quote:Eindhoven en Amsterdam stoeien om Antony & the Johnsons
Exclusieve show in Eindhoven toch niet zo exclusief
Half januari verschijnt het langverwachte nieuwe album The Crying Light van Antony & the Johnsons. De release wordt gevolgd door een wereldtournee, waarin Antony ook Nederland aandoet. Niet Amsterdam, maar verrassend genoeg exclusief in Eindhoven. Daar staan Antony & the Johnsons 3 mei in Muziekcentrum Frits Philips. Hoewel, exclusief? De website van het Metropole Orkest meldt 22 juni met Antony op te treden in Carré, Amsterdam. Hoe zit het nu, is die show in Eindhoven nu exclusief of niet?
“Het klopt”, geeft Norbert Bode van het Holland Festival schoorvoetend toe. “Het had nog niet op de site mogen staan, maar Antony & the Johnsons spelen 22 juni in Koninklijk Theater Carré. We zijn al een paar jaar bezig Antony naar het Holland Festival te halen, nu is dat eindelijk gelukt. De show in Carré zal heel anders zijn dan in Eindhoven, met een compleet orkest.” Arnold Wegner van Tornado Concerts, organisator van het concert in Eindhoven, vertaalt dat op zijn eigen manier: “Bij ons zie je Antony & the Johnsons zoals het bedoeld is. Met zijn eigen band, minimalistisch, met zijn stem als basis.”
Tornado Concerts is niet blij met de show in Amsterdam. “Ons is verteld dat de show exclusief zou zijn. Het is ook de enige show die opgenomen is in het officiële tourschema. Het Holland Festival vond het niet nodig ons als Nederlandse boeker te betrekken bij het boeken van hun show. Ze hadden ons best even kunnen bellen. Waarschijnlijk is de eerste keer dat ze ons zullen bellen een verzoek of ze in Eindhoven op de gastenlijst kunnen.”
De show in Eindhoven ging vorige week al in de voorverkoop, tegen de prijs van 69 euro. Flink duurder dan de andere shows in de wereldtour. Dat komt volgens Tornado doordat Muziekcentrum Frits Philips kleiner is dan de andere zalen en de agent van Antony aan een vast gage vasthield. “In Carré bijvoorbeeld passen ongeveer 1600 bezoekers, in Frits Philips maar 1050.” Voor het Holland Festival gaat de voorverkoop pas in op 3 maart. De definitieve prijs staat nog niet vast, maar volgens Norbert Bode wordt het in elk geval goedkoper dan in Eindhoven.
Dan nog een ander akkefietje: wie zijn kaartje koopt bij Ticketmaster, krijgt namelijk een stoel toegewezen. Wie zijn kaartje rechtstreeks bij het Muziekcentrum koopt, heeft vrije plaatskeuze. Foutje, ergens tussen Ticketmaster en Frits Philips. “Ticketmaster had ongeplaatste kaarten moeten verkopen”, brengt een woordvoerder van het Muziekcentrum licht in de zaak. “Ticketmaster probeert zoveel mogelijk de mensen op de hoogte te brengen dat ze geen rechten kunnen ontlenen aan het stoelnummer.”
Waarom zou Holland Festival Tornado Concerts erbij betrekken? Ligt de fout niet bij het management van Antony, die Tornado Concerts een exclusief concert beloven en vervolgens óók met Holland Festival in zee gaan?quote:Tornado Concerts is niet blij met de show in Amsterdam. “Ons is verteld dat de show exclusief zou zijn. Het is ook de enige show die opgenomen is in het officiële tourschema. Het Holland Festival vond het niet nodig ons als Nederlandse boeker te betrekken bij het boeken van hun show.
Zoals ik nu heb begrepen, is denk ik de fout ontstaan door het simpele feit dat Holland Festival niet bij de tour hoort. FP heeft te horen gekregen dat ze volgend jaar maar 1x touren door Europa. En 1x Nederland tijdens die tour aandoen. Dus een exclusief concert volgens FP. Dat Antony buiten de tour eens terugkomt voor een optreden is waarschijnlijk niet gezegd.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:45 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Waarom zou Holland Festival Tornado Concerts erbij betrekken? Ligt de fout niet bij het management van Antony, die Tornado Concerts een exclusief concert beloven en vervolgens óók met Holland Festival in zee gaan?
Vaag verhaal.
En ik blijf erbij dat het niet slim is om vrije plaatskeuze toe te passen in de Frits Philips. Dan duurt het echt een uur voordat iedereen plekje heeft met al die trappen.
Zo'n foutje kan gebeuren. Waarschijnlijk heeft het management van A&tJ niet eens tegen de organisator gezegd dat het om een exclusief concert gaat. Wel om het enige concert in de tour en heeft de organisator dat opgevat als exclusief.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:52 schreef chansadres het volgende:
[..]
