedoel dat je motor niet uitvalt als je accu slecht is en je opeens teveel stroom pakt
normaal als je merkt dat je accu leeg is dan was je toch al van plan een stuk te gaan rijden??quote:Op donderdag 25 december 2008 16:43 schreef autootje het volgende:
Misschien vraag ik iets heeel doms maar heb echt geen flauw benul. Als je auto niet meer start, vervolgens laat je hem starten met startkabels. Moet je dan nog gaan rijden zodat de accu oplaadt of kun je hem gewoon laten staan?
Als je goedkoop wil moet je gaan fietsen.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:45 schreef Fer het volgende:
Lekker stationair laten lopen is goedkoper dan rijden.
Best goede opmerking!quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:37 schreef gateway het volgende:
[..]
normaal als je merkt dat je accu leeg is dan was je toch al van plan een stuk te gaan rijden??
Interessant, verklaar je eens nader ?quote:Op donderdag 25 december 2008 18:02 schreef Hyperdude het volgende:
Als je een slecht geladen oude accu hebt kan die best snel kuren krjgen als het wat frisser wordt.
Dan geeft ie minder stroom af.
Altijd koppeling intrappen bij starten is ook een goede gewoonte bij (oudere) otoos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |