quote:Het kardinaalteken, ook wel het hekje genoemd, wordt soms gebruikt om een nummer mee aan te duiden. Bijvoorbeeld: #12 staat voor nummer 12.
Het teken is vooral bekend door het gebruik ervan op telefoons, als een afsluitsymbool of als teken voor een nieuw begin. Bijvoorbeeld: "Typ uw code in gevolgd door het hekje".
In het Nederlands is dit teken niet echt relevant, maar in de Engelse taal wordt het regelmatig gebruikt: daar duidt het een aantal aan.
Het teken wordt in de wiskunde soms gebruikt om het aantal elementen van een verzameling (de kardinaliteit van een verzameling) aan te duiden.
In de muzieknotatie wordt een erop gelijkend teken gebruikt, het kruis, om een noot met een halve toon te verhogen.
De codes voor dit teken zijn:
ASCII 0x23
Unicode U+0023
ik ga over mijn nekjequote:
Mag nietquote:
Gelieve geen zelfportret plaatsen.quote:
Die opmerking is niet leuk, en zal oook niet leuk worden. Dus houdt er maar over op.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
4EBE: ik hou van puzzelen, wil jij het laatste stukje zijn?
Is dat een ja?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:37 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Die opmerking is niet leuk, en zal oook niet leuk worden. Dus houdt er maar over op.
Banaanvraag, 3 maandenquote:Op woensdag 24 december 2008 15:37 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Oh jij spamt. Ban. doei. Mail maar met pasen.
Jij bent een puisterig nerdje, dus jij bent ook niet leuk.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:37 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Die opmerking is niet leuk, en zal oook niet leuk worden. Dus houdt er maar over op.
Tja, sommige mensen houden van bananen.quote:
Ik moet altijd 5x lezen voordat ik ontdek dat er banaanvraag staat. Ik lees altijd banaanvraag.quote:
4EBE, allure en BT bijvoorbeeldquote:Op woensdag 24 december 2008 15:40 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen houden van bananen.
Jij was vroeger veel leuker. Je bent een chagereinige oude bromsnor gewordenquote:Op woensdag 24 december 2008 15:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Jij bent een puisterig nerdje, dus jij bent ook niet leuk.
Wat bedoel je nou mafketel?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:40 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Ik moet altijd 5x lezen voordat ik ontdek dat er banaanvraag staat. Ik lees altijd banaanvraag.![]()
banaanquote:Op woensdag 24 december 2008 15:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou mafketel?
Een ban-aanvraag of een banaan-vraag?
En dat zeg jij?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Jij bent een puisterig nerdje, dus jij bent ook niet leuk.
Dit was mijn spreekbeurtquote:Op woensdag 24 december 2008 15:46 schreef PeZu het volgende:
hoi,
bananen zijn geel
soms ook niet,
nou doei!
miVeR?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:46 schreef PeZu het volgende:
hoi,
bananen zijn geel
soms ook niet,
nou doei!
Oh ja, diequote:Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef PeZu het volgende:
zooo dat ziet er goed uit..
bzzzt raam gaat omlaaag