Zoals ik nu heb begrepen, is denk ik de fout ontstaan door het simpele feit dat Holland Festival niet bij de tour hoort. FP heeft te horen gekregen dat ze volgend jaar maar 1x touren door Europa. En 1x Nederland tijdens die tour aandoen. Dus een exclusief concert volgens FP. Dat Antony buiten de tour eens terugkomt voor een optreden is waarschijnlijk niet gezegd.
Zei ik toch?quote:Op vrijdag 26 december 2008 10:14 schreef Liejannuh het volgende:
Wow! Wow! Wow!
Wat is het nieuwe album geweldig mooi zeg!
Inderdaad, mooi artikel in VNquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:58 schreef MadGuy het volgende:
Hm ik wacht dan maar even op de prijzen van het concert in Amsterdam.
En oeh, The Crying Light gelekt, maar even luisteren dan. Ik vind Antony and the Johnsons nog steeds mooier dan I Am a Bird Now en ook de nieuwe EP kon me nog niet helemaal overtuigen. Ben dus benieuwd wat The Crying Light met me doet. Al is de ervaring wel dat ik het meerdere keren moet beluisteren voor het een klik maakt...
Overigens staat er ook een interview in de Vrij Nederland van deze week...
quote:Antony and the Johnsons & Metropole Orkest
In uniek orkestprogramma, met ondermeer songs van zijn nieuwe cd The Crying Light, schittert Antony samen met zijn band en groot orkest op het podium van Koninklijk Theater Carré.
Kaartverkoop en informatie
Koninklijk Theater Carré
ma 22 juni 2009
aanvang 20.30 uur
Kaartverkoop start 3 maart via deze website, telefoon 020 – 523 77 87 en de festivalkassa in de Stadsschouwburg Amsterdam. Tijdstip waarop de kaartverkoop start wordt nader bekendgemaakt. Reserveren van kaarten niet mogelijk.
Wilt u op de hoogte gehouden worden van dit concert en overig nieuws over het Holland Festival? Meld u zich dan aan voor de nieuwsbrief. Geef hiervoor uw mailgegevens door bij 'Nieuwsbrief' in het blok 'Praktisch' (hiernaast, links in het scherm, aan te klikken).
toegangsprijzen
1e rang ¤ 65
2e rang ¤ 50
3e rang ¤ 35
4e rang ¤ 25
luisterplaats ¤ 15
Geen korting studenten/CJP-pas
Cultuurminnaars krijgen ¤ 5 korting op hun eerste toegangskaart en ¤ 2,50 op elke volgende.
In december 2005 schitterde Antony voor het eerst onder eigen naam in een tot de nok toe uitverkocht Koninklijk Theater Carré. Het Holland Festival nodigt hem uit om aan het einde van zijn grote Europese promotietour opnieuw op het podium van – volgens Antony zelf – één van de mooiste theaters ter wereld te staan. Speciaal voor deze gelegenheid brengt hij samen met zijn band the Johnsons én het Metropole Orkest een uniek orkestprogramma met ondermeer songs van Antony’s in januari 2009 uitgebrachte cd The Crying Light. Met zijn hemelse stemgeluid en zijn persoonlijke teksten beroert Antony een grote schare fans.
Ja, ik vind hem goed. Weet nog niet of ik hem gelijkwaardig vind aan de twee voorgangers, maar er staan een paar schitterende nummers op. Mijn favorieten zijn momenteel Epilepsy Is Dancing, Another The World en vooral Kiss My Name.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:23 schreef methodmich het volgende:
Heb hem gisteren ook aangeschaft bij de Velvet. Maar pas één keer gedraaid, dus een echt oordeel kan ik nog niet vellen. Al klonk het veelbelovend.
quote:
Vooral dat "de laatste 400 kaarten". Dat is dus een kwart van de kaarten (heb het even opgezocht, 1756 zitplaatsen in Carré)quote:Op maandag 9 maart 2009 21:40 schreef nein het volgende:
[..]
ZO! inderdaad zeg, ik ben altijd best pro-VPRO geweest maar dit is echt beneden alle peil
Ja, had er dan iets van gemaakt als "word lid en MAAK KANS OP één van de 20 tickets die we hebben" ofzo..quote:Op maandag 9 maart 2009 21:41 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Vooral dat "de laatste 400 kaarten". Dat is dus een kwart van de kaarten (heb het even opgezocht, 1756 zitplaatsen in Carré)
Voor de liefhebbers!quote:Extra concert Antony and the Johnsons & Metropole Orkest
16 maart 2009
Het Holland Festival presenteert op zondag 21 juni 2009 een extra concert van Antony and the Johnsons & het Metropole Orkest in Koninklijk Theater Carré. De kaartverkoop voor dit concert start op woensdag 18 maart aanstaande om 12.00 uur.
