abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2009 @ 02:01:01 #301
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65305475
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:05 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Mijn grootste angst is een ongeluk, ja. En een oplossing van het probleem... Ja, het prikkelarm maken van de omgeving. Maar dat lukt een beetje lastig op straat. Ik kan moeilijk alle automobilisten en bus-chauffeurs verzoeken extra goed op te letten omdat er een kind aankomt dat problemen in het verkeer heeft...
Ik denk toch dat het een kwestie van veel oefenen is. Hij mag nu het laatste school zelf fietsen, de enige kruisingen daar zijn fietspaden.
Weet je... Iemand leert door zijn ongelukken maar onder een auto lopen is een iets te drastische manier van leren.
[..]

Zou kunnen. Mijn afwezigheid is waarschijnlijk een prikkel minder. En ik denk ook dat de dag steeds dichterbij komt dat hij het alleen kan. En elk kind leert van zijn fouten, maar de gevolgen van tegen een bus lopen zijn wel erg ingrijpend...
[..]

Dank je, en bedankt voor je feedback!
[..]

Oh, autisten zijn zeker niet heilig! Ik zal proberen het woord neurotypisch te onthouden, vind ik al prettiger klinken dan "normaal". Ik zie dat trouwens niet als "moreel goed te keuren gedrag" maar als "wat door de norm aanvaard is", en dat is niet altijd moreel goed te keuren. Normaal is een soort sjabloon.
Pfff, moeilijk uit te leggen...
[..]

Lijkt me enorm verwarrend!
Ik begrijp precies wat je bedoelt! Als ouder zie je dondersgoed wanneer iets wel of niet kan. Dochter werd aangereden waar ik bij was. Het enige wat die kerel zei was "dat er zo'n groot kind fietste en dus wel kon opletten".... Deze kinderen zien dit niet. Dochter heeft zo'n moeite om haar weg te vinden, te fietsen (erop te blijven zitten en niet om te vallen), dat ze geen energie meer heeft om op andere dingen te letten. De pest is echter dat automobilisten een groot kind zien, waarvan zij verwachten dat deze wel op hen let.

Op een dag fietste ik met dochter (toen 13) langs een voorrangsweg. Ik riep dat zij de volgende linksaf moest. Een weg die zij heel goed kende. De eerste de beste afslag waar ze linksaf kon, "smeet" ze zichzelf letterlijk linksaf; zonder te kijken of te stoppen. Ik werd gek en schreeuwde dat ze eerst moest kijken. Ze werd natuurlijk boos en riep dat de auto's wel wisten dat zij naar links ging.....

Ik als ouder hou iedere dag mijn hart vast als dit kind naar school gaat. Automobilsiten zien een groot kind op een fiets en gaan ervan uit dat die wel oplet. Niet dus. Zij heeft lang op een 3 wielfiets gereden en soms wou ik dat dat nog zo was, want toen werd er wel rekening met haar gehouden.

Het is geen kwestie van dat als je er als ouder niet bij bent, ze wel weten hoe het moet. Ze hebben teveel indrukken te verwerken om ook nog een alle verkeersregels in acht te nemen; iets waar ik al jaren tegenaan loop....

Dutch Mama, is jouw kind weleens getest voor NLD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')