Tickets zijn te koop via de volgende verkoopkanalen:
• deze site
• www.theatercarre.nl
• Holland Festivalkassa, Stadsschouwburg Amsterdam, Leidseplein 26
• Holland Festival Ticketservice, 020 - 523 77 87
• de Carrélijn 0900 - 25 25 255 (¤ 1,30 per gesprek)
Niet zenuwachtig, ik heb er vooral zin inquote:
Naar welke dan?quote:Op donderdag 16 april 2009 20:23 schreef -Dries- het volgende:
Jammer dat ik er niet heen kan. Maar ja jullie betalen in totaal ongeveer 140 euro voor allebei de gigs, voor dat geld kan ik ook naar 10 andere concerten
Ik had het er voor over gehad. Als iemand een kaartje kwijt moet enzoquote:Op donderdag 16 april 2009 20:23 schreef -Dries- het volgende:
Jammer dat ik er niet heen kan. Maar ja jullie betalen in totaal ongeveer 140 euro voor allebei de gigs, voor dat geld kan ik ook naar 10 andere concerten
quote:Op donderdag 16 april 2009 21:03 schreef MuadDib het volgende:
Ik was ongeduldig, heb even je Last.fm gekeken. Nou ja, ik ken al die bandjes niet en ik hoop dat je 10 keer heel veel plezier hebt (gehad). Dat ga ik hebben met slechts 2 keer Antony.
en laat die "" maar gewoon achterwege de volgende keer...
quote:Op maandag 4 mei 2009 19:42 schreef RuneRose het volgende:
Echt zo kut. Ik keek er zo lang naar uit, zou samen gaan met een vriend gisteren. Griep, met koorts op bed. Ik kan wel janken. Morgen kan ik ook al niet naar Beirut door die kut griep.
Ik heb inderdaad nog nooit een groep van voornamelijk 40-ers en 50-ers (ik voelde me echt jongquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:53 schreef Liejannuh het volgende:
Geweldig concert, uitermate brakke organisatie van het muziekcentrum. Het was op deze manier nou niet echt een relaxte aanloop naar het concert toe.
Maar dieAntony
, wat is ie geweldig!
Wat ben ik blij dat ik in Carré weer mag!
quote:Where is my power
Her eyes are underneath the ground
Epilepsy is dancing
One dove
For today I'm a boy
Kiss my name
Everglade
Another world
Shake that devil
(Introduced the band + improv on Shake that devil)
Crying light
I fell in love with a dead boy
Fistful of love
You're my sister
Twilight
Aeon
Encore:
Hope mountain
Cripple and the starfish
Hope there's someone
Er was niets aan de hand geweest als ze ná het openen van de buitendeur ook gewoon de zaaldeuren open hadden gezet. En allebei de deuren ipv van eentje open hadden gedaan. Ze waren gewoon totaal niet voorbereid op het feit dat het geen geplaceerde kaartjes waren. Ik hoorde de medewerker van de zaal en de beveiliger zelfs nog overleggen hoe ze het zouden doen als de zaal open ging...quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:25 schreef BUG80 het volgende:
Ik heb inderdaad nog nooit een groep van voornamelijk 40-ers en 50-ers (ik voelde me echt jong) zo zien dringen voor een concert. Ik vond het zelfs een beetje gevaarlijk en ik zag angst in de ogen van de mensen die de kaartjes moesten controleren
![]()
Morgenquote:Op zondag 21 juni 2009 11:44 schreef BUG80 het volgende:
Gelukkig ben ik er ook nog eens live bij vanavond!
Bedoel je dat je morgen gaat?quote:
quote:
Het was weer erg mooi. Antony zong staand dit keer (niet vanachter de piano, die werd bespeeld door een inval-lid van The Johnsons) en werd dus bijgestaan door het Metropoolorkest, met ook wat leden van The Johnsons: Julia Kent op cello en Rob Moose als dirigent.quote:
thnxquote:
Ik vond het juist mooi dat spelen met orkest niet automatisch betekent dat alles klinkt als een aanzwellende storm. En omdat het geluid heel goed was kwam ook het subtiele spel goed tot z'n recht. Maar goed, zoveel mensen zoveel belevingen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:24 schreef Tup het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik het een beetje tegenvallen.
- hij adlibt mij iets te veel.
- er zijn nummers waar het Metropole orkest niets anders levert dan een enkele toon. Dat voegt weinig toe.
- En bij bijvoorbeeld Cripple and the Starfish mis ik het stuwende karakter van de violen.
Het kabbelt mij iets te veel...
Nee, hoor. Dat zijn van de geimproviseerde zanglijntjes.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 06:56 schreef MuadDib het volgende:
Ik vond het juist mooi dat spelen met orkest niet automatisch betekent dat alles klinkt als een aanzwellende storm. En omdat het geluid heel goed was kwam ook het subtiele spel goed tot z'n recht. Maar goed, zoveel mensen zoveel belevingen.
en ben ik heel dom als ik niet weet wat "adlibben" is